Olet täällä

Voxra (Bupropioni) lääke adhd hoidossa?(vs.strat,efexr)

Dosetissa keskustellaan lääkkeistä ja lääkeriippuvuudesta. Vertaiskeskustelun tavoitteena on kannustaa lääkekäytön hallintaan ja antaa tukea mahdollisesta riippuvuudesta irrottautumiseen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Voxra (Bupropioni) lääke adhd hoidossa?(vs.strat,efexr)

ViestiKirjoittaja bleeding heart » 30.10.2014 18:21:33

Hei! Petri lens kommentteineen ihan aiheesta, tätä lukee muutkin kuin minä, modet on sitä varten, että kaikkea ei tietämättömille suositeltas tai muutenkaan. Olen lukenut fiksuakin tekstiä joltain, jota oli koulukiusattu, osas taivutella sanansa oikein hienosti ja sillekin oli weetuiltu, että tekosyitä on. No tää on päihdelinkki, ylläpitäjä on muu kuin vakit ja uusi nyt tuskin on ylipuol vuotta roikkunut. Ja jos joku on selviytynyt, niin takuulla ei tänne eksy takasin, en minä ainakaan, tulin siksi kun on päihdeongelma, ja lääkemaininta viskas saunalle. Voxra: pidän taukoa kipupäivinä kun muutakaan ei ole keksitty. Kai sil yritettiin jotain masista hoitaa, ei vaan toiminut minulla. Mutta ehkä toimii hoitavan papereissa. että hoidettu on. B-Mikolle, K-mikolle voin sanoa, että textis oli minun mielestä sekavaa . huumehymistelyä, ei naurattanut pätkääkään kuin kaverias weetä, josta moni on sanonut : toivottavasti ei ole taas täällä haukkumassa kaikkia, taas. Oli oikein toiwe. No oma on keskinäinen huumorintajunne, tuo spedevitsikin oli 60-luvulta, ei uutta. Enpä tiedä voxran syömättömyyden haittoja, siksi kysyn ja kehittelen joulua odotellessa uudet ratkaisut, kun ei muuta voi lekurin aika vastaa joulukuussa näiltä tiimoilta. Kun ei saa käydä kuin julkisella sektorilla, kuten jo sanoin. Ei jaksa tän koneen kanssa tapella on muitakin hommeleita.
bleeding heart
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Paha Tukari » 30.10.2014 18:45:11

Arvon BH, mukavaa että viitsit kirjoitella saamastasi töykeästä käytöksestä huolimatta. Tekstisi ovat olleet virkistävää vaihtelua, ainaisen ummehtuneisuuden ja klikkiytyneen selän taputtelun sijaan. Jatka ihmeessä samaan malliin!
Paha Tukari
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Buli-Mikko K-Mikko » 30.10.2014 22:32:24

Ciao BH.

Sanattomaksi vetää...
Omasta puolestani voin todeta,että olen iloinen ,kerta olen selkeästi saanut suurta parannusta teksteihini palautteesi perusteella. Aiemmin eräs maininnut sekakäyttäjän sepustukseksi,josta ei edes kesytetty apina ota selvää.
Nyt kerta enää sekavaa huumehymistelyä ,niin todella paljon olen parantanut. Kiitos kannustuksesta ja kehuista.

Loppukevennykseksi vanha 30 luvun vitsi.
-Eteenpäin sanoi (myös) mummo lumessa...

Kiitos,kumarrus,aplodit sekä niiaus.
This is the life. Believe it or not , i haven't forgetting any of it. -Keith Richards -

si vis bacem para bellum.
Buli-Mikko K-Mikko
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Petri687 » 31.10.2014 15:08:28

Vittuiluni oli ihan aiheesta, en ole siitä yhtään pahoillani ja tulen tekemään niin myös jatkossa, jos joku kirjoittaa noinkin älyvapaata tekstiä. Sen sijaan selvään kysymykseen voin mielelläni vastata tai jopa käyttää omaa aikaani sen selvittämiseen. Niinkuin täällä sinulle jo useamma kerran sanottiin, niin metsä vastaa kun sinne huutaa.
Se on sellasta "fly high" huumeidenkäyttöä, kun on matot lattialla.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja bleeding heart » 1.11.2014 10:29:09

Hyviä pyhiä vaan :D! No eiköhän vihelletä jo peli poikki tästä. L. oli oikea enkeli, muutamia asiallisia vastauksia oli, mutta petri voit pomppia mun yli jatkossa, jos et kestä. B-mikko, sulle on oon vähän pahoillani, vastasit kuiteskin jotain kivaakin ja sait vähän asiatonta, oli ne ihan hyvin ainakin kirjoitettu ylös, ja paistaa perusystävällinen luonne. Joistain paistaa ihan muuta, ja muualla lukemani todistaa, et joka paikkaan joku ehtii riitelemään. Pitää olla erossa, tekoystävällisyyden verbaalikan varjoon verhotaan "piilovittuilu" ja lytistysyritykset. Eipä olla leikkikentällä nyt, ja samassa veneessä kaikki on oli lauantaipussis mitä hyvänsä, mitä mulla ei ole tai on. Eikä helppoa ole varmaan kellään. Sit seli seli osastoa, mun tietokonetietämys on huono, ja konekin on paskana, eilen sitä vilkastiin, textinlaittoon hyvin menee tuntitolkulla, ja sit menee jo hermot! Eikä musta kannata pal kohkata.. sitähän luulee pahimmillaan kohta, että aurinkokin kiertää meikäläistä, ei päin vastoin! Ettei palvele, lyttäjäänä ollenkaan, sori dissaajat, sil on tekstinkäsittely paska, mä hoidan melkein kaik asiat livenä/puhelimes, tääl joku minut, ja takuulla tietää etten livenä oo yhtä sekava, en kerro kuka. Jos teksti tulee puolinaisena, ihminen lopussa ja ymmällään, eikä ole tottunut kirjoittaja, kysykää, älkää välittäkö vakiovittuilijoista, kyl joku ymmärtää. Sori kun puuttu pilkkuja, yms. aivan sama kun saa selvän. Ne ei oo Niin iso juttu. En nyt jaksa muokata tätä enää. B-mikko, se 60-luvun jutska oli vähän,kuulin pentuna..
bleeding heart
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja bleeding heart » 1.11.2014 10:29:09

Hyviä pyhiä vaan :D! No eiköhän vihelletä jo peli poikki tästä. L. oli oikea enkeli, muutamia asiallisia vastauksia oli, mutta petri voit pomppia mun yli jatkossa, jos et kestä. B-mikko, sulle on oon vähän pahoillani, vastasit kuiteskin jotain kivaakin ja sait vähän asiatonta, oli ne ihan hyvin ainakin kirjoitettu ylös, ja paistaa perusystävällinen luonne. Joistain paistaa ihan muuta, ja muualla lukemani todistaa, et joka paikkaan joku ehtii riitelemään. Pitää olla erossa, tekoystävällisyyden verbaalikan varjoon verhotaan "piilovittuilu" ja lytistysyritykset. Eipä olla leikkikentällä nyt, ja samassa veneessä kaikki on oli lauantaipussis mitä hyvänsä, mitä mulla ei ole tai on. Eikä helppoa ole varmaan kellään. Sit seli seli osastoa, mun tietokonetietämys on huono, ja konekin on paskana, eilen sitä vilkastiin, textinlaittoon hyvin menee tuntitolkulla, ja sit menee jo hermot! Eikä musta kannata pal kohkata.. sitähän luulee pahimmillaan kohta, että aurinkokin kiertää meikäläistä, ei päin vastoin! Ettei palvele, lyttäjäänä ollenkaan, sori dissaajat, sil on tekstinkäsittely paska, mä hoidan melkein kaik asiat livenä/puhelimes, tääl joku minut, ja takuulla tietää etten livenä oo yhtä sekava, en kerro kuka. Jos teksti tulee puolinaisena, ihminen lopussa ja ymmällään, eikä ole tottunut kirjoittaja, kysykää, älkää välittäkö vakiovittuilijoista, kyl joku ymmärtää. Sori kun puuttu pilkkuja, yms. aivan sama kun saa selvän. Ne ei oo Niin iso juttu. En nyt jaksa muokata tätä enää. B-mikko, se 60-luvun jutska oli vähän,kuulin pentuna..
bleeding heart
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja bleeding heart » 1.11.2014 11:31:46

Heissan! Tuo kirjotustilakin lyhennelty tässä. Mä luen aina jotain sieltä täältä, ja siihen pitäis todella paneutua, mutta mulla on omia syitä miks aikaa ei ole. Ei mul olis ees konetta, jos ei joku maksais, ja täl menolla ei kyllä. Petri lupas vastata asiallisesti, jos teksti on selvää, mulla se ei aina ole. Eikä varmaan tuu olemaan. Ei kai se tarvi aina ollakaan. Mitä teen kun voxran heitin pois, se sukkahousuissa lähikauppaan viipotus oli niin karsee juttu, etten viikkoon ole iljennyt mennä, nyt menin korvat luimussa? En viitti kertoa lääkärille, se on kiihkouskovainen, missei sinänsä pahaa, mut kaikki ois lopetettava, koska sekavuus- ja ylikierrosta tässä on haettu, niin poikki, ja sit vierotellaan lisää. Ei jaksais aina läheisil selitellä, että nyt ei käy, kohta ei ikinä käy. Koitan raapustaa iskän haudalle viemään kynttilän. Houkutuksia on lehet täys halloweenenbileitä, ja uusia avajaisia jne. Ja tukari kiitos, niin meinaan jatkaakin, kyl niille on palautetta tullu modeille tullut jo aikaisemmin, ja tietävät k.o.ammattinillittäjät ilman muakin. Voihan sitä antaa hyviä ohjeita, joukkokohtaus ei todella oo ku noloa kaikille, ei niinkään mulle. Ihminen näyttää itsensä uonteen tulemal internet juoruketjuun. Joten maailma auki anonyymille huutajalle myös muualla kun a-klinikan rahotuksessa. Ja rauhallinen pyhä vaan....
bleeding heart
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja bleeding heart » 1.11.2014 11:33:23

ja jätetään ne diagnoosit ammattilaisille.. please.
bleeding heart
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Buli-Mikko K-Mikko » 2.11.2014 01:10:14

^
Moi.
Mikä toi 60 luvun vitsi oli,kun itse en moisia muista. Mistähän se löytyy ja kenen kirjoittamana??

Olenhan suuri kansantarujen ja vanhojen vitsien kannattaja,joten tahtoo tietää!!
This is the life. Believe it or not , i haven't forgetting any of it. -Keith Richards -

si vis bacem para bellum.
Buli-Mikko K-Mikko
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Petri687 » 2.11.2014 05:19:38

bleeding heart kirjoitti: Petri lupas vastata asiallisesti, jos teksti on selvää, mulla se ei aina ole. Eikä varmaan tuu olemaan. Ei kai se tarvi aina ollakaan.

Kyllä, sen tarvitsisi olla, valitettavasti modet keskittyvät täysin epäolennaiseen sensuuriin sen sijasta, että tekisivät foorumista luettavan poistamalla tuollaisia päättömiä avautumisia. Ei se tekstin kirjoittaminen niin ihmeellisen vaikeaa ole, kun muistaa muutaman yksinkertaisen periaatteen:

1) Käytä kappalejakoa, se helpottaa lukemista huomattavasti.

2) Jos sinulla on niin kiire, ettet kykene kirjoittamaan selkeää tekstiä, jätä viesti kirjoittamatta ja palaa sen kirjoittamiseen vasta, kun sinulla on aikaa laatia se helppolukuiseen muotoon.

3) Älä postaa monta peräkkäistä viestiä, vaan tiivistä asiasi yhteen viestiin. Pyri laatimaan tämä viesti mahdollisimman selkeään ja ytimekkään muotoon.

4) Jos kaipaat pelkkää vertaistukea, kirjoita sille varattuun osioon/topikkiin, jos topikki taas koskee jotain tiettyä lääkettä/päihdettä, rajoita kommenttisi koskemaan ainoastaan topikin aihetta.

5) Älä esitä mielipiteitä tai arveluita faktoina (tämä ei niinkään koske sinua vaan joitain muita kirjoittajia).
Se on sellasta "fly high" huumeidenkäyttöä, kun on matot lattialla.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri687
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja bleeding heart » 3.11.2014 16:49:47

Joo, pysyn nyt vaan siinä voxrassa, enkä syrjähtele kyssäristä. Mitenkä saa tajuttavasti sanottua, että textinkäsittelyssä on vika, konessani on,muutkin heittäneet ja toivonsa koneeni kanssa, kokeiltuansa tehdä sillä jotain. Ja textimäärä on rajallinen mulla tässä. En ole tietokoneihme. Enkä ole enää koulussa äidinkielen tunnilla, luojan kiitos. Lehtori menee vaan opettamaan... Ja jos tuli moneen kertaan, niin onpa tota varmaan muillekin sattunut, petri. Kuule, ihan aiheellisesti kannattaa hypätä minun yli, kun noin paljon ärsyttää. Ja Sinun textis on sensuroitu..eikä minun. Enkä toivo kellekään noita älyvapaa ja vajakki diagnooseja, ja profilointia. Outoa on sellanen vertaistuki. Yleisönosastolla on tilaa nillittää vaikka maitopurkin liimasaumoista...suosittelen lämpöisesti sitä areenaa. Siellä valitetaan myös oikeinkirjoituksesta, ym. Onneksi ei ole kaikkia kaikkialla häirinnyt, vaikka mulle ei ole kauhalla kovin isosti annettu.. Nou problem.
bleeding heart
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nnaana » 3.11.2014 17:04:36

No nyt on ihan pakko sanoa, että mähän tuon psykoosijutun heitin, eikä Petri. Se ei ollut mitään vittuilua, bleeding heart, vaan oikeesti olen tavannut psykoosissa olevia ihmisiä ihan riittämiin ja lukenut heidän tekstejään. Siitä ajatus tuli. Heidän teksteissään kun sisällöstä puuttuu täysin pointti, siis lauseet ovat vain lauseita vailla mitään yhteyttä toisiinsa. Ja siltä sinun tekstisi, sori nyt vain, vaikutti :!: :shock: Toki diagnosointi on ammattilaisten hommaa, mut jos ihminen selittää ihan puutaheinää, niin väkisinkin herää huoli.

En todellakaan heittänyt sitä vittuiluna, enkä vihjauksena mistään "vajavaisuudesta", allekirjoittanut itsekin on ollut psykoosidiagnoosilla hoidossa, enkä ole mitenkään älyllisesti vajaa. :roll:

Pahoittelut vain, jos pohdintani loukkasi sua jotenkin.

Jos oltaisiin offaamatta ketjua tämän enempää. Oli vain pakko selventää tämä asia, joten voinen poistua takavasemmalle. :arrow:
Nnaana
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja bleeding heart » 5.11.2014 11:40:31

Heissan, kysymykseni ovat sivunneet adhd-lääkettä, voxraa, panacodia niiden yhteiskäytössä ja voxran pois jättämistä sillon tällöin, t, kokonaan kuin seinään. Rajoituksia on koneen käytössä, käyttöajalla on rajoituksensa ja on oikeita fyysisiä-kin sairauksia. En ymmärrä tuollaista hyökkäilyä, ja sit taputellaan, ettet sinä nyt tajunnut ja olit niin sekava. Minä en en uskalla tarkemmin avautua asioista, mutta tuo väärinymmärtämisen määrä on pelottavan suuri, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, ja päässäni ajattelen et taas sekin "rasittavuus" puhuu muusta kuin kysytystä, tai ketjussa mainitusta. Tämän loistavan foorumin teille muutamat kesto-riidansyyn etsijät tarjoaa Raha-automaattiyhdistys, ja työllistääkikin ihmisiä sillä. Että pomoilla on aina pomot. Voxran pois jättämisestä en kuullut sanaakaan, kaikista vajavaisuuksistani kylläkin, älyvapaa, sekava, ja esseen kirjoitusohjeita. Myös personaallisuuteeni on loukkaavasti kajottu. Miten ketjuun liittyy joku esseen kirjoitusohje?Ihmisillä on on omat vaikeutensa koneen, tekstinkäsittelyn, lääkäriin ja koneellepääsyn jne kanssa. Uusilta sain kommenttia, etteivät ole ihan kaikkia jaksaneet hyökkimisten takia, veikkaan et jatkossa tulee makeilua sitten aluksi, mut perusluonne paljastuu ja kaikki ei osaa, ja tajua, eikä edes halua nuoleskella Varpaitanne.Itte tiedätte kuka. UUsillakin on oikeus mokata, olla, tulla mennä. Mollija ei maksa ylläpidosta! Koulutuksenikin on muu ku apukoulu, saatan olla ollut jopa puheissa kanssanne. Siinä oli tarpeeksi. Kansi kii ja ulos!
bleeding heart
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 5.11.2014 12:00:20

Mulle itselleni kun ei sopinut tuo Voxra, niin sen poisjättämisestä ei oikeastaan tullut niitä oireita. Tosin annos oli vaan 150 mg päivässä, niin sen pystyikin jättämään tosta vaan pois. Isoilla annoksilla 300 mg, niin jos sen jättää seinään niin varmasti tulee vittumaisia fiiliksiä, pitäis laskea mielellään ensin siihen 150 mg vrk:ssa ennen kun lopettaa. Harmi jos sulla on tuo suurempi vahvuus kun sitä ei voi jakaakaan.

Mä ymmärsin kyllä noiden viime viestiesi valossa, että koneessasi on jotain vikaa minkä takia teksti tulee osissa. :)
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja dexmex-cowboy » 5.11.2014 22:10:12

lukemisen ymmärtämiseni on toisinaan hieman heikkoa joten en ole edes yrittänyt vastailla "sydänmelle" kyllä senverran sekavaa tekstiä mulle ollut mutta yritetään. tässä nyt alkuun laittaa jotain tietoa.. eli voxrasta voi joillekkin tulla vittumaisia "refloja" mutta esim mulle ei. vaikutukset alkaa nopeasti joten teoriassa vaikka väliviikon pitämisestä ei ole juurikaan haittaa, panacod ja tramal tai mikään muukaan mikä tarvii maksan cyp2d6(<-korjatkoon joku jos män väärin) ensyymiä ei toimi tai toimii paljon heikommin, ja toimii taas muutaman päivän päästä voxran lopetuksesta. ja jos näistäkään ei ollut apua niin kun kysyt niin kirjoitappa vain se kysymys eikä mitään muuta niin ei tuu sekaannuksia eikä väärinymmärryksiä :D
Ajatus lentää, minä en.
dexmex-cowboy
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Dosetti