Olet täällä

lapseni polttaa kannabista

Savusauna on tarkoitettu kannabiskeskustelulle haittojen vähentämisen näkökulmasta. Kirjoittaminen Savusaunaan vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: lapseni polttaa kannabista

ViestiKirjoittaja NimetonN » 27.4.2017 07:27:24

Vieras kirjoitti:
Oli trolli tai ei, niin on pakko jakaa oma KOKEMUS kannabiksesta.

Mäkin aloin polttamaan 14 vuotiaana ja just sun ikäsenä luulin, että ei siitä mitään haittaa oo tai huonoa vaikutusta. Niinkun kaikki me polttelijat sillon luultiin.
Mutta nyt 6 vuotta myöhemmin, YHELLÄKÄÄN mun kavereista ei oo pysyny hanskassa se käyttö ja kaikilla mielenterveysongelmia enemmän tai vähemmän. Enkä mä kyllä tiedä/tunne yhtäkkään polttelijaa kuka osais sitä kohtuudella käyttää, se lähtee aina käsistä, vaikka se oiski se savut päivässä.

Ja juu kyllä töissä pystyy käymään yms. koulut hoitaa, mutta mitä se on siihen verrattuna, jos ei tahdo saada mitään siitä elämästä irti kuitenkaan. En mäkään sitä vuosiin tajunnut, että pilvi on hyvin salakavala päihde, koska pelkkää positiivisuutta se toikin vaan elämään.

Mulla on 5 vuotta vanhempi isoveli ja tunnen myös paljon hänen samanikäisiä kavereitaan, ketkä ovat 30 ja siitä vähän yli, ketkä polttelevat vieläkin ja tekee pahaa sanoa, että tunne-elämältään ja kehitykseltään jälkeenjääneitä. Yks tuon ikäinen valittelikin mulle eräänä bileyönä tuota koukkuaan. Ja nyt kun itse suht hyvin jo pyristellyt eroon tosta maailmasta, niin en TODELLAKAAN halua olla samassa pisteessä kuin he sitten kun olen 30 v.

Tiedän sen, että ei sitä usko/opi kuin vasta oman kokemuksen kautta enkä itsekään tällaisia kirjoituksia olisi vakavissani ottanut silloin täysikäisyyden kynnyksellä.

En kestä. :lol: itse aloitin tupakasta ja lääkäreiden määräämistä lääkkeistä väärinkäytön, vähän alkoo päälle ja jossain vaiheessa vahvempii, kannabista en ollu viel ees nähny. 4 vuotta myöhemmin löysin kannabiksen ja niin vaan jäi lääkkeet, alko ja vahvemmat pois täysin, oli siis satunnaista käyttö jo aikaisemmin. Siitä on nyt lähemmäs 15 vuotta aikaa, vanhemmillani ei ole hajuakaan asioista, ei kenelläkään ole, olen hyvässä työssä, hyvällä palkalla, koska olen hyvä työssäni, maksan veroni, on asuntolainat ja hyvä mies vierellä. Välillä olen kuukausiakin polttamatta kun ei vaan huvita tai on niin paljon reissussa, eli ehdottomasti nautin elämästäni enemmän kuin ikinä ennen. Ympärilläni on myös useita jotka käyttää pilveä, jotkut viihdekäyttönä muutakin, eikä näistä ihmisistä yksikään ole ollut poliisien kanssa tekemisissä ja käyttö pysyy selkeästi käsissä. [Poistettu vähättelyä. Hienoa, että kannabiksen käyttösi on pysynyt hanskassa, sinulla on siitä positiivinen kokemus. Se ei valitettavasti kuitenkaan tarkoita, että kaikilla asiat olisivat näin hienosti ja läheisten näkökulma voi olla aivan toinen. Tämä on huumeiden käyttäjien läheisten palsta, jossa kirjoittajat hakevat ja saavat vertaistukea tilanteisiinsa. Emme toivo tänne ongelmaksi koettujen asioiden vähättelyä. Savusauna on kannabiksen käyttäjille tarkoitettu alue, jossa voi keskustella kannabiksen eri puolista käyttäjän näkökulmasta. - Päihdelinkin toimitus]

Kuitenkin on ihmisiä jotka addiktoituu jopa seksiin, tällaisten ei tietty mitään kannattaisi käyttää, eikä nuorten tietenkään.
NimetonN

ViestiKirjoittaja Vieras » 9.6.2017 05:04:33

On se kumma miten nää kannabiksenpuolustelijat löytää joka paikkaan heti, kun jotain negatiivista mainitaan tästä jumalkasvista. :D

Sekin ihmetyttää miten näihin kohtuukäyttäjiin ei ikinä törmää tosielämässä, vaikka niitä on netti pullollaan. Eihän se riippuvuus ole paljoa verrattavissa johonkin vahvempaan, mutta tosiaan aika teinin käyttäytymiseen ja tunne-elämään näyttäisivät olevan juuttuneet ympärilläni olevat/olleet polttelijat, eikä vapaa-ajalla jos selvinpäin joutuu olemaan, niin tiedä sitä mihin sitä tarttuisi.

Kysehän on itsensä ja tunteidensa pakenemisesta, niinkun yleensä addiktioissa. Ei se selvinpäin olo maita, kun ne padotut tunteet alkaa puskea sieltä karmeana sekasotkuna ja möykkynä. Helpompihan se on olla silmät punasena mässyjen äärellä pleikkarin kanssa, kun ahdistella selvinpäin..
Vieras

ViestiKirjoittaja Rauhottukaas ny » 21.10.2017 18:20:23

Ei se noin mustavalkoista ole..Kaikkeen pätee aina kohtuullisuus ja tietyn tyyppisellä persoonalla saattaa mennä helpommin hanskasta, kuin toisella. Eli ihan yksilöllistä tämä on. Omassa nuoruuden kaveripiirissä se oli aika pieni osa, josta tuli niitä kunnon "narkkeja", vaikka kaikki olivatkin kannabiksen käyttäjiä. En itsekkään välttämättä nää ihan hyvällä teini ikästen polttelua, mutta jos on aikuinen, työssä käyvä ja pyrkii terveellisyyteen niin fyysisesti, kuin henkisesti, niin mikäs siinä jos poltan jointin tai pari illan päätteeksi? Enkö ole elävä todiste siitä, että kannabista on täysin mahdollista käyttää kohtuullisesti, kunhan se ei ole ensimmäinen prioriteetti elämässä, niinkuin itselläni? En edes polta muuten, kuin öisin..päivisin tykkään olla ilman "sumua".Portti teoria voi tietyllä tapaa olla jollekkin totta, mut ainakin omasta kokemuksesta tuntuu, että ne kaverit jotka meni sitä reittiä tulivat yleensä huonommista koti olo-suhteista, joten heillä oli jonkinlainen suurempi tarve paeta henkistä kipua huumeisiin, kuin esim. itselläni. Eipä ole kovat huumeet hirveästi edes kiinostanut..vanhempana ei yhtään. Voinhan mäkin sanoa, että monet muusikot on käyttänyt huumeita, eli se tarkoittaa että huumeet on portti kuuluisuuteen ja hyvän musiikin tekemiseen. Yhtä mustavalkoista sanoa noin..Ja entä ne kaikki historian henkilöt, jotka ovat poltelleet mutta mistään "portista" eivät ikinä menneet? Mm: William Shakespeare, Morgan Freeman, John F kennedy, Carl sagan ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.
Rauhottukaas ny

ViestiKirjoittaja Lapsi » 15.1.2018 21:57:45

Kannabiksesta toisiin huumeisiin ryhtyminen on aivan oman pään ongelma. Kannabista ei saisi aloittaa alaikäisenä, mutta kaikki kannabiksen käyttäjät eivät siirry muihin huumeisiin eikä varsinkaan suurin osa ole ahdistuneita ja masentuneita. Kannabis auttaa masentuneisuuteen ja ahdistukseen ja sen on lääkärit todistaneet. Lisäisin linkkejä tämmöisistä todisteista mutta turhaan ryhdyn kun itsekkin voitte yhdellä haulla niitä löytää
Lapsi

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.1.2018 02:52:39

Lapsi kirjoitti: Kannabis auttaa masentuneisuuteen ja ahdistukseen ja sen on lääkärit todistaneet. Lisäisin linkkejä tämmöisistä todisteista mutta turhaan ryhdyn kun itsekkin voitte yhdellä haulla niitä löytää

Näin tekee ja Suomessa sitä jopa määrätään siihen jo erityisluvalla.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.1.2018 02:54:03

Vieras kirjoitti:
Lapsi kirjoitti: Kannabis auttaa masentuneisuuteen ja ahdistukseen ja sen on lääkärit todistaneet. Lisäisin linkkejä tämmöisistä todisteista mutta turhaan ryhdyn kun itsekkin voitte yhdellä haulla niitä löytää

Näin tekee ja Suomessa sitä jopa määrätään siihen jo erityisluvalla psykiatrien toimesta yksityispuolelta.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.1.2018 02:55:17

.
Vieras

ViestiKirjoittaja böö » 22.1.2018 09:31:46

Vieras kirjoitti:On se kumma miten nää kannabiksenpuolustelijat löytää joka paikkaan heti, kun jotain negatiivista mainitaan tästä jumalkasvista. :D

Sekin ihmetyttää miten näihin kohtuukäyttäjiin ei ikinä törmää tosielämässä, vaikka niitä on netti pullollaan. Eihän se riippuvuus ole paljoa verrattavissa johonkin vahvempaan, mutta tosiaan aika teinin käyttäytymiseen ja tunne-elämään näyttäisivät olevan juuttuneet ympärilläni olevat/olleet polttelijat, eikä vapaa-ajalla jos selvinpäin joutuu olemaan, niin tiedä sitä mihin sitä tarttuisi.

Kysehän on itsensä ja tunteidensa pakenemisesta, niinkun yleensä addiktioissa. Ei se selvinpäin olo maita, kun ne padotut tunteet alkaa puskea sieltä karmeana sekasotkuna ja möykkynä. Helpompihan se on olla silmät punasena mässyjen äärellä pleikkarin kanssa, kun ahdistella selvinpäin..

Kannabista käyttää kirjava joukko eri-ikäisiä ihmisiä. Työssä normaalisti käyviä, äitejä ja isiä, opettajia jne... Minun tuttavapiirissäni on useita ihmisiä, jotka käyttävät viikottain kannabista, mutta eivät uskalla tulla asian kanssa julki peläten sen syrjäyttäviä vaikutuksia. Olen itse myös osittain tällainen. Käyn töissä, on omistusasunto ja auto, mietin jatko-opintoja, rahaa jää sen verran yli että pystyn matkustamaan pari/kolme kertaa vuodessa lämpimään. MUTTA käytän kannabista viikoittain. Asiasta uskallan kertoa vain lähimmille ihmisille tai muille, joilla sama tilanne, koska käyttö on kuitenkin rangaistavaa Suomessa ja siitä voisi joutua ongelmiin.
Noh, mietitäänpä sitten näitä kannabiksen käyttäjiä, jotka näkyvät kaikelle kansalle. He ovat yleensä moniongelmaisia (saattaa olla muita päihdeongelmia tai riippuvuuksia esim. peli, elämänhallinta ei ole muutenkaan kunnossa) Nämä tyypit ovat näkyvillä kaikelle kansalle, koska heille ei ole mitään väliä tietääkö joku käyttävätkö he kannabista vai ei. Heille siitä ei ole mitään merkittävää haittaa (kuten työpaikan menettämisen uhka) tai jos onkin he eivät siitä välitä. Voisiko olla niin, että heillä on jo valmiiksi ongelmia ja sen lisäksi he käyttävät päihteitä (esim. kannabista) huonoin lopputuloksin. Sitten he joutuvat esim. virkavallan kanssa tekemisiin ja taas uutisoidaan, kuinka joku huumeiden käyttäjä on tehnyt jotain --> mikä johtaa ajatteluun, että huumeet ja niiden käyttö aiheuttaa ongelmia ja joka kerta kun huumeita alkaa käyttämään joutuu ongelmiin esim. virkavallan kanssa.
Sitten on suuuren suuri joukko näitä salassa kannabista käyttäviä. Minun tuttavapiirissäni näitä on paljon. On lentäjiä, sairaanhoitajia, lapsiperheellisiä. Kaikki he ovat ns. kunnon kansalaisia, mutta tämän asian tiimoilta he eivät tule julkisuuteen. Se olisi liian iso riski esim. työelämään. Silti he vuodesta toiseen elävät tätä "salaelämää", joka ei vaikuta heidän tapaansa hoitaa muuta elämää. He ovat näitä kohtuukäyttäjiä.
Toki jokaisessa päihteessä on vaaransa jäädä pahasti koukkuun ja uskon vahvasti siihen, että eri päihteet vaikuttavat eri tavalla eri ihmisiin. Jotkut ovat alttiimpia jäämään koukkuun amfetamiiniin ja toiset taas alkoholiin. Mikä tahansa riippuvuus (oli se sitten päihde tai esim peli, seksi jne) aiheuttaa ongelmia elämässä. Ei silti yksi aine ole toista pahempi. Suomessa on esim. paljon ihmisiä, joille alkoholi ei sovi ollenkaan. Silti he saavat sitä käyttää vaikkakin se aiheuttaisi heille ja heidän läheisille ongelmia. Noh, tämä alkaa olla jo toinen tarina....Over and out.
böö

ViestiKirjoittaja böö » 22.1.2018 09:37:33

Näin tekee ja Suomessa sitä jopa määrätään siihen jo erityisluvalla psykiatrien toimesta yksityispuolelta.[/quote][/quote]

Mielenkiintoista!! Mistä olet saanut tiedon? Epäilen, koska viimeksi kun olen mediasta kyseisen ammattikunnan kommetteja aiheesta kuullut, niin on jäänyt sellainen mielikuva, että sitä määrätään vain joihinkin fyysisiin kipuihin eism. ms-taudissa. Koskaan en ole kuullut, että Suomessa olisi saanut reseptiä kannabikseen ahdistuksen takia. KOrjaa jos olen väärässä ja kerrankin toivon todella että olen.... :D
böö

Ihmeiden aika ei ole ohi

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 22.1.2018 14:01:31

Vai että ylläpidon mukaan päihdeongelmaisten läheisiä ei tarvitse valistaa vaan sitä samaa propagandaa voi jatkaa loputtomiin. Ei muuten tuu tapahtuu :D Sitten vielä kehdataan siirtää faktat/pitkät selonteot Savusaunaan vaikka ne oli nimenomaan tarkoitettu läheisille Vilpolaan jossa niitä ongelmia on. Ei ne sitä kunnon apua saa kun eihän siellä ole ketään joka oikeasti osaisi siitä kasvista kunnolla jotakin kertoa ja Plinkki kuuluu samaan sarjaan, voi voi.. Häpeäisitte kun se kasvi kuitenkin pelastaa ihmishenkiä ja niitä ihmisiä (jopa lapsia) joita voitaisiin auttaa, nyt niitä kannetaan ruumispusseissa eteenpäin! Kivun hoidosta ja siitä helvetistä en halua edes kirjoittaa.
Mites ne nuoret jotka hoitavat vakavaa sairauttaan kannabiksella ja vanhemmat laittaa heidät hoitoon? Fiksua touhua ja näistä ei saa edes puhua siellä missä pitäs.
Kuva

Medication
https://www.youtube.com/watch?v=9PukqhfMxfc
Kuva
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 4.3.2018 21:17:27

böö kirjoitti:Näin tekee ja Suomessa sitä jopa määrätään siihen jo erityisluvalla psykiatrien toimesta yksityispuolelta.
[/quote]

Mielenkiintoista!! Mistä olet saanut tiedon? Epäilen, koska viimeksi kun olen mediasta kyseisen ammattikunnan kommetteja aiheesta kuullut, niin on jäänyt sellainen mielikuva, että sitä määrätään vain joihinkin fyysisiin kipuihin eism. ms-taudissa. Koskaan en ole kuullut, että Suomessa olisi saanut reseptiä kannabikseen ahdistuksen takia. KOrjaa jos olen väärässä ja kerrankin toivon todella että olen.... :D[/quote]

Kyseessä on ihan psykiatrilta itseltään kuultu tieto ja se siis on määrätty vakavaan lääkeresistenttiin masennukseen ja ahdistukseen. Ei siis vain ahdistukseen. Auttaa myös kuulemma potilaalla jonkin verran selkäkipuihin ja add-oireiluun. On sitä määrätty myös esim. ms-taudin lisäksi epilepsiaan, migreeniin, fibroon, erilaisiin kroonisiin kipuihin, anorexian tukihoidoksi, parkinssoniin ja syövän sekä Hivin tukihoidoksi.
Viimeksi muokannut Mastodontti päivämäärä 5.3.2018 16:15:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 5.3.2018 16:02:18

http://urhealthexperts.com/2018/03/04/c ... treatment/

Lapsetkin joutuu eri sairauksien takia pakolaisiksi toisiin maihin...

Is Marijuana the World’s Most Effective Treatment for Autism?
http://www.newsweek.com/2018/02/23/real ... 06758.html

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Savusauna