Moi kaikille!
Olen jo pitkään miettinyt, että pitäisikö ryhtyä kirjoittamaan omista kokemuksista peliriippuvaisen kumppanina. Tässä sitä nyt siis ollaan...
Olen ollut yhdessä avopuolisoni kanssa lähes koko elämäni. Mieheni on pelannut teini-iästä asti ensin kolikkopelejä ja myöhemmin pokeria ja joskus muita uhkapelejä. Kuten otsikkoni kertoo "tää on viimeinen kerta" on tuttu lause meidän elämässä. Mielessä on alkanut entistä useammin käymään kauanko jaksan vielä.. Rakastan häntä mutta eläminen palkkapäivästä toiseen vie voimat.
Perhe ja oma asunto tulevaisuuden haaveina. Toteutuuko koskaan jos jatketaan samaan malliin? Tuskin.
Olen antanut rahaa pelaamiseen. Helpommalla päässyt kun antanut periksi. Oma syy ja kadun syvästi ettei minulta ole löytynyt voimaa vastustaa. Velkaa ei onneksi ole. Ja siitä olen pitänyt kiinni.
Harmittaa minuakin kun ei pelit onnistu. Toisinaan menee hyvin, mutta kun menee huonosti menee todella huonosti. Kenen tehtävä on auttaa silloin? Olen tärkeä miehellä ja kyllä kuuntelee. Lopetuspäätös on monesti syntynyt mutta aina tulee uusi idea ja "mä voitan kyllä, ei aina voi vetää ohi..."
Millä saan tajuamaan että tämä on tässä jos asiat ei muutu?!