Tässä luonnollisen raaka esimerkkiteksti ilman lisämerkityksiä ja kuten luojat ovat sen halunneet olevan, jos siis luojia olisi olemassa:
Olipa hyvä päivä. Panin pomoa sen pöydällä ja keijot katteli siitä metrin päästä, kun meikä pumppasi menemään.
Kotimatkalla hajos eturengas harrikasta, mutta en kaatunut ja ajoin kuin herrat taksilla himaan, jossa jo beibe teki pitzaa.
Sitä skruudatessa tsiigattiin pari leffaa ja siinähän se vapaata edeltävä ilta menikin ja mun nainen oli aikasta himokas, mutten mä jaksanut enää bylsiä hania, vaan vedin hanskaan yöllä vessassa pomoa muistellen.
Sama teksti teollisilla hymiöillä saastutettuna ja heti alkaa painopiste muuttumaan keinotekoisemmaksi ja reaktioita ohjaillaan:
Olipa hyvä päivä

Kotimatkalla hajos eturengas harrikasta,

Sitten uuden tyylin haliwuud-studion teksti, jossa on hymiöttömät ohjeet, miten pitää reagoida ja mitä pitää uuskeijottoman tehdä:
Olipa hyvä päivä. (iloitse) Panin pomoa sen pöydällä ja keijot katteli siitä metrin päästä, kun meikä pumppasi menemään.
(naura hervottomasti ja kierähdä lattialle ja pyöri siinä muutama kierros ja nouse ylös lukemaan loput) Kotimatkalla hajos eturengas harrikasta, mutta en kaatunut ja ajoin kuin herrat taksilla himaan, jossa jo beibe teki pitzaa. (päästele erilaisia murahduksia ja kiljahduksia, koita viritellä huutonaurua uudestaan päälle, raavi vähän karvanaamaasi ja kokeile onko tissit ja munat tallella)
Sitä skruudatessa tsiigattiin pari leffaa ja siinähän se vapaata edeltävä ilta menikin ja mun nainen oli aikasta himokas, mutten mä jaksanut enää bylsiä hania, vaan vedin hanskaan yöllä vessassa pomoa muistellen. (ääntele kuin synnytyksessä tai kapakkatappelussa, hyppää tasajalkaa ja lyö päätä betoniin, puukota jotain elävää naamaan ja
jos ei ole käsiaseita huushollissa, hyppää ikkunasta,
pyri hukuttautumaan lähimpään vesistöön).