ljk123 kirjoitti:havina kirjoitti:Hienoa, että olet päässyt pelaamisesta eroon. minua mietityttää, kun mieheni ei haluaisi lopetaa pokeria ja kuitenkin pitää itseään peliriippuvaisena. Hän ajatelee pokerista juuri niin, kuin joku tuossa kirjoitti; hivelee itsetuntoa kun pärjää, mutta häviämisistä ei puhuta. JA mieheni mielenterveys on todellakin järkkynyt. Hän ei ole yhteydessä keneenkään, tekee vaan leipätyönsä ja sen lisäksi pelaa.. En tosissaan tiedä miten jaksan, noiden mielenterveysongelmien tullessa esiin myös.. Helpoin tie ei olisi häipyä poikien kanssa, mutta kieltämätä se käy koko ajan mielessä..
Havina,
Peliriippuvainen ja pokeri on samanlainen yhdistelmä kuin alkoholisti ja miedot huumeet. Tuo on sillisalaatti, josta ei ole odotettavissa yhtään mitään hyvää. Pokeri on peli, joka laittaa psyykelle mielettömän kuorman. Sen alla ovat sortuneet monet ihmiset. Mikäli alla on jo valmiiksi peliriippuvuus ja taipumus eristäytyä muista addiktion pariin, ollaan tuhon tiellä. Harmi kun omat kokemukset eivät ole siirrettävissä suoraan jollekin ihmiselle. Pelkään pahoin, että miehesi joutuu kokeilemaan itse, ennenkuin uskoo, ettei pokerilla ollut hänelle mitään hyvää tarjottavaa hetkellisen huuman lisäksi.
Mutta sinulle edelleen voimia. Yritä jaksaa päivä kerrallaan ja rakenna omaa elämääsi. Puhu paljon läheisillesi ja varmista, että kaikki tuki on saatavissa siinä vaiheessa kun korttitalo romahtaa.
MIehesi on juuri kuvaamasilainen:taipumus eristäytyä muista addiktion pariin. Minäkin pelkään, että hänen täytyy menettää meidät kaikki, kunnes tajuaa asian. Se on vaan sääli poikien kannalta. Lapset tässä ovat nappuloina, kun aikuinen ei hoida itseään. Olen tänään soittanut Aklikalla, oikeusavustajalle, sosiaalineuvojalle ja mies on tehnyt mitä: "vähän pelannut". Hei halooo!!!!!! Lähdenkö jo nyt!! Kun ei vaan tajua, että pelaamalla menettää perheensä,. Miksei se pahvi tajua!!! Pitääkö meidän lasten kanssa oikeasti muuttaa tästä jonnekin vuokralle (siinä luonnollisesti kärsii meidän kaikkien verkostot täällä) ja ajatuskin siitä ahdistaa. Mutta joss eon sen hinta niin... en tiedä onko siitä sit paluuta. tuskin.