Olet täällä

Vertaiskeskustelija aloittaa Hertassa huhtikuussa

Ahdistaako läheisesi pelaaminen? Tervetuloa Herttaan! Voit vaihtaa ajatuksia peliongelmasta kärsivien läheisten kanssa sekä saada tukea muilta. Palvelu toteutetaan yhteistyössä Peluurin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Vertaiskeskustelija aloittaa Hertassa huhtikuussa

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 27.3.2020 15:27:29

Hertassa aloittaa huhtikuussa 2020 vertaiskeskustelija Sosped-säätiön Pelirajat'on -toiminnasta.

Vertaiskeskustelija osallistuu keskusteluihin oman kokemuksensa pohjalta. Hänen roolinaan on myös pitää huolta, että Herttaan saapuva uusi keskustelija ei jää tilanteessaan yksin.

Vertaiskeskustelija esittäytyy tässä ketjussa - kuulette hänestä ensi viikolla :)

Lämpimästi tervetuloa!

Ystävällisin terveisin
Päihdelinkin toimitus
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

Re: Vertaiskeskustelija aloittaa Hertassa huhtikuussa

ViestiKirjoittaja Annika » 1.4.2020 19:24:10

Hei kaikille!

Aloitan tosiaan vertaiskeskustelijana Hertassa ja yritän parhaani mukaan olla oman kokemuspohjani kautta apuna ja tukena teille kaikille, jotka joudutte painimaan läheisenne rahapeliongelman kanssa.

Omaan elämääni ongelmallinen rahapelaaminen ja sen myötä tulleet taloudelliset ja henkiset vaikeudet ovat kuuluneet pitkälle toistakymmentä vuotta.

Matka on ollut vaikea. Käytän usein ilmaisua "vuoristorata" kuvatessani elämää rahapeliongelman kanssa, sillä vuosiin mahtuu niin ylä- kuin alamäkiä. Eikä aina ole ollut jarrumiestä kyydissä.

Omassa elämässäni suurin muutos ja helpotus ongelmiin löytyi aikanaan vertaistuen kautta. Ei suinkaan muuttamalla ongelmapelaajan käytöstä, vaan muuttamalla omaa käytöstäni ja omaa tapaani ajatella.

Nykyään toimin vertaisohjaajana Pelirajattoman toiminnassa ja tahdon mahdollisuuksien mukaan jakaa eteenpäin, paitsi oppimaani, niin myös sitä samaa vertaistukea, jota minulle tarjottiin ja jonka avulla olen itse oppinut hiljalleen elämään minua tyydyttävää elämää ilman, että ongelmallinen rahapelaaminen jatkuvasti vaikuttaa siihen negatiivisesti.

Ongelmia on usein hankalaa, jollei liki mahdotonta ratkoa yksin. Eikä niiden kanssa pidä jäädä yksin. Apua saa, kun sitä pyytää.

Joskus avuksi riittää pelkkä kuunteleva korva. Tärkeintä on löytää jokin kanava, johon huolistaan voi rehellisesti kertoa.

Tässä keskusteluryhmässä on matala kynnys aloittaa ja uskon, että muiden kokemustenkin lukemisesta on suuri apu, vaikket heti uskaltaisikaan itse kirjoittaa.

Tärkeintä on tietää, että et ole yksin ❤️

Annika
Annika
Vertaiskeskustelija

Re: Vertaiskeskustelija aloittaa Hertassa huhtikuussa

ViestiKirjoittaja Plinkin tiimi » 2.4.2020 10:03:44

Tervetuloa Annika! Kiva saada sinut mukaan :)

yt. Tiia/Plinkin tiimi
Plinkin tiimi
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Hertta