Olet täällä

Päivittäisen polttamisen lopettaminen

Savusauna on tarkoitettu kannabiskeskustelulle haittojen vähentämisen näkökulmasta. Kirjoittaminen Savusaunaan vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Päivittäisen polttamisen lopettaminen

ViestiKirjoittaja kalanchoe » 23.10.2018 10:01:01

Moikka kaikille. Olen uusi täällä, toivottavasti foorumi on aktiivinen ja saan vertaistukea täältä.

Olen 29-vuotias nainen, ekan kerran poltin 16-vuotiaana hatsia ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä (voimakkaan riippuvuuden muodostuminen alkoi hyvin varhain, johon toki vaikuttaa silloinen kaveripiiri, poikaystävä jotka aihetta puolustivat ja toivat tutuksi).
En osaa vielä sanoa miksi juuri ganja oli minulle se juttu, josta kehittyi pakkomielle. Nyt olen polttanut joka päivä noin 7 vuotta. Käyn töissä ja siellä olen selvinpäin, eli iltoihin painottuu tämä polttelu. Kukaan työkaveri ei tiedä ja ulkoapäin ei varmasti kukaan uskoisikaan, että moisen päihdeaddiktion omaan.
Alkoa kuluu myös koko ajan enemmän. Olen tehnyt päätöksen olla polttamatta hatsia, koska olen hakeutunut hoitoon mt-ongelmien vuoksi ja koen tällä hetkellä niin syvää morkkista polttelustani, että en kestä enää itseäni. Mun on nyt pakko lopettaa tämä pakonomainen, robottimainen toiminta, koska inhoan itseäni ja sitä miten paljon olen haaskannut elämääni ganjalle, tavalla tai toisella.
En voi myöskään juoda, koska silloin tarve polttaa on ylivoimainen.

Myös eräs läheinen joutui juuri sairaalahoitoon, joka avasi silmiäni kliseisesti elämän rajallisuudesta. Koen syyllisyyttä myös tämän henkilön terveydentilasta, vaikka jokainen tekee omat valintansa, olen vaikuttanut rakkaaseen ihmiseen haitallisesti ja ajatus puistattaa minua.
Voisin kirjoittaa romaanin mittaisen kertomuksen elämästäni ja syvästä rakkaudesta kannabikseen, mutta toivon että tämä keskustelun avaus löysi kaltaisiani ja herättäisi keskustelua.
Kertokaa minulle, jotka ovat yhtä syvällä rakkaudesta lajiin, kokemuksia vähentämisestä/lopettamisesta/asenteen muutoksesta, mistä tahansa. Kaipaan tukea, ja minulla ei ole ketään kenen kanssa tästä aiheesta puhua. Tutut hc-polttelijat kieltävät ongelman eivätkä siitä halua puhua, ymmärrän erittäin hyvin. Nyt tuntuu kuin mielessäni olisi kaksi puolta, se joka haluaa olla selvinpäin ja tutustua elämään ja sen tuomiin mahdollisuuksiin, sitten se demoni joka haluaa jatkaa niin kuin tähänkin asti. Haluan siitä demonista eroon, haluan eroon jatkuvasta stimuloinnin tarpeesta ja kicksien hakemisesta.
Päihteet ovat aina olleet pop, ja nyt on aika kääntää sivua.
Onko täälllä muita, joilla on vastaavia ajatuksia?
kalanchoe
Miedosti panostava jäsen

Re: Päivittäisen polttamisen lopettaminen

ViestiKirjoittaja LetHerGo » 5.4.2019 00:56:06

Itsellä on hyvin vahva viha/rakkaus suhde kannabikseen. Oma tilanteeni on hyvin samankaltainen mitä sinulla, mutta minulla
toinen muukin päihde on vahvasti ollut elämässäni mukana. Nyt olen elämässäni siinä tilanteessa, että olen itsenäisesti vieroittunut subutexistä omasta mielestäni hyvin (11 päivää ilman) ja suurin apu lopettamisessa on ollut juuri kannabis (oman motivaation lisäksi).

Itse olen poltellut kannabista n. 13 vuotta, joista muutama ensimmäinen vuosi meni hyvin satunnaisella käytöllä.
Ajan kuluessa huomasin että kannabis on elämässäni samoin kuin ruisleipä tai kahvi. En pitänyt ainetta enää minään muuna rentoutumiskeinona ennen nukkumaan menoa. Olen siis työssäkäyvä ihminen, joka polttaa päivittäin kannabista. Olen alalla mistä saisin kenkää välittömästi jos työnantaja saisi tietää :(

Nyt itsellänikin alkaa oikeasti kyllästyttämään tämä päivittäinen polttaminen ja kaikki siihen liittyvä.
Voin kyllä taputella itseäni sitten joku päivä kun olen päässyt molemmista paheista eroon.

Tsemppiä sulle yritykseen.. kyllä siitä irti pääsee kun tahtoa riitää.
LetHerGo
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

Paluu Savusauna