Olet täällä

Kohtaus kannabiksen vaikutuksen alaisena

Savusauna on tarkoitettu kannabiskeskustelulle haittojen vähentämisen näkökulmasta. Kirjoittaminen Savusaunaan vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Kohtaus kannabiksen vaikutuksen alaisena

ViestiKirjoittaja henripulkka » 20.11.2020 13:29:26

Hei.

Olen nyt kahdesti saanut kannabiksen vaikutuksen alaisena kohtauksen, jossa tajunnantilani hämärtyy hetkellisesti. Molemmilla kerroilla kohtaus on edennyt siten, että olen lähtenyt kävelemään ja heti ensimmäinen vastaantuleva ovenkarmi on pitämässä minua pystyssä. Eli siis; tartun ovenkarmeista kovaa kiinni, seuraavaksi päässä pimenee ja tulee rytmikästä nykimistä edestakaisin. Kohtauksen loppuvaiheessa saan kakistettua suustani "auttakaa", molemmilla kerroilla. Tiedostan koko kohtauksen ajan mitä kaikkea tapahtuu, mutta samalla en tajua mistään mitään. Ystäväni olivat kauhusta kankeana nähdessään kyseisen episodin, mutta asialle naureskeltiin jälkeenpäin.

Olen itse epäillyt sen johtuvan puhtaasti vain verenpaineen äkillisestä romahtamisesta ja siten aivojen verenkierron häiriintymisenä. Yläkoulun seitsemännellä ja kahdeksannella luokalla pyörtyilin paljon, mutta tuolloin lätkäistiin vain Ortostaattinen hypotensio -lappu luukulle useiden verikokeiden ja sydänfilmien jälkeen.

Onko kyseessä kannabikseen linkitettävissä oleva reaktio vai onko kyse edelleen ortostaattisesta hypotensiosta?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
henripulkka
Miedosti panostava jäsen

Paluu Savusauna