Olet täällä

kannabis raskauden aikana

Savusauna on tarkoitettu kannabiskeskustelulle haittojen vähentämisen näkökulmasta. Kirjoittaminen Savusaunaan vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: kannabis raskauden aikana

ViestiKirjoittaja Vieras » 13.1.2012 15:48:23

tuossa jotain infoa.. : http://www.vauvat.net/huumeet.htm
Vieras

ViestiKirjoittaja M_53 » 14.4.2012 12:58:42

En suosittele KENENKÄÄN käytämään kannabista....varsinkaan jos on vielä raskaana! Koska olen itse henkilökohtaisesti saanut todeta lapsenlapsestani, että hänellä oli aivan selvät vieroitusoireet syntymänsä jälkeen (eikä painoakaan ollut kuin reilut 2,5kg). Lisäksi aluksi ei edes itkenyt öisin....kunnes parin kuukauden kuluttua alkoi huutaan läpi yön! Että se siitä "möyhyjen" vaarattomuudesta!!
M_53

ViestiKirjoittaja pumake » 18.7.2012 00:27:32

M_53 kirjoitti:En suosittele KENENKÄÄN käytämään kannabista....varsinkaan jos on vielä raskaana! Koska olen itse henkilökohtaisesti saanut todeta lapsenlapsestani, että hänellä oli aivan selvät vieroitusoireet syntymänsä jälkeen (eikä painoakaan ollut kuin reilut 2,5kg). Lisäksi aluksi ei edes itkenyt öisin....kunnes parin kuukauden kuluttua alkoi huutaan läpi yön! Että se siitä "möyhyjen" vaarattomuudesta!!

Uskohan niitä lääkefirmojen pesemiä aivottomia lääkäreitä, siitä kannabiksestahan se varmasti johtui :'D
pumake

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.8.2012 11:17:45

Nyt kaikki tukariäidit kuulolla! Kyse on kannabiksesta, eli pilvestä, eli marijuanasta. Tämä kyseinen yrtti kasvaa luonnovaraisena vaikka suomessa, ei oo koskaan tappanut yhtään ketään eikä tapa. Jos tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä että joku pystyy polttamaan paukut raskaana, jättäkää mieluummin ilmaisematta mielipiteenne. KOSKA jos sinä et tiedä mitä kannabis on, sinä et vaan vittu yksinkertaisesti silloin tiedä mitä kannabis on. Sillon ei kannata ihan oikeasti avautua aiheesta...
Vieras

ViestiKirjoittaja cricket » 1.8.2012 12:44:23

Taitaa olla nuorten pössyttelijöiden toiveunta, ettei mitään pahaa koskaan-ikinä-milloinkaan aiheudu käytöstä. Koko muu maailma 'on vaan meitä vastaan' ja perinteinen lääketiede ei tiedä mitään.

Vähän pitempään eläneillä on toisenlaista tietoa.
If you want others to be happy, practice compassion. If you want to be happy, practice compassion.
Dalai Lama
cricket
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kokemusta ja tietoa on » 2.8.2012 09:57:11

Hetkinen hetkinen.... cannabis sativa ei ole kyllä koskaan kasvanut luonnonvaraisena Suomessa, sitä on kylläkin viljelty esim. hamppuköyttä jne. varten. Myös heroiinin raaka-aine unikko on kasvi jota viljellään ja myös tupakan ja viinan raaka-aineet ovat luonnontuotteita. Se että päihteet valmistetaan luonnontuotteista ei poista niiden haittavaikutuksia.

Faktaa on että kannabis on päihde eli se vaikuttaa ihmisen psyykkisiin ja fyysisiin toimintoihin ja aiheuttaa samantapausta riippuvuutta kuin esimerkiksi alkoholi. Jotkut kykenevät kohtuukäyttöön mutta toisilla käytöstä tulee pakonomaista. Ainoa ero minusta kannabiksen ja alkoholin välillä on se että kannabiksesta ei tule samanlaista krapulaa kuin viinasta. Kannabisen polton haittapuolina ovat fyysiset koordinaation ja tasapainoaistin heikentyminen sekä psyykkiset lähimuistin, keskittymiskyvyn ja arvostelykyvyn heikkeneminen. Psyykkiset vaikutukset voivat kestää pitkäänkin pössyttelyn lopettamisen jälkeenkin.

Minusta on täysin vastuutonta ihannoida ihan mitä tahansa päihdettä. Jos niistä ei käyttäjälle itselleen ole omasta mielestään mitään haittaa niin ihan varmasti Suomessa on paljon perheitä ja parisuhteita joissa kannabiksen poltto on ongelma. Liiallinen kannabiksen käyttö tuo samankaltaisia ongelmia mukanaan kuin liiallinen alkoholin käyttö. En minä ainakaan jaksais katella miestä joka pössyttelee päivät pitkät leijailleen omissa ajatuksissaan ja katoilleen jatkuvasti pilvenhakureissuilleen. Hyvin harvalla kuitenkin on mahdollista perustaa kannabiksen omavaraistaloutta.

Ja tuosta raskaana polttamisesta. Täysin vastuutonta käyttää kannabista tai mitään muutakaan päihdettä raskaana. Pitäisikö ensin siltä syntymättömältä lapselta kysyä että haluaako hän viettää ensimmäiset viikot ja kuukaudet kohdussa pöllyissä.
Kokemusta ja tietoa on

ViestiKirjoittaja Kuka tietää* » 2.8.2012 12:04:23

Nyt kaikki tukariäidit kuulolla! Kyse on kannabiksesta, eli pilvestä, eli marijuanasta. Tämä kyseinen yrtti kasvaa luonnovaraisena vaikka suomessa, ei oo koskaan tappanut yhtään ketään eikä tapa. Jos tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä että joku pystyy polttamaan paukut raskaana, jättäkää mieluummin ilmaisematta mielipiteenne. KOSKA jos sinä et tiedä mitä kannabis on, sinä et vaan vittu yksinkertaisesti silloin tiedä mitä kannabis on. Sillon ei kannata ihan oikeasti avautua aiheesta...

Mun kokemuksen mukaan kannabis on ihan yhtä paha kuin mikä tahansa päihde.
Se aiheuttaa ihmissuhde sokeutta, kannabiksen vannoutunut käyttäjä näkee koko maailman niin että on "me" ja "ne"..Me jotka uskomme kannabikseen, ja sitten on !ne! jotka valehtelevat itselleen, eivät ymmärrä että kannabis on hyvä juttu, eivät ole avomielisiä, kansainvälisiä ja suvaitsevaisia. samanlailla ajattelee alkoholisti, että vaimo jota on joskus rakastanut onkin yhtäkkiä minua vastaan, ei tajua miten ihmisten pitää olla vapaita.
Eli normaali käsitys lähtee sen savun mukana ilmaan..käyttäjät usein valehtelee itselleen että ovat niin suvaitsevaisia, mutta koko se heidän uusi elämännäkemys rakentuu vain sille, että haluaa päästä pössyttelemään. Kannabiksen tehokäyttäjä kuvittelee samanlailla kuin alkoholistikin, että se huume auttaa tajuamaan jotain totuuksia mitä ei ole ennen tajunnut, alkaa huomaamaan miten ihmiset ovat häntä vastaan, alkaa vähätellä fyysisiä haittoja ja päätellä että ne ovat normaaleja kerran muillakin käyttäjillä on samat.
Käyttäjä päättää jatkamalla käyttöä selittää itselleen niin että käyttämällä tätä ainetta erottaa ns. jyvät akanoista.."jos hän ei hyväksy minun käyttöäni, hänen ei tarvitse hyväksyä minua ollenkaan"

aiheutuu että se koko elämänpiiri alkaa koostumaan vain toisista käyttäjistä, moraali löystyy eli käytön alkuvaiheessa tuli vielä toimeen niidenkin kanssa jotka eivät käytä, mutta riippuvuuden edetessä alkaakin tuntua että ne muut, ovat omalla toiminnallaan ansainneet sen, etten pidä heidän kanssa sopimia asioita, en kuuntele heitä, voin valehdella heille koska hekin kohtelevat minua huonosti..
Ihminen ajautuu tilanteeseen, jossa hänen ympärillään on "vihollisia"..Ylipäätään, jos ei ole mitään riippuvuussuhdetta tiettyyn päihteeseen, niin silloinhan sitä pystyy elämään ilman vastakkain asetteluita. Tai ilman että pitää puolustaa sitä omaa päihdettään, ihan kuin välittäisi siitä päihteestä ja sen "maineesta". .
Suojelee sitä päihteen mainetta jopa itsensä kustannuksella, eli alkaa ihan omissa nimissä tai julkisesti puolustamaan, ja levittämään sanomaa tästä päihteestä ja etsii sille jopa yhteiskunnan tukia.
Eli kuten alkoholistit valittaa että kaljan hinta nousee. Jos jois kohtuudella, niin ei tarvis katsella ja vertailla mitään litrahintoja kaupassa. Tai jos on rikas ja kuvittelee että ei ole käyttäjä kerran ei rahallisia ongelmia ole, ja kuvittelee että yhteiskunnan ongelmat ratkeaa jos ne pultsarit vaan menisi töihin eivätkä joisi niin paljon..Kun kieltää sen tosiasian että on riippuvainen eikä se ole tahdonvoiman puutetta enää.
Kuka tietää*

ViestiKirjoittaja Kokemusta ja tietoa on » 3.8.2012 12:05:41

Aloittaja kertoo että hän tietoisesti jatkoi kannabiksen polttamista kuusi raskauskuukautta ja että mitään haittavaikutuksia ei ole toistaiseksi ilmennyt vauvalle. Voi vaan ristiä kädet ja toivoa että mitään haittavaikutuksia lapselle ei ilmene myöhemminkään teini- tai aikuisiällä. Kun ei ole tarpeeksi tutkittu sitä miten kannabislapset selviytyvät aikuisuudesta niin en ikipäivänä ottaisi tuollaista riskiä että pössyttelisin melkein koko raskauden. Miten sellaisen syyllisyyden kanssa voisin elää jos lapsellani todettaisiin esim. adhd vaikka yhteyttä ei pystyttäisi täysin varmuudella todentamaan.

Minusta on eri asia jos raskauden alkuaikana polttaa tietämättään että on raskaana kuin että tekee sen tietoisesti. En ihan heti olis aborttia miettimässä jos olisin muutaman sätkän pössytellyt parin ekan kuukauden aikana, mutta mielummin tekisin abortin kuin jatkaisin pössyttelyä koko raskauden ajan. Ei abortti enää nykyään pitäisi olla mikään peikko, suurempi peikko pitäisi olla se, että tahallaan saattaa aiheuttaa lapselleen päihteiden käytöllä vakaviakin terveydellisiä haittoja=kärsimystä.
Kokemusta ja tietoa on

ViestiKirjoittaja Hoblaa » 15.8.2012 22:13:58

nyt nikittä kirjoitti:Mulle tuli sama olo. Miten pahasti voi realismi hämärtyä, kun pystyy noin postiiviseen sävyyn laittamaan samaan lauseeseen päihteiden käytön ja oman vauvansa. Vetäkää vain joku herneet nenään, mutta kahden lapsen äitinä en voi ymmärtää.

Pakko tarttua tähänkin vanhaan viestiin. Itse olen käyttänyt nyt noin 10 vuotta lääkäreiden määräämiä lääkkeitä, pilveä, alkoholia jnejne.. Löysin itselleni miehen, ainoastaan pilvi jäi ja satunnaiset saunaoluet, aloimme suunnittelemaan lasta, oli todellakin selvää että minä jätän kaikki pois, ei pilveä, ei alkoholia tippaakaan, ei viljatuotteita, ei muuta kalaa kuin itse kalastamaa tietyistä puhtaista järvistä, ei juotavaa, ei edes vissyä. vettä ja puhdasta omasta pihasta poimituista marjoista tehtyä mehua, luomu ruokaa, ei mitään karkkeja.

sokeri ja vilja tuhoavat sikiötä ja alle 3 vuotiasta lasta, kai itse viisaana äitinä tämän tiesit ja jätit nämä syömättä? samoin kuin keinotekoiset levitteet, juustot jnejne? turha on vetää herneitä itse nenään, maailmassa on todella paljon tutkimuksia mitkä kaikki aiheuttaa mitäkin, samoin meikkaaminen, värjäys ja kaikki muu kosmetiikka, toki jätit myös kahvin pois raskauden ajaksi?

Olen nyt 17 viikolla raskaana, onneksi ei pahoinvointia ole tullut, muuten saattaisinkin yhdet savut ottaa. Te hienohelmat jotka jeesustelette muutamista savuista, ette ymmärrä mikä kaikki voi lastanne tuhota. Itse olen päätökseni tehnyt, luomuna, meikittä, ilman lisäaineita ja ylimmääräisiä sokereita ja viljattomana ja tottakai raittiina aion lapseni kantaa ja imettää. henkilöhistoriani on kuitenkin asia minkä olen kokenut ja minkä takia olen yrittänyt tappaa itseni neljä kertaa, vaikka lastani rakastaisin kuinka paljon tahansa, ei se saa minua unohtamaan mitä minulle on tapahtunut. nyt selvinpäin ollessani olen joutunut selvittämään nuo asiat koska en ole päässyt niitä pakoon ja jouduin juttelemaan psykiatrille joka tarjosi masennuslääkkeitä ja rauhoittavia.

Kysyin onko hän tosissaan että ainoa muutos on, että jälleen pakenen historiaani tälläkertaa vain lääkärin määräämillä lääkkeillä. Onneksi minulla on ihana mies joka kuuntelee kun olen kertonut tähänmennessä viittä vaille kaiken historiastani ja vihdoin pääsen asioiden yli, jos minulla ei olisi tuota miestä rinnallani, en olisi tässä, raskaana ja tottakai kertomassa oman tarinani ja yrittämässä saada jokaisen tajuamaan etteivät kaikki ole niin mustavalkoista kuin väitetään.

Jos haluaa tuomita toisen ihmisen, kannattaa ensin varmistaa, että tekee itse kaiken täydellisesti. Esimerkkinä lehdessä vähän aikaa takaperin oli juttu, että raskauden aikana voi sittenkin juoda alkoholia, alkoholi on liuotin ja listattaisiin vaarallisimpien huumeiden listalle jos se keksittäisiin vasta nyt. jotkut sanoo että on ihan okei ottaa hörppy alkoholia, samat ihmiset kauhistelevat jos polttaisi ne yhdet savut helpottaakseen raskauspahoinvointia vaikka olisi vain lääkekannabista. ihmisiä on joka lähtöön, vaikka itse en todellakaan hyväksy raskaana olevia jotka polttaa tupakkaa, syö karkkia tai viljatuotteita, juo kahvia tai kofeiini pitoista teetä, en kuitenkaan mene jeesustelemaan kenellekkään asiasta, millään foorumilla. Tämä tarkoittaa myös etten periaatteesta hyväksy pilveä raskausaikana, MUTTA jos muuta pahetta ei ihmisellä ole koko raskauden aikana kuin ne yhdet savut että olo helpottuu niin mielestäni se ei ole maailman loppu.
Hoblaa

ViestiKirjoittaja jmmm » 19.11.2012 12:52:37

Moikka, olen jo kerran tehnyt abortin kiireisen valinnan perusteella, sillon käytin huumeita. Nyt olen taas raskaana ja päätin miettiä tällä kertaa ennen kun teen mitä teen. Tiedän nytten olevani raskaana ja polttelen säännöllisesti silti, ehkä vain vaikea lopettaa näin heti, surffattua tällä sivulla, ei kannabiksesta ole hirveän kovaa haittaa lapselle, ennen kun voisi lopettaa
jmmm

ViestiKirjoittaja mama62 » 19.11.2012 13:37:46

Vieras kirjoitti: Kirjoittaja Vieras » 1.8.2012 12:17:45

Nyt kaikki tukariäidit kuulolla! Kyse on kannabiksesta, eli pilvestä, eli marijuanasta. Tämä kyseinen yrtti kasvaa luonnonvaraisena vaikka suomessa, ei oo koskaan tappanut yhtään ketään eikä tapa. Jos tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä että joku pystyy polttamaan paukut raskaana, jättäkää mieluummin ilmaisematta mielipiteenne. KOSKA jos sinä et tiedä mitä kannabis on, sinä et vaan vittu yksinkertaisesti silloin tiedä mitä kannabis on. Sillon ei kannata ihan oikeasti avautua aiheesta...

Vittu mitä paskaa jauhat. Harmi et olin niin utelias ja tsekkasin tämän ketjun :shock:
Vai kasvaa se ihan luonnon varaisena, hiukan niinkuin voikukkaset ja horsmat vai? No huppistakeikkaa :lol:

Ihan sama mikä sen nimi on, huumausaine se kuitenkin on ja johtaa helposti kovempien aineiden käyttöön. Niin että älä lässytä soopaa tai elä omassa "kuvitelma maailmassasi". Mua kyrsii tollanen putkinäkö niin paljon etten taida kyllä tälläkertaa enempiä kirjoitella.
mama62
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Noppa » 19.11.2012 13:56:31

Tämä kyseinen yrtti kasvaa luonnonvaraisena vaikka suomessa, ei oo koskaan tappanut yhtään ketään eikä tapa.

Niin, paljon muutakin kasvaa luonnonvaraisena Suomessa, mutta ei kuitenkaan kannata kiduksista alas työntää. Vrt. Sienet!

Kyllä minä ymmärrän että silloin tällöin otettuna ei ehkä niinkään vaarallista kuin alkoholi. Ongelmallisempaa mielestäni on se ettei pysty niitä savuja jättämään minkään syyn vuoksi, ei edes lapsen/raskauden. Entäs sitten kun lapsi huutaa hampaitaan, kiukkuaa yönsä ja et pysty nukkumaan, otatko savut silloin? Entäs seuraavana päivänä kun kiukuttelu jatkuu, tai seuraavana yönä tai kaksi viikkoa siitä eteenpäin kun seuraava hammas rupeaa tekemään tuloaan. Kasvatatko siis lapsesi pössytellen pitkin päivää ja vielä vähän hermoja rauhoittavaa vielä yölläkin? Mieti asiaa ja yritä sitten ITSELLESI vakuuttaa ettei pössyttelystä ole lapselle haittaa.
Noppa

ViestiKirjoittaja mama62 » 19.11.2012 20:12:58

Minäkin ymmärrän kannabiksen käytön joihinkin sairauksiin kun mikään muu ei enää auta, en muuten. Heille lääkäri määrää sitä ja käyttö on edes jotenkin valvottua. Voivat myös kasvattaa itselleen sen, minkä lääkkeeksi tarvitsevat.
mama62
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja polttopull0 » 20.11.2012 13:31:07

Ne joilla on noinkin leväperäinen suhtautuminen kannabiksen ja raskauden yhdistelmään, niin niiden ei pitäisi koskaan hankkiutua raskaaksi!!!

Missä on syntymttömän lapsen oikeus raittiiseen sikiöaikaan???

"Kannabishörhöt" kyllä vaativat oikeuksiaan joka mediassa, mutta miten se syntymätön lapsi? - kuka häntä kuulee???

Tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat aloittaneet kannabiksella ja kun käyttö on jatkunut niin kauan, että kannabiksesta ei enää saa riittävää pössäystä, niin siinävaiheesa on siirrytty kovempiin huumeisiin. ALkoholi + lääkkeet - sekin on kannabis-ihmisten ajatusmaailmassa täysin laillinen ja hyväksyttävä tapa sekoittaa oma pää.

Huumeidenkäyttäjät pitäisi steriloida, jos ei pysty olemaan ilman päihteitä...
polttopull0

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 20.11.2012 18:29:19

Ensiksi, ennen kun kukaan ymmärtää väärin, haluan korostaa, etten hyväksy sen enempää kannabista, kuin muitakaan päihteitä, en edes tupakan polttamista, raskaus- tai imetysaikana tai ylipäätäänkään lasten läsnäollessa.

Tämä kuitenkin pisti hieman silmään, olkoonkin sitten kuinka offia tahansa:

mama62 kirjoitti:Minäkin ymmärrän kannabiksen käytön joihinkin sairauksiin kun mikään muu ei enää auta, en muuten. Heille lääkäri määrää sitä ja käyttö on edes jotenkin valvottua. Voivat myös kasvattaa itselleen sen, minkä lääkkeeksi tarvitsevat.

Et ole tainnut olla koskaan opiaatti-/opioidikoukussa, vai mitä tuo tarkoitti, että kun mikään muu ei enää auta? Oletetaan, että on kipupotilas X, jonka kipuihin auttavat yhtä hyvin kannabis tai vaihtoehtona jokin vahva opiaattipohjainen kipulääke. Onko mielestäsi todellakin parempi, että tällainen ihminen käyttää äärimmäisen koukuttavia o-lääkkeitä kipuihinsa, jos ne niihin auttavat, kuin että käyttäisi lääkekannabista, joka ei käsittääkseni edes pahemmin päihdytä(on tosin todella vaikeaa saada Suomessa reseptiä näihin kannabisvalmisteisiin)? Todella monet oikein lääkkeitään käyttävät kipupotilaat jäävät opparikoukkuun, jos sitä käyttöä jatkuu pidempään. En tiedä lääkekannabiksen koukuttavuudesta, yksilöllistähän se on, kuka jää kuinkakin pahaan koukkuun ja mihin, mutta noin yleisesti ottaen kannabiskoukku on hieman kevyempi juttu, kuin opiaatti-/opioidikoukku.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Savusauna