Hei!
Internet ei anna paljon informaatiota tästä aiheesta, joten kokeilen täältä.
Minut ohjattiin lastensuojelusta päihdearvioon, kun kerroin polttelevani satunnaisesti kannabista (lapsen ollessa luonnollisesti hoidossa).
Ensimmäiset seulat olivat toukokuun alussa. Viimeisen kerran poltin kannabista maaliskuun lopussa ja itseni yllätykseksi seulat tulivat takaisin positiivisina. No lastensuojelun sosiaalityöntekijä ei tietenkään uskonut , että seulat voivat olla vielä 1,5kk jälkeen positiiviset eikä a-klinikan työntekijä kokenut tarpeelliseksi sivistää häntä.
Tilanne on nyt siis se, että minä ja lapseni joudumme päihdekuntoutukseen. Nyt kun olen hetken tätä sulatellut ja todennut itseni voimattomaksi tässä asiassa, niin yritän nähdä hopeareunuksen. Seulat minulla on varmasti nyt puhtaat (n.3kk viime polttelusta) ja voin ainakin saada jotain irti kuntoutuksesta, tupakan polton lopettamisen.
Haluaisin kuulla kokemuksia ja tietoa perheen päihdekuntouksesta. Mitä se käytännössä on?
Edelleenkin pidän tätä hieman absurdina, kun satunnainen päihteeni on kannabis.. Onko katkolla/kuntoutuksessa paljonkin ihmisiä kannabiksen takia?