Olet täällä

Plikkiläiste kotieläimet

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Plikkiläiste kotieläimet

ViestiKirjoittaja iina » 9.9.2013 09:11:20

^
Voi Winston, otan osaa!! :( Tosi surullista. Kissa sai kuitenkin elää harvinaisen vanhaksi, ja jos ihan vasta elämänsä vikat tunnit oli kivuliaista, niin hänellähän on ollut oikein hyvä elämä. Hän on saanut olla teidän hellässä huomassa - ihmisten, jotka selkeästi ovat välittäneet hänestä paljon -, seuranaan vielä kaksi muutakin oman lajinsa edustajaa. Sulla ja miehelläsi on onneksi on toisenne lohtuna, samoin kahdella nuoremmalla kisulla. Ja kuten itekin sanoit, ne nuoremmat edelleen tarvitsevat teitä. Niin se vaan on, elämä jatkuu.

Tuo mun kissani on kans jo aika vanha, 15-vuotias. Kilpirauhasen liikatoiminnan vuoksi hänellä on lääkitys, mutta muuten on ihan terve ja reipas. Itsekin olen sitä monasti miettinyt, kun kuitenkin jo ton verran ikää on kertynyt, että mitenköhän kauan se tuossa vielä jaksaa potkia eteenpäin. Sitä vaan toivon hänellekin, ettei mitään tuskaisaa sairautta tulisi, vaan että saisi elää terveenä loppuun asti. Että sit kun se loppu tulee, niin se tulisi nopeasti.

Voimia Winstonin poppoo! Rutistushalaus sulle ja miehelle, ja hellimisrapsutteluja kisuille!
LOVE is kindness, HATE is blindness.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MadmanX227 » 9.9.2013 10:56:42

Kolme kissaa jotka vähintään yhtä sekavia kuin omistajansakin. :)
Helvetti on vaihtanut mainoslauseensa "Kadotuksesta" -> "Huumeita, naisia ja rock 'n' rollia"
MadmanX227
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Korkinkadottaja » 9.9.2013 15:13:12

Osanottoni Winstonin menetykselle. Katti kuitenkin koki kunnioitettavan pitkän, terveen ja onnellisen elämän, joten pidä focus positiivisissa puolissa. Olen havainnut, kuinka varauksetta jaat muille empatiaa, joten koita joskus itsekin iloita siitä mitä sinulla vielä on äläkä enää tarkoituksellisesti vahingoita iteäsi. :?
Maksa kestää koko elämän.

-Juice Leskinen-
Korkinkadottaja
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mirtillo » 9.9.2013 16:44:45

Voi Winston... <3 Otan osaa. Niinhän se vain menee, että aina kun antautuu rakastamaan, pitäisi myös jollain tasolla varautua menettämään. Ja vaikka siihen kuinka varautuisi, se sattuu silti... Surut pitää surra pois, mutta yritä nyt muistaa myös hoitaa itseäsi, sinulla on vielä kaksi pientä rakasta, jotka tarvitsevat sinua! Ja tarvitsee se isompikin... Elän surussasi mukana, itse olen itkenyt vanhaa kissaamme enemmän kuin isääni... Voimia!
1. Don't Hate 2. Don't Worry 3. Give More 4. Expect Less 5. Live Simply.
Mirtillo
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Talisman » 9.9.2013 17:14:39

Pahoittelut winstonille :(
itse olen kaksi kappaletta kissoja jo joutunut piikille viemään,
ja eipä juuri surullisempia päiviä tule mieleen.
Talisman
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja irtokarkki » 9.9.2013 17:55:04

Voimia Winstonille. Kotieläimet ovat mahtavia mutta niistä luopuminen sattuu aina pahasti.
Onneksi kissoista näkee nopeasti jos jokin vaivaa. Erään kissan kohdalla annoin asian mennä liian pitkälle ja kissa karkasi aitan alle kuolemaan. :(
Älä Winston viiltele! Itselläkin tulee välillä olo että haluaa nähdä verta, käsivarret ovatkin sitten myös sen näköiset että tykään leikkiä partaterillä :?
Tulipa rankkoja asioita mieleen lun luin tämän, muistan sen epätoivon ja synkkyyden milloin olen viilttelyyn "sortunut". :(
Edit; Niin en siis ole vaipunut masennukseen lemmikin takia mutta ymmärrän tuskan.
Viimeksi muokannut irtokarkki päivämäärä 9.9.2013 20:33:10, muokattu yhteensä 2 kertaa
luulin että tulin hulluksi
irtokarkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja yrtti » 9.9.2013 18:15:10

Mietin hetken vastaanko ja tulin siihen tulokseen et ok sillä olen ne jo joskus maininnut. En kerro mitä mulla on nyt vaan mitä on ollut tai on.
9 tai 10 kissaa + kolmet rotukissan pennut.
4 koiraa + 1 pentue (8pentua)
2 X Akvaario
1 x vihervesiagama
4 tai 5 kania
2 marsua
2 rottaa
4 lammasta
Saattaa olla että unohdin vielä jotain :oops:
yrtti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja yrtti » 9.9.2013 18:17:15

Vielä sen verran et kaikki on elänyt onnellisina koko elämänsä tai elää vieläkin :D
yrtti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 10.9.2013 07:59:04

Iina, Korkinkadottaja, Mirtsu, Talisman ja irttis: Kiitoksia osanotoista ja kauniista sanoistanne <3.

Vaikka kissan yllättävä ja nopea lähtö olikin meille aikamoinen shokki, niin olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että tuollainen kuolema oli parempi vaihtoehto, kuin se, että kissa olisi sairastellut pitkään ja lievemmin. Silloin meidän olisi ollut paljon vaikeampaa tehdä sitä lopullista päätöstä. Toki se jossakin vaiheessa olisi tullut eteen väistämättä, mutta olisimme saattaneet pitkittää sitä liikaa oman itsekkyytemme vuoksi ja se ei tietenkään olisi helpottanut lainkaan kissaparan oloa :( . Luultavasti myös meille itsellemme tuollainen päätöksen pitkittäminen olisi kostautunut lopulta, eli olisimme sitten kissan kuoleman jälkeen pohtineet, olisimmeko voineet tehdä jotakin toisin ja kokeneet hirvittävää syyllisyyttä ja tuskaa siitä, että kisu joutuikin mahdollisesti kärsimään liikaa :? .

Kyllähän tämän järjellä ymmärtää, että kissatkaan eivät, yhdeksästä hengestään huolimatta, elä ikuisesti ja luopuminen tulee jossakin vaiheessa eteen, mutta tuo tunnepuoli ei vain suostu käsittämään sitä, että hän onkin nyt lopullisesti poissa. Kaikki täällä tuntuu muistuttavan hänestä :( . No, suru on surua. Eihän sitä voi, eikä kai pidäkään järjellä käsitellä. Sairastahan se olisi, jos ajattelisin pitkäaikaisen, rakkaan ystävän poismenosta vain, että johan tuon oli aikakin mennä tuossa iässä, mitäpä siinä sen kummempaa :?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 10.9.2013 13:53:38

Eläimiä on ollut sen seitsämää sorttia ja olipa akvaariossa yksi kala yli 20v, nyt pyhänä koira mökillä loukkasi takajalan niin ettei voi astua ollenkaan sillä tai sit on käärme purrut. Ite epäilen kun meillä on isompia kiviä kuin mäkki ja tämän pitää niihin kiivetä ja alestulo on ku liukumäki. Limppas kolmella jalalla mun viereen ja lämäytti etutassun reidella ja kattoi mua et auta, koiran särkylääkettä niin pääsi ontuen iltapisulle. Ei vingu eikä valita, katsoo vaan että pidä musta ny huolta.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 19.11.2013 00:20:18

Mun kattini sai tänään uuden lempinimen kun tajusin, et sehän on ihan HurmuriHenryn näköinen! :wink: Oikein hurmaava ja tyylikäs vanha herrasmies hän on. (Mitä nyt välillä vaan vähän rääväsuu.) Just sellanen liivipuku ja sorsapäinen kävelykeppi sopis hänelle.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.11.2013 10:25:31

iina kirjoitti:Mun kattini sai tänään uuden lempinimen kun tajusin, et sehän on ihan HurmuriHenryn näköinen! :wink:

Hahaa! Voimmeko päätellä tästä, että treffit Hurmuri-Henryn kanssa siis onnistuivat viimein :wink: ? No, uteliaisuus tappoi kissan, vai miten se sananparsi kuului, jotteivat aivan OT:ksi mene juttuni tässä lemmikkieläinketjussa :D .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja iina » 19.11.2013 10:34:10

^ Ei, ei siitä mitään sellasta voi päätellä! En mä tiedä miltä näyttää henkilö Henryn nikin takana, ja epäilen vahvasti, et hänellä ois kauheesti yhdennäköisyyttä mun kissani kanssa. Siis toi katinrontti näyttää siltä, et sen nimi ois aina kuulunutkin olla HurmuriHenry. Se huriseekin niin hurmaavasti, ja se on niin aristokraattisen näköinen, et Henry sopii sen nimeksi kuin kirsu sen pikkupäähän.

Hihhih, ai hitto et kirsu on sitten hauska sana! Joskus mulle kerrottiin et se olis kuonon synonyymi, mut en tiedä voiko niin hullua sanaa oikeasti olla olemassa.
iina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 19.11.2013 11:13:30

Olen pahoillani menetyksestäsi Winston! Mä jouduin myös lopettamaan elokuussa 15-vuotiaan kissavanhukseni. Sillä löytyi kasvain keuhkoista ja kurkusta, (hengitys alkoi jo olla vaikeata) pari päivää ennen lopettamista ehdittiin se vielä viedä päivystykseen, jossa epäiltiin astmaa ja se sai kortisonipiikin ja kortisonia tabletteina, mutta eihän ne mitään auttaneet. Se oli siis ihan armomurha, mutta todella tuskallista kun sen kanssa oli 15 vuotta yhdessä viettänyt. Totuus selvisi sitten omalla lääkärillä, mutta kyllä tiesin jo, ettei mitään muuta ollut enää tehtävissä, oli se raukka niin heikossa hapessa.

Nyt meillä on vielä toinen 15-vuotias kissapoika, yksi 2 v. kissapoika ja uusin tulokas on 5 kk pikkukissapoika. Oli pakko ottaa tuo pentu joukon jatkoksi, kun nää 2 jäljelle jäänyttä kissaa oli ihan masiksessa. 2-vuotias tarvitsi leikkikaverin (se kuollut kissa jaksoi sen kanssa aina leikkiä) mutta tää toinen vanhus ei koskaan ollut oikein kiinnostunut leikkimisestä. Niin kaveri jäi ihan yksin. Nyt tilanne on onneksi korjaantunut.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.11.2013 11:40:06

^ Kiitokset sullekin osanotostasi, Lucrezia <3, ja tervetuloa Plinkkiin minunkin puolestani, näin tässä pienenä off-topicina :) :D .

Kyllä meitä(mua ja mun miestäni) vieläkin kissavanhuksen ikävä vaivaa ja välillä muistot tulvivat mieleen oikein kunnolla, kun tulee jokin tilanne, joka muistuttaa kyseisestä katista, mutta elämä on jatkunut, kuten sen pitääkin, vaikka silloin alkuun tuntui siltä, ettei mistään tule enää koskaan mitään :( . Niin ne vain ovat rakkaita otuksia, ne karvaiset kaverit <3. Pitkää ikää ja kaikkea hyvää sunkin kisuillesi, Lucrezia :) .

Edit: Mun osanottoni myös sinne suuntaan kissanne poismenon johdosta :( . Eh... en ole vielä oikein kunnolla hereillä tai muutoinkaan kartalla :roll: ...
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone