En oikeen tiedä miks ees kirjotan... Ehkä miehen pelaaminen on semmosessa risteyskohdassa että mietin pelolla voiko tää olla totta,voiko tämä oikeesti nyt loppua. Uskallanko luottaa siihen että isoja romahduksia ei enää tule.
Mieheni on pelannut vuosia. Välillä paljon,välillä vähemmän,välillä ei ollenkaan. Kaikkea on yritetty ja silti romahdus aina tullut uudestaan ja uudestaan. Kesti kauan että mies todella tajus ja myönsi miten paha ongelma on. Kesti myös kauan ennenkuin pystyttiin puhumaan asiasta kunnolla,hän ei pystynyt puhumaan ja minä vaan itkin.
Nykyään tilanne on aika rauhallinen. Pieniä repsahduksia tulee edelleen mutta mies ei salaile niitä. Olen itse tajunnut että mun on ihan turha hermota asiasta,moittia häntä ja kytätä. Olen vaan tukena. Uskon että tärkeintä miehelleni on se että olen tässä mukana,aina valmiina tukemaan ja auttamaan. Jos hermoan,luulen että se vaan veisi miehen syvemmälle.
Pelaamisen voimaa en ymmärrä. Enkä edes yritä,sekin on turhaa. Tuen häntä sen mukaan mitä eteen tulee. En toivo liikoja mutta en myöskään odota pahinta. Ehkä tämä asenteeni on antanut miehellekkin jonkinlaista mielenrauhaa...ja pystyy keskittymään omaan paranemiseen eikä siihen miltä musta tuntuu.
Uskon tulevaisuuteen. Uskon mieheeni. Uskon että hän pystyy tähän. Silti...välillä iskee epäluottamus,pelko,paniikki. Olen oppinut näkemään merkit,että nyt on pelattu. Kun näen edes sinnepäin olevia merkkejä,möröt kaivautuu mieleeni. Kai se on ihan normaalia.
Nämä nyt kumpusi ulos...katsotaan tuleeko lisää.