Olet täällä

Diatsepaamin toimivuus aika todella lyhyt

Dosetissa keskustellaan lääkkeistä ja lääkeriippuvuudesta. Vertaiskeskustelun tavoitteena on kannustaa lääkekäytön hallintaan ja antaa tukea mahdollisesta riippuvuudesta irrottautumiseen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Diatsepaamin toimivuus aika todella lyhyt

ViestiKirjoittaja Kukapamuukaan » 28.5.2023 16:42:50

Mulla on käytössä diapam 10mg tarvittaessa ahdistukseen, mutta ks. lääke toimii pitkästä (72h) puoliintumisajastaan huolimatta mulla vain tunnin tai maksimissaan kaksi, jonka jälkeen mua taas ahdistaa. Onko joku muu kokenut samaa vaikutuksen lyhyyttä tai osaako joku valaista että miksi tää toimii mulla näin?
Kukapamuukaan
Miedosti panostava jäsen

Re: Diatsepaamin toimivuus aika todella lyhyt

ViestiKirjoittaja Eazy » 31.5.2023 16:47:09

Ehkä olet nopea metabolisoija. Diapamin vaikutus on normaalisti noin 6-8h. Suosittelen vaihtamaan Rivatriliin, jota et tule kovin helposti saamaan lääkäriltä, mutta ainahan voit tuoda tuon ongelman esiin ja keskustella asiasta.
Hollywood Holocaust
Eazy
Vahvasti panostava jäsen

Re: Diatsepaamin toimivuus aika todella lyhyt

ViestiKirjoittaja cptgodmode » 1.7.2023 13:59:45

Lääkäriin yhteys ja selität ongelman, ei pitäisi toimia noin lyhyttä aikaa. Saat tod. näk respan toisenlaiseen rauhoittavaan mikä joko toimii paremmin tai sit ei. Ethän käytä mitään muita lääkkeitä samana päivänä kun otat diapamin? esim kofeeni voi aiheuttaa outoja reaktioita, skippaa se silloin kun otat rauhottavaa.
cptgodmode
Miedosti panostava jäsen

Paluu Dosetti