Olet täällä

Pelaava mies

Ahdistaako läheisesi pelaaminen? Tervetuloa Herttaan! Asioiden jakaminen vertaisten kanssa voi auttaa. Palvelu toteutetaan yhteistyössä Peluurin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Pelaava mies

ViestiKirjoittaja emsuhoo » 28.1.2018 16:14:52

enkä tiedä yhtään mitä tehdä.
Viimeksi muokannut emsuhoo päivämäärä 5.2.2018 05:06:47, muokattu yhteensä 1 kerran
emsuhoo
Miedosti panostava jäsen

Re: Pelaava mies

ViestiKirjoittaja Usko pois » 29.1.2018 21:40:49

Jos suhde on noin tuore, niin ota jalat alle. Peliriippuvuus on vaikea sairaus josta ei kovin helposti parannuta. Mitkää lupaukset eivät pidä paikkaansa.
Samaa ne kaikki sanovat, että juuri sinun kanssasi ei ole mieli pelaamaan. Höpö höpö.
Haluaa todennäköisesti kanssasi asumaan, koska on itse jättänyt/ aikoo jättää vuokransa maksamatta (todennäköisesti siis vuokrakämpistä tässä lienee puhe?
Ei miehellä suinkaan varmaan ole omat raha -asiat kunnossa.
Muutat tuon kanssa yhteen, tulet huomaamaan että sun visakorttisi, verkkopankkitunnuksesi yms kaikki tulee miehen haltuun, ja olet sitten nuorena(?) varmaan olet nuorikin, ympäri korviasi toisen ihmisen veloissa.
Hän loisii kämpässäsi, jättää sun maksettavaksi pikkuhiljaa kaikki vuokrat (voi tietenkin ekat kuukaudet esittää ja voittaa jostain sen verran rahaa, että saa kiireesti esitettyä asiansa hoitavaa miestä) mutta sitten se alkaa.
Sulta häviää rahaa, vaikka kävisit töissä tai vaikka molemmat kävisitte töissä, olette aina pa. Hän lupaa maksaa vuokrat, kunnes huomaat ettei niitä ole maksettu kuukausiin. SUN nimi on vuokrasopparissa, joudut velkoihin, joita ei anneta anteeksi siksi, että mies on ne aiheuttanut. Olet nuori, luottotiedoton, hyvässä lykyssä asunnoton jne.
Voit tuollaisen kanssa olla leikisti, mutta älä oikeasti muuta sen kanssa yhteen tai varsinkaan perusta perhettä.Vaatii vuosien työn ja terapiat ja kaikki päästä peliriippuvuudesta, ja siihen vaaditaan myös omaa tahtoa.
Jos alat hänen elämäänsä pelastamaan, on vaarana että menet samaan suohon.
Usko pois

ViestiKirjoittaja Usko pois » 29.1.2018 21:50:21

Vielä sen verran jatkan, että on tärkeää ymmärtää peliriippuvaisuuden olevan tosissaan sairaus, ja nimenomaan riippuvuus.
Kyse ei ole siitä kuinka paljon mies sanoo haluavansa tai oikeasti haluaa hetkittäin lopettaa pelaamisen. Kyse on siitä, että hän ei pysty hallitsemaan pelaamista. Jos ei ihminen itse hallitse tekojaan, niin ei niitä hallitse silloin kukaan. Ei puoliso, eikä vanhemmat eikä edes virkavalta koska pelaaminen ei ole kiellettyä.
Kavaltaminen ja varastelu toki on, mutta pelihimoa se ei estä, vaikka kuinka lupaisi ummet ja lammet.
Usko pois

ViestiKirjoittaja Vieras » 30.1.2018 04:43:06

Kiitos vastauksesta.

Meillä tilanne on sellainen, että kummallakaan ei luottotietoja ole. Eikä siis tietenkään luottokortteja. Ehkä onni onnettomuudessa, koska varmasti tilanne olisi tulevaisuudessa juuri tuo.

Tiedän jo, ja olen nähnyt, miten vahva peliriippuvuus on. Tiedän, että se on sairaus ja voi rikkoa aivan kaiken.

Asumisesta myös sen verran, että rahallisesti en tiedä kuinka paljon mies tulisi siitä hyötymään. On puhunut (saa kaksi palkkaa kuukaudessa), että toinen tulisi suoraan mulle, koska tietää että pelaa ne rahat muuten. En tiedä voiko uskoa, tuskin voi. Hänellä on myös ystävä, kuka kärsii samasta sairaudesta ja heillä vaimo hoitaa kaiken talouden ettei lähde koti alta.

Mutta kiitos viestistä, en tiedä miksi edelleen olen tässä tai edes mietin koko asiaa. Kai se on niin vahva tunne toista kohtaan, vaikka helpompaa olisi luovuttaa :(
Vieras

ViestiKirjoittaja Usko pois » 30.1.2018 14:22:42

Sanoit että mies kertoo kuinka kanssasi ei tee mieli pelata, ja on itse aloitteellinen yhteenmuutossa.
Jos hän vilpittömästi laittaisi toisen ihmisen hyvinvoinnin itsensä edelle, niin pyytäisikö edes sellainen ihminen muuttamaan yhteen tietäen omat ongelmansa.
Miksi haluaisi että jonkun toisen ihmisen pitäisi kietoutua hänen ongelmavyyhteensä perinpohjaisesti. Haluaako rikolliseen ja epävakaaseen elämään tuoda naisensa. Toki hän voi itsekin uskoa sanojaan, kun väittää että tilanne on takuulla stabiili. Mutta nyt hän näkee, mitä sinä hyväksyt ja mitä et. Jos asiat etenee tarpeeksi pitkälle sinun niistä myös tietäen, ei hän usko enää myöhemmin kun sanot että raja meneekin tässä. Kun hän tietää että sulatit jo entisetkin uutiset ihan hyvin. Siksi monesti se parisuhde voi käydä mahdottomaksi, kun samalla pitäisi pitää huolta siitä millaista elämää itse haluaa elää. Haluaa ehkä itse taistella veloista pois, ja saada elämänsä kuntoon.
Usko pois

ViestiKirjoittaja Työmies » 30.1.2018 22:22:12

Sanonpa vain, että paska lentää tuulettimeen ja pahasti kun jää kavalluksista kiinni...Tuon pitäisi olla jo hyvä syy erota. Vähintä mitä voit tehdä on puhua mies palauttamaan kavalletut rahat tai tunnustamaan tekonsa virkavallalle. Nuo kavalletut rahat on joltain toiselta pois joka on voinut nähdä paljonkin vaivaa niiden eteen???
Työmies

ViestiKirjoittaja Usko pois » 30.1.2018 22:50:45

Kannattaa erota. Tuollainen mies on valmis rikoksiin jo muutenkin, niin ties mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Rikokset johtaa monesti rikosten peittelyyn, ja sitä myötä uusiin rikoksiin. kaikki jotka ovat siinä ympärillä, ovat vaarassa joutua mukaan. Ei sitä tiedä, vaikka tuollaisen kanssa peli kävisi joskus jopa vaaralliseksi, kun menee ottamaan rikollisilta velkaa ja ties mitä. Jalat alle, niin nopeaa kun kerkiää. Ei tuo mies kunnioita kanssaihmisiä tai yhteiskuntaa, joten miksi kunnoittaisi ap-takaan jonkin ajan päästä.
Usko pois

Paluu Hertta