Olet täällä

Ahdistaa nämä lääkkeet

Dosetissa keskustellaan lääkkeistä ja lääkeriippuvuudesta. Vertaiskeskustelun tavoitteena on kannustaa lääkekäytön hallintaan ja antaa tukea mahdollisesta riippuvuudesta irrottautumiseen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Ahdistaa nämä lääkkeet

ViestiKirjoittaja tämäyks » 6.4.2021 20:57:07

Olen monta vuotta syönyt masennuslääkkeitä, välissä myös conserta add:tä varten, kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja ja beetasalpaajia.

Tällä hetkellä 20mg escitalopram actavista ja 150mg voxra kerran päivässä ja kipujen mukaan gabrionia, vähimmillään 900mg ja suurimmillaan 2700mg. Ja iltaisin ketipinor että saa nukuttua. Yksi pelottavimmista lääkkeistä joita olen syönyt.

Cipralex oli ensimmäinen masennuslääke mikä määrättiin kun olin 18. Nyt 31-v. Cipralex/escitalopram lääkkeitä siis syönyt pisimpään. Voxra aloitettiin vasta alkuvuodesta kun vaikutti siltä että tuo escitalopram ei oikein toiminut enää kuten pitää.

Consertaa söin n. pari vuotta. Tykkäsin siitä kun sai hoidettua päivittäiset asiat hyvin. Mutta siitä oli hankala päästä eroon.

Gabrionia olen syönyt nyt reilun vuoden muistaakseni. Gabrion on toiminut melko hyvin kipuhin mutta ei vie kaikkia kipuja kuitenkaan pois. Ja siitä tulee kivan rento olo.

Panacodia käytin useamman kuukauden ennen gabrionia mutta se alkoi näkyä maksa-arvoissa.
Ja ennen panacodia vuosia yrittänyt helpottaa kipuja Burana ja panadolin kanssa ja lihasrelaksantteja määrätty erilaisia, mutta niistäkään ei ollut ikinä apua. Sirdaludeista tökerö olo ja oksettaa ja norflexitkaan ei olleet mitään parhaimpia.

Välillä mietin että pääseekö näistä lääkkeistä ikinä eroon . . Mieluiten en söisi mitään mutta sitten olotila romahtaa lujaa. Pari kertaa typeryyttäni ja hajamielisyyttäni jättänyt lääkkeet pois viikoksi tai pitemmäksi aikaa mikä ei tietenkään ole hyvä idea koskaan.
tämäyks
Miedosti panostava jäsen

Paluu Dosetti