Olet täällä

Miesystävä ja tietokone

Ahdistaako läheisesi pelaaminen? Tervetuloa Herttaan! Asioiden jakaminen vertaisten kanssa voi auttaa. Palvelu toteutetaan yhteistyössä Peluurin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Miesystävä ja tietokone

ViestiKirjoittaja sortsima » 19.6.2015 09:15:32

Hei,

Minusta on kysymys juuri valinnan vapaudesta. Miten haluan elää, mikä on minulle tärkeää, haluanko elää pelaajan rinnalla? Jos haluan, kuinka kauan? Ilman muuta voi jatkaa elämää pelaajan rinnalla, siihen on myös oikeus. Vuosien saatossa on syntynyt hyvä käsitys, mitä se tarkoittaa, millaista on arki ja kanssa käyminen. Mikäli tuntuu siltä, että se on paras vaihtoehto itselle, hienoa. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanomista. Ehkä on sitä tyyppiä, joka ei halua erota tai haluaa odottaa muutosta.

Jos toisen pelaaminen ahdistaa ja itse sairastuu pelaajan rinnalla ja tulee sellainen olo, että ei jaksa, apua kannattaa hakea. Ja jos uskaltaa tai tuntee tarvetta arvioida, onko nykyinen elämäntapa paras elämäntapa loppuelämäksi, sitä ei kukaan voi tehdä läheisen puolesta. Meillä on mahdollisuus tehdä muutoksia, jos haluamme. Mikäli pelaaja kieltäytyy muutoksista, hän on kertonut rehellisesti omasta puolestaan, kuinka toimii. Läheisen kannattaa tehdä sama asia ja miettiä ja punnita omasta puolestaan, jääkö pelaajan rinnalle. Henkilökohtaisesti tunnen surua, jos läheinen valitsee silloin tuon ahdistavan tavan elää lyhyessä narussa pelaajan elämää, koska ainakaan itse en voinut hyvin ja sairastuin. pelkäsin muita vaihtoehtoja ja en uskaltanut moneen vuoteen tehdä ratkaisua, mikä on ihan ymmärrettävää. uusi asia tietenkin pelottaa.

Olen sitä mieltä, että jos onnistuu elämään pelaajan rinnalla taloudellisesti ja henkisesti todella haastavassa ympäristössä, onnistuu kyllä löytämään tavan elää myös itsenäisesti. Me olemme vahvoja. Ja onnistumme kyllä löytämään myös apua, niin taloudellista kuin henkistäkin. Loppujen lopuksi elämä on hieno seikkailu, josta voi olla kiitollinen.

Tsemppiä! Tiedän, että löydämme ne keinot ja tavat ottaa vastuuta omasta hyvinvoinnista kuin on meille hyväksi. Hyvää juhannusta kaikille! :D
t. sortsima
sortsima
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Hertta