Olet täällä

Uusi vertaiskeskustelija tulee mukaan Herttaan syyskuussa

Ahdistaako läheisesi pelaaminen? Tervetuloa Herttaan! Voit vaihtaa ajatuksia peliongelmasta kärsivien läheisten kanssa sekä saada tukea muilta. Palvelu toteutetaan yhteistyössä Peluurin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Uusi vertaiskeskustelija tulee mukaan Herttaan syyskuussa

ViestiKirjoittaja Päihdelinkin toimitus » 18.8.2020 11:39:07

Hei!

Hertassa on ollut viime aikoina hiljaista. Vertaistuki on tunnetusti ihan parasta omien ajatusten ja elämän ongelmakohtien selvittelyn kannalta. Kukaan ei ymmärrä yhtä hyvin kuin toinen saman kokenut. Siksipä toivommekin, että keskustelu Hertassa virkistyisi. Sinun tarinasi voi todellakin olla avain jonkun toisen lukkoihin <3

Kirjoittaa voi rekisteröitymättä ja täysin anonyymisti.

Syyskuussa mukaan keskusteluihin liittyy uusi vertaiskeskustelija Eveliina. Hän on mukana vertaisena myös Pelirajat'on toiminnassa.

Eveliina osallistuu keskusteluihin oman kokemuksensa pohjalta. Hänen roolinaan on pitää huolta, että Herttaan saapuva uusi keskustelija ei jää tilanteessaan yksin.

Eveliina esittäytyy tässä ketjussa - kuulette hänestä heti syyskuussa!

Lämpimästi tervetuloa!

Ystävällisin terveisin,
Päihdelinkin porukka
Päihdelinkin toimitus
Ylläpito

Re: Uusi vertaiskeskustelija tulee mukaan Herttaan syyskuuss

ViestiKirjoittaja Eveliina » 3.9.2020 19:04:21

Moi kaikki!

Olen Eveliina, peliriippuvaisen puoliso.

Elämässämme vaikea peliriippuvuus on ollut useamman vuoden ajan.

Saadessani itse tietää läheiseni peliriippuvuudesta aloin ensimmäisenä etsiä apua ja tietoa asiasta.
Mikä tämä kutsumaton vieras elämässäni oli?

Totesin, että onpas yllättävän vaikeaa löytää asiasta tietoa ja apua.

Ensimmäinen kosketus vertaistukeeni olikin Hertan keskustelupalsta ja hieman myöhemmin Pelirajat’on-voimavarakurssi.
Myöhemmin osallistuin läheisten vertaisryhmään, ja sittemmin olen itse vetänyt vertaisryhmiä.

Oli helpottavaa huomata, että en ollutkaan asian kanssa yksin. On monia muitakin, joita läheisen peliriippuvuus koskettaa ja joiden elämään se vaikuttaa.

Matka peliriippuvaisen läheisenä ainakin omalla kohdalla on ollut kuoppainen ja mutkainen. Puolison peliriippuvuus on vaikuttanut ja vaikuttaa edelleen elämääni todella voimakkaasti. Välillä olen kokenut sen jopa hallitsevan elämäämme.
Olen oppinut paljon etenkin itsestäni ja ollut kriisissä tämän tilanteen vuoksi.

Itse koin vertaistuen avaavan minulle aivan uuden maailman.

Toivon, että sinäkin voisit saada kokemuksen siitä, että et ole yksin.
Minulta saa kysyä ja aiheesta saa puhua aivan rehellisesti.
Jos sinua itseäsi pelottaa kysyä tai puhua, voit lukea muiden läheisten keskusteluja aiheesta.

Et ole tehnyt mitään väärin eikä läheisesi peliriippuvuus ole sinun syysi. Sinä olet tärkeä ja arvokas.

Muistetaan pitää ennen kaikkea itsestämme huolta.

Matkallasi mukana,
Eveliina
Eveliina
Vertaiskeskustelija

Paluu Hertta