Olet täällä

Savusaunassa keskustellaan kannabiksesta

Savusauna on tarkoitettu kannabiskeskustelulle haittojen vähentämisen näkökulmasta. Kirjoittaminen Savusaunaan vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Savusaunassa keskustellaan kannabiksesta

ViestiKirjoittaja Alexandra45 » 6.3.2015 20:38:21

SoiKannel kirjoitti:
Alexandra45 kirjoitti: Mun "tieteelliset" todisteet perustuu juuri nyt niihin tuhansiin narkkeihin joita olen kohdannut elämäni aikana ja jokainen on kulkenut portin kautta.

Minä olen tavannut myös valtavan määrän narkkareita, istunut luukuissa, juonut itsetuhoisesti, syönyt kaikkia mahdollisia lääkkeitä väärin sekä vetänyt mitä kummallisimpia myrkkyjä, mutta tiedän että kukaan näistä ihmisistä jotka ovat menneet narkomaniassaan pitkälle eivät ole sitä tehneet kannabiksen vuoksi eikä siinä kasvissa ole mitään "mystistä porttia" joka johtaa muiden huumeiden käyttöön (vaikka se tosiaan voi pahentaa aikaisempia mielenterveys/sosiaalisiaongelmia ja tätä kautta vaikeuttaa elämää ja erityisesti näin kieltolain aikana nuoret törmäävät sitä hatsia etsiessään ihmisin mitkä haluavat kaupata niitä kunnon huumeitakin :evil: ). Aivan kuin ei alkoholissa, tupakassa, kahvissakaan (tai pkv-lääkkeissä) ole mitään "porttia" vaikka ihan laillisia huumeita ovat. Mietis kun täysin tietämätön nuori kokeilee kannabista, lukee uusinta tutkittua informaatiota asiasta, niin hän saattaa luulla että muidenkin laittomien huumeiden kohdalla tilanne on sama vaikka kuten me kumpikin tiedämme, että asia ei ole sillä tavalla. Tässä se vaaranpaikka juuri piilee eikä missään kuvitelluissa "porteissa".

Jokainen eri psykoaktiivi tulee käsitellä erikseen ja eri laittomien psykoaktiivien (=huumeiden) niputtaminen yhteen on aivan helvetin vaarallista silloin kun niistä valistetaan.

No, me katsotaan kenties asiaa hieman eri näkökulmista tänä päivänä. Käyttäessäni en ymmärtänyt päihderiippuvuuden kokonaisuutta. Tässä pian 12 vuotta toipumista takana, puolisen vuotta aivan puhtaana(wau, lähes 40 vuotta kemiaa), ja tehtyäni päihdetyötä ammattitutkinnon hankittuani: katsantokantani on muuttunut. Mut toki jokaisella on oikeus mielipiteeseensä enkä väitä että Soikannel olisit vääärässä, siis mielipiteesi kanssa.
Mutta faktat on kuitenkin faktoja. Mä tapaan joka päivä suoraan kadulta tulevia narkomaaneja, työni kautta...ettei totuus unohdu. 8)
http://www.kylläsejääkantaa.fi/forum/
Alexandra45
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SoiKannel » 7.3.2015 07:38:48

.
Viimeksi muokannut SoiKannel päivämäärä 31.12.2016 23:20:08, muokattu yhteensä 1 kerran
SoiKannel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alexandra45 » 20.3.2015 15:27:26

:D Peace&love, SoiKannel.
http://www.kylläsejääkantaa.fi/forum/
Alexandra45
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SoiKannel » 20.3.2015 16:09:52

.
Viimeksi muokannut SoiKannel päivämäärä 31.12.2016 23:20:26, muokattu yhteensä 1 kerran
SoiKannel
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kipupentti » 2.12.2015 19:31:11

Tervehdys. Olen tässä lueskellu tätä savusaunan foorumia ja oli ihan pakko rekistöröityä. Elikkäs kerronpa vähän taustojani olen käyttänyt päihteitä varmaan sen 12 vuotta ja lopulta 2011 pääsin korvaushoitoon ja laskin lääkkeet alas 2013 eli raittiina 2 vuotta paitsi tällä hetkellä joudun syömään kipuihin mietoja opiaatteja vaikka olen yrittänyt keskustella lääkäreiden kanssa vaihto ehtosesta hoidosta mutta nykyinen lääkitys on kuulema ainut ja oikea vaihto ehto elikkäs HUUMEITA lisää vaan entiselle opiaatti narkomaanille, täysin hullua mutta kivut ei häirihe pelkona vaan että jossain vaiheessa toleranssit nousee ja lääke ei enää riitä ja joutuu siirtymään vahvempaan selässäni on iso pullistuma joka on leikattu 2010 ja enää sitä ei suostu lääkärit leikkaamaan ison halvaatumis riskin takia, sori tämä nyt poikkes tästä ketjun keskustelusta mutta käy vihaksi tämä lääkäreiden tietämättömyys esim lääkekannbiksesta jonka uskon olevan minulle miljoona kertaa psrempi vaihto ehto kuin opiaatit. Tässä ketjussa on puhuttu porttiteoriasta ja että kaikki se huumeiden käyttö johtuis kannabiksesta tai alkaisi, Jos tämä porttiteoria olis jollain lailla paikkaansa pitävä teoria ni eiköhän se kaikki paska lähtis tupakasta sitähän se jengi ekana käyttää ja sit alkoholi luulisin että nämä päihteet tulee ennen kannabistaja jos niin on että ei käytä kumpaakaan edellä mainittuja aineita ennen kannabiksen polttoo niin väitän että kyllä se diileri keltä sinä sitä kamaa haet ni tarjoaa ne eka subu tai piri vedot. Eli olen kyllä täysin samaa mieltä SoiKannelin kanssa, että ennenku alkaa mistään vääntämään kättä ni ennen sitä faktat pöytään
kipupentti
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Savusauna