Olet täällä

Imovanen teho loppunut?

Dosetissa keskustellaan lääkkeistä ja lääkeriippuvuudesta. Vertaiskeskustelun tavoitteena on kannustaa lääkekäytön hallintaan ja antaa tukea mahdollisesta riippuvuudesta irrottautumiseen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Imovanen teho loppunut?

ViestiKirjoittaja juhanikari » 23.2.2020 03:32:50

Onko keneltäkään loppunut Imovanen teho? Mulle on tainut käydä niin. Mahtaako Imovanen teho palata jos on pitkään ilman?

t. Juhani
Vähentäjä! Less alcohol is more life! :-)
juhanikari
Vahvasti panostava jäsen

Re: Imovanen teho loppunut?

ViestiKirjoittaja Ammattilainen » 26.2.2020 08:37:57

juhanikari kirjoitti:Onko keneltäkään loppunut Imovanen teho? Mulle on tainut käydä niin. Mahtaako Imovanen teho palata jos on pitkään ilman?

Jep, kyllä Imovanen (tsopikloni) kuten muidenkin saman sarjan ns. z-luokan bentsodiatsepaamien (tsolpideemi jne.) teho vähenee hyvinkin nopeasti toleranssin kehittyessä. Viimeksi eilen lääkäri varoitti juuri tästä. Eka yks toimii kuin taika, kohta ei riitä kolmekaan... Sen takia ne on tarkoitettu LYHYTAIKAISEEN unettomuuden hoitoon!

Toki teho palaa jos on piiiiiitkäääään käyttämättä, mutta itse suosittelisin säästämään Imovanet "hätätilanteiden" varalle ts. napsittavaksi kun uni ei krt kaikkiaan tule ja pitäs aamulla nousta aikasin. Imovaneja ei missään tapauksessa kannata ottaa joka ilta ihan vaan tavan vuoksi.
Riippuu mistä roikkuu
Ammattilainen
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ms.Marvel » 8.3.2020 20:41:25

Minulla on ollut Imovane-resepti jo likemmäs viisitoista vuotta - TARVITTAESSA otettavaksi. En siis tosiaan ota, enkä ole missään vaiheessa ottanut, sitä joka ilta tai edes joka toinenkaan. Ja puolikas 7,5 mg tabletista riittää edelleen tuomaan unen. Kokonaisen tabletin otan erittäin harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa, jos seuraavana päivänä on tiedossa jotain joka aiheuttaa kovaa jännitystä ja/tai ahdistusta.
Ms.Marvel
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rauzku » 20.10.2021 17:55:34

Mulla unensaanti rupes heikkenemään pitemmän päälle,mutta upea euforia Imovastanesta siltikin tuli..
Onhan päivä huomennakin
Rauzku
Miedosti panostava jäsen

Paluu Dosetti