Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja lillemor » 20.6.2022 10:57:26

Vastaus kysymykseen: D, Tove Jansson.

Aiheesta vielä:
Ihan samaa mieltä edellisen kanssa, että mitä se kenellekään kuuluu. Rakkautta maailmaan lisää, sitä tarvitaan.
Jos sateenkaariväki haluaa järjestää teemaviikkoja ja kulkueita siitä vaan, eivät ne minun yöuniani vie :D Eikä pitäisi häiritä muitakaan.

Luin äskettäin porilaisen Arttu Tuomisen dekkarin "Hyvitys", missä käsitellään kyseistä aihetta. Juonipaljastus: On raamattu kourassa homojen yökerhoon pommi-iskun tekevä sekopää, on Soldiers of Odinin tyyppinen jengi, joka aktivoituu asian vuoksi hyökäten uhrien muistokulkueen kimppuun.
On myös poliisi, joka ei ole tullut kaapista. Hän on mies, joka haluaa pukeutua naiseksi ja rakastaa miehiä. Poliisina huippu, joka ratkaisee koko jutun. Huippuälykäs, urheilullinen. Vetelee tarinassa vielä näitä jengiläisiä kuonoon oikein huolella. Ei ole siis stereotyyppiä edustava neitimäinen gay. Ihan muuta.
Tämän kirjan pääpahis, uskovainen homovihaaja sen sijaan on itse vakavasti häiriintynyt, jolla on omia taipumuksia rakastaa omaa sukupuoltaan ja sen vuoksi tuntee niin suunnatonta vihaa näitä kohtaan, jotka uskaltavat olla sitä mitä ovat.
Hieno kirja, suosittelen tuon kirjailijan tuotantoa muillekin. Ihan parhaita mielestäni juuri tällä hetkellä pinnalla olevista dekkaristeista.

Kysymys:
Milloin Suomi hyväksytään Natoon ja lisäkysymys: Pitäisikö irtautua Ruotsista tässä prosessissa ja neuvotella 'salaa' Turkin/Naton kanssa oma sopimus, joka avaisi meille ovet nopeammin kuin naapurille?
lillemor
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 20.6.2022 13:39:24

^ Veikkaisin, että Suomi on Naton täysjäsen ensi vuoden eli 2023 aikana. Turkin häröily asian kanssa voi kestää parista viikosta pariin kuukauteen, mutta ihme on jos sen pidempään.

Onneksi mitään tulenpalavaa kiirettä Suomella ei Natoon näyttäisi olevankaan. Venäjä ei ole viime aikoina paljonkaan uhitellut tänne päin, vaikka sellaista odotettiin. Eikä Venäjä pysty varmaan pitkään aikaan uhkaamaan aseellisesti länsimaita tai edes Pohjoismaita, muuten kuin alentumalla jälleen ydinaseilla uhkailuun, jolla se ei voita mitään.

Eri asia sitten on, millaisia myönnytyksiä Suomi ja Ruotsi voisivat Erdoganille tehdä. Ihmisoikeuksien ym. tärkeiden arvojen suhteen mitään myönnytyksiä ei voi edes harkita. En sitten tiedä, olisiko neuvottelemisen varaa joissakin Turkille asetetuissa vanhoissa sanktioissa, kuten asevientikiellossa. On kuitenkin myös ilmeistä, ettei Turkki halua myönnytyksiä vain Suomelta ja Ruotsilta, vaan mahdollisesti myös USA:lta.

Nato varmaan haluaa käsitellä Suomen ja Ruotsin jäsenyydet yhtä aikaa, mutta jos näyttäisi siltä että Turkki suostuisi hyväksymään vain Suomen hakemuksen, voisi varmaan edetä sen mukaan. Mutta kuten sanottua, Turkin diktaattorin hyväksyntää ei pidä hakea millä hinnalla hyvänsä.

Stoltenbergille, Bidenille, Johnsonille ja monelle muulle vaikutusvaltaiselle henkilölle olisi hyvin mieluista saada Suomi ja Ruotsi Natoon ASAP, joten ehkä voimme myös luottaa heidän panokseensa ongelman ratkaisussa.

Kiitos muuten kirjavinkistä, lillemor. :) Aihetta sivuavasta uudesta suomalaisesta kirjallisuudesta minulle tuli mieleen myös Toni Tuomasen "Leipäjonoromaani", jossa yhtenä henkilönä on kaapissa kärsivä kirkonmies eli pappi. Tuossa kirjassa podetaan myös alkoholismia ja köyhyyttä. :idea:

Uutta kysymystä putkeen:

Miten aiot viettää juhannuksen?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Elämän oppilas » 21.6.2022 21:08:58

Pitkälti kotona. Ehkä tuttavapariskunnan luona käydään, ei mitään sen kummempaa. Rymyajat kolmen päivän känneineen jo takana :D

Mitä tiede sinulle merkitsee?
Vaikeuksistakin voi oppia ja saada uudenlaista voimaa
Elämän oppilas
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 22.6.2022 06:26:18

^ Tiede on työkalu, joka tutkii todellisuutta, tuottaa tietoa ja uusia keksintöjä. Se liittyy siis myös teknologiaan, jonka ansiosta on olemassa esimerkiksi internet, jossa juuri keskustelemme.

Tieteen ansiosta tiedämme myös paljon asioita, joita emme voi havaita omin aistein. Tiedämme että fyysinen todellisuus koostuu atomeista ja molekyyleistä, ja että on olemassa viruksia ja bakteereja, ja että elämme pyöreällä (navoiltaan hieman litistyneella) planeetalla.

Tieteen ansiosta tiedämme, että pysymme planeetan pinnalla painovoiman eli planeetan vetovoiman ansiosta.
Tieteen ansiosta tiedämme, että planeettamme kiertää aurinkoa, jollaisia on universumissa paljon. Tieteen ansiosta tiedämme että planeettamme pyörii akselinsa ympäri jonka vuoksi päivä ja yö vuorottelevat, ja tiedämme miksi on olemassa eri vuodenajat.

Tieteen ansiosta tiedämme mitä on sähkö, jota ilman elämistä olisi vaikea kuvitella nykyaikana.

Tieteen ansiosta tiedämme paljon myös omasta itsestämme. Tiedämme että koostumme erilaisista soluista, meissä on erilaisia hormoneja, välittäjäaineita ja niin edelleen.
Tieteisiin kuuluvat myös psykologia ja psykiatria, jotka tutkivat mielen toimintaa.

Tiedettä on myös historian tutkimus, jonka ansiosta tiedämme asioista jotka ovat tapahtuneet ennen meidän syntymäämme.

Tieteen avulla tiedämme siis varsin paljon todellisuudesta jossa elämme. Tieteen historia on yhtä vanha kuin ihmiskunta, sillä alusta lähtien ihminen on varmasti pyrkinyt tutkimaan asioita analyyttisesti ja löytämään selityksiä eri ilmiöille.

Jotkut tieteen avulla tuotetut keksinnöt ovat tuoneet paljon harmia ja ongelmia, mutta tieteen avulla voimme myös ratkaista ongelmia joita ihmiskunnalla on. Ilman tietoa ei voisi olla ymmärrystäkään.

Tiede ei ole uskonto, ideologia tai absoluuttisten totuuksien kokoelma. Tiede on väline, työkalu, kuten sanottua. Tieteellinen tieto korjaa itse itseään kun uutta tietoa saadaan vanhan tilalle.
Minusta professori Kari Enqvistin käyttämä vertaus on osuva: tiede on lapio. Se on työkalu, jolla tietoa kaivetaan esiin.
Tiedettäkin voidaan käyttää vahingollisesti ja väärin, aivan kuten työkalujakin. Oikein käytettynä ne ovat kuitenkin tarpeen.

Mitkä olivat sinun lempiaineesi peruskoulussa tai lukiossa, ja oletko tarvinnut niiden oppeja myöhemmässä elämässä? Entä inhositko jotain ainetta niin paljon, että et oppinut sitä niin hyvin kuin olisi ehkä kannattanut?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.6.2022 05:50:54

Lempiaineitani peruskoulussa olivat biologia ja historia. Olisin varmasti tahkonnut noista helposti kiitettäviä, JOS koulukäynti olisi yhtään napannut silloin yläkouluiässä. Hyödyllisiä aineitahan nuo ovat, koska niiden avulla ymmärtää sitä, miksi maailma makaa siten, kuin se makaa. Tokikaan mun ei jokaisessa arkipäivässäni tarvitse soveltaa historian ja biologian oppeja.

Äidinkielessä ja matematiikassa olisin kuulemma ollut hyvä, mutta en todellakaan omasta mielestäni. Motivaation puutteesta siinä lieni pitkälti kyse, että ne tuntuivat mulle kovin vaikeilta. Olivat mielestäni hiton tylsiä aineita, etenkin matikka. Äidinkieli on tietenkin se kaikkein tärkein oppiaine, koska ilman lukutaitoa ja luetun ymmärtämisen taitoa on aika mahdotonta opiskella mitään muutakaan ja arkielämästä selviytyminenkin voi olla melkoisen vaikeaa. Perusaritmetiikan taito on myös sangen hyödyllinen ihmiselle ihan tavallisessa arjessa, vaikkei sen suurempia matemaatikon taitoja koskaan tarvitsisikaan. No, hallitsen kyllä sekä Suomen kielen, että laskemisen sen verran hyvin, että pärjäilen niiden puolesta oikein mukavasti.

Englantia osaan puhua oikein sujuvasti silloin, kun sitä tarvitsen, mutta siitä en voi kyllä kiittää koulun englannintunteja. Siellä opetettiin enkkua ihan väärällä tavalla, ts. kielioppisääntöjen tankkaaminen ja jankkaaminen oli tärkeintä ja tuolla tyylillä ei kyllä opita puhumaan käytännössä, kun porukka jää vain neuroottisena miettimään, minkä verbin taivutuksen mä nyt mokaan, jos avaan suuni :roll: . Ehkä ja toivottavasti kielten opetusmetodit ovat nykykoulussa hieman erilaiset. Populaarikulttuurista mä olen sen englantini oppinut, jota tuolla maailmalla puhun ja jolla tulen oikein hyvin ymmärretyksi.

Ruotsia opin huonosti johtuen A) asennevammasta(Olen tosin edelleen sitä mieltä, että ruotsinkielellä pitäisi olla Suomessa samanlainen vähemmistökielen asema, kuin esim. saamella, eikä sen opettamisesta kaikille pakollisena aineena ole mitään hyötyä) ja B) siitä, etten tullut yhtään toimeen ruotsinopettajan kanssa. Kyse ei ollut vain minusta johtuvista syistä, koska hänen kanssaan ei tullut toimeen kukaan muukaan. Oli oikeasti mulkku tapaus :x . En tosin ole tarvinnut ruotsinkieltä elämässäni juurikaan, joten eipä tuo suuri ongelma ole, ettei sen opiskelu aikoinaan hotsittanut pätkääkään.

Lukiota en ole käynyt, mutta olen syksyllä aloittamassa iltalukion. En minä vanha työkyvyttömyyseläkeläinen ylioppilastodistusta mihinkään tarvitse, mutta puhtaasti omaksi ilokseni ja itseäni sivistääkseni ajattelin mennä lukioon ja kirjoittaa ylioppilaaksi sitten, jos sattuu huvittamaan.

Oletko tyytyväinen ihmissuhteisiisi ja sosiaaliseen elämääsi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 23.6.2022 08:58:40

Ethän sinä Winston mikään vanha vielä ole :P Mutta tsemppiä lukioon. Se on varmaan kivaa, kun ei ole mitään paineita. Vaikka enpä itsekään kauheasti aikanani siitä paineitta ottanut, siksi vain C:n paperit plakkarissa. Mutta hyvin olen niilläkin pärjännyt.

Ihmissuhteista:
Olen sekä tyytyväinen, että tyytymätön. Tyytyväinen olen siihen, että minulla on paljon hyviä ystäviä. Ei kauheasti sellaisia sydän ystäviä joille itketään elämää, kun en sellaista harrasta omien estojeni takia. Mutta sellaisia hyviä ystäviä, joiden kanssa nautin keskustelusta ja joiden seurasta saan uutta virtaa. Todella ihania älykkäitä naisia, ja joitain miehiäkin. Hieman tyytymätön olen ajoittain suhteeseeni mieheni kanssa. Vuosia jo on jäytänyt hänen alkoholin käyttönsä, mutta koska omakaan ei ole ihan jiirissä olen aika harvakseltaan sitä kommentoinut. Toivoisin häneltä myös hieman enemmän osallistumista elämään. Mutta koska nyt kuitenkin notkun hänen kanssaan niin en nyt kuitenkaan kauhean pettynyt siihenkään suhteeseen olen. Enemmän on niitä päiviä jolloin olen suhteeseen tyytyväinen, kuin niitä toisia.

Millainen on sinun hyvä ihmissuhde, joka ei ole kuitenkaan parisuhde?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 26.6.2022 05:02:18

Kiitoksia paljon tsempeistä, Vilma :) . Joo, nythän sitä ajattelee, että ihan hauskan harrastuksen kannalta otan lukion, mutta tiedä sitten mikä neuroottinen suorittaja musta sukeutuu, kun vauhtiin pääsen. Tuo pää kun on, mikä on :roll: .

Vastaus: Joojoo-tyyppejä ja tahdottomia perässävedettäviä tapauksia en kestä ollenkaan. Suunsa pitää saada auki silloin, kun tarvetta on ja eriävät mielipiteensä pitää uskaltaa sanoa kursailematta. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että on okei ns. rehellisyyden nimissä päästellä suustaan mitä tahansa törkyä sattuu päähän pälkähtämään tai ihan huvikseen vastarannankiiskeilyä. Ihan iloisista ja ystävällisistä ihmisistä tykkään ja totta kai mun kanssani saa olla samaa mieltä, jos sitä on.

Luottamus on totta kai tärkeää, eli sovituista asioista pidetään kiinni, eikä lauleta ympäriinsä asioita, joita ei ole tarkoitettu muiden kuultaviksi. Joustoa ja ymmärrystä tosin pitää löytyä molemmin puolin. Elämässä nyt tulee tilanteita, joiden vuoksi asiat eivät mene suunnitellusti, mutta mitään viimehetken ohareita ties millä verukkeella ei tehdä jatkuvasti.

Molempien pitää kuunnella, mitä toisella on sanottavaa. Itsehän olen tosi kova puhumaan ja päsmäämään ja siinä voi monesti hiljaisempi tapaus jäädä jalkoihin. Näissä läheisissä ja tärkeissä ihmissuhteissa pyrin kuitenkin pitämään välillä kitani kiinni ja korvani auki. Kyllä nämä ihmiset sitten itsekin saavat suunsa auki ja sanottavansa sanottua, vaikka kuinka pölöttäisin omiani. Aidosti kyllä tykkäänkin kuunnella ihmisiä, mutta välillä tosiaan innostun vain puhumaan liikaa.

Huumorin pitää käydä kutakuinkin yksiin. Ei tietenkään täydellisesti, mutta niin, että enimmäkseen sitä ymmärtää.

Yksittäiset mielipide-erot eivät tosiaan haittaa mitään ja niistä saa välillä oikein hyviäkin keskusteluja aikaiseksi. Yleisesti arvomaailman on kuitenkin oltava kutakuinkin samanlainen. En esim. voi kuvitella olevani kovin läheinen ystävä jonkun äärioikeisto-rasisti-misogyynin kanssa. Kyllä mä tuollaistenkin kanssa keskustelemaan pystyn ilman riitaa, mutta en erityisesti kaveeraisi.

Sitten tietysti se olennainen, että kemiat vain synkkaavat yksiin. Joidenkin kanssa sitä kemiaa on ja joidenkin ei ja niin se vain menee. Se että toisen kanssa on luontevaa olla niin iloisempina, kuin surullisempinakin aikoina.

Tällaisia hyviä ystäviä multa löytyykin pari ja myös vähemmän läheisissä kavereissa on tällaisia tyyppejä. Jos tuo kuulosti hirveältä vaatimuslistalta, niin edellytän toki itseltänikin näitä samoja asioita ystävyyssuhteissa.

Miten teilläpäin on juhannus mennyt? En tarkoita omaa juhannustasi(Toki siitäkin saa kertoa), vaan lähinnä sitä, onko ollut rauhallista vai rauhatonta. Uutisista kun lukee kaikenlaista omiltakin huudeilta, mutta itse en ole huomannut mitään. Hyvin rauhallista on ollut minun silmiini ja korviini.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 28.6.2022 05:34:32

^ Täällä pk-seudun lähiössä juhannus oli perinteisesti rauhallinen. Kerrostalojemme pihamaalla taisi olla jotkut pienet juhlat aattoiltana, mutta ne oli oikeasti melko pienet ja rauhalliset. Pääkaupunkiseudun juhannushulinat taitaa keskittyä suurelta Helsingin keskustan läheisyyteen. Esim. Suomenlinna on suosittu picnic-paikka juhannuksena. Itsekin ollut siellä monta juhannusta aikoinaan, mutta nyt en.

Palaan vielä tuohon ihanaan ruotsin kieleen. :) Minun ruotsin opintoni peruskoulun yläasteella sujui melko samoissa merkeissä kuin Winstonilla. Sain jopa 8. luokalla ehdot, jotka sitten piti käydä suorittamassa keskellä kesää. Armovitosilla mentiin se ruotsikin läpi sitten koko yläasteen.

Joitain vuosia myöhemmin menin sitten aikuislukioon eli iltalukioon minäkin, ja asenteeni ruotsiin muuttui täysin. Oppimista auttoivat todella hyvä opettaja, sekä ruotsalaiset bändit joita olin alkanut diggailemaan. Tarkoitan nyt siis esim. ruotsiksi laulavia punkbändejä, en Abbaa (joka toki on hyvä sekin). :lol:
I alla fall, kirjoitin sitten yo-kirjotuksissa ruotsista magnan, joka oli häikäisevä suoritus niiden peruskoulun armovitosten jälkeen.

Tämän viikon yksi iso aihe on helle. Tykkäätkö helteestä vai tuskastuttaako se? Mikä on sinulle mieluisin lämpötila kesäpäivänä?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lp1 » 28.6.2022 22:21:06

+25 astetta celsiusta

Oletko hyvä ihminen? Mikset ole?
Kaikki on harhaa
lp1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lp1 » 28.6.2022 22:22:03

+25 astetta celsiusta

Oletko hyvä ihminen? Mikset ole?
Kaikki on harhaa
lp1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 29.6.2022 03:49:23

Pitäisi varmaan määritellä, mitä hyvyys tarkoittaa :? .

Ihmislajihan on lähtökohtaisesti paha ja aivan läpimätä. Liikakansoittanut maapallon tyystin holtittomasti ja siinä mennessään tuhonnut ties mitä kaikkea ja vienyt elintilaa kaikilta/kaikelta. Saastuttaa, sotii ja rällästää, kuin ei huomista olisikaan. Tekee koko ajan aivan hirveitä asioita niin lajitovereilleen, kuin muillekin elollisille. Vaikeaa tuollaisesta mitään hyvää on sanoa, enkä minä mitenkään tuon yläpuolella ole. Osallistun omalta osaltani tähän sotkuun, vaikka toki aika pieni tekijä siinä olenkin. Että olen kaiketi aika paha ihminen, kun en edes kompensoi näitä mitenkään vimmatulla hyväntekeväisyydellä.

Mikro- ja ihmissuhdetasolla tätä pitäisi kysyä ennemmin muilta ihmisiltä. Joidenkin mielestä olen varmasti aivan ihana enkeli sydän täynnä kultaa ja toisten mielestä ihan täysi psykopaatti(Suuren osan mielestä toki jotakin tuolta väliltä). Tässä en tarkoita henkilökemioita ja niiden natsaamista tai natsaamattomuutta, vaan ihan konkreettisia tekoja. Joitain olen auttanut, ollut oikein kiltti ja kaikinpuolin hyvä heitä kohtaan. Joitain olen puolestani loukannut verisesti, ihan kirjaimellisestikin, ja aiheuttanut varmasti monenlaista mielipahaa ja harmia.

Mikä kesässä on parasta ja mikä ikävintä?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 30.6.2022 07:40:18

Parasta kesässä on valo ja lämpö. Kun ei tarvitse ulos lähtiessä miettiä kuinka monta kerrosta vaatteita tarvitsisi. Ja aamulla on valoisaa kun herää. Kesässä on ihan kauhean paljon kaikkea ihanaa, mutta noiden kahden asian lisäksi sanoisin vielä kukat, ne on parasta.

Pahinta kesässä on paarmat ja hyttyset. Meillä metsässä niitä on kauheasti kun on näin lämmin. Ja saan niistä todella kutisevia patteja eli antihistamiinia menee parin kuukautta päivittäin.

Oletko meri vai järvi ihminen? Jos saisit valita asuinpaikan jomman kumman rannalta niin kumpi se olisi? Vai kenties pieni metsälampi?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 1.7.2022 22:54:45

Järvi. Voi merenrantamaisemakin olla tosi nätti, mutta mereltä tuulee niin pirusti, varsinkin talviaikaan oikein sellaista raakaa viimaa :x . Muutenkin meri on vähän turhan suuri minulle, jos sitä pitäisi päivät pitkät katsella. Järvi sopii paremmin minun suomalaiseen mielenmaisemaani. No joo, voi järveltäkin tuulla pahasti, jos sopivassa kohtaa on. Ehkä se pieni metsälampi, jos sen rannalla ei missään ihan korvessa tarvitse asua.

Oletko kesämökki-ihmisiä? Jos kyllä, onko sinulla mökki omasta takaa vai miten hoidat mökkeilysi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 2.7.2022 07:18:10

^ En ole kovinkaan paljon kesämökki-ihminen. Aikoinaan tuli vietettyä useampi juhannus exän vanhempien kesämökillä, ja kyllä se kaksi vuorokautta siellä riitti aina ihan hyvin. Pirusti hyttysiä, ulkovessa, punkkivaara (siis ötökkä, ei musiikki : )) ja muuta viheliäistä siihen mökkeilyyn aina liittyi. Bonuksena myös exän sukulaisten perheriidat, mutta ne on jo oma lukunsa. :D

En muutenkaan erityisesti kaihoa sellaiseen peri-suomalaiseen mökkimaisemaan, jossa mökki on järven rannalla. Jos mökki olisi jossain meren saaristossa, se voisi olla ympäristönä ehkä kiehtovampi.
Siitä saankin aasinsillan aiempaan kysymykseen, eli minä olen puolestani meri-ihminen enemmän kuin järvi-ihminen. Lapsuuteni vietin järven (Saimaan) rannikolla, ja se riitti.
Nykyisin asun lähellä merenrantaa, joka on kivaa. Yhtenä hyvänä puolena on tuo Winstoninkin mainitsema tuuli, jonka ansiosta kesähelteillä ei ole ihan niin kuuma kuin sisämaassa. 8)

Festareista ja kesätapahtumista on kysytty ennenkin, mutta ei muistaakseni vielä tänä kesänä. Siis: osallistutko festareille tms. kesätapahtumiin? Mainitse myös jokin erityisen mieleen jäänyt muisto jostain kesätapahtumasta, tai festari jossa ollut erityisen kivaa.
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lp1 » 6.7.2022 23:09:24

Knotfestille aion kyllä päästä byäää jos en pääse niin taatana pelkele ja ...hööm.

Ei erityisiä muistoja, paljon hyviä bändejä ollut.
Tai ehkä Riihivuorirokki Muuramessa oli erityinen: Gary Moore soitte sellaisen bluesin, että itku pääsi ja PMMP pani vielä paremmaksi.
Myös Oulun Varjo-festareilla oli mahtava meininki.

Kysyn siis:
Jos olit kiltti juhannuksena, luuletko sen takaavan paljon lahjoja jouluksi?
(Itse en usko, että saat vaan omahan on asiasi ja uskosi)
Kaikki on harhaa
lp1
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone