Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 14.6.2021 11:47:28

Vastaan tähän vadelman kysymykseen. Ignooraan tuon ylemmän trollin ja suosittelen muitakin tekemään niin.

vadelmamunkki kirjoitti:Meinaatko seurata huomenna miten kuntavaaleissa käy, tai miten oma ehdokkaasi menestyy jos äänestät?

En pitänyt eilen mitään vaalivalvojaisia, mutta luin kyllä tänään, miten kuntavaaleissa kävi. Oma ehdokkaani ei mennyt läpi ja en sitä rehellisesti sanottuna kovin todennäköisenä pitänytkään. Aina olen äänestänyt, poislukien ajat, jolloin olen ollut niin pahoin masentunut ja/tai psykoottinen, ettei ole jaksanut kiinnostaa. Politiikka kiinnostaa kyllä, vaikken todellakaan pidä itseäni mitenkään kovin valveutuneena politiikan tuntijana ja olen vähän sitä mieltä, että jollei äänestä, on turha myöskään valittaa, jos ja kun "väärät" päättäjät sössivät asiat päin prinkkalaa. Toki äänestämisen lisäksi on myös muita keinoja vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin, mutta se vaatii hieman enemmän aktiivisuutta.

Oletko puolueuskollinen vai äänestätkö ennemmin henkilöä?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 18.6.2021 21:13:11

^ Äänestän henkilöä. Asia on vähän monipiippuinen kyllä, koska se henkilön ääni kilahtaa myös sinne puolueen äänisaaliiseen, mutta toisaalta se paljon puhuttu puoluekuri ei päde kaikissa asioissa, eli yksilöiden välillä on kyllä eroa miten he johonkin asiaan suhtautuvat.
Johonkin yksittäiseen asiaan voi olla saman puolueen sisällä hyvinkin erilaista suhtautumista, joten kyllä sillä henkilölläkin on väliä eikä vain puolueella.

Mikä olisi sinulle mieluisin paikka viettää lomaa tai minne matkustaa juuri nyt kesällä?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 20.6.2021 05:07:56

Jonnekin Eurooppaan(poislukien Etelä-Eurooppa) isoille festareille tai ihan kaupunkilomalle pällistelemään paikallisia nähtävyyksiä, rokkibaareja ja yleensä paikallista elämänmenoa. Ranta- tai aktiivilomailija en ole. No, miten aktiivilomailu määritellään, mutta haluan ainakin toteuttaa aktiviteetit ihan omassa aikataulussani ja omilla ehdoillani. Myös jokin suuri kaupunki Euroopan ulkopuolella kiinnostaisi, mm. New York tai Rio de Janeiro.

Taitaa mennä kuitenkin vielä pari vuotta, että uskallan Suomen ulkopuolelle matkustaa. Vaikka itse olisin kuinka rokotettu ja näennäisesti vapaa tulemaan ja menemään, en halua ottaa sitä riskiä, että matkakohteessa pamahtavatkin yhtäkkiä päälle täydet koronarajoitukset ulkonaliikkumiskieltoja myöden tai maa on muuten vain aivan kaaoksessa ja kurjuudessa koronan jäljiltä. Aina tosin matkustaessa ottaa riskin matkan piloille menosta ilman koronaakin.

Omat kokemuksesi suomalaisesta julkisesta terveydenhuollosta? Onko se pelkkää arvailua ja Buranaa niin kuin usein haukutaan?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 2.7.2021 13:17:28

^ Yleisesti ottaen terveydenhoitomme on ihan hyvää, mutta kaksi (2) kohtalaisen kelvotonta terveyskeskuslääkäriä olen kohdannut elämässäni. Molemmat töissä vieläpä samalla terveysasemalla.
Jossain vaiheessa aloin kieltäytymään näiden tohtorien vastaanotoista, jos yritin varata puhelimitse lääkärinaikaa. Ajanvarauksessa työskennellyt hoitaja tuntui ymmärtävän toiveeni hyvin, ja sain sittemmin aikoja ihan päteville ja kivoille lääkäreille sillä terveysasemalla. :)

Onko asunnossasi kuuma? Jos on, miten viilennät? (terveisin: uuden tehokkaan propeli-tuulettinen omistaja : )
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 5.7.2021 04:45:40

Tässä kämpässä lämpötila nousee max. 27 asteeseen pahimmilla ja pitkään jatkuneillakin helteillä. Mulle se ei ole liikaa, vaan lähinnä luksusta, koska olen hirmuinen vilukissa ja palelen enemmän tai vähemmän suurimman osan vuotta. Verrattain iso läpitalon asunto, jossa saa läpivedon toimimaan simppelisti. Kun pahimmilla paahteilla laittaa sälekaihtimet kiinni ja avaa ikkunat yöksi, niin mainiosti pärjäilee. Toki esim. imuroidessa saa hien pintaan helposti. On meillä tuollainen lattiatuuletin. Isäntä sitä tykkää helteillä käyttää. Itse en siitä mitään kummempaa hyötyä koe, mutta en mitään haittaakaan.

Mitä tykkäät näistä Suomen helteistä asteikolla 1-10? (1=aivan totaalista kärsimystä, 10=ihan paras mahdollinen kesäsää)
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 5.7.2021 11:55:15

9
Tykkään kuumasta, mutta en annan kymppiä, kun välillä joutuu tekemään vähän ruumiillisia harjoitteita ulkona ja silloin vähän ahdistaa. Ja tietysti tiedän, että tämä on liiankin rankkaa monille joilla on jokin sairaus tai joutuu tekemään ruumiillista työtä ukona.

Toivon, että kaikki lämpö ja aurinko ei ole kulutettu loppuun ennen kuin oma loma alkaa 8)

Pakastatko itse mansikkaa tai muita kesän marjoja? Jos et niin ostatko pakasteita vai etkö vaan syö marjoja?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 9.7.2021 00:49:12

Mansikoita tulee yleensä ostettua ja pakastettua määrä X. Muita marjoja en osta, mutta pakastan ja syön kyllä. Anoppi näet on ahkera marjastaja ja kantaa innolla osan saaliistaan meillekin. Saaliin määrä toki on marjavuodesta kovasti riippuvainen.

Oletko tyytyväinen omaan kroppaasi? Pistetään taas se 1-10 -asteikko(1= aivan hirveä ja elämäni pahin kriisi, 10= erittäin hyvä, ellei täydellinen)
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tirlittani68 » 18.7.2021 17:58:03

En ole tyytyväinen kroppaani ja harvoin ollut. Silloin kun olen ollut tyytyväinen niin olen kärsinyt joko syömishäiriöstä, liiasta urheilusta tai päihderiippuvuudesta. Nyt olen taas laihiksella ja yritän kerrankin pudottaa painoa terveellisesti. Lääkkeet ovat turvottaneet viimevuosina ja ylipainoa on 10-15kg.

Odotatko jo syksyä? Mitä syksyssä odotat?
Tirlittani68
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja PatrickBellamy » 20.7.2021 09:41:27

Voin kertoa sinulle, mitä en odota .... uusi lukitus. Mitä luulet tapahtuvan?
PatrickBellamy
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 23.7.2021 00:41:10

^/^^ En usko, että uutta lukitusta tulee enää ainakaan täydessä mittakaavassa. Vähän kauhulla kyllä uutisia seuraan, koska onhan tässä soudettu ja huovattu jo ties kuinka pitkään ja moneen kertaan. Rokotuskattavuus on kuitenkin jo varsin suuri, tartunnat ovat pääasiassa muilla, kuin riskiryhmillä ja sairaanhoidon ylikuormittumisesta ei ole mitään hälyyttäviä merkkejä, joten ehkä tässä toivoa on. Rajoitukset tosin tiukentuivat taas muutamilla alueilla, mm. täällä, missä minä asun. Käytännössä se tarkoittaa toistaiseksi ainoastaan ravintoloiden aukioloaikojen lyhentämistä. Henkilökohtaisesti tuo ei mua liikuta. En ole enää vuosiin jaksanut heilua baareissa aamuyöhön asti. Jotakuta yökerhoyrittäjää tai tapahtumajärjestäjää saattaa hyvinkin liikuttaa.

Syksykysymykseen: En todellakaan odota syksyä. Olen kesän ja valon ystävä ja kaamosaika on masentavaa. Nyt tuntuu vieläpä siltä niin kuin kesä olisi mennyt ohitse ihan huomaamatta. Eräs läheiseni kuoli tässä kuussa pitkällisen ja sangen ikävän sairastelun jälkeen ja ajatukset ovat olleet siinä asiassa sen verran tiiviisti, etten ole ehtinyt kunnolla nauttia kesästä. Jos jotakin positiivista pitää syksystä keksiä, niin ehkä se, että koronarokotukset ovat silloin toivottavasti niin pitkällä, että tämä säätäminen ja sekoilu viimein hellittää.

Koska sait viimeksi jonkun itkemään?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Olohuone