Olet täällä

Unet

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Unet

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 21.4.2021 06:33:46

Vieras kirjoitti:Edelliseen kirjoittajaan viitaten, minusta on hyvä kun täällä on palsta missä voi kirjoittaa ilman nimimerkkiä. Eli toisin kuin hän, minusta rekisteröimättömyys ei ole ongelma Olohuoneessa, vaan aivan loistava juttu. Ei kai täällä pahemmin spämmäillä, en ole seurannut.. Oletan moderoinnin seuraavan juuri tuon kirjoittamisen helppouden takia tätä osiota haukansilmin.

Kuten edellinen totesi: "Kaikessa maailmankirjallisuudessa, vapaa-ajan viihteessä ja taidemuodoissa ja asiateksteissä ja dokumenteissä voi aina valita, mitä ja ketä lukee, käy kattomassa ja kuulemassa, vaikka onkin liikaa aikaa ja lukihäiriö................".

Siinäpä se onkin! Jos Olohuoneen rekisteröimättömyys häiritsee, voi valita ettei kyseiseen loosiin tule ollenkaan. Annetaan heidän meidän nimimerkittömien täällä kirjoitella, jookos. Matalan kynnyksen hakeutumista päihdeongelmaisten, tai kuntoutujien joukkoon.

Luetun ymmärtämisessä ongelmia? Nimimerkki 1970 nimenomaan tarkoitti kirjoittaa tekstinsä Sauna-osioon, ei tänne. Tämä ketju oli sitten siirretty Saunasta Olohuoneeseen mielivaltaisen ylläpidon toimesta.

Mitä "haukansilmäiseen" moderointiin tulee, niin sitä Olohuoneessa ei kyllä toteuteta. Näkeehän sen sokea kalakin, kuinka täynnä tämä osio on ihme trolliripulointia, mm. viimeisimmät viestit tässä ketjussa.

Nimimerkin rekisteröiminen Plinkkiin on max. 2 minuuttia kestävä homma ja sen voi helposti tehdä tyystin anonyymin höpöhöpösähköpostin kautta, joten sen ei luulisi aivan ylitsepääsemätön ongelma olevan, jos hallitsee tietotekniikan/internetin käyttöä sen verran, että ylipäätään osaa keskustelufoorumille kirjoittaa. Plinkkiin rekisteröityminen ei myöskään velvoita mihinkään, jos tuleekin siihen tulokseen, ettei huvita kirjoittaa tälle foorumille yhtään mitään.

Asiaan: Näin viime yönä unta, että katselin oman kotini ikkunasta ulos ja vastapäisen talon parvekkeella seisoi joku mies(Oikeasti asuntomme ikkunoista ei ole niin suoraa näköyhteyttä lähitalojen partseille, mutta eipä sen väliä, kyseessä olikin uni) ja osoitteli käsiaseella pihamaalle. Huomatessaan minut ikkunassa mies alkoi tuijottaa mua tosi intensiivisesti. Ei kuitenkaan osoittanut mua kohti aseellaan, vaan ryhtyi räiskimään sillä alas pihalle. Totesin, että voihan vittu, nyt on tositilanne päällä ja pitää soittaa häkeen hetipaikalla. Sitten alkoikin tämä unille tyypillinen mikään ei onnistu -sählääminen. En ensiksi löytänyt puhelinta, sitten kun löysin sellaisen, se oli ihan kummallinen, enkä osannut soittaa sillä. Lopulta onnistuin, mutta eivät ottaneet häkessä mua yhtään vakavasti, vaikka kuinka vimmatusti ja hädissäni selitin tilannetta. Omaa osoitettanikaan en muistanut. Sitten heräsin.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.4.2021 10:05:06

Luetun ymmärtämisessä ei tarvitse olla ongelmia ollenkaan, jos ei pysy mukana mainitun nimimerkin ajatuksenlennossa.

Minäkin olen sitä mieltä, että rekisteröitymisvapaus on ihan hyvä täällä. Jos ei sitä kestä, voi mennä snne missä höpöhöpö spostissa höpöhöpö tiedoilla höpöhöpö nimimerkin rekisteröityneet trollailevat keskenään.

"Vitun olohuone" ja "pahviosio" ovat aikamoisen epäkunnioittavia nimityksiä paikasta, missä saattaa ihan tosissaan kirjoittaa joku muukin kuin nimimerkitön tai nimimerkillinen trolli. Kenties joku päihdeongelmainen. Matalan kynnyksen mukaan tuleminen on ihan ok. Jos nimimerkittömänä innostuu voi rekata itsensä ja mennä noille muille palstoille, missä se rekisteröinti vaaditaan. Joskin hiljaista näkyy nykyään olevan vähän joka puolella.

Sitten asiaan: Unia näkyi, mutta en muista mitään. Toissa yönä sen sijaan varastin sinistä Westiä kaupasta kolme kartonkia, enkä jäänyt kiinni. Unien tulkitsijaa kaivataan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 23.4.2021 13:23:50

Kaikki näkee unia joka yö, mutta vain harva muistaa niistä herättyään mitää. Jos joku haluaa nähdä voimakkaita unia niin kannatta kokeilla MIRTAZAPIN ORION tabletti, kalvopäällysteinen 15 mg, 30 mg, 45 mg. Hyvää yötä.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 24.4.2021 05:39:07

Vieras kirjoitti: Toissa yönä sen sijaan varastin sinistä Westiä kaupasta kolme kartonkia, enkä jäänyt kiinni. Unien tulkitsijaa kaivataan.

Uniin voi liittyä paljonkin symboliikkaa, mutta sen tulkitsemiseen tarvinnet psykiatrin, psykologin tahi vastaavan, joka tuntee tarkemmin juuri sinun kokemuksiasi, historiaasi, mielenmaisemaasi jne. Unikirjat ja sen sellaiset, jotka kertovat yleispätevät selitykset mitä esim. tupakan varastaminen, valkoinen kissa, vauva, hautajaiset tai mikä vain unessa tarkoittaa ovat silkkaa humpuukia. Jokaisen ihmisen omista henkilökohtaisista kokemus- ja ajatusmaailmasta ja muistoistahan unet kumpuavat. Eivät ne mistään tyhjiöstä tule tai viesteinä jostain toiseudesta.

Itse näen paljon unia, joita vähän fundeeraamalla voi tajuta, että siinähän alitajunta väänsi ja käänsi sen ja sen minulle merkityksellisen asian/tapahtuman kimpussa. Joskus sitä on vain, että vautsi, olipas surrealistinen filmi viime yönä. Sitten on tietysti tosi paljon tämän tyyppisiä unia, että kävelin kadulla, astuin vesilammikkoon ja naapurin rouva tervehti mua. Jos noissa mahdollisesti jotakin suurempaa symboliikkaa onkin, niin enpä jaksa sitä jäädä pohtimaan. Joskus alitajunnallakin on vain tylsä päivä/yö ja sitä myötä tylsät unet.

Viime yönä näin varsin tylsiä unia. Lähinnä jäi mieleen sellainen, että puhelimeeni puski jatkuvalla syötöllä kummallisia viestejä ja aloin jo hermostua niihin. Tuohon ei tarvitse etsiä selitystä kovinkaan monen mutkan kautta. Pari päivää sitten sain sellaisen huijausviestin, joita on nyt kovasti liikkeellä(Siihen reagoin toteamalla, että jaahas, sain sitten minäkin tällaisen ja poistin sen oitis) ja eilen sain vieraasta numerosta vähän erikoisen viestin, jota siinä vähän aikaa ihmettelin. Sen taustalla oli sitten klassinen väärä numero -kömmähdys.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 24.4.2021 10:34:27

Näin viime yönä hassun hauskaa unta, joka jäi elävästi mieleen niin että sen pystyy kertomaan joltain osin vielä 5 tuntia heräämisen jälkeenkin.

Olin autoilemassa Helsingin keskustassa henkilöautollani, jonka siinä unessa omistin. Auton merkkiä ja väriä en tosin unessa noteerannut.
Anyway, jossain Runebergin kadulla törmäsin raitiovaunuun, joka kaatui törmäyksen voimasta kumoon. Minun autooni tuli pieni kolhu. Raitiovaunun kaatuessa se jotenkin kutistui suunnilleen pakettiauton kokoiseksi, ja näin että siellä istui sisällä kaksi romaninaista. Heille ei onneksi käynyt mitenkään, mutta suuttuivat kovasti.

Selvitettiin sitten siinä keskellä tietä sitä kolaria, ja kauhea posmotus ja pälpätys kävi. Romaninaiset löysivät autostaan jonkun vahinkoilmoituskaavakkeen ja heiluttelivat sitä minulle. Yritin etsiä samanlaista omasta autostani, mutta en löytänyt. Ajattelin että paskat siitä ja ajoin autoni kotiin, joka sijaitsi vain 100 metrin päässä.

Kotona löysin kuin löysinkin auton lattialta vahinkoilmoituskaavakkeen, jota rupesin sitten täyttämään kiireen vilkkaa, ihan kuin henki olisi siitä kiinni.
Lähdin juoksujalkaa takaisin kolaripaikalle näyttämään romaninaisille, että minullakin on paperi! :roll:

------
Tulkitsen unta niin, että olen viime aikoina tehnyt vähän liikaakin paperitöitä sosiaalialalla. :idea: :roll:
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 24.4.2021 14:41:24

Kun olen raittiina niin näen usein painajaisia että olen dokannut ja saan kovan darran. Mutta aamuauriko paistaa silmiin ja olo on aivan mahtava ilman viinaa. Se oli pelkkä paha uni.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 5.5.2021 06:37:38

Näen verrattain usein unia, joissa mua ammutaan tai päälleni ajetaan autolla tai ties millä puskutraktorilla. En kuole siihen, se ei edes satu yhtään, nousen vain ylös ja jatkan menoani, kuin jossakin tietokonepelissä.

Kerran olen nähnyt unta, jossa "oikeasti kuolin". Olin siinä unessa silloisen kämppäni eteisessä(Siinä oli jotakin muutakin härdelliä ja tapahtumaa, mutta niitä en enää muista tarkasti, eikä niillä mitään väliäkään ole) ja yhtäkkiä suustani alkoi tulla verta oikein litroittain lentämällä :shock: . Menetin koordinaatiokykyni täysin, tuli sellainen outo putoamisen tunne, kun kaaduin lattialle, silmissäni pimeni näkökentän rajoilta alkaen ja mulle tuli hyvin selkeästi se ajatus, että se on menoa nyt. Vaikeaa tässä selittää sitä fiilistä, mutta se oli erittäin voimakas ja pelottava. Heräsin sitten siinä vaiheessa, kun silmissäni pimeni tyystin ja "kuolin". Tuosta unesta on aikaa jo yli 20 vuotta, mutta muistan sen edelleen hyvin selvästi.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 11.5.2021 19:45:19

Painajaisia taas kerran. Näin viime yönä unta että minut oli otettu Lapinlahden sairaalaan osastolle numero yksi jossa kaikki 30-potilasta sai Levareita, ja yksi potilas joka oli laiha kuin luuranko yritti kuristaa minua käsillä mutta mieshoitaja huomasi sen ja tuli apuun. Hänet pantiin huoneseen missä luki "eristys". Yhtäkkiä olin siellä mukana panemassa lepositeitä kiinni mutta en saanut niitä kunnolla kiinni ja pakenin ulos huoneesta. Hän jäi eristyksiin paiskomaan ovea joka oli kunnolla lukittu.
Sokeritautinen

Edellinen

Paluu Olohuone