Olet täällä

Plikkiläiste kotieläimet

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Plikkiläiste kotieläimet

ViestiKirjoittaja pakkolopettaapanacodit » 7.12.2013 09:30:24

kynttilöiden poltosta tuli mieleen. olen itse kynttilä ihminen henkeen ja vereen ja en ikinä pystyisi olemaan polttamatta niitä, ainakaan näin joulun alla. Meillä on kynttilät leivin uunin päällä ja siellä on kissoja vain harvoin. Oikeestaan ainoa joka siellä käy on on meidän vanhempi rouva ja se on luontaisesti osannu varoa kynttilöitä. :shock: Toisin kuin meidän nuorukaiset... :? Jokusen kerran käyny niin että oon huutanu kurkkusuorana et: Nyt APUA ton kissan häntä palaa!!! :lol: Noilla nuorimmaisilli kun on TODELLA pitkä, pitkäkarvainen häntä ja joskus tuntuu että ne ei oikein tiedä itsekään missä niiden häntä kulkee.. :lol:

Mutta oon katsellu sellaiset paikat missä kisut ei viihdy ja laittanu kynttilät sinne :D

Toinen hyvä vaihtoehto on Best Frendin kissakarkote.. se on hajuton ja ainakin meillä toimii. Saa kynttilät olla rauhassa. :D
pakkolopettaapanacodit
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 7.12.2013 12:02:27

Winston, ole huoleti. Kun kauan sitten meillä oli kissa ja kynttilöitä poltettiin niin hyppäs pöydälle ja meni haistelemaan ja poltti viiksensä, ei sen jälkeen tullu pöydälle vaikka kirjahyllyssä kiipeili.
En pelkää kuolemaa vaan pelkään elämää.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 7.12.2013 14:13:47

Pakko laittaa tänne, olkoon vaik lauantai huumoria. Koira pitää ruokkia ennen kissaaj a vain siksi että kerkee kissan kupille, sitähän voi opettaa ja tässä linkki http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... GeKSiCQkPw
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja resukka » 9.12.2013 19:04:02

Banaanikärpäset. Suunnittelen usein jointtia kääriessän suunnittelen että teloitan ne kaikki. Sitten kun on savuissa niin on liian epaattinen toteuttamaa moista massamurhaan.
resukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 11.12.2013 04:06:21

Ääh... Kirjoitin tuonne Sana-assosiaatio -ketjuun sanan kissanpentu ja nyt musta alkoi tuntua siltä, että mullahan on, piru vie, kissavauvakuume. No, tämä taitaa olla taas näitä väsyneen tuuliviiripääni tuntemuksia, enkä todellakaan ole hankkimassa eläintä hetken mielijohteesta, vaikka muuten usein toiminkin turhan impulsiivisesti. Jokin järki se munkin päätäni pakottaa, vaikkei sitä aina uskoisikaan :D . Mies ei sitä paitsi taatusti suostuisi moiseen vielä pitkään aikaan, sen verran rankka juttu hänelle oli se vanhuksen kuolema :cry: . Siis hän taitaa surra pahemmin, kuin minä, vaikkei sitä surun määrää nyt tässä kannata alkaa vertaillakaan. Ja on mullakin vielä suruaika päällänsä ja saattaapi se olla päällä vielä noilla kahdella karvapallerollakin, joten uuden kissan hankkiminen ei nyt ole oikeasti ajankohtaista. Jossakin vaiheessa tuo "perheenlisäyksen" hankkiminen kuitenkin lienee edessä, mikäli meillä tässä elinpäiviä riittää :D .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 12.12.2013 02:32:08

Meidän pitää pitää pikkukissalla enää 2 päivää sitä helvetin muovikauluria... ihanaa. Vaikkakin kissa tottui siihen hienosti lopulta. Siltä siis leikattiin sen napatyrä, että tikkien ja haavan on pitänyt antaa parantua kunnolla.

Mä olen saanut kolmelta kissalta rakkautta niin paljon viimepäivinä, että on ihana olo. Ne ymmärtää ja hoitaa ja tulee viereen jos itkettää. Vaikkakin olo on enemmän ollut aggressiivinen viime aikoina kun itkuinen.

Muistutuksena kissanpentukuumeeseen, että eka vuos on melkoista riehumista, ihan kun eläis pikkulapsen kanssa, mutta niinhän se onkin. Tosin meillä oli se aika tuoreessa muistissa kun yks on 2 vuotias niin sen lapsuudesta ei ole kauaa.

Sitä ennen oli vaan ehtinyt 13 v. mennä samojen vanhusten kanssa, niin hitto ettei yhtään muistanut, mitä vauvarumbaa se pienen pennun kanssa olikaan. :lol:
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 20.2.2014 08:33:46

Eilen oli kylmä päivä. Vietiin meidän vanhin (täyttää parin kk päästä jo 16v.) kissa eläinlääkäriin, koska se on oksennellut turhan usein ja oksennuksessa näkyi pari kertaa kirkasta verta. Verikokeet otettiin jo Joulun aikaan ja kaikki on kunnossa niiden mukaan. Mut nyt se röntgenkuvattiin, niin sillä on joko suolitulehdus tai lymfooma. Ne siis ilmeisesti tekee samankaltaisia muutoksia röntgenkuvissa suoliston seinämän paksunemista jne.

Nyt sille sitten tuli päälle 3 viikon antibioottikuuri ja lääkäri soittaa 2 viikon päästä. Tarkottaa sitä, että pitäis alkaa näkymään oksentelun lakkaaminen, jos se on suolistoinfektio. Sanonpa vaan että vitun siistiä odotella 2 viikkoa onko se syöpää vai ei. Toisaalta kissalla on pitkä hyviä aikoja, ja mennään päivä kerrallaan. Eli voi mennä 5 päivää ilman mitään oksentelua ja sitten 1 päivä oksennellen.

Ei tässä nyt auta kun odottaa ja toivoa että kyseessä on suolistoinfektio, muutenhan kyseessä tulee olemaan ihan saattohoito. Enkä tiedä jos kyseessä olis syöpää, niin onko sillä kipuja, että oksenteleeko se siksi vai minkä takia. Kissathan yrittää peittää mahdollisimman hyvin kaikki kärsimykset.

Edesmennyt kissavanhus oksenteli ennen nivelrikon diagnisointia kivusta. Koska kun sai päivittäisen kipulääkityksen se viimein loppui se oksentelu. Ja jumalauta mitkä kaikki pahoinvointi ja närästyslääkkeet sun muut silläkin ensin kokeiltiin.

No, se mitä yritän sanoa on että olen itkenyt ja mieli on ihan paskana. Täytyy vaan odottaa. Sattuu sydämeen niin saatanasti. Se on varma, ettei kissan anneta kärsiä jos se on sitä syöpää, mutta ei vaan jaksaisi tätä. Tuntuu että elämän normaaleista vastoinkäymisistä ei selviä, eläimet vanhenee ja kuolee, niin ihmisetkin. Silti tuntuu etten pysty kestämään tätä kaikkea niin nopealla tahdilla kun sitä tapahtuu.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 20.2.2014 11:16:52

Koiro rupes kävelemään kolmella jalalla ku teki tavanomaisen tiikerihypyn kun emäntä tuli kotiin soffalta. Eikun röntgeniin ja tulos ikävä, kummastakin takajalan polvesta ja toisesta lonkasta luunpaloja irti. Kipu kumminki johtui kahden kiinnikasvaneen selkänikaman irtoamisesta, panin sen virallisesti eläkkeelle ja nyt kävelee särkylääkkeillä hyvin. Saattohoidon puolelle tämäkin menee.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 20.2.2014 16:15:18

No varmasti, meilläkin kun edesmennyt kissa joutui n. 6 kk ennen kuolemaansa nivelrikon pahojen kipujen takia alottamaan päivittäisen särkylääkityksen niin kyllähän sen tietää jo että ne vaikuttaa maksa-arvoihin ja yleensä noidenkin takia ei sitä elinaikaa sitten enää ole niin kauaa jäljellä.

Toivon voimia sullekkin. Elinarvoistahan se eläimen elinaika on vielä, kun kivut hellittävät, mutta omistajana tietää, että se ei enää kauaa jatku.

On se raskasta, tietää ja elellä siinä, ikään kuin löysässä hirressä roikkuen. Silti niin kauan kun on toivoa ja eläin ei kärsi niin senkin elämä on elämisen arvoista.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 20.2.2014 17:54:01

Hyvin ikävää kuulla Lucrezia ja Neurokipu. Nämä luopumiset jättäisin itse väliin, mutta ne kuuluu pakettiin. Yhden koiran oon epilepsiakohtauksien takia ikiuneen luovuttanut. Nykyinen on vielä nykyinen ja täällä tänään - toistaiseksi.
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 20.2.2014 19:16:50

Kiitos, mun dopperipoika on jo antanut kaiken mitä kyseinen rotu voi antaa. Ei me kumminkaan vielä luovuta, max annos kipulääkettä on 4 ja kahdella puolikkaalla mennään taas niin et hillitä pitää. Semmostaa hainrusto uutetta syödään ja särkylääkettä vähennetään, juoksu ja temppuilu muiden koirien kanssa on ny kielletty. Isännällä samat viat ja jos ei olisi ottaisin sitten joskus uuden Dopperin, nyt valinta menee Pinseriin. On niiden karva niin erikoinen ja uskollinen luonne. Hulluhan olen mutta yksin kotona päivät niin hullummaksi menis.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu » 20.2.2014 19:50:20

Joka kerta nuo eläinten menetykset sattuvat, vaikka kyse olisi pienemmästäkin oliosta.. Aina itse ajattelee, että "ei enää eläimiä", kun entiset lähtevät; mutta.. Kenties se kiintymisen määrä ja persoona voittaa tuskan?! Koiran kanssa on ulkoiltava, kaatosateessakin tulee iloiseksi kun näkee, kuinka onnellinen koira on! Haluaisin todella jonakin päivänä toisen koiran, mutta sille täytyy löytyä tilaa & aikaa sekä mahd paikka jos kunnolla allergisoituu! itse käytän kyllä siedätyshoitoa; vajaa kuudennes elämästä ilman allergioita.. :roll: Kissoistakin pidän todella, mutta en voi suurempia eläimiä hankkia, koska allergioiden tähden en saa hoitajaa koskaan ja itsekin olen prkl alkanut siitepölyaikana koiralle altistumaan.. :? :shock: Kuivaheinäkin aiheuttaa allergiaa.. :?

Neurolle ja Lucrezialle tsemppiä! :(

Oletteko muuten kokeilleet koirille/kissoille SMS-jauhetta nivelrikkoon? Itse aion ostaa itselleni tuota myös, niin monta ihmistä ja eläintä tunnen, ketkä hyötyvät! Superfoodiksi lasketaan, mutta puhtaampaa saa eläinvalmisteista.. Säädöksetkin ovat tarkemmat ja tutkitummat kuin useissa ihmisille suunnatuissa lääkkeissä.. :roll:

Täytyy jauheessa jotakin perää olla, kun lekurit haukkuvat näitä ihmisiä että "pilaatte maksanne" nivelongelmissa. Glukosamiini, sms (elimistössä muuttuu rikiksi, jota solutoiminta tarvitsee 3. eniten; nykyruoka on liian prosessoitua tiettyjen mineraalien & hivenaineiden saantiin), inkivääriä ja kurkumaa! Luonnontuotteilla pilaa maksan, kun vahvoja särkylääkkeitä tulisi käyttää; vaikka eivät kipuja poista.. :roll:

Itselläni on "saattohoidossa" oleva marsu lapsineen ollut vuosia. Rasittavaa on, että juoksut ovat kestäneet jo 3vrk:tta.. :o Vanhin eläin on ollut lähes 17v chinchilla, rakkain oli vahtikoira; joka chillasi vapaana juoksevien marsujen kanssa! Molemmat olivat kanssani syntymästä kuolemaan..

Ps. Nämä SMS-jauheen käyttäjät kouluttavat tai harrastavat agilityä.. Katsoin vko aiemmin, että ainakin näille "julkkis-koirille" annetaan tuota ihan jo turkin & paremman lihaskunnon tähden..

Pps. Itse teettäisin valokuvasta taulun lemmikistäni nykyään. On tosin 2 upeaa kuvaa ainoasta koirastani koneella.. Riittäisiköhän pikselit? :o :shock: :P
Katoava luonnonvara, omilla aivoilla ajatteleva yksilö! Liian monta lokeroa johon tulisi itsensä lokeroida; no way!
malibu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 21.2.2014 08:52:27

Kiitos vastanneille ja tuesta. Jotenkin sitä ajatteli, että kehtaako näitä asioita kirjottaa jos tulis vaan paskaa niskaan mutta täällä on tosi ihania ja eläinrakkaita ihmisiä mukana!

Meillä kissan nivelrikko dignisoitiin niin loppuvaiheessa (kun se sairasti myös kilpirauhasen liikatoimintaa pari viimeistä vuotta jolla oli lääkityksellä) ettei lääkäri edes enää ehdottanut noita pulvereita sun muita.

Mutta kaverin koira syö ainakin jotain noita tuotteita. Eli apua saattaa olla, eläinlääkäri niitä oli ihan ehdottanut.

Voimia kaikille ja päivä kerrallaan.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja NeuroKipu » 21.2.2014 16:06:27

Kun tässä ollaan saattohoidossa joka voi onneksi kestää vuosia niin soitin eläin lääkäriin, kauan sitten mun yksi lopetettiin ja nukutettiin jonka jälkeen myrkkypiikki sydämmeen. Kauhea kramppailu ja vaahtoa suusta, nyt rahalla saa semmoisen lähdön että pannaan kanyyli ja ei mitään liikettä kuulemma näe. Sanoin että otan varoiksi pistoolin mukaan ja jos rupeaa kouristelemaan hoidan lopun itse, olen sen velkaa mailman parhaalle dopperille.

Meillä on krematorio johon soitin ja edullisempaa olisi yhteis poltto niin sanoin tulevani katsomaan että poltetaan yksin, taas sanottiin että on kalliimpaa. Mä sanoin olenko tinkinyt ja lempilelu poltetaan samalla.

En ole rikas mutta yksi tonni on kuitenki vähän, enkä hosu vaikka kesäkuussa loppuu vakuutus ja saisin uuden koiran hinnan. Olisi hienoa pitää 10V synttärit vielä yhdessä mutta kitua ei saa, nyt leikkii itsekseen olkkarissa.

Edit1: Just lenkillä ja eikö joku jo sanonut et miksi kidutan koiraa, sanoin että kato kuinka sillä on elämäniloa. Et edes näe mitään vikaa, eikö eläimellä saa olla eläkettä. Tämä tieto tuli keskustelusta ei koiran käyttäytymisestä.
NeuroKipu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chas » 21.2.2014 18:17:50

Joo kyllä noi on kehittänyt ton kuolemantuottamuksen nykyään ihan eri tasolle eläinlääkärissä. Juurikin tuosta viime kesän kissanlopetuksesta sen huomas. Eli ensin rauhottava, sit uneen ja viimeisenä se, ettei koskaan herää. Ei mitään sätkintää, puhdas tuskaton kuolema.

Kyllä ne eläinlääkärissäkin sanoo, jos ei enää kannata hoitaa oireita. Eli ehdottaa nukutusta jos ne selkästi näkee tilanteen sen verran nihkeäksi. Ja näkeehän sen eläimestä, kun se alkaa olla siinä pisteessä.
Chas
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone