Olet täällä

Tyttöystävän päivittäinen kannabiksen polttelu

Savusauna on tarkoitettu kannabiskeskustelulle haittojen vähentämisen näkökulmasta. Kirjoittaminen Savusaunaan vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Tyttöystävän päivittäinen kannabiksen polttelu

ViestiKirjoittaja asdfghjkl » 9.8.2020 16:01:38

Eli asia koskee tyttöystävän lähinnä päivittäistä polttelua.. Itse en sitä hyväksy ollenkaan.. Ja siitä sitten riitaa aina tuleekin, kun on hänelle "asia mistä pitää", että se pitäisi "hyväksyä" vaan:/.... Tyttöystävä lopetti polttelun ja mikä oli yksi mitä en seurustelu suhteeseen halua. Olinkin hyvällä mielellä tässä suhteessa, hän oli kauan, ehkä jonkun 4-5kk ilman kannabista? Sitten hyppäsi kannabis taas mukaan kelkkaan. En suhteen alkuvaiheessa miettinyt että tähän palattaisiin myöhemmin..
Aluksi vakuutteli että ainoastaan yöllä uneen polttelisi, mutta poltteleee kyllä useamman kerran päivässä.

Ite en noista määristä sun muuusta tiedä, mutta ite sanoo että päivittäinen määrä on todella pieni ja siksi poltteleekin useamman kerran päivässä.. Eli voiko joku kuka itse polttelee päivittäin tai sillon tällön niin kertoa, että eikö kannabiksesta ole terveydelle muka haittaa, mulle ainakin näin väitetään kiven kovaa, vaikka itse oon netistä kyllä lukenut terveyshaitoista, eikä omaan korvaan ainakaan kivalta kuulosta.

Muuta mitä nyt voi sanoa on että kynnys kyllä pienentynyt että millon poltetaan, jos menee hermot, vituttaa,väsyttää niin aina helpommin mennään polttelemaan.. Itse kattelisin tyttöystävää vieressä istumassa mielummin vaikka vähän väsyneenä kun sen etttä on pilveä poltellut:/ Itelläänhän sillon on vaan kivaa, mutta ite en sitä tykkää sivusta kattoa, mutta ei auta kun joka kerta se aina peittää, "etten pilaa moodia" jonka siitä hän saa..

Olen huomannut että tyttöystävän käytös on alkanut muuttua verrattuna siihen aikaan kun oli ilman. Hän on entistä ärtyneempi, ja vaikka masennuksesta kärsiikin niin jotenkin se tuntuu että alakuloisuuskin mennyt siihen huonompaan suuntaan, öiset heräilyt(?) voi johtua muistakin seikoista tuo tietenkin, uni lääkkeitä hän kumminki nappaa illalla naamariin.. On entistä levottomampi ja ruokahalu on mitä on.. suurimmaksi osaksi leivällä eletäään tietääkseni? Kyselen kyllä päivittäin että mitä on syöty mutta aika huonoa se syöminen kyllä on :/...

Voiko ihmisen persoona alkaa muuttua polttelun myötä?
Kokemuksia, ois kiva kuulla :/.. Kiitän

Ja vielä lisäys, että tyttöystäväni on vasta viime vuoden lopulla lopettanut huumeiden/alkoholin käytön. En siis siksikään toivoisi että hän tekisi mitään tuollaista mikä riskeeraisi tilanteen pahenemisen tai lipsumisen entiseen.. Olen sanonut että täytyy yrittää rakentaa elämää missä olisi helppo olla käyttämättä.. Huumeista vierottautuminen ei ollut helppo juttu, mutta ilman on hienosti pysynyt ja olen tosi ylpeä, mutta tuo kannabis kun on taas kuvioissa mukana niin onko väärin että en yhtään jousta? Minulle kun päihteet ovat iso ei:/.. Kannabis on kuitenkin huumausaineeksi suomessa luokiteltu. Ja niinkun mainitsin niin en niiitä omaan elämääni haluaisi millään asteella..
asdfghjkl

Re: Tyttöystävän päivittäinen kannabiksen polttelu

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 12.8.2020 06:13:21

^ Moi.

Kyllähän kannabis voi hyvinkin muuttaa persoonallisuutta tai ainakin nostaa esiin sellaisia ikäviä persoonallisuuden piirteitä, jotka muuten eivät olisi niin pinnassa ja vallitsevia, jos se ei nyt sentään mitään totaalista Jekyll-Hyde -ilmiötä aiheutakaan. Ei kannabiskaan kaikille sovi ja sillä on lukuisia haittavaikutuksia, vaikka jotkut kannabisaktivistit sitä kuinka hehkuttaisivat pelkkää hyvää tekevänä terveysyrttinä ja vaikka sillä tutkitusti on ihan oikeitakin lääkinnällisiä vaikutuksia. Suuri osa HC-hitsareista ei kuitenkaan käytä kannabista näiden terveysvaikutteiden vuoksi, vaikka toki mieluusti sellaista muille ihmisille ja itselleenkin uskottelevat.

Mielestäni tässä kertomassasi tilanteessa on kuitenkin varsin hedelmätöntä pohtia aiheuttaako kannabis sitä tai tätä ja onko se kuinkakin vaarallista ja onko tyttöystäväsi käyttö kuinkakin ongelmallista. Jos sinä et hyväksy kannabiksen tai muidenkaan päihteiden käyttöä siipaltasi ja se vaivaa sua niin paljon, että siitä pitää netin keskustelupalstoillakin kysellä, niin silloinhan se ON ongelma teidän parisuhteessanne. Jos tyttöystäväsi ei näe itsellään mitään ongelmaa, eikä ole lainkaan valmis lopettamaan, niin silloin ei oikein jää muita rakentavia vaihtoehtoja, kuin niin sanotusti pistää lusikat jakoon. Toista kun ei voi muuttaa ilman hänen omaa motivaatiotaan. Toki sekin vaihtoehto on, että jäät suhteeseen sietämään toisen pössyttelyä tai saat painostettua hänet lopettamaan, mutta nämä eivät kovin pitkälle kantavia ratkaisuja ole ja aiheuttavat herkästi vain monenlaista eripuraa, katkeruutta, kyttäämistä, kyräilyä, salailua, valehtelua jne., jotka huonontavat parisuhdetta entisestään.

Ei näissä asioissa tarvitse olla kyse pelkästään päihdeongelmista. Jos kahdella ihmisellä on kovin erilaiset arvomaailmat ja tavat elää, niin silloin tiivis ja vakava parisuhde harvemmin toimii kovin pitkään. Toinen säästää, pihistää ja sijoittaa kaikki rahansa ja toinen vetää tilinsä miinukselle heti tilipäivänä ja ottaa pikavippiä päälle ja velkaantuu, kun rahat eivät riitä. Toinen haluaa matkustaa kaiken aikaa ympäri maailman ja toiselle riittää ihan liikaakin äksöniä ja eksotiikkaa siinä, että joutuu kerran viikossa käymään paikallisessa automarketissa ja kerran vuodessa sukulaisten luona Kauhajoella. Toinen haluaa naimisiin, paljon lapsia, ison omakotitalon kultaisinenoutajineen ja farmareineen ja toinen elää loputtomasti villiä ja vapaata nuoruutta vailla vastuita ja sitoumuksia. Toinen on himourheilija ja terveysintoilija ja toinen ei suostu liikkumaan, kuin sohvalta jääkaapille hakemaan lisää roskaruokaa. Ihan tällaisia esimerkkejä nämä vain. Ei noissakaan tilanteissa kumpikaan osapuoli elä elämäänsä sinänsä mitenkään väärin, mutta jos ja kun nämä suuret eroavaisuudet hiertävät suhdetta ja toinen on sitä mieltä, että toisen pitäisi muuttaa elämäntyyliään hänen omaansa vastaavaksi, niin ei siitä hommasta oikein mitään tule. Tietysti sitten tukeminen ja tsemppaaminen on kohdillaan ja osoitus välittämisestä, jos toinen puhtaasti omasta halustaan haluaa ja yrittää muutosta.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Re: Tyttöystävän päivittäinen kannabiksen polttelu

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 18.8.2020 01:40:08

asdfghjkl kirjoitti:Eli voiko joku kuka itse polttelee päivittäin tai sillon tällön niin kertoa, että eikö kannabiksesta ole terveydelle muka haittaa,

Voiko ihmisen persoona alkaa muuttua polttelun myötä?
Kokemuksia, ois kiva kuulla :/.. Kiitän

Winston tuossa jo vastasikin mielestäni varsin pätevästi mutta lisätään nyt kuitenkin, että on olemassa myös yksilöitä jotka eivät ihan oikeasti saa niitä haittoja (erikoislääkärien+labratestien todistamanakin) vaan pelkästään ja ainoastaan merkittäviä hyötyjä. Tyttöystäväsi tosin EI kuulu, Eikä tule kuulumaan tähän kyseiseen kummajaisten klaaniin. Itse käyttänyt kohta 10vuotta päivittäin ja en olisi edes hengissä ilman kukkaa. Ja kyllä voi muuten muuttaa persoonaa suuntaan jos toiseenkin.

Yt: Bedrocanin krooninen lääkekäyttäjä :D
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Savusauna