^ Tyypillistä valveuni- ja unihalvaushäröilyä, josta kärsivät monet ihan terve- ja selväpäisetkin ihmiset. Jotkut vain ovat jostakin syystä herkempiä noille. Itselläni on verrattain paljon valveunia ja unihalvauksia(Valveunet korreloivat usein liikanukkumisen ja unihalvaukset stressin kanssa, mutta tulee noita molempia joskus muutoinkin), mutta en minä jaksa niistä stressiä repiä, kun tiedän, että ihan harmittomia ilmiöitä ovat ja on tässä oikeitakin ongelmia. En mä noista voi väittää varsinaisesti nauttivanikaan, mutta suhtaudun siten, että kun näitä kerran tulee, niin voin yksintein ottaa niistä ilon irti ja katsella häröä meininkiä makuuhuoneessani ihan silkalla mielenkiinnolla. Eipä tarvitse vaivautua erikseen deelejä käyttämään

. Tietysti se, että noita on ollut lapsesta saakka ja niihin on tottunut auttaa suhtautumaan lungisti. Jossain väitettiin joskus, että unihalvauksiin ei totu, ts. vaikka niistä kärsisi usein ja järjellään tietäisi aivan hyvin, mistä on kyse, niin silti itse unihalvaustilassa tuntee aina kauhua, eikä siinä onnistu psyykkaamaan itseään rauhalliseksi. Pöh. Kyllä mä vain onnistun ja usein olen vain ihan huvittunut siinä samalla, kun makuuhuoneessa kummittelevat ties mitkä örkit ja tuttavat haudan takaa.