Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja lp1 (poistunut käyttäjä) » 6.8.2022 20:37:04

Usein olen ja koetaan muokata asennetta siihen suuntaan.
Rukousta pidän lähinnä itsesuggestiona vaan kukin tyylillään.

Syötkö omenan vetsellä siivuina vai hampailla purren?
lp1 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 7.8.2022 04:59:15

Hampailla haukkailen kokonaisesta ompusta. Usein syön kuorineenkin. Uskon, että tulevat tarpeeksi puhtaiksi ihan vedellä pesemällä ja kuorissa kai ne vitamiinit piilevät.

Vastaan vielä tähän, kun jäi välistä:
lp1 kirjoitti:Onko elämäsi lähinnä tylsyyden sietämistä vai aika ei riitä kaikkeen mitä haluaisit tehdä?

Välillä on tietysti tylsiä hetkiä, kun on jossain ns. välitilassa, mikä pitää vain lusia läpi. Enemmän kuitenkin tuo, että aika ei riitä. En tarkoita, että kalenterini olisi niin täyteen buukattu, että pitää juosta pää kolmantena jalkana. Ei todellakaan ole. Hyvin riittää luppoaikaa tyhjäntoimittajalla. Tarkoitan sitä, että aikani tässä elämässä on rajallinen, enkä voi tietää, koska se loppuu. Toki haluankin sen loppuvan joskus, ajatus ikuisesta elämästä vasta kaamea onkin, mutta toistaiseksi haluan elää ja paljon on vielä sellaista, mitä haluan nähdä ja tehdä. Siksi en ymmärrä valitusta siitä, että on liikaa aikaa. Ei mulla ainakaan ole. Jos on tylsää, niin aina tässä toistaiseksi vapaassa maassa voi tehdä jotakin kivaa, jollei ole lukittuna eristysselliin. Ei ole rahastakaan kiinni. Paljon löytyy halpoja tai ihan ilmaisiakin juttuja. Asia erikseen ovat tietysti esim. vammaiset, jotka eivät pääse ilman avustajaa liikkumaan ulos luukustaan, eivätkä avustajan kanssakaan kaikkiin esteellisiin paikkoihin, joihin haluaisivat niin kuin muutkin ihmiset. Masennus tietysti oma lukunsa, ts. ei vain jaksa, eikä pysty, vaikka kotona seinän tuijottaminen käy tympimään ja masentaa entisestään.

Mikä on pahin mokasi, jonka olet tehnyt päihteiden vaikutuksen alaisena? Jos et tohdi pahinta kertoa, niin kerro jokin kevyempi kämmäily.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 7.8.2022 07:23:44

Huh, onpa kysymys. Siis en muista muuta kuin kamalia asioita joita tapahtui, eikä niitä kehtaa kertoa, mutta pahinta oli se kun en humalatilaltani kyennyt lastani hoitamaan, onneksi ei mitään pahaa ja peruuttamatonta tapahtunut, siis fyysisesti, henkisesti me kaikki vammauduttiin varmaankin, toiset enemmän toiset vähemmän. Ehkä minä kaikista pahiten, mikä on hyvä, sepä muistan pysyä erillään viinasta ja juovasta porukasta. Se entinen porukka veti minua, sinne oli helppo mennä.

Kysymys: Oletko saanut uusia raittiita ystäviä?
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lp1 (poistunut käyttäjä) » 8.8.2022 21:31:09

Onhan niitä tullut ja mennutkin.
Oikeastaan, kun on tiukka kriteeri kuka on ystävä, niin yhden.

Pahin moka pitemmällä ajalla ajatellen on itsetuho, moraalin ja fysiikan kannalta.
Jossain mielessä olisi aina hauska kuulla myös kysymyksen esittäjän vastaus, koska yleensä lienee jokin
mielessä kysymystä esitettäessä. Menneekö liian monimutkaiseksi?
Omenajuttuun vastaan että miten milloinkin ja kuorineen, perunat menee nykyään kuorineen miettimättä, banaania ja appelsiinia olen kokeillut vaan siihen tuskin tottuisi pitkälläkään yrittämisellä.

Onko jokainen viaton syntyessään vai onko sellaisia jotka ovat jostain syystä syntyessään pahoja?
lp1 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 9.8.2022 11:53:29

^ Vaikea kuvitella että joku olisi synnynnäisesti paha, tai synnynnäisesti hyvä. Ihmisen persoona ja luonne alkavat toki muokkautua heti syntymän jälkeen vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa, mutta niidenkin kehitys on oikeastaan elinikäinen prosessi.

Tietysti teoriassa voisi kuvitella, että jotkut sikiövaiheen haittatekijät vaikuttaisivat sikiön aivojen kehitykseen niin että tällä olisi synnynnäinen taipumus vahingolliseen käytökseen, mutta se tuntuu vähän kaukaa haetulta.
Jotkut luonteen häiriöt, joita voi kutsua pahuudeksi, saattavat kuitenkin alkaa kehittyä jo varhaislapsuudessa jos asiat on pielessä. Silloin voisi ehkä puhua jonkinlaisesta "synnynnäisestä pahuudesta", mutta se käsite kuulostaa kyllä jotenkin vastenmielisen demonisoivalta. :roll:

Se toki tiedetään, että monilla julmilla diktaattoreilla on ollut ankea ja väkivaltainen lapsuus. Muistaakseni esim. Hitlerillä ja Stalinilla oli kummallakin väkivaltainen isä. Niin on varmasti ollut myös monilla vähemmän tunnetuilla psykopaateilla.

Mikä on konservatiivisin arvosi tai mielipiteesi? (konservatiivisuuden saat tässä määritellä itse : )
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lp1 (poistunut käyttäjä) » 10.8.2022 01:38:52

Tämä on kyllä tosi vaikea ja hyvä kysymys.
Ei helpolla tule mieleen konservatiivista arvoa.
Tuon kai voi ajatella myös myönteisen kautta: säilyttävä, perinteinen??

Vaan jos mietin kuten ensin tulee mieleen eli taantumuksellinen tai jumittunut(yms) niin en todella osaa vastata helposti.
Pitäisi kysyä muilta.
Naisiin liittyy paljon kaikkea ja heitä yleistän paljon kun ne pelottaa ja on oikeasti välillä vaikeita ymmärtää monet.
Sanon vaikka näin: Naisia on ihmisen mahdoton ymmärtää. Lieneekö konservatiivinen vaan ainakin stereotyypittävä ja hölmö
ajatus tai luulo.

Kun leikit pienenä piiloa, keksitkö hyviä uusia paikkoja vai menitkö siihen ilmeisimpään ja tulit heti löydetyksi?
lp1 (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 10.8.2022 05:02:38

Välillä keksin hyviä piiloja ja välillä huonompia. Ajattelen kyllä, että tuossa on aika paljon kiinni etsijän nokkeluudesta. Esim. kerran olin avonaisen oven takana piilossa ja etsijä ravasi siitä oviaukosta moneen kertaan, mutta ei tajunnut kurkata oven taakse tai edes vahingossa heilauttaa sitä sen verran, että olisin paljastunut. Joutui sitten lopulta luovuttamaan. Joskus puolestaan keksin omasta mielestäni jonkin tosi hyvän piilon ja tulin löydetyksi samantien. Varmaan se tuossa piiloleikissä menee vähän samalla tavalla, kuin monilla ihmisillä(siis minulla myös) etsiessä "kadonneita" lukulaseja, puhelinta, avaimia tai sitä lusikkaa, joka mulla just äsken oli kädessä. Niistä ilmeisimmistä paikoista ei vaivaudu katsomaan, koska ei se ainakaan siellä ole. Sitten kääntää suunnilleen koko kämpän ylösalaisin, on aivan ihmeissään ja alkaa jo suorastaan uskoa yliluonnolliseen. Lopulta se tavara löytyy juuri sieltä, mihin sen ihan loogisimmin on laskenut.

lp1 kirjoitti:Jossain mielessä olisi aina hauska kuulla myös kysymyksen esittäjän vastaus, koska yleensä lienee jokin
mielessä kysymystä esitettäessä. Menneekö liian monimutkaiseksi?

Voin vastata siihen päihdemokakysymykseeni, mutta ehkä menee vähän monimutkaiseksi, jos kaikki vastaavat omiin kysymyksiinsä. Saa tietysti vastata minun puolestani ja tuleehan sitä itsekin rölötettyä kaikenlaista offia tähänKIN ketjuun. Vastailtua aikaisempiin kysymyksiin, joihin joku toinen jo vastasi tai toivoteltua ties mitä hyviä vappuja.

En osaa mitään yksittäistä päihdepäissä mokailua nimetä juuri pahimmaksi, mutta luonnollisesti väkivalta kanssaihmisiä kohtaan ja törkyratit ovat olleet niitä pahimpia juttuja. Rikoksiahan nuo ovat, joten en tiedä, onko vähättelevää kutsua niitä mokiksi. Onneksi noista on jo vuosia, vuosia aikaa ja ei ole viimevuosina tullut mieleenkään moiset tempaukset, vaikka olisin ollut kuinka sekaisin. Sellaisia hölmöilyjä, jotka ovat olleet noloja tai kiusallisia lähinnä itselle, en jaksa ottaa mitenkään dramaattisesti. Yksi tosi paha juttu oli se, kun sekakäyttökuoseissani onnistuin hukkaamaan kaverin koiran, jota olin ihan luvan kanssa lähtenyt ulkoiluttamaan. Koira onneksi löytyi nopeasti ja hyvissä fyysisissä ja luultavasti ja toivottavasti myös henkisissä voimissa.

En muista mitä mulla oli mielessäni tuota kysyessäni, mutta ainakaan en ollut mokaillut päihdepäissäni siinä mitään, eli siitä kysymys ei kummunnut. Mun kysymykseni tulevat milloin mistäkin: Ajankohtaisista, yhteiskunnallisista aiheista(Mitä näitä nyt on ollut: koronat, Ukrainan sodat, Natot ja nyt viimeksi se lapsilisähomma Saarikon älynväläyksen seurauksena), IRL käydyistä keskusteluista asiasta X, jostakin jutusta, jonka olen hiljan kuullut, nähnyt, lukenut, tehnyt, edellisen kysyjän kysymyksestä jne. Joskus vain vilkaisen, että tuossa on kahvimuki tai tuossa on kissa ja kysymykset ovat sitten näitä "juotko kahvia" ja "tykkäätkö kissoista". Jos mielikuvitus on tyystin lomalla voi kysellä helppoja, kuten lempiväri tai lempiruoka.

Mikä saa sinut jaksamaan, kun jokin projekti oikein tahmoo? Painatko sen läpi ihan perkeleellä vai kannustatko itseäsi lempeämmillä ajatuksilla tai jollakin palkinnolla?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 12.8.2022 13:38:30

Vastaus: Tänään aamulla tuntui että jopa vastustaa kaikki. päästelin höyryjä kiroilemalla, ihan hiljaa hampaiden välistä vain sihisten, ettei naapurit kuule. Sitten antauduin, en voi mitään, on vain pakko sopeutua tähän tilanteeseen ja luovuttaa asiat joille en voi mitään.
Se on se helpompi tie, joskus, luovuttaa, muttei se todellakaan tarkoita että luovutan liian aikaisin tai helpolla, koska toinen tie on se että jään kiinni johonkin katkeraan kaunaiseen olotilaan, syytän muita tai itseäni.
Mitä tulee omaan viimeiseen kysymykseeni, niin olen löytänyt raittiita ystäviä ja myös sellaisia jotka voivat viettää aikaa kanssani ilman alkoholia, mikä on ihan hyvä juttu, hauskaa voi olla ilman viinaakin.
Kysymys: Oletko äkkipikainen ja lauhdut nopeasti vai jurotatko pitkävihaisena kauankin?

minä en jaksa olla kauaa vihainen....
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 12.8.2022 23:51:31

Kiihdyn nollasta sataan, kuin Ferrari(Ei koske pelkästään suuttumista, myös iloisten asioiden vuoksi), mutta yleensä lepyn myös alta aikayksikön. Vähintään haluan keskustella asiat selviksi ja mieluummin ilman huutamista ja raivoamista. Mitään päiväkausien mykkäkouluja en ymmärrä ollenkaan :shock: . Kukin tietysti tyylillään, mutta itse en tuollaiseen kykenisi pahalla tahdollakaan. En myöskään ymmärrä sitä, että jokin vanha riita tai loukkaantuminen, mikä on jo muka sovittu, vedetään aina uudelleen esiin, jos haluaa niin sanotusti lyödä toista vyön alle. Pikkuasioista en jaksa vihoitella pitkään, koska kaikille sattuu sosiaalisia kämmejä ja myös muita sekaannuksia ja väärinymmärryksiä tulee aika ajoin, kun ihmisten kanssa tässä tekemisissä ollaan. En ole itsekään mikään täydellisyys. Jos mut onnistuu tosissaan suututtamaan, niin silloin en anna anteeksi ja teen välirikon, mutta tämä vaatii ihan oikeaa ja tarkoituksellista loukkaamista tai luottamuksen pettämistä. Harvoinpa näitä tapahtuu, mutta jotkin asiat vain ovat sellaisia, ettei niiden kanssa ole paluuta.

Millaisia ovat tyypilliset aamu- ja iltarutiinisi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 13.8.2022 14:44:26

Vastaus: illalla nukahdan ja aamulla aukaisen silmät ja herään :D
Nooo, oikeasti illalla olen joko tyytyväinen päivään ja kiitän siitä, tai joudun katumaan ja pyytämään anteeksi kun taas tein jotain väärin. Ja jopa on pyydettävä anteeksi joltain jos voin. Aamulla yleensä olen nykyään kiitollinen jos sain nukkua hyvin, siihen on mukava herätä. Muttei huonosti nukuttu yökään ole aamulla paha, kun saa kuitenkin herätä ja selvinpäin.

Touhusin tuossa kotitöitäni ja yhtäkkiä tuli mieleen: Mitä on rakkaus? Miltä rakkaus tuntuu? Miten tiedän että rakastan?

Siispä kysymys on : Mitä on rakkaus?
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Wannabe Free (poistunut käyttäjä) » 17.8.2022 07:55:43

Laajassa skaalassa yhteys kaikkeen.

Parisuhdemielessä ihastumisen kautta yhteiselämä, arki, jossa sitoudutaan, tuetaan ja ollaan lähellä toista ihmistä.

kysymys unohtui

mikä lääke on auttanut sinua eniten?
tai mikä hoitomuoto?)jos et halua tänne vastata, voisitko laittaa yksityisviestinä)
jos nuo liian henkilököhtaisia: luetko aku ankkaa?
Wannabe Free (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 18.8.2022 05:18:49

Oletan, että tässä kysellään hoitomuodoista ja/tai lääkkeistä MT-ongelmiin ja niiden kylkiäisinä mahdollisesti seuranneisiin päihdeongelmiin, ei korvatulehdukseen tai hammassärkyyn.

Ehdottomasti parhaiten mua on auttanut psykoterapia, tarkemmin kognitiivis-analyyttisesti suuntautunut sellainen. Olennaista toki on, että löytyi hyvä terapeutti ja psykiatri, ts. ne paljon puhutut henkilökemiat synkkaavat. Ei käynyt ihan pikana tuollaisen shrinkin löytäminen, mutta onneksi lopulta onnisti. Hurjasti apua on ollut myös läheisistä ihmisistä, jotka ovat ihan maallikkopohjalta jaksaneet ja osanneet tukea mua. Myös rutiinit(kunhan eivät mene tyystin neuroottiseksi suorittamiseksi), sekä mielekäs tekeminen auttavat pitämään päätä kasassa.

Lääkkeistä parhaiten ovat auttaneet monen ammattilaisen paljon parjaamat bentsodiatsepiinit, joita ei kuulemma pitäisi ainakaan ilman muuta lääkitystä käyttää sen kaltaisiin MT-ongelmiin, joita minulla on. Ei vain voi mitään, että nuo ovat olleet kaikista pällilääkkeistä vähähaittaisimmat ja parhaiten mulle sopivat. Muiden lääkeryhmien lääkkeistä kokemukseni ovat lähinnä huonoja tai vähintäänkin mitäänsanomattomia. Benzojen käyttöni on onneksi nykyään hyvin vähäistä aikaisempaan verrattuna. Annokset ovat minimissä, en tarvitse noita edes joka päivä, väärinkäyttöä en enää harrasta, eikä voimakasta riippuvuutta ole. On mulla toki varalla reseptit psykoosilääkkeisiin ja otan kyseiset tropit kyllä käyttöön, jos homma ihan hulluksi menee. Onneksi niille ei ole ollut pitkiin aikoihin tarvetta, kiitos paljolti tuon mainitun psykoterapian ym. keskusteluavun psykiatrin kanssa.

Rehellisyyden nimissä pitää kertoa, että kaikkein parhaina mielialalääkkeinä mulla toimivat laittomat opioidit(enimmäkseen buprenorfiini). Ilman noiden käyttöä olisin tuskin enää hengissäkään, enkä siksi halua niiden vetämistä suuremmin demonisoida. Totta hemmetissä siihen touhuun liittyi lieveilmiönsä, jotka eivät olleet niin mukavia ja lopulta bupre/opparit kääntyivät lähinnä itseään vastaan ja kävivät tarpeettomiksi. No, sitten mä lopetin niiden käytön jo useampi vuosi sitten ja olen oikein tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen :) . Aikansa ja paikkansa niille kuitenkin oli silloin, kun voin psyykkisesti todella huonosti. Toivottavasti en enää joudu siihen jamaan.

Aku Ankkoja en lue. Joskus lapsena lueskelin niitä vähän, mutta eivät ne silloinkaan suuresti kiinnostaneet.

Jussi Hakulinen vai Vesa-Matti Loiri? Kumman taiteellisia ansioita siis arvostat enemmän?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Wannabe Free (poistunut käyttäjä) » 18.8.2022 07:54:49

Hakulinen.
Jep, tuota tarkoitin ja vielä tarkemmin. Eli mikä valmiste ja voimakkuus. Noita
bentsoja on monenlaisia ja jotkut väittävät niillä olevan eroja.

Käytkö marjastamassa tai sienessä?
Wannabe Free (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.8.2022 05:09:40

Wannabe Free kirjoitti:Jep, tuota tarkoitin ja vielä tarkemmin. Eli mikä valmiste ja voimakkuus. Noita
bentsoja on monenlaisia ja jotkut väittävät niillä olevan eroja.

Itselläni ollut pitkään käytössä Rivatril(vaikuttava aine klonatsepaami). 0,5-3 mg määrillä menen vähän päivästä ja elämäntilanteesta riippuen, mutta 3 mg on ehdoton maksimi, jonka olen itse itselleni asettanut. Mahdollisimman pieniin annoksiin pyrin ja välipäiviä pystyn myös pitämään varsin leikiten. Onhan tuo 3 mg verrattain suuri annos, mutta minun historiallani varsin kohtuullinen. Lääkärin reseptiin kirjoittamat annostukset ovat suurempia, mitä käytän. Ihan itsekseni olen vähentänyt.

Rivatrililla on todella pitkä ja eritoten erittäin tasainen vaikutus, joten se ei aiheuta rebound-ahdistusta, kuten lyhytvaikutteisemmat benzot herkästi alkavat tehdä, jos niitä käyttää vähänkin säännöllisemmin ja tämä luonnollisesti johtaa tarpeeseen nostaa annosta aina lisää ja lopulta mikään ei riitä, mutta ollaan vain todella vittumaisessa kierteessä. Ihan hyviä ne lyhytvaikutteiset voivat olla siinä tapauksessa, jos lääkettä tarvitsee satunnaisiin paniikkikohtauksiin muutaman kerran vuodessa. Rivatril myös nousee hitaasti ja tasaisesti, eli ei aiheuta mitään humahdus-efektiä. Tämäkin suitsii tehokkaasti väärinkäyttöhaluja, kun Rivatril "ei tunnu missään". Toki sitäkin voi väärinkäyttää ja moni niin tekeekin, mutta minulta ne ajat ja pöljäilyt ovat ohitse. Aikalailla maailman turhinta touhua :roll: . Itsensä päihdyttämiseen on paljon hauskempiakin aineita, jos siihen tarvista tuntee.

En marjasta, enkä sienestä. Tykkään kyllä käydä metsässä kävelemässä ja rämpimässä(Ihan noissa lähimetsissä vain, en missään oikeilla korpivaelluksilla), mutta marjamättäillä kykkiminen ei nappaa. Ehkä traumatisoiduin siitä lapsena, kun raahattiin mustikkametsälle hyttysten syötäväksi :lol: . Sienestää en edes uskaltaisi, koska en tunne sieniä. Pian kai niitä oppisi tuntemaan, mutta ei ole ollut kiinnostusta. Anoppi on ahkera marjastaja ja sienestäjä ja hänen saaliinsa kyllä kelpaa minulle. Ihan oma-aloitteisesti niitä aina meille tyrkyttää, ei tarvitse kärkkyä ja käyttää hyväksi anoppiparkaa :D .

Mitä ajatuksia tämä viimeisin pääministeri Marinin bilevideokohu herättää sinussa? Aiheellista vai mennäänkö jo noitavainon puolelle?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 21.8.2022 08:31:54

^ Kohu on lähinnä tragikoominen ja myötähäpeää herättävä, mutta sen myötähäpeän kohdistan nyt iltapäivälehdistöön ja hieman muuhunkin mediaan, sekä moneen somen elämäntapapöyristyjään ja nillittäjään. 8)

No okei, eihän se bilevideo mitään hienoa katseltavaa ole, niin kuin moiset bilevideot eivät yleensäkään ole. Lähinnä hieman kiusallista ja noloa, niin kuin nekin bilevideot ja bilekuvat joissa itse olen ollut. Marinin bilevideossa toki raskauttavana asianhaarana on paska musiikki. :idea:

Btw, Marin itse ei vaikuta olevan mitenkään erityisen kovassa kännissä videolla, vaan ehkä nousuhiprakassa. Metakkaa pitää muu seurue.

Lisäksi olen sitä mieltä, että tämä juhliminen tapahtuu kyllä ihan vapaa-ajalla, koska kyseessä on viikonloppu jolloin pääministerillä ei ollut työtehtäviä tiedossa ennen seuraavaa viikkoa. Olkoonkin, että kyseessä ei kuulemma ollut virallinen loma-aika, jolloin pm:llä olisi ollut sijainen.

Se tekemällä tehty "huumekohu", jonka vuoksi Marin saatiin nyt sitten usutettua huumeseulaankin, on koko kalabaliikin absurdeimpia puolia. "Jauhojengi" -skandaali masinoitiin tiettävästi ensin surullisen kuuluisalla Ylilauta -foorumilla, ja sitten iltapäivälehdistö sekä oppositio (etenkin persut) lähtivät siihen tietysti mukaan.
Asiassa huolettaa toki se, että jos vaikkapa Venäjän trollitehtaat aloittaisivat ihan kunnon disinformaatiokampanjan Suomen johtoa vastaan, miten hyvin se menisi läpi meidän klikkijournalisteillemme ja herkkäuskoisimmille kansalaisille. :roll:

Summa summarum: tämän kohun jälkeen minä varmaan äänestäisin Sanna Marinia ensi keväänä. En kuitenkaan valitettavasti voi, koska olen eri vaalipiirissä.

Kenet sinä velvoittaisit käymään huumetestissä, joko juuri nyt kertaluontoisesti tai säännöllisesti?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone