Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 15.1.2022 05:32:46

En seuraa, eikä kiinnosta Euroviisut. Toki isommat otsikot tulee silmäiltyä muiden uutisten ohessa. Yksi kaveri on hirmuinen Viisu-fani ja häneltä kuulee kyllä laajempaa raporttia, jos satun olemaan jutuissa Viisujen alla/UMK:n aikaan. Tänä vuonna en ole ollut. Katsoin kyllä UMK-ehdokkaat ja ne olivat kaikki niin huonoja(Huonoja ja huonoja, mutta eivät minun makuuni), että tuskin ihan asiakseni otan kuunnella biisejä. Myönnän, että tunnen kevyen isänmaallisen liikutuksen pistoksen, jos Suomi menestyy Euroviisuissa. Onneksi sitä tapahtuu harvoin :mrgreen: . Silloin kun PKN oli edustamassa Suomea, kiinnosti vähän, koska tykkään bändistä, mutta ei silloinkaan niin paljoa, että olisin vaivautunut töllöä katsomaan. Kylläpä tuon sitten lehdistä luki, että maitojunalla tultiin kotiin.

Kun Lordi voitti olin kaverin luona ja tuhannen tutkalla, kuten siihen aikaan mulla oli enemmänkin tapana. Telkkari oli auki ja muistan kyllä hetken. Olihan se hienoa, joo, mutta mitenkään ihan hysteerisesti en innostunut. Tähän toki vaikutti osaltaan päihtymystilani. Kaveri intoili ja hyperventiloi kyllä sitten minunkin puolestani.

Onko teilläpäin ollut liukasta ja onko se aiheuttanut isompaakin ongelmaa? Oletko koskaan satuttanut itseäsi kunnolla liukkailla kaatumalla? (Itse katkoin koipeni liki 20 vuotta sitten, kun liukastuin jäällä. Sen verran lahjakkaasti napsahti nilkka poikki, että se jouduttiin oikein leikkaamaan)
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 15.1.2022 07:28:39

muutaman kerran olen kaatunut ihan tuosta vaan selälleni vaan mitään ei ole käynyt, henkisiä vammoja ja nehän korjaantuvat täysillä perkelettä huutamalla.

ulkomaan matkailua pidän siksi epäilyttävänä koska sieltä eri variaatiot suomeen tulevat ja tuskin tämä nykyinen on viimeinen.
marinin kohua oudoksun ja se on tämän päivän kohujournalismia vaikka kyllä hakkaraisetakin on jauhettu ihan riittämiin mielestäni.
samoin kummaa ettei tajuta että juopottelu kapakoissa oli ne sallittuja tai salakapakoita aivan varmasti lisäävät tartuntoja sillä kännissä/päihteissä varovaisuus vähenee ja lähikontakteja varmasti tapahtuu enemmän.

uuden musiikin hommelit ei kiinniosta pätkääkään, p. kurikkaa kyllä fanitin ja tosiaan lordin voitto vähän liikutti ja biisistä oikein koetin pitää, vaikken ihan todella pysty.
en äänestä kai kun en vaan tiedä yhtään ehdokasta ja ei kiinnosta ottaa selvää niistä+kaikki jotain samaa höttömassaa paitsi muutamat jotka erottuvat, mutta eivät edukseen.

joko on kevättä rinnassa?
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.1.2022 05:21:53

Vähän on. Huomaa sen jo, että päivät alkavat pidentyä ja just eilen tai toissapäivänä kuulin jonkin tintin laulavan. En minä linnuista mitään tiedä, mutta eivät kai ne ihan sydäntalvella lauleskele. Ei tässä kyllä vielä kehumaan ja fiilistelemään pääse. On ollut monena päivänä sen verran pilvistä, ettei se keskipäivän aurinkokaan hirveän kirkkaasti paista. Aamuvirkku tapaus kun olen, niin pirun pimeitähän nämä aamut ovat vielä pitkään. Sellainen fiilis tänäänkin herätessä, että onko pakko nousta, kun on pimeää ja etenkin kylmää(Minä nyt palelen aina, jos ulkolämpötila on alle 15 plusastetta). Nousin kumminkin, kun ei enää unettanut, eikä se makaamaan jääminen ainakaan piristä. Vaikuttaa toki sekin, että mieliala on tässä taas vähän tahmonut syystä tahi toisesta. Itseasiassa olin kaikkein pimeimpään aikaan valoisammalla tuulella, kuin nyt. No, eiköhän se tästä taas ja valoa kohti mennään kuitenkin.

Kuinka paljon(suunnilleen/keskimäärin) vietät päivässä aikaa puhelimella? Siis somessa, ym. sovelluksissa, yleensä netissä? Välttämättömien puheluiden soittamista ja viestien lähettämistä ei lasketa.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 17.1.2022 18:47:30

Ihan liikaa. En ole laskenut vaan jos ei ole välttämätöntä menoa roikun usein netissä. Selkeä addiktio ja vaikuttaa yöuniin
kun jään jotain vaikkapa pelaamaan ja nukkuminen tökkii.

Undulaateille ja muille tiedoksi, etten halua olla millään tavalla panostava jäsen ja ihmettelen miksi sotaiset termit täytyy tunkea joka paikkaan. Kai tuon nyt luulisi voivan muutenkin sanoa josko kirjoittaa enemmän tai vähemmän tälle palstalle?

Otitko rokotteita koronan varalle ja aiotko ottaa uusia?
Voitko mielestäsi keskustella aiheesta kiihkottomasti, olit sitten rokotteita vastaan tai niiden puolesta?
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.1.2022 04:19:51

Minulla on 2 rokotetta otettuna ja ihan kohta menen ottamaan kolmannen. Jos sen jälkeen vielä suositellaan rokotteita otettavan, enköhän ota nekin. Tietysti toivon, että tämä rokotusrumba pian loppuisi. Asiantuntijatkin ovat sitä mieltä, ettei se ole mikään kovin kauaskantoinen ratkaisu hakata jengiin rokotuksia aina muutaman kuukauden välein.

Omasta mielestäni pystyn keskustelemaan asiasta kiihkottomasti :mrgreen: . Riippuu tietenkin kenen kanssa keskustelee ja millä tuulella olen. Myönnän kyllä ihan, että kun kuulen jostakusta, joka ei ole ottanut koronarokotuksia, usein ekana mieleen tulee halveksiva ajatus äärioikeistolaisesta salaliittohörhöstä, vaikka eihän sellaisesta välttämättä ole kyse ensinkään. Uskon, että ne ääripääsekopäät ovat vähemmistö rokottamattomista. Moni on skipannut rokotukset olletikin sen vuoksi, että pelkää uudenaikaisia ja pikana kehitettyjä MRNA-rokotteita, vaikka muuten olisi ihan sinut länsimaisen koululääketieteen kanssa, eikä olisi mikään yhteiskunta- ja auktoriteettivastainen foliohattuilija tmv. Sitten on muita arkisempia syitä, mitä nyt kenelläkin. Jos joku tuttuni kertoisi, ettei ole ottanut rokotuksia, ei se minulle mikään ylitsepääsemätön ongelma olisi, enkä ryhtyisi häntä käännyttämään. Silkasta mielenkiinnosta varmaan kyllä kysyisin miksei.

Koronapassiin suhtaudun hieman kriittisesti. Itselläni tosiaan ovat rokotukset kunnossa, passi kulkee mukana ja ihan auliisti sen näytän kysyttäessä. Ei ole mitään henkilökohtaista ongelmaa sen kanssa. Yleisellä ja periaatteelisella tasolla asia ei IMO ole ihan niin simppeli. Kautta historian ja ihan nykyäänkin on ollut/on yhteiskuntia, jotka eriyttävät kansanryhmän X ns. paarialuokaksi ja muita koskevien oikeuksien ulkopuolelle. Aina näitä perustellaan vakuuttavasti yhteisellä ja yhteiskunnallisella hyvällä. Tässä koronapassihommassa ym. rokottamattomien mollaamisessa ja painostamisessa on vähän ikävästi tuollaisia kaikuja. Ymmärrän täysin, että rajoituksia pitää päästä ja ITSE HALUAN päästä niistä. Ei minulla ole ainakaan toistaiseksi mitään koronapassia parempaa ratkaisua esittää. Ajatuksia se silti herättää.

Mitkä koronarajoitukset ovat vaikeuttaneet elämääsi tai muuten vain harmittaneet sinua henkilökohtaisesti eniten?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 19.1.2022 09:09:29

Ei aiemmin mutta nykyinen ylireagointi vaikuttaa kai jo vähän kaikkiin.
Eli kahvilat kiinni, valokuvausliike oli kiinni, vähän kaikenlaista pientä firmaa kiinni.

Nykymuunnos tulee tarttumaan kaikkiin sanovat jopa thl:n "asiantuntijat".
Nyt sitten laitetaan kovimmat rajoitukset kun se on turhaa.
Ihme pelleilyä ja tämä todella ajaa yrityksiä ahtaalle.

Itsellä muuten sama kuin W:llä tuo jatkuva viluisuus. Saattaa kesälläkin paleltaa.

Millaisia keinoja osaat, tiedät kääntää masis-päivä paremmaksi?
Oletko tuolloin lähinnä päihteillyt, kun alakulo ottanut vallan? Vaiko silloin kun ilo ollut päällimmäisenä. Vaiko aina vaan, oli keli se tai tuo ja pää siinä tai tässä kunnossa? Onko vuodenajoilla merkitystä päihteiden kuluun?
-sori aika monta kysymystä, vaan ei tarvi vastata kaikkiin, jos ei tunnu siltä
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 19.1.2022 10:04:03

Noissa koronarajoituksissa näkisin kyseessä olevan sen, että yritetään hidastaa taudin kulkua sen verran, ettei sairaanhoito ylikuormitu. Sehän on ollut jossain määrin kovilla jo pitkään, mutta pystyy vielä jotenkin suoriutumaan. Hoitohenkilökunta on kuitenkin tiukassa paikassa, vielä kun ottaa huomioon että sairastumiset aiheuttavat vajetta hoitajienkin riveissä.
Jonkun mielestä se kuulostaa vähäiseltä, että tehohoidossa on koronan vuoksi alle 100 ihmistä ja sairaalahoidossa joku 300 koko maassa. Mutta vähättelijät eivät ehkä oikein hahmota, kuinka paljon resursseja joku tehohoito vaatii. Tai kuinka aikaa vievää ja raskasta koronapotilaiden hoito on kaikkien suojavarusteiden ym. kanssa.

Onhan meillä rokotukset joo, jotka todetusti ehkäisevätkin vakavaa tautimuotoa, mutta omikron menee rokotussuojan läpi niin heittämällä, että vääjäämättä jonkin verran rokotettujakin sairastuu vakavasti; ainakin riskiryhmiin kuuluvia.

Sitten kun siellä sairaaloissa pitäisi hoitaa vielä kaiken lisäksi ne muutkin sairaat ja kolhuja saaneet kuin koronapotilaat. Onkin karmaisevaa, että muiden sairauksien hoitoa ja jopa leikkauksia joudutaan lykkäämään koronapotilaiden vuoksi. Tämänkään valossa minulta ei heru paljon ymmärtämystä ja sympatiaa millekään rokotusvastaisille.

Ja vielä edelleen pitää todeta, etteivät Suomen rajoitukset ole missään vaiheessa olleet maailman kovimpia tai Euroopan kovimpia. Muualla maailmassa on nähty jopa ulkonaliikkumiskieltoja. Jossain maissa on lopetettu alkoholin myynti kokonaan yms. yms.

Millaisia keinoja osaat, tiedät kääntää masis-päivä paremmaksi?
Oletko tuolloin lähinnä päihteillyt, kun alakulo ottanut vallan? Vaiko silloin kun ilo ollut päällimmäisenä. Vaiko aina vaan, oli keli se tai tuo ja pää siinä tai tässä kunnossa? Onko vuodenajoilla merkitystä päihteiden kuluun?

Masis-päivää ei välttämättä tarvitse edes yrittää kääntää paremmaksi, vaan voi odottaa että seuraava päivä on parempi. Saahan sitä joskus olla masentunutkin, kunhan siihen ei juutu päiväkausiksi.
Masennusta on tietysti monen tasoista, eikä minulla ole kokemusta vakavasta masennuksesta joka lamauttaa kaiken toimintakyvyn.
Päihteillä en ole masennusta hoitanut ikinä. Enemmän päihteillä on hoidettu levottomuutta, jännitystä ja ihan silkkaa iloakin. Elämisen sietämätöntä keveyttä. 8)
Vuodenajat ei erityisesti ole vaikuttaneet. Joskus nuorempana alkoholille altistui ehkä eniten kesällä, kun piti vielä rientää aktiivisesti kaiken maaliman festareilla ja kesäjuhlilla, mutta nykyisin ei moista pakkoa ole.

Tämän suuntaista on kysytty ennenkin, mutta kysytään nyt uudestaan: huolestuttaako sinua Euroopan kiristynyt ilmapiiri, eli Venäjä vs. Nato/länsimaat/Ukraina?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 19.1.2022 16:57:41

Ok. Tuo kyllä selittää asiaa rajoitusten koventamisen suhtee.
Lisää marisen sen verran, että edelleen valtaosa käyttää niitä sinisiä ja vastaavia kirurgisia hengityssuojaimia joiden suodattavuus ei riitä, sillä virus pienempi.
Noita suojaimia paljon käyttävät, vaikkapa hoitajat, saavat herkemmin erilaisia hengitystieoireita ja joutuvat pitämään sairaslomapäiviä...höh.

edellinen kysymys siis jatkaa:

Tämän suuntaista on kysytty ennenkin, mutta kysytään nyt uudestaan: huolestuttaako sinua Euroopan kiristynyt ilmapiiri, eli Venäjä vs. Nato/länsimaat/Ukraina?
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 20.1.2022 03:32:21

Kyllä tässä enemmän tai vähemmän huolestuneena seuraa uutisia Venäjän uhittelusta. Juuri tällä haavaa en pelkää mitään akuuttia Suomeen kohdistuvaa sotilaallista uhkaa, mutta en todellakaan tuudittaudu siihen, ettei se olisi täysin mahdollista (lähi)tulevaisuudessa. Vaikkei Suomeen suoraan hyökättäisikään, niin toki sillä on tännekin vaikutuksena, jos homma tästä vielä eskaloituu. Oma Nato-kantani on tämän myötä muuttunut myönteisemmäksi. En edelleenkään pidä Natoon liittymistä ongelmattomana, enkä ole sinne hinkuenvinkuen tunkemassa, mutta näen sen nykyään enemmän vaihtoehtona, kuin aiemmin.

Tähän vielä haluan vastata:

tpi kirjoitti:Millaisia keinoja osaat, tiedät kääntää masis-päivä paremmaksi?
-sori aika monta kysymystä, vaan ei tarvi vastata kaikkiin, jos ei tunnu siltä

Yksittäinen mälsä ja synkkä päivä ei minullekaan mikään maailmanloppu ole. Se lusitaan läpi ja toivotaan, että huominen on parempi. Sitten jos masennus jää päälle, niin voi paska. Niinku olen sanonut, masennus on kyllä pahin mahdollinen mielenterveyden häiriö IMO. Parempi yrittää ennaltaehkäistä sitä omilla, hyviksi havaitsemillaan keinoilla. Jos eivät auta ja depis pääsee niskan päälle, niin siihenpä ei minulla olekaan mitään näppärää konstia neuvoa.

Päihteistä oppareita käytin ihan silkkaan masennuksen lääkintään. Auttoivatkin siihen hyvin niin pitkään, kun niille oli tarvista. Nykyään ei onneksi ole. Alkoholista ajattelin pitkään, että ryyppään, koska mulla on paha olo ja sitä ja tätä häikkää päässä. Muutama vuosi sitten tulin siihen tulokseen, ettei siitä ole kyse. Sen enempää huonot, kuin hyvätkään fiilikset eivät aiheuta suoraa viinanhimoa. Pikemminkin tykkään ottaa ne ihan selvinpäin. Enköhän mä dokaa ihan siksi, että olen alkoholisti. Tietysti ihminen on kokonaisuus, kaikki liittyy kaikkeen, eikä alkoholismikaan missään tyhjiössä toimi. Varmasti niillä aivorakenteillani, jotka ovat mielisairauteni taustalla, on yhteys myös siihen, miksi niin kovin alkoholiin addiktoiduin. Meinaan sitä, että homma ei suinkaan mene niin suoraviivaisesti, että juon, koska en kestä selvinpäin. Kestän usein vallan mainiosti selvinpäin, vaikka olisi tosi surkeatkin fiilikset. Vuodenaika ei oikeastaan vaikuta minulla viinanhimoon, kuten ei mikään muukaan tunnistamani ulkoinen triggeri. Se vain iskee silloin, kun on iskeäkseen. Toki minullakin kesäisin on enemmän sitä "altistusta", mutta eipä se mihinkään johda, jollei suu napsuta muutoinkin.

Mitä puuhailit eilen? Mitä suunnitelmissa tälle päivälle?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 20.1.2022 09:35:53

Eilen kävin kirkonkylällä ja aioin tehdä pari juttua vaan aikeeksi taas jäi, höh. Pitäs osata päättää mitä tekis esim. auton kanssa, kun
rikki ja toinen käytössä ollut myös rikki. Kumpaa korjata? Pankkitili pitäisi avata kun sanoin irti toimimattoman asiakaspalvelun vuoksi.
Luulin että netissä voi avata jonkin n24:n vaan ei kai ole täällä toimiva se. höh,höh.

Nyt mietin samoja eli miten nuo asiat hoidan. Kelan tukea ei voi maksaa jos ei ole pankkitiliä! höh,höh,höh

Netissä tahdon roikkua vaikka tärkeitä olisi hoidettavia. höhx4
-lopetan höhöttelyn.

--tuota juuri hain masis-kysymyksellä, eli päivän parin alakuloa ja kiitän vastauksista. noin se on että kestäähän sen pienen aikaa
missä oloissa vaan ja hyväksyminen lie oikea tapa olla ja toimia.kunnon masennus sitten..joka on kokenut tietää. Toivottavasti tuon osaan välttää ennakkotoimilla.
--euroopan tilanne huolettaa hieman ja venäjän isottelu vi...aa. en kuitenkaan jaksa juurikaan uutisia ja politiikkaa seurata ja en ole huolestunut suuremmin, mitä se auttaisikaan huolehtia, kun en asialle mitään voi.

Talvi on...ja onkin ollut ajoittain hyvä täällä. Siitä sitten kysymys:

Mitä hyviä puolia näet talvessa?
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 20.1.2022 18:31:39

^ Minulle parasta talvessa on pimeys. :) Eli juuri se, joka monen mielestä talvessa on pahinta. Minä kuitenkin nautin pimeydestä, ja kesällä minua ahdistaa liiallinen valo 24/7. Pimeys on minun mielestäni rauhoittavaa, tunnelmallista ja kaunista. Toki talvella sitten tarvitsee keinovaloa enemmän, mutta pidän siitäkin.
Lisäksi on tietysti talviurheilu, jota tykkään seurata. Talviolympialaiset on minulle se kaikkein kiinnostavin urheilutapahtuma, aina kun ne 4 vuoden välein on.

Jos saisit sanoa yhden lauseen 18-vuotiaalle itsellesi, mitä sanoisit? Vain yksi lause.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 21.1.2022 10:54:18

"Muuta Mumbaihin"

Oletko havainnut itsessäsi yhtään kyttääjää: seuraatko salaa, mitä ympäristössä tapahtuu? Vakoiletko sosiaalisessa mediassa
näkymättömänä? Vaikka julistat äänekkäästi inhoavasi juuri tuolla tavoin käyttäytyviä tyyppejä.
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 22.1.2022 20:30:41

^ En juurikaan kyttää ikkunoista enkä vahdi naapureita. Minulle on samantekevää mitä tekevät, kunhan eivät aiheuta tulipaloa talossamme.

Sosiaalinen media tai internet on sitten vähän eri asia, koska sehän on olemassa sitä varten että sitä katsotaan. :idea: Somessa voi kuitenkin jokainen valita miten laajalle yleisölle jakaa omat asiansa, eli näkeekö sen kaikki maailman kansa vaiko vain omat kaverit/seuraajat.
Somehan on myös suuri osa julkista keskustelua mm. politiikassa ja muissakin yhteiskunnan asioissa. Internetin käyttö on ollut muutenkin oleellinen osa monen valtahahmon strategiaa: esim. Trump käytti Twitteriä keskeisenä megafoninaan, eikä Jussi Halla-aho olisi ehkä koskaan noussut maineeseen ilman Scripta-blogiaan ja Homma-foorumia.

Kysymys: mikä on paras päihderiippuvuuteen liittyvä kirja, jonka olet lukenut? Saa perustella ja mainostaa. :)
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja apent66 » 22.1.2022 23:04:02

Heipä hei, Vadelmamunkki!
Vastaus kysymykseen:
En ollut vuosikausiin, oikeastaan -kymmeniin, lukenut mitään alkoholiriippuvuuteen liittyvää laajempaa tutkimusta, itsehoito-opasta tai kaunokirjallista teosta, kunnes sain viime kesänä päähäni lainata saksalaisen kirjailijan Hans Falladan (1893-1947) vuonna 1950 ilmestyneen romaanin Der Trinker (Juomari) suomennoksen Elinkautinen (suom. Kyllikki Mäntylä 1953).
Teos on, kuten vuosiluvuistakin näkyy, tekijän kuoleman jälkeen julkaistu. Se on omaelämäkerrallinen. Lähikirjastossani se oli varastossa. Tilatuksi sen saanee minne vain.
Falladaa käännettiin paljon suomeksi jo 1930-luvulla, eikä kiinnostus häntä kohtaan ole meillä hiipunut, sillä esimerkiksi hänen natsien vastaista hiljaista salaliittoa kuvaava sodan jälkeinen romaaninsa suomennettiin uudelleen vuonna 2013 nimellä Yksin Berliinissä.
Falladan romaaneista on lukuisia filmatisointeja, Der Trinkeristäkin mm. 1990-luvulla Itävallassa tehty.
Kyllähän tämä Juomari eli Elinkautinen minuun kolahti. Miehen on tietysti helpompi samaistua romaanin päähenkilöön. Teoksessa kuvatut pakkohoitokeinot eivät ole tätä päivää, mutta ihmiskuvaus on yhtä ajatonta kuin alkoholismi kaikkina aikoina. Falladan kuvauksesta puuttuu tyystin tendenssimäisyys ja osoittelevuus - onhan kaikki itse koettua ja sellaisenaan kirjattua.
Suosittelen lämpimästi. Mäntylän käännös ei ole huono, mutta tämäkin kirjan kannattaisi kääntää uudelleen Berliini-kirjan tavoin.
Kysymys: Mitä mieltä Janne Ahosen ulostulosta?
Korkki kiinni
apent66
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 23.1.2022 22:24:05

^ Janne Ahosen ulostulohan oli oikein hyvä, etenkin viikonlopun Urheilustudiossa. Samassa ohjelmassa oli myös Marko Jantunen, joka on minnesota-hoidon avulla toipumaan päässyt. Jantunen puhui asiaa, mutta hänen fraaseissaan paistaa läpi tosi vahvasti se minnesota-ideologia. Janne Ahonen puhui myös asiaa, tosin ilman sitä kaikkitietävyyttä ja aatteen paloa joka oli Jantusella.

Tulevalla viikolla alkaa Päivi Räsäsen oikeudenkäynti kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Mitä olet mieltä; saako eri ihmisryhmiä eriarvoistaa tai jopa tuomita uskonnon perusteella ja sananvapauden nimissä?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone