Kirjoittaja Skye » 5.5.2021 23:29:48
No. Aamulla miehen whatsappiin laitoin pelaajien puolelta kopioimani linkin Trustly-talletusten estämiseen, chatin aukioloajat ja linkin vertaispuhelulomakkeeseen. Kerroin hänelle, että en enää jaksa ja etten halua tilanteen menevän siihen, että joudun esittämään uhkavaatimuksia eroamisesta, vaan toivoisin, että hän ymmärtää toimia ilman niitä.
Hän teki Trustlylle eston. Täytti vertaispuhelulomakkeen ja lähetti sen. Ensimmäistä kertaa aikoihin mulla oli olo että voin olla sinut oman tekemiseni kanssa ja oman tukemiseni kanssa. Enää tukemiseni ei ole sitä, että koetan pitää hänet hyvällä tuulella antamalla rahaa pelata, se on loputon suo ja syy sekä vastuu kaatuu lopulta mun niskaan.
Illalla sitten räjähti. En hänen mukaansa arvosta tätä hänen isointa tekoa tähän asti asian suhteen (hän on aikoinaan itse kieltänyt kehumasta kun "vituks menee kumminkin") ja hän sitten meinaa pelata kaiken mitä perjantaina tulee tilille, KOSKA MINÄ JA MUN ARVOSTUKSEN PUUTE. Itse jouduin myöntämään itselleni, että niin, en USKALLA luottaa muutokseen ennen kuin näen, en halua taas pettyä. Kun sen oon tehnyt jo niin monesti... En uskalla, ennen kuin pelaamisen väheneminen näkyy selkeästi, en yhden päivän perusteella. Ja ei, mä en kehunut ääneen häntä, en palannut aiheeseen sen enempää. En halunnut sanoa "hyvin tehty, oon ylpeä susta", vaikka niin olisi kuulunut, mutta tuo kehumisen kieltäminen oli niin syvällä minussa... Eli mokasin kyllä, sen voin myöntää. Mutta onko se silti oikein uhata jälleen kerran, et kaikki menee, koska minä ja mun tekemiset tai tekemättä jättämiset?
Tekemänsä asiat ovat vahva alku, mut millä ja miten mä voin luottaa siihen et suunta tästä on vain ylöspäin? Miten ihmeessä voin luottaa ylipäätään, kun olen vuosien kieroilua ja manipulointia katsellut, että hän saa mitä haluaa? Sen nimittäin tämä hänen riippuvuutensa on mulle opettanut, niin surullista kuin se onkin "älä luota mihinkään, mitä hän sanoo, edes siihen positiiviseen, se on lähes aina vain keino saada mitä haluaa". Tämä, jos mikä, surettaa mua oikeasti, koska en voi enää tietää, milloin äänessä on hän ja milloin peluri hänessä.
Mitä tulee pelaamiseen itseensä, hän täyttää sillä tyhjiötä, pakenee tylsyyttä, sitä että joutuisi käsittelemään niitä oikeasti kipeitä asioita ts.pakenee omaa päätään. Nämä syyt on käyty läpi jo aiemmin. Tuosta syystä ja siihen liittyvistä peloista johtunee, että uskon, ettei hän halua lopettaa, koska joutuisi kohtaamaan kaiken, mitä jää nyt pelatessa kohtaamatta. Pelkää ettei kestä päätään/ajatuksiaan/tunteitaan. Parempi tuttu helvetti kuin tuntematon taivas. Minä taas halua tällä(kin) kertaa uskoa, että muutos on mahdollinen ja se tapahtuu, mutten tiedä että onko todella, ennen kuin hän saa nuo mieltään painavat ja pakenemansa asiat käsiteltyä. Pelkää mitä tulee tilalle, millä tämä addiktio korvautuu?
Itseäni nakertaa pahiten tuo luottamuksen puute. Että mistä voin tietää, onko mikään aitoa, onko oikeasti pahoillaan vai onko kaikki vaan manipulointia luoja tietää minkä saavuttamiseksi...