Kirjoittaja sellainen » 13.12.2017 14:54:11
Moikka! Olen itse peliriippuvaisena ottanut 4000e lainaa mieheni nimissä (kaksi eri kulutusluottoa) ja voin sanoa, että tuntui aivan kamalalta ensin häpeissään salata asia ja sitten kun se paljastui niin yrittää selittää. Halusin kuitenkin tottakai kantaa vastuuni lainoista, siirtää ne omiin nimiini ja puhdistaa mieheni tästä sotkusta. En tekisi enää mitään vastaavaa IKINÄ, sen verran opetti tuo yksi kerta. Arvostan miestäni joka antoi tämän asian minulle anteeksi ja suostui vielä jatkamaan kanssani. Se jaksaa kantaa minua olemaan vastuullisempi nykyisin.
Jotta nuo mieheni nimissä otetut velat saatiin minun nimilleni, oli mieheni tehtävä asiasta rikosilmoitus. Sain 60 päiväsakkoa petoksesta ja jos niitä en olisi saanut maksettua (niin kuin meinasi käydä) niin olisi sitten häkki heilahtanut 20 päiväksi. Asia ahdisti minua ja miestänikin kovasti, mutta tosiaan vastuuni halusin kantaa ja onneksi sain tuon sakon maksettua eikä tarvinnut istua sitä.
Harmi ettei miehesi ole ottanut ekasta kerrasta opikseen. Ehkä rikosilmoitus olisi nyt paras keino hänenkin tajuta että teoilla on aina seuraukset. Jos olisin itsekin päässyt liian helpolla, olisi ehkä jäänyt tuo kova opetus saamatta. Lisäksi saat velan pois omalta nimeltäsi. Pahaltahan se varmasti tuntuu, mutta miehesi kiittää vielä sinua siitä.
Onko miehesi hakenut apua riippuvuuteensa? Se olisi nyt ensiarvoisen tärkeää ennenkö tilanne menee tuosta vieläkin pahemmaksi. Olen itse käynyt vuoden verran terapiassa ja se on auttanut! Alkaa saada asioita järjestykseen kun ajatuksetkin kulkevat. Paljon tsemppiä sinulle ja miehellesi!