Olet täällä

Matkat, ravintolat, teatterit YM

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Matkakertomuksia ja muita vinkkejä

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 8.11.2018 06:35:36

ohhoh johan oli illallinen! :P
minustakaan ei ihme kyllä 55 e ole paljon tuollaisesta. tosi kiva oli lukea tällainen ravintola-arvio.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 10.11.2018 18:59:26

Hei rakas vilmaystävä..ja toki muutkin, jotka itsensä rakkaaksi tuntee. 8) :wink:

Tuun nopsaan tänne sulle kertoon"noin" sijaintiani...vaikka aikas hyvin sen jo arvasitkin... :wink: ...nyt alkuun pyöritään täällä australian ja uuden Seelannin suunnalla... ja sitten jossain vaiheessa joskus olisi tarkoitus lähteä perheystävillemme kanadan ja yhdysvaltojen raja-alueelle, mikäli siellä palot yms rauhoittuu...ja sitten ei olla vielä mietitty sen suuremmin...

Palaillaan...ja tsemppiä... mä olin jo melkein unohtanu miltä tuntuu elää ilman jatkuvaa stressiä....oravanpyörään (ainakaan samassa mittakaavassa) en varmaankaan enään koskaan palaa...

Pitäkää hyvä asenteenne täällä vähentäjissä yllä! olette hienoja ihmisiä! :D
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 10.11.2018 22:38:00

No tottakai minäkin rakkaaksi tunnen itseni :lol: Ja oon kyllä ihan kateellinen sun sijainnistasi! mahtavaa! enjoy <3
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 12.11.2018 12:09:06

Ihanaa, että MM:kin kävi moikkaamassa ihan sieltä Down under asti. Tosi upeeta. Siinä on sellaiset kohteet, jotka ovat minun MUST DO listalla vielä. Siis Australia ja Uus-Seelanti. Miestä on niin vaikea saada lähtemään. Hänkin aina niistä puhuu, että olisi hienoa joskus nähdä, mutta ei sitten tosi paikan tullen lähdekään. Selittää rahan menolla, mutta ei edes lähtenyt kerran kun minä sanoin maksavani kuukauden Aussi-matkan kokonaan. Mutta kyllä joskus vielä sinne lähden, joko hänen kanssaan tai ilman. Käypä MM toistekin kertomassa jotain maailman matkailustanne.

Sillä välin minä voi kertoa täällä vähän vaatimattomammin viikonlopun elokuva kokemuksesta. Kävimme siis katsomassa Blackklansman elokuvan, jossa suomalainen Jasper Pääkkönenkin on mukana. Ja tällä kertaa on suomipoika saanut ihan kunnollisen roolin. Jos ei nyt ihan pääosan esittäjä niin kyllä siitä heti seuraava, sen verran paljon on kuvassa koko ajan.
Minä tykkäsin elokuvasta todella paljon. Etenkin tieto siitä, että se perustuu tosi tapahtumiin teki siitä vielä mielenkiintoisemman. Ja vaikka se olikin osittain myös tosi koominen laittoi se ajattelemaan tätä maailman menoa. Sitä kuinka kaikki sen ajan (1970 luku) rasistisuus on taas toistumassa ja kuinka pelottavaa on, että tänään sitä ihan valkoisesta talosta asti suositaan.
Näyttelijäsuoritukset olivat todella hyviä, ihan unohtui välillä, että he vaan teeskentelevät. Jopa Jasper oli todella helppo uskoa väkivaltaiseksi punaniskaksi. Miestäni vähän häiritsi se, että hänen mielestään monet autot olivat 80-luvun malleja ja salakuuntelulaitteiden teknologia oli myös hieman liian edistynyttä 70-luvulle. Mutta kun tuollaiset pikkuseikat laittoi sivuun niin elokuva oli todellakin katsomisen arvoinen. Suosittelen!

Leffan jälkeen käytiin syömässä Classic Pizza ravintolassa. Heidän pizzat ovat mielestäni oikein hyviä, mutta hillitön karkin popsiminen leffassa teki sen, että en jaksanut kuin puolikkaan syödä. Mies sai siitä sitten loput iltapalaksi. Erikoista on huomata, että enää minun lempiruokani ei ole alkuunkaan pizza kuten joskus nuorena. Jos minä saisin valita niin useimmiten söisin mieluummin jotain muuta. Mutta nyt halusin mennä tuonne, jotta mieskin saa joskus just sitä mitä haluaa. Minä kun yleensä valitsen ravintolat mihin mennään ja hän himoitsee välillä kunnon pizzaa. On nuo tuon kaltaisessa paikassa kuitenkin niin paljon parempia kuin meidän taajamasta löytyvät tusina pizzeriat joilla kaikilla on samat taikinat ja täytteet samasta tukusta.
Suosittelen siis myös tätä pizzeriaa, jos vielä parempaa aitoa italialaista ei löydy paikkakunnaltasi.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Helena100 » 16.11.2018 08:32:28

Ravintola Nerå Turussa Aurajoen rannalla. Peri kertaa olen käynyt lounaalla ja todella herkullista ruokaa on ollut. Ja annokset ovat tulleet nopeasti vaikka tupa täynnä porukkaa. Myös hintataso kohtuullinen.
Helena100
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 19.11.2018 10:30:28

Kävin lauantaina katsomassa Jarkko Valteen ja Osku Heiskasen Showhat drag-shown ja se oli aivan huippu. Esitys oli todella laadukas ja hauska. Heput olivat todella panostaneet siihen, että olivat opetelleet matkimiensa esiintyjien maneerit todella hienosti. Show etenin niin vauhdikkaasti että ei edes huomannut ajankulua. Taputin käteni oikeasti kipeiksi. Ja poskia aloi särkemään loputun hymyily ja nauraminen. Jos sinulla on mahdollisuus niin mene katsomaan. Kiertue lähtee Helsingistä kai tämän viikon jälkeen muualle Suomeen, joten monella on mahdollisuus se nähdä.

Kävimme shown jälkeen ensin drinksuilla ja sitten syömässä italialaisessa ravintolassa nimeltään Bacco. Söin alkuruoaksi Burrata juustoa tomaatin ja basilikan kanssa. Pääruoaksi otin sienirisoton. Molemmat oli oikein hyviä, mutta ei mitään tajunnan räjäyttävää. Kuitenkin sen verran hyvää, että voi sinne toisenkin kerran mennä. Jaoimme ruoan kanssa pullon valkkaria ja lisäksi join alkuun cocktailin ja loppuun Limoncelle likööriä jälkiruoan sijaan. Koko illallisen saldoksi tuli noin 83 euroa mikä ei ollut ollenkaan paha ottaen huomioon juodun alkoholin määrä (3 drinksua ja puolikas viinipullo).
Ystäväni kehui pizzaansa. Sellaisen voisin ensi kerralla kokeilla jos tuonne menen uudestaan. Pöytävaraus on ehdottoman tarpeen ainakin näin viikonloppuisin. Paikka oli koko ajan todella täynnä. Suurin osa tarjoilijoista ei puhunut suomea mikä alkaa olla aika yleinen trendi Helsingissä. Sinänsä mielestäni vähän outoa ottaen huomioon missä maassa olemme, mutta ei sen kannata antaa estää tuonne menemistä.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pecorino » 19.11.2018 14:54:54

Meillä on kanssa tuonne Showhatiin liput. Käytiin viime vuonna katsomassa ja oli jo silloin tosi huippu! Nyt odotan kyllä hyvällä fiiliksellä, ja sun kokemus vielä vahvisti sitä.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 15.1.2019 15:11:06

Nostetaanpa tätä ketjua taas ylemmäs.

Lauantaina kävin katsomassa Helsingin Kaupungin Teatterissa näytelmän Kaasua komisario Palmu. Tämä oli eka kerta minulle tuossa teatterissa sitten mittavan remontin. Tilat näyttivätkin oikein raikkaalta vaikka emme kyllä ihan tarkkaan osanneet sanoa mikä kaikki siellä oli muuttunut.

Näytelmä oli ihan hyvä ja viihdyttävä, mutta ei ihan parasta mitä olen teatterissa nähnyt. Aavistuksen laahaava oli mielestäni Kari Väänäsen esiintyminen. Hän muutaman kerran sotki sanoja ja nimiä. Vaikutti jotenkin ikäänsä vanhemmalta. Mieheni lopussa sanoikin, että "hänhän on jo tosi vanha, vai mitä". Oli pakko googlata eikä hän nyt kuitenkaan ole kuin 65 vuotta.
Mutta ihan kyllä sellainen näytelmä, että kannatti käydä katsomassa. Joskin tarinahan oli kaikille tuttu kiitos lukuisia kertoja uusitun elokuvan.

Teatterin jälkeen (päivänäytös) käveltiin Kruunuhaan läpi kohti Katajanokkaa. Poikettiin somaan pikkupubiin jonka nimeä en muista . Oli just sellainen kunnon kantis paikka mitä vielä jonkin verran kivijaloista löytää. Kaveri mies totesi, että onneksi ei asu sellaisen vieressä, tulisi varmasti poikettua aivan turhan usein. Ja tähän oli meidän mieheni kanssa helppo yhtyä. Meille selkeästi parempi pysyä siellä pöpelikössä kaukana houkutuksista.
Käytiin myös ottamassa yhdet lähes tyhjässä Pataässässä siksi, että yksi kavereistamme ei ollut käynyt siellä ikinä. Oli siis iltapäivä ja kaksi tosi pubiruusua vuorotellen hoilotti karmean kuuloisesti karaokea. Toki tarkoituskin on, että kaikkien täytyy saada laulaa, mutta ei minun tarvitse niistä kaikista nauttia.

Sitten oli päivän toinen kohokohta, illallinen. Ravintola oli nimeltään Shelter ja sijaitsee Katajanokan vanhoissa tiilimakasiineissa. Oikein tunnelmallinen paikka.
Otettiin koko porukka 5 ruokalajin yllätysmenut ja se oli tosi hyvä valinta. Se on ihanaa kun nämä ystäväpariskuntien rouvat on niin päättäväisiä, että minunkaan mies ei kehtaa vastustella. Jos oltais kaksisteen liikkeellä olisi varmasti konservatiivisempi valinnoissaan.
Olen marraskuussa arvostellut tämän saman ravintolan joten nyt tulee vähän toistoa, osa ruokalajeistakin oli samoja.

Saatiin alkuun siikaa joka oli super hyvää. Sitten tuli härkä tartar joka vie kielen, kuten viimeksikin. Kolmantena ruokalajina oli maa-artisokkakeitto. Se on minun kasviskeittosuosikkini ja aivan samettisen pehmeää. Sitten viimeinen oli 12 tuntia haudutettua karitsan niskaa, kuten myös viimeksikin. Ja jälkkäriksi saatiin nyt porkkanakakkua.
Kaikki ruoat oli super hyviä, kaikki todella tykkäsivät niistä. Nyt kukaan ei ottanut viinipakettia. Miehet joivat olutta, minä ja toinen rouvista otimme skumppaa ja toinen naisista joi lemonadea. 2,5 tuntia meni aivan hujauksessa. Sen verran varaavat per seurue aikaa jos ei erikseen sovi. Meille nyt ihan hyvä. Muuten oltais unohduttu istumaan siinä vielä pidempään ja missattu kavereiden bändin keikka. Nyt kammettiin itsemme sinne yhden pubin kautta ja just sopivasti tokan biisin soidessa mentiin sisään baariin. Siitä ei sen enempää täällä jotta ei tule ihan liian helpoksi tunnistaa minua 8) .

Suosittelen Shelteriä tosi lämpimästi. Kertokaa te muutkin vinkkejä kaikesta kivasta mitä olette tehneet ja kokeneet. Tai sitten niistä pettymyksistä niin me muutkin osataan välttää.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 15.1.2019 17:01:41

mä jo odottelin koska Vilman raportti illanvietosta saapuu, näitä on niin kiva lukea.
taisitte olla siellä Katajanokalla Poseidon-nimisessä pubissa, se on kunnon vanhanajan pubi. ja oikeasti todella vanha, vallan perinteikäs.
iltanne kuulostaa mitä viihtyisimmältä ja hauskalta. :P toisessa ketjussa taisit mainitakin että alkoholia pitäisi nauttia vain näissä erikoistilanteissa. siihen olen minäkin pyrkinyt, ja se onkin tässä vaiheessa sujunut yhden ainokaisen mieliteon (minkä sain ohitettua) (puhun tästä tammikuusta) häirimään rauhaani hetkeksi, mutta vain hetkeksi.
jos olen "terve" lauantaina 26. päivä kun ystävä tulee yökylää niin sitten ottaisin mielelläni viiniä jos tosiaan tilanne sallii.
se on ne plussat ja miinukset. jos viini lisää hauskanpitoa kaverini kanssa niin se on erittäin ok. se on vaan niin kivaa valvoa yhdessä ja puhua pulputtaa ja nauraa. en saa minkäänlaisia morkkiksia näistä illanvietoista. viime kerralla tosin sujahti 9 annosta, ja se on liikaa. eli nyt pöydälle paperi ja kynä ja rasti jokaisesta annoksesta.
aina on jälkikäteenkin hyvä mieli, mikä on kestänyt pitkään. kyllä tuommoinen spesiaalitilanne piristää, niin se vain on.
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 15.1.2019 17:36:27

Pitää laitella korvan taakse noita paikkojen nimiä kun kesälläkin pitää pari kertaa piipahtaa siellä Helsingissä. pitää ja pitää, parempi sanoa, että saa käydä.
Mä rakastan old school-pubeja ja ravintoloita. Jossakin semmosessa perinteisessä ravintolassa viime kesänä kävinkin syömässä Kalliossa vaan ei aavistustakaan paikan nimestä :shock: mutta se kyllä löytyy tiliotteelta kun saisin aikaseksi tarkastaa.
Ulkomailla yritän aina löytää ei-niin-fiinejä ja paikallisten suosimia paikkoja. Löytyyhän niitä ja se onkin hauskaa kun ei aina edes ihan varma ole mitä on tilannut kun tarjoilijan kanssa ei ole yhteistä kieltä. Tai joku semmonen kun auringon laskiessa rannalla paistoivat just mereltä tuotua pikku kalaa ja siitä vaan paperilautaselta sormin sitä syötiin.
Kauppahallit ja torit on myös niitä paikkoja mistä minut voi löytää :lol:
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 21.2.2019 16:30:25

.
Viimeksi muokannut Vilma1966 päivämäärä 24.2.2021 07:55:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 0132 » 21.2.2019 23:44:26

Mahtavaa elämysmatkailua. Pimeässä hiippailevat eläimet antaa kunnon sykettä. Pelko... mikä erikoinen ja mahtava tunne sekin on. Ei tietysti pidä aliarvioida eläinten kantamia tauteja.
Lisää juttua ja kuvia odottelen.
Itse alan olla jo jännityksestä jäykkänä. Matkaan lähden 4.3. Tilasin jo lennot. No omassa ketjussani lisää, siis Me Loppasuissa... eiku lopettajissa. Onpas taas hankalaa tuottaa järkevää tekstiä.

Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 22.2.2019 06:46:32

siis mä suoraan sanottuna pidättelin hengitystäni kun luin tarinaasi. olin ihan varma että joku murhaaja oli tunkeutunut telttaanne.
miten joku myyrä, vaikka älypää onkin, osaa avata teltan vetoketjun! on vissiin harjoitellut hommaa eräät kerrat.
voi että, kiitos tarinastasi! ja entä toi jellona? noin makoisasti nukkuu tossa. läheltäkin kuvattu? lisää matkatekstiä, kiitos :P
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 22.2.2019 08:30:54

Minä ajattelin, että se olis ollut pikku apina joka siellä liikkuu :lol: kiitos jutusta ja mielikuvasta!
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja venkku » 22.2.2019 13:30:16

Ai kamala miten jännittävä tarina. :D Mä oisin varmaan saanu sydänkohtauksen tuossa tilanteessa. Aattelin kans että joku varas tai apina tai leijonanpentu tullu sinne telttaan. :lol: Ei mulla hermot kestäis tuollaista. Mun matkakokemukset rajoittuu Ruotsiin ja Viroon, joten aika eksoottiselta kuulostaa. :D ps. Ihana tuo leijona tuossa kuvassa. :)
venkku
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone