Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 23.11.2022 17:57:58

Somebody kirjoitti:Systeemiin kuuluu koulu, kirkko tai uskonnot, terveydenhuoltojärjestelmä, poliisi, sosiaalitoimi, kaupunkien ja kuntien palkoilla olevat...oikeastaan jokainen joka uskoo kaiken olevan mainiosti ja jos arvostelee, tällaisen edustaja ja systeemiuskova alkaa mussuttaa verorahoilla elävistä loisista.
Systeemiuskovat kasvattavat lapsensa samanlaisiksi.
Normeihin uskovia pelkureita.
Noin kärjistettynä.
Monet systeemiuskovat kuvittelevat olevansa hyvinkin vapaamielisiä.
Ovat varmaan rajoittuneessa mielessä.
Tosiasiassa maailma on ihan perseellään monen asian suhteen ja joka ei tuota tajua ja jotain nykytapoja vastaan koeta toimia, on raukkanyyhkyidioottibimbo.
Toivottavasti vastaukseni oli selkeä...epäilen tosin että yksikään täällä olevista ei tajua mitään edellisestä.

Kysymys siis on
Uskotko Jessen paluuseen ja mitä se merkitsee?

Jos kaikki olisi mainiosti, esim. poliisia ja sosiaalitoimea ei edes tarvittaisi.
However: JOS ei halua itse olla osa systeemiä, pitäisi muuttaa metsään ja ryhtyä täysin omavaraiseksi, elää yhteiskunnan ulkopuolella. Silloin pitäisi elää myös ilman systeemin tarjoamaa sosiaaliturvaa, terveydenhoitoa, julkisia palveluita ynnä muuta.

Luulenpa kuitenkin, että myös Somebody asuu systeemin rakentamassa talossa jonne systeemi toimittaa sähköä ja lämpöä, nauttii systeemin tarjoamia sosiaalietuuksia ja hoidattaa itseään systeemin terveydenhoitopalveluissa jos tarve vaatii. Eikä siinä mitään pahaa ole. Niin minäkin teen. :)

Somebody ja anybody saattavat käyttää systeemin tarjoamaa julkista liikennettä paikasta toiseen siirtymiseen. Systeemi tarjoaa myös monelle mieluisat julkiset palvelut kuten kirjastot, sekä tietysti peruskoulun jossa somebody ja everybody ovat oppineet ehkä lukemaan. (Jotkut osaavat tietysti lukea jo ennen peruskoulun alkua, mutta kyllä hekin koulussa jotain oppivat lisää).

Kaikki ovat varmaan myös joskus elämässään ostaneet ja juoneet alkoholia, joka on ostettu systeemin alkoholimyymälästä. Ruotsissa sen nimi onkin Systembolaget. :lol: Alkoholiostoksista olemme maksaneet alkoholiveroa, eli olleet hyvinkin tärkeitä systeemin osasia. Alkoholimyynnin tuottamilla verovaroilla systeemi on mm. hoitanut alkoholihaittoja.

Ja tämä internetti se vasta systeemi onkin: varsinainen systeemi systeemin sisällä. :shock:

Vastaus kysymykseen: ei, en usko Jessen paluuseen enkä koko Jesseen. Jessellä on saattanut toki olla jonkinlainen esikuva historiassa, mutta hän on elänyt ja kuollut jo 2000 vuotta sitten.

Winstonin hallituskysymykseen vastaan: 8. Hallituskausi on ollut monella tapaa hyvin poikkeuksellinen pandemioineen ja Nato-prosesseineen, ja siitä hallitus on selvinnyt suht hyvin. Kiitettävästä arvosanasta kuitenkin pudotaan monien hallituksen sisäisten kiistojen ja muutaman ehkä hieman heikommin hoidetun asian vuoksi. Edeltäneen Sipilän hallituksen tämä nykyinen voittaa kuitenkin ihan 6 - 0.

Kysymys: kuka on mielestäsi Suomen paras presidentti kautta aikojen ja miksi? Jos haluaa, voi nimetä myös Suomen parhaan pääministerin kautta aikojen.

Vaihtoehtoinen kysymys: toimitko sinä nykytapoja vastaan, ja miten sen teet?
(Viitaten Somebodyn kirjoitukseen:
"Tosiasiassa maailma on ihan perseellään monen asian suhteen ja joka ei tuota tajua ja jotain nykytapoja vastaan koeta toimia, on raukkanyyhkyidioottibimbo".)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 24.11.2022 03:48:07

Vieraammaksi54 kirjoitti:Tämä on päihdeplinkki ja ajattelen että kysymys on varmaan tarkoitettu mitä hallitus ja yhteiskunta ja me voisimme tehdä vielä alkoholistisesti juovan tai narkomaanien hyväksi.
Miten pelastaa ne tuhannet lapset etteivät sorru jo nuorena aineisiin?

Ei. Kysymykseni oli tarkoitettu ihan niin kuin se yksiselitteisesti kuului, eli minkä arvosanan annat hallitukselle sen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Arvosanoja on vähän vaikeampi antaa asioissa, joita voisi tehdä. Jos ei halua antaa hallitukselle arvosanoja, se on ihan okei, mutta ei silti voi väännellä toisen sanomisia/kirjoittamisia ihan millaiseksi huvittaa ja yrittää määräillä, mistä täällä saa keskustella. Jos vaihtaa aihetta noin lennosta, olisi tietysti ihan hyvä, jos itse vastaisi siihen jotakin. Mulla ei ole tähän hätään mitään näppäriä niksejä, joilla torjua nuorten päihdeongelmiin ajautumista. Toki on paljon tapauksia, joissa on saatu jo alunperin sangen huonot eväät elämään ja näille lasisille lapsuuksille, koulukiusaamisille ym. ym. totta kai voi ja pitäisikin tehdä jotakin. Paljon päihdeongelmiin ajautuu kuitenkin myös niitä, joilla ei mitään tällaisia ongelmia ole, vaan elämä on ollut hyvinkin turvallista ja iisiä. Lopulta sen taustalla, miksi jostain tulee päihdeongelmainen ja toisesta ei, taitaa olla ihan joitakin aivorakenteellisia juttuja. Sellaisten ronkkiminen onkin jo varsin arveluttavaa touhua, semminkin, jos siihen lähdetään jo ennen, kuin varsinaisia ongelmia onkaan.

Hmm... Kaikilla Suomen presidenteillä on varmaan ollut aikansa ja paikkansa ja tuskin kovin perusteellisesti ovat kämmänneet, kun Suomi on edelleen pystyssä ja täällä ovat asiat vieläpä näin hyvin. Mm. Mannerheim ja Kekkonen ovat varsin kiisteltyjä hahmoja ja ihan ymmärrettävistä syistä, mutta eivätköhän hekin aikoinaan pestinsä hoitaneet, kuten siinä tilanteessa parhaaksi katsoivat. En tarkoita, että haikailisin mitään Kekkosen aikoja takaisin, herra paratkoon :shock: . Vastaan nyt helpon, eli Sauli Niinistö. Toki parempi puhuakin sellaisesta henkilöstä, jonka hyvin itse muistaa ja jonka kaudella on ollut itse olemassa, mutta ihan oikeasti olen kyllä tykännyt. Pätevä, jämäkkä, sympaattinen, osaa hoitaa hommansa, mutta ei pahemmin tunge toisten tonteille.

Kyllä mä nykyään elän varsin lainkuuliaisesti ja yleisten normien mukaan. Välillä tietysti tulee tehtyä kaikkea pientä, kuten käveltyä punaisia päin, jos autoja ei tule tai höyryteltyä sähkötupakkaa paikassa, jossa se ei ole sallittua. Ei minulla ole hirveää tarvetta kapinoida systeemiä vastaan. Systeemissä, jolla nyt ilmeisesti tarkoitetaan yhteiskuntaa, sen rakenteita ja instansseja, on toki vikoja(Niistä voin sitten jatkaa tuolla uudessa systeemiketjussa, jos huvittaa), mutta henkilökohtaisesti mulla ei ole tässä mitään suurempaa hätää ja olen oikein tyytyväinen, että elän suomalaisessa yhteiskunnassa. Työkyvyttömänä saan työkyvyttömyyseläkettä(ja muitakin etuuksia), jolla pärjäilen ihan mukavasti. Tulipa taas huomattua sekin, että julkinen terveydenhuolto hoiti mua oikein mallikkaasti(Somaattisten vaivojen puolta siis. Psykiatria on kyllä tässä maassa ajettu todella paskaan jamaan ja tämä on kiistämätön epäkohta). Infrakin toimii ja sähkö tulee pistorasiasta ainakin vielä :mrgreen: :lol: .

Mitä teet, jos huomaat saaneesi kaupan kassalla liikaa rahaa takaisin?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 26.11.2022 11:01:36

^ Yleensä työnnän vaihtorahat kiireesti taskuun tarkistamatta niitä, kunhan summa näyttää suurin piirtein oikealta. Varsinkin jos takanani on jonoa.
Jos huomaan jälkeenpäin saaneeni rahaa takaisin liikaa, en kyllä yleensä palaa takaisin tekemään valitusta. Se on pakko tunnustaa.
Jos vaihtorahaa sen sijaan tulee liian vähän, tai kassa yrittää veloittaa liikaa, huomautan kyllä asiasta. Teen sen ihan asiallisesti ja ystävällisesti, koska kyseessä on luultavasti inhimillinen vahinko.

Käteisen rahan kanssa asiointi on kyllä viime vuosina poistunut elämästä lähes kokonaan, kun olen siirtynyt maksamaan kaiken kortilla.
Nythän käteisen käyttö saattaa kuitenkin hieman lisääntyä, kun on varauduttava erilaisiin häiriöihin maksujärjestelmissäkin. Kujeellinen itänaapuri saattaa aina tehdä jonkun kepposen meillekin.

Oletko tehnyt Black week-ostoksia? Entä paljonko käytät rahaa joululahjoihin tänä vuonna?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 26.11.2022 13:10:13

Shoppailu holisti (sellaiseksi olen kehittymässä) yritti nostaa päätään, mutta sain sen ( melkein) tukahdutettua. Tilasin meikkejä 50 eurolla, koska olivat 30 euroa alennettu ja ovat niitä mitä kulutan koko ajan. Eli säästö on todellinen. Toisin kuin vaatteissa joita jo yhdessä verkkokaupassa keräsin ostoskoriin, kunnes tajusin, että vaatteita on kaappi pullollaan. Pitäisi vaan jaksaa silittää ne, niin olisi taas "uutta" päälle pantavaa.

En osta oikeasti joululahjoja enää ollenkaan, kun kummilapset ja veljen kakarat ovat aikuisia. Mutta keksin tässä jokin aika sitten että haluaisin varata yhden reissun ja annan sen sitten varmaankin miehelleni lahjaksi. Silloin vastaus on 1590 euroa.

Jatketaan samaa kysymystä:

Oletko tehnyt Black week-ostoksia? Entä paljonko käytät rahaa joululahjoihin tänä vuonna?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 30.11.2022 06:44:59

En osta muuta kuin sen mitä tarvitsen ja silloin kun tarvitsen. Minulla ei ole ollut koskaan mitään himoa lähteä kauppoihin kiertelemään ja katselemaan tavaroita mitä voisi ostaa... no ehkä sen takia että olen pieni tuloinen ollut aina, ja tottunut säästäväisyyteen. Mutta ystäväni on yhtä pienituloinen ja hänellä on jokin vimma aina mennä kauppoihin ja kirppareille katselemaan ja sitten ostaa ja katuu ostoksiaan kun rahat meni. Että on se sekin aikamoinen pakkomielle.

Kysymys: Oletko tyytyväinen elämääsi? Onko nyt se parasta aikaa?
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 30.11.2022 07:11:25

Kyllä, pääasiassa olen hyvinkin tyytyväinen elämääni. Välillä tietysti tulee erinäisiä vastoinkäymisiä, jotka eivät kovin tyytyväiseksi tee, mutta niiltä nyt harvemmin voi kukaan välttyä ja aina tähän asti olen niistä selvinnyt. Voin sanoa ihan rehellisesti, että nyt 42-vuotiaana elän elämäni parasta aikaa. Asiani ovat monella elämän osa-alueella tällä hetkellä niin hyvin reilassa, kuin ne kaltaisellani syntymähullulla voivat olla. En todellakaan haikaile takaisin nuoruuttani, jolloin voin henkisesti todella huonosti ja siitä seurasi sitten kaikenlaisia ikäviä lieveilmiöitä. On mulla toki niiltä ajoilta hyviäkin muistoja.

Syötkö lihaa? Syöt tahi et, perustele valintasi.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 1.12.2022 08:23:44

Kyllä syön lihatuotteita. Vaikka minua kyllä inhottaa joskus kun muistan missä oloissa joku broileri on kasvatettu. Samoin lohet ja sianliha....

Kysymys: Onko aina vastoinkäymisesi ja elämän kolhut muiden aiheuttamia?
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 1.12.2022 14:17:47

^ Helppo mutta hyvä kysymys. Eivät tosiaan ole muiden aiheuttamia useimmiten. Kyllähän useimmat alkoholistit ja addiktit tajuavat, että ne kolhut ja vastoinkäymiset johtuvat usein itsestä tai omasta riippuvuuskäytöksestä tai psyyken epätasapainosta.

Toki joku voi joutua toistuvasti myös väkivallan kohteeksi: perheväkivalta, parisuhdeväkivalta ym. Itse olen onneksi tällaisilta välttynyt lapsuuteni ja teini-iän jälkeen.

Mitä haluaisit joululahjaksi? (Joulupukki saattaa seurata tätä foorumia : ))
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.12.2022 05:58:07

Joulupukki kävi tänä vuonna vähän etuajassa, mutta lahjani pääsen käyttämään vasta ensi kesäkuussa. Kyseessä siis liput Iron Maidenin keikalle Tampereelle :D . Erittäin hyvä ja toivottu lahja. Olen ahkera keikoilla kävijä ja olen useammankin kerran lähtenyt ihan ulkomaille asti bändien perässä, mutta sellainen hirveä ja hävettävä aukko mulla on sivistyksessä, että Iron Maidenia en ole koskaan nähnyt livenä. Nytpä tuokin korjaantuu, jos ei iske taas rutto, pommi tai konkurssi. Itsestäni riippuvista syistä ei kyllä jää väliin. Tuonne menen vaikka kuolleena.

Mitäs muuta sitten voisi toivoa? Mulla on materiaalipuolella aikalailla kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetontakin jo valmiiksi, mutta uusi petauspatja tulisi tarpeeseen. Vanha on jo vähän kulahtanut. Jotakin erikoiskahvia ja -teetä, sekä kosmetiikkaa voin myös ottaa vastaan. Ihan tällaisia perusjuttuja, joita tulee muutenkin arjessa käytettyä, mutta jos vähän spesiaalimpia tuotteita, kuin tavanomainen markettikama.

Käräytätkö rattijuopon? Millaisessa tilanteessa olet viimeksi joutunut soittamaan 112?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 3.12.2022 17:38:02

Up the irons! 8) Minäkin haluaisin Maidenin keikalle ensi kesänä, mutta saa nähdä toteutuuko. Minä olen nähnyt yhtyeen kaksi kertaa aiemmin, Hämeenlinnassa 2016 ja Hartwall areenalla 2018, mutta kyllä kolmaskin kerta maistuisi.

Kysymyksiin: kyllä uskoakseni käräyttäisin rattijuopon, jos sellaisin jossain havaitsisin. Siinähän on kaikki tiellä liikkujat vaarassa. Jos rattijuoppo ajaisi jonkun päälle, se olisi tavallaan senkin vastuulla joka ei käräyttänyt rattijuoppoa vaikka olisi voinut. Ainakin jos poliisi olisi saattanut ehtiä pysäyttää rattijuopon ennen tapaturman sattumista.

112 olen viimeksi soittanut muutama vuosi sitten. Näin kotini ikkunasta, kuinka joku hyvin humaltunut mies ei päässyt sisälle naapuritaloon, jossa ilmeisesti asui. Hän näytti hukanneen avaimensa. Oli talvipakkanen, ja siinä vaiheessa kun miekkonen istahti lumeen ja alkoi nuokkumaan siinä, ajattelin että parasta hälyttää virkavalta miehen avuksi ennen paleltumiskuolemaa.
Ehdin juuri soittaa 112, kun mies nousi jalkeille, löysi avaimensa jostain vihoviimeisestä taskusta ja pääsi sisälle kotiinsa. Piti sitten soittaa uudelleen 112 ja perua se hälytys. :)

On niin mielenkiintoinen kysymys että jatketaan sitä seuraavalle:
Käräytätkö rattijuopon? Millaisessa tilanteessa olet viimeksi joutunut soittamaan 112?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 4.12.2022 06:10:26

Nykyään käräytän kyllä(Nuorena en tehnyt sitä, vaikka silloin noihin tapauksiin törmäsin useinkin. Ei vain kiinnostanut ja tulihan sitä itsekin aikoinaan ratteihin syyllistyttyä :oops: ) ja olen tehnytkin niin kahdesti. Toinen oli ihan selkeä homma; tuttu lähti yhteisistä illanistujaisista ympäripäissään autolla, en ehtinyt napata avaimia pois häneltä(Niin olen tehnyt kerran erään toisen tutun kanssa ja hän ei kyllä kiittänyt seuraavana päivänä, vaikka mainoksessa niin väitettiin :lol: ) ja soitin sitten kytät. Toinen oli vähän epäilyttävämpi juttu; tuossa kotitaloni parkkipaikalla joku tyyppi ropelsi autonsa konepellin alla, kun olin roskienvientireissulla. Kovasti iloisesti mua tervehti ja heitti siinä jotakin muutakin ihan pölöä läppää ja vaikutti päihtyneeltä, mutta saattoihan se olla muuten vain ihan pölö tyyppi. Ei siis ollut missään ihan kaatokunnossa, enkä ollut niin lähietäisyydellä, että olisin haistanut viinan, sikäli kun oli edes vetänyt sitä, eikä jotakin hajuttomampaa. Sai sitten autonsa fiksailtua ja lähti ajamaan, kun tulin roskiksilta. Soitin silloin ihan varan vuoksi häkeen ja ilmoitin mahdollisesta rattijuoposta. Eivätköhän kytät osanneet asian oikein laidan selvittää, jos saivat kiinni.

Viimeksi olen soittanut häkeen toissakesänä ihan sivullisen silminnäkijän ominaisuudessa. Olin siinä kauniina kesäaamuna kotosalla aamutoimissani ja yhtäkkiä pihalta alkaa kuulua sellainen meteli, että menin parvekkeelle katsomaan mitä tapahtuu. Siellä joku päihtynyt pariskunta melskasi ja ei siinä vielä mitään. Juoppojen verbaaliset rähinät sun muut rallattelut ovat normaaleja elämisen ääniä, joita saa luvan sietää, jos meinaa asua kaupungissa/lähiössä. Se homma meni sitten niin fyysiseksi, vedettiin turpaan ja potkittiin maassa makaavaa ihan reippaasti ja puolin ja toisin, että päätin soittaa kytät ennen kun tappavat toisensa siihen pihamaalle. Poliisi tulikin sitten melko pian, enkä jäänyt sen enempiä seuraamaan asian selvittämistä.

Aiotko katsoa Linnan juhlia tiistaina? Onko sinulla joitakin muita Itsenäisyyspäivän traditioita?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 5.12.2022 10:11:06

Yritän pysyä selväpäisenä ilman alkoholia ja muita päihteitä.
Eiköhän se ole tämän plinkin ainoa oikea kysymys ja vastaus: Haluatko olla selvänä? Miten pysyt raittiina? Haluatko auttaa muita pysymään raittiina?
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 5.12.2022 22:49:20

^ Haluanko olla selvänä? Useimmiten kyllä.
Miten pysyn raittiina? Olemalla käyttämättä päihteitä.
Haluanko auttaa muita pysymään raittiina? Olen tehnyt sitä jo elämässäni ihan työni puolesta. Tällä hetkellä en ole kyseisessä työssä joten en vaivaa muiden raittiudella päätäni. Jokainen pitäköön huolta omasta raittiudestaan niin kuin haluaa.

Winstonin kysymyksiin:
Luultavasti katson ainakin hetken aikaa Linnan juhlia. Yritän bongata ainakin joitain tuttuja, kun minulla on kaveripiirissäni muutama kansanedustaja. Ja onhan Linnan juhlat nyt erityinen tapahtuma varsinkin siksi, että koronakriisin aikana niitä ei ole ollut.
Muita itsenäisyyspäivän traditioita minulla ei oikeastaan ole. En jaksa katsoa Edvin Laineen ohjaamaa vanhaa Tuntematon sotilas -elokuvaakaan, varsinkaan kun minusta Aku Louhimiehen ohjaama uusin Tuntematon on niin paljon parempi. :)
Itsenäisyyden juhlinnassa voitaisiin muistaa -ja muistetaankin- myös monia muita asioita Suomen historiassa kuin sotia, vaikka toki sotaveteraanit ja lottaveteraanit ansaitsevat suuren kunnian.

Pelaatko lautapelejä, ja mikä on suosikkisi? Tai mikä lautapeli on ollut suosikkisi, esim. lapsena?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 6.12.2022 05:26:45

Jonkin verran, mutta nyt en ole pelannut pitkään aikaan. En tiedä, miksi, kun sinänsä tilaisuuksia pistää pelit pystyyn olisi ollut ja onhan se varsin mukavaa ajanvietettä. Ihan näitä peruspelejä olen pelannut, eli Trivial pursuitia, Aliasta, Monopolia, myös Anti-Monopolia :D , sekä joitakin näitä enemmän oikeiden harrastajien pelejä, joiden nimiä en tähän hätään muista. Yksi kaveri noita harrastaa ja raahaa mukanaan illanviettoihin. En ole nähnyt kyseistä kaveria nyt hetkeen ja varmaan osittain johtuukin siitä, ettei ole tullut pelailtua.

Suosikkia en osaa sanoa. Hyvin ovat kaikki viihdyttäneet. Trivial pursuitissa varsin viihdyttävää on ollut se, että siinä häviäminen on aiheuttanut parissa henkilössä elämää suuremman reaktion :lol: .

Lapsena pelattiin usein Afrikan tähteä. Tykkäsin kusettaa siinä, eli jos kanssapelureiden silmä vältti, kurkkasin missä se timantti on, tarpeen vaatiessa siirsin sitä ja kas kummaa, voitin :lol: . Enää en tekisi niin, koska eihän siinä mitään pelaamista silloin olisi, eikä voitto ole mulle mitenkään tärkeää tällaisissa asioissa, mutta silloin kersana oli niin hienoa voittaa.

Siitä tuli mieleen: Oletko kovin kilpailuhenkinen?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 9.12.2022 22:00:00

^ En mitenkään hirveän kilpailuhenkinen. Toki tykkään osallistua joskus joihinkin kilpailuihin ja minäkin pelaan mielelläni kaverien kanssa pelejä (lautapelejä ja kesällä mölkkyä) mutta en suhtaudu niihin kovin kiihkeästi.
Tykkään toki seurata urheilua, mutta olen lähinnä penkkiurheilija eli seuraan muiden kilpailemista.

Olen itse harrastanut joskus liikuntaa hyvinkin intensiivisesti, mutta olen kilpaillut yleensä vain itseni kanssa.

Uskotko johonkin niin sanottuun salaliittoteoriaan?
(jos haluaa, voi katsoa kysymyksen alustukseksi tubettaja Ville Mäkipellon uuden videon "10 Suomen suosituinta salaliittoteoriaa": https://www.youtube.com/watch?v=ShB5aaEoRvs )
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone