Kirjoittaja Peliriippuvaisenpuoliso » 1.9.2019 10:25:36
Hei!
Meidän perhettä koskettanut myös lähiaikoina tämä peliriippuvuus.
Perheessämme on kaksi pientä lasta, talo-ja autolainat.
Jo ennen avioliittoamme (muutama vuosi sitten) peliongelma tuli esiin ja asia puitiin läpi. Vippilainasumna oli suhteellisen pieni ja se oli nopeasti maksettavista pois. Ja vuosia pelaaminen oli poissa kuvioista.
Nyt pelaaminen tuli ilmi uudelleen. Vajaan puolen vuoden aikana velkaa (pelivelkaa) useampi tuhat euroa. Yhteisiä tilejä ei sinällään ole, mutta tietynlainen sukanvarsitili oli, jonne on siirretty talo hankintoja varten rahaa yms. Tämä tuli on ollut minun huostassani aina. Käyttöoikeutta siihen miehelläni ei ole koskaan ollut. Pelaajan läheisenä koin väsymystä, ahdistusta, uupumusta ja pelkoa. Huomasin puolisossani merkkejä, jotka eivät olleet hänelle tyypillisiä. Koin myös suhteen olevan kriisissä.
Nyt olemme puhuneet asiaa pitkään ja useana päivänä. ja ehdot suhteelle olen antanut. Ja olemme yhteispäätöksellä tulleet siihen tulokseen, että joko hän antaa minulle pankkitunnukset tai tilinkäyttöoikeus tulee myös minulle. Rahallista rahaa ei hänelle voi suuria määriä antaa. Ja kuitit ostoksista myös täytyy minulle tuoda.
Mies koko hellpotusta asian ilmitulosta. Ja on sanojensa mukaan valmis kaikkeen, jotta tästä helvetistä irti pääsee.
Eroa ei tässä tapauksessa vielä tule, mutta jos hän ei opi tästä ja asia toistuu siinä vaiheessa muuta vaihtoehtoa ei ole. Yritän tukea ja auttaa häntä nyt kaikin voimin miten kykenen, mutta maksajaksi tälle velalle en ala.