Kirjoittaja Lostinthislife » 24.10.2018 22:15:23
Moikka! Ekaa kertaa täällä, vaikka olisi pitänyt jo aiemmin kirjoittaa ajatukset auki tänne, jos saisi vertaistukea, vastauksia tms. En tiedä mitä etsin, tuntuu, kuin päivät menisi sumussa...
Mieheni siis pelaa ja juo. Juominen oli hetken tauolla, mut sekin taas jatkunut. Aiemmin, pelaili vuokrarahoja ja milloin mitäkin. Annoin aina anteeksi, ihan aina ja uskoin, että hän voi vielä muuttua.
Jokunen kuukausi sitten selvisi, että oli ottanut pitkän aikaa jo pikavippejä eripaikoista, n. 10 000 edestä. Mun maailma romahti, en voinut uskoa, että tää kaikki oli tapahtunut mun silmien alla. Mies väitti sen osittain mun syyksi, olin valitellut raha-asioista, joten hänen oli jostain pakko rahaa saada, ei voinut keskustella asioista minun kanssani. Alettiin pohtimaan mikä ratkaisuksi ja saatiinkin lopuilla takuilla laina, maksettiin vipit, luotot ja auto pois. Kaikki rullaili taas jonkin aikaa eteenpäin ja aurinko paistoi meidänkin risukasaan. Kunnes koitti 22.10. Tavallinen arkimaanantai, mulla vuorotyöstä vapaata, likka kainalossa pelailtiin. Istahdin koneelle ja esiin pongahti veikkauksen sivu. Automaattisesti klikkasin miehen tallennetuilla tunnuksilla sisään ja selailin hänen pelattuja pelejään. Hämmästelin, miten paljon voi laittaa rahaa kiinni monivetoihin ym, kunnes esiin tuli pokeri. Avasin lisätiedot, tonneja pelannut. Heti avasin perään sivuhistorian ja pikavippejähän siellä otettu. En kestä. Tuntui, kuin joku kuristaisi, eikä saisi happea. Kaikki haaveet, toiveet ja suunnitelmat sai heittää kerralla menemään. Meillä oli suunnitteilla jo toinen lapsikin, vasta ehkäisy lopetettu. Koko maailma romahti, päässä pyöri vain, että miten joku voi olla niin julma toista kohtaan, en ymmärrä, tai en halunnut ymmärtää. Laitoin miehelle viestin, että tekee mitä lystää jatkossa, nyt katkesi aasin selkä. Pakkasin muutaman laukun ja istahdin sängylle itkemään. En pystynyt siihen, halusin vielä jatkaa ja yrittää jotenkin auttaa. Purkasin laukut. Mies tuli kotiin n. 22,eikä sanonut sanaakaan.
Seuraavana päivänä saatiin juteltua jo hieman, muttei vieläkään mitään toivottua. Ennen töihin lähtöä avasin sairaalasta tulleen kirjeen, kävi ilmi, että omassa terveydentilassa voisi olla jotain vakavaa, vaan mies ei reagoinut siihen toivotusti. Kaipasin edes halausta, hän vain tuijotti ja myöhemmin sanoi, ettei omilta ajatuksiltaan nähnyt, kuinka hajoamispisteessä olin. Illalla sitten kysyin miksei hän voinut edes halata, olisi auttanut jo paljon, vastaus oli "no miks en olis voinut" eikä elettäkään halatakseen. Lähdin yöllä autolla ajelemaan, vailla päämäärää. Pysäkillä sitten katsoin yleareenasta ohjelman expelaajasta ja ymmärsin miestäni jo hieman enemmän. Silti itku vain jatkui. Tänään aamulla kysyin mieheltä, että lupaako ettei mitään tee, hän lupasi.
Iltavuorosta kotiin tultuani huomasin, että pelannut ainekin yli 500e tänään lisää, pistin hänet valitsemaan. Noh, hän suostuu /haluaa mennä keskustelemaan jonnekin, raha-asiast tulee minun hoitoon, käteiselle hänelle käyttöraha ym. Tän kaiken olisi pitänyt vaan tapahtua ajat sitten, eikä nyt. Katotaan miten jatkossa. Tuntuu, että osa rakkaudesta on muuttunut vihaksi ja suunnattomaksi pettymykseksi. En enää tunne miestäni, kuinka voi jatkaa? Meillä yhteisiä vuosia takana kuusi, kihlat, tyttö ja oktalo sun muuta. Koko ajan miettii vaan, mitä niin pahaa on tehnyt, että ansaitsee tälläisen elämän. Tätä ei soisi kellekään.
Kiitos jos joku jaksoi lukea, olisin kiitollinen vertaistuesta ❤️