Olet täällä

Pilvetön tammikuu 2020

Savusauna on tarkoitettu kannabiskeskustelulle haittojen vähentämisen näkökulmasta. Kirjoittaminen Savusaunaan vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Pilvetön tammikuu 2020

ViestiKirjoittaja R-R » 1.1.2020 20:01:12

Moi kaikille! Itsestäni en ala nyt isommin jaagaamaan, lopettajat-alueelta löytyy juttujani vaikka kuinka monelta vuodelta. Tilanne nopeasti läpikäytynä menee niin että olen 44-vuotias mies jolla on pitkähkö ja rajukin päihdehistoria kuntoutuksineen, ryhmineen ja A-klinikoineen. Nyt olen A-klinikan terapian ja parin hyvän ystävän ansiosta tilanteessa, jossa ainoa jäljellä oleva päihderiippuvuuden laji on kannabisriippuvuus ( kahvia ja nikotiininestettä lukuunottamatta ), ja tämäkin niin että olen saanut päivittäisen käytön vähenemään puoleen entisestä malliin puolet viikosta kokonaan polttamatta. Nyt joulun alla minulla on ollut vuosittainen duuniputki ja aika perkeleelliset paineet kaikilla elämänalueilla, ja olen lisäksi varjellut raittiuttani alkoholin osalta vaarallisissa tilanteissa. Rahaa on pitkästä aikaa ollut välttämättömyyksiin ja vähän muuhunkin, laadukasta kukintoa helposti saatavilla ja duuni- ja stressiputken jälkeen olen saanut vähän hengähtää- On tullut poltettua päivittäin, skaalassani paljon eli paria grammaa joka ilta.

Olen todennut että puoleen vähentynyt käyttöni on edelleen liikaa, blossi näyttelee systeemissäni aivan liian suurta roolia eikä vieroitusoireilta juuri välty tuolla järjestelyllä vaan se toinen puoli viikkoa menee sumussa. Pahin vieroitusoire on ilman muuta unettomuus, mikä on pysynyt kohtuullisen hyvin aisoissa, mutta kuitenkin tällaisen pidemmän blossiputken jäljiltä vähän kuumottaa että mitenköhän käy. Ideaali olisi noin maksimissaan 1/3 viikosta kannabiksella, mielummin vielä vähemmän toki. Kahta-kolmea päivää pitemmät putket saisivat kerta kaikkiaan loppua, toleranssi kasvaa, myrkyt varastoituvat rasvakudoksiin, elämä menee sumuiseksi pakkoliikkeeksi eikä se savu siinä enää oikein tarjoa mitään lisäarvoa millekään.

Päätin koettaa vuoden korkkaamista kunnon tauolla, mieluiten koko tammikuun mittaisella. " Pidätän oikeuden " :D polttaa yhtenä iltana ensimmäisen viikon aikana. Olen huomannut aikaisemmin tauottaessani tämän helpottavan nukahtamisvaikeuksia pidemmällä aikavälillä -Jotain hyötyä retkahteluistakin voi olla- Tarvetta tälle ei kuitenkaan ole ellei unien kanssa ihan holtittomaksi mene. Tilanne on sikäli helppo että päivärytmini on jo valmiiksi ilta- ja yöpainotteinen, eikä tammikuulle ole haastavia duuneihin liittyviä juttuja. Voin nukkua järjellisissä rajoissa niin pitkään kuin tarvitsee. Rahaakin on elämiseen, mikä on valtava helpotus yleisiin stressitasoihin ja helpottaa breikkiä osaltaan. Pilveä on varastossa!!! Tämä on ollut haaveeni, että jostain kaapin perukoilta löytyisi aina backuppia. Ajattelen että ganja on minulle alkoholin korvaushoitoa, viimeinen oljenkorsi millä korkkia runttaan tiukemmalle kiinni jos ja kun vaikeita tilanteita ilmenee.

Tällaisella konseptilla ammun kohti pilvetöntä tammikuuta. Suunnitelmana on päivittää tuntoja tänne päiväkirjan tai blogin kaltaisesti, mutta keskustelu ja kokemukset ovat erittäin tervetulleita. Jos napistelee liittyä streittiin seuraan ja projektiin niin hyvä, tervetuloa!!!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
R-R
Vahvasti panostava jäsen

Re: Pilvetön tammikuu 2020

ViestiKirjoittaja R-R » 2.1.2020 12:56:27

Ohuesti mutta ylipäätään nukutun yön jälkeen tunnelma on kohtuullisen virkeä. Mieli vaeltelee projektin suhteen laidasta toiseen, ensimmäiset tiukat paikat ovat tässä heti tuloillaan. Ensimmäisenä duuniprojekti jonka valmistumista ( ja myös valmistamista ) olisin tahdittanut ja juhlistanut polttamalla, sitten kavereiden keikka ja kokoontuminen paikallisella klubilla. Ei siinä, tuuliviireily kuuluu lajin luonteeseen mutta toivon ettei se kaikista impulsiivisin versio toteutuisi tällä kertaa.

Yksi isoimmista tavoitteistani on riippuvuuteen liittyvän impulsiivisuuden tasoittuminen, ettei se enää hallitsisi mieltä niin kokonaisvaltaisesti kuin aiemmin. Olen työskennellyt tuota impulsiivisuutta jo vaisummaksi sillä että olen saanut alkoholin ja sen kanssa tulevan lääkeriippuvuuden nollaan. Ajattelin pitkään että ganja vaatisi yhtä ehdottoman suhtautumisen, mutta sittemmin on osoittautunut että kohdallani raja sen suhteen on häilyvämpi, että käytön hallintaa olisi vielä mahdollista oppia. Missä määrin, sitä kai tällä projektilla testailen. Edellinen pitempi tauko, 5 viikkoa, oli viime keväänä. Tuota kuitenkin edelsi lopettamispäätös josta sitten retkahdin ja mukana oli ketipinor-lääkityksen lopettaminen, halusin luonnollisen unirytmin takaisin ja lopettaa päihteidenkäytön kontrolloinnin lääkityksellä.

Olen alkanut vihaamaan pilven aiheuttamaa aivosumua ja " puolella koneella käymistä ". Määrittelenkin kohtuullisen käytön niin, että arki ei ole siinä mitään reflaista raahustamista ja kompurointia vaan koko potentiaalilla toimimista, mikä se potentiaali kunakin päivänä sitten onkaan. Joskus ollaan hyvässä iskussa, joskus ei. Ganja tulee kuvaan sitten kun haluaa juhlistaa jotain, tai muuten nollata systeemin. Joka päivä ei voi juhlistaa ja jos joka päivä tarvitsee nollata niin jotain on pahasti pielessä.

Näillä mietteillä aurinkoiselle lenkille ja jumpalle.
R-R
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja R-R » 2.1.2020 18:12:11

Kannabisrefloista, mitä tässä taas käyn läpi: Polttamista tai poltteluputkea seuraa aina sumuinen päivä jolloin kieltäytyminen polttamisesta on reflattomaan päivään verrattuna haastavaa tai erittäin haastavaa. " Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta " on mielestäni täyttä bullshittia. Pahin unettomuus- ja maniajakso jonka blossin seinään lopettaminen on minulla aiheuttanut, kesti yli 2 viikkoa. Psykologinen riippuvuus on nähdäkseni sitä että jaksolliset, kuten päivittäiset toiminnot ovat kietoutuneet päihteen ympärille, mielen palkitsemismekanismit ovat ehdollistuneet päihteen saantiin, päihde hallitsee ajatuksia. Fyysinen riippuvuus on sitten juuri näitä juuri tässä nyt vaikuttavia oireita, unettomuutta, ylikierroksilla käymistä, ylivilkasta vatsan toimintaa jne. Jos polttaisin spliffin nyt niin tulisin toki pilveen, mutta nuo oireet katkeaisivat kuin seinään. En tiedä miten fyysinen riippuvuus tarkemmin määritellään, mutta jos nämä oireet eivät ole fyysisiä niin mitkä sitten on?

Pilvifantasiassani on kyse juuri siitä että arjessani minun ei tarvitsisi enää näitä syitä ja seurauksia kokea samassa määrin kuin ennen. Että ei enää sellaista että joka toinen päivä ollaan sumussa ja joka toinen ylikierroksilla. Että polttelulle on tilauksensa ja paikkansa, mutta arki saisi olla sellaista missä on kone luonnollisessa käymistilassaan ilman mitään kemian määrittelemiä paskahalvauksia.
R-R
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 7.1.2020 18:53:43

Tässä Bedrocan lääkekannabiksen käyttäjän vinkit+ajatukset. 4vuosi juuri menossa laillisesti.

-Olisiko mahdollista hankkia Volcano-vaporisaattori tai kokeilla tuotteen aktivoimista ja käyttämistä oraalisesti rasvan kera?

-Entä käyttää välillä cbd painotteista kukkaa, erityisesti iltaisin indicapainotteisena?

-Miettiä syitä impulsiivisuudellesi joko yksityisen asiaan perehtyneen psykiatrian erikoislääkärin tai psykoterapian keinoin?

-Hiisata vähemmän/harvemmin ja etsiä samanlaisia "oloja" ilman mitään substansseja?

-Voisiko olla mahdollista, että tiedostamattasi lääkitset kannabiksella jotakin sairautta/epäkohtaa elämässäsi (kuten mahdollisesti teit myös esim. Alkolla) ja ne fyysiset reflat onkin sen ongelman oire eikä varsinaisesti fyysisiä viekkareita? Olemmehan psykofyysisiä olentoja joten kaikki voi vaikuttaa kaikkeen.
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 15.1.2020 09:32:06

Miten on pilvetön 2020 tammikuu sujunut kysellään täältä "korkeuksista"? Ja oliko ajatuksistani mitään apua tai kenties tuliko omia mietteitä?
Jos et osaa käyttää ni älä vittu käytä.

Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Savusauna