Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja 1970 » 16.12.2020 06:44:01

Kerroin tomerasti duunikaverille, miten veronica näyttää tosi seksikkäältä, kun hän silittää, siis vaatteita.
Saattoipa tuo itätyttö hyvinkin kuulla, mutta varmahan en voi toki olla ja tällastähän voipi sattua.

Joulumus on antamisen ja lahjomisen kultaista aikaa. On kovia ja pehmeitä paketteja ja monennäköistä ja kokoista ja olemukseltaan vaihtelevan tyylistä tavarantoimittajaa. Ihan vaan mielenkiinnosta ja mielikuvituksen vapauttaen
ja melko harmaan sävyisen palstan piristeeksi kysynkin:

Kaikista maailman tyypeistä, kelle antaisit ??
Bentsoitta 22.2.17 alkaen ja
selkeenä sulhasena since 8.1.19 !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 16.12.2020 19:22:36

Vastaan nyt ihan tylsästi ja mielikuvituksettomasti, että antaisin kaikista maailman ihmisistä mieluiten omalle armaalle ukkokullalleni.

Mitä haluaisit syödä viimeisellä ateriallasi?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 16.12.2020 19:49:15

Määki vastaan tähän sopivan tylsästi, että naiseni ihanaa ja erittäin hyvää kotiruokaa.

Millä Sut lahjotaan ??
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 17.12.2020 07:08:55

Eiköhän mua kannata ihan rahalla lahjoa. Sillä voin sitten toteuttaa itseäni ja materialistisia toiveitani, kuten kulloinkin itse haluan. Siis sikäli, kun viitsin rahojani mihinkään isoon tuhlata, vaikka varaa olisikin. Sen lisäksi, että olen ahne, olen myös perkeleen nuuka ja pahemmaksi vain menen, mitä enemmän ikää tulee :roll: . Tosin se raha tuo tyydytystä ihan numeroina pankkitilillä tai käteispinkkoina patjan alla. Hyvä taloudellinen tilanne edustaa mulle perusturvallisuuden ja elämänhallinnan tunnetta, kuten varmaan monelle muullekin. Niin se täällä kapitalistisessa järjestelmässä vain toimii, vaikka jotkut valehtevatkin, etteivät piittaa rahasta lainkaan. En mä tokikaan ihan mitä vain ole valmis rahasta tekemään ja kaikista moraalisista periaatteistani luopumaan maksua vastaan. Näin ainakin uskallan väittää nyt, kun kukaan ei ole tarjonnut tarpeeksi suurta summaa, enkä myöskään en ole aivan totaalisessa rahapulassa :mrgreen: .

Koska viimeksi olet suuttunut jostakin aivan naurettavasta pikkuasiasta? Mikä asia/tilanne oli kyseessä?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 28.12.2020 08:12:15

En tosiaankaan (kätevästi) muista, mutta se lienee ollut niin pieni asia, ettei siitä ole jäänyt siksikään mainittavaa muistijälkeä.
Suuttumus tai siihen liittyvät tunteilut on vähentyneet roimasti, kun ei ole lukenut enää maapallon ihmisten mielipidepalstoja,
ollenkaan. Sen tarpeettoman sontakaistan poisjättäminen omasta elämästä on yksi tie parempaan ja eheempään mielenterveyden balanssiin. Suosittelen, kaikille. Suuttumus on siksikin vähäistä, sillä mulla on niin kultainen kihlattu, koirani ja hyvät työkaverit.
Ihmiskikkelit vältän parhaiten olematta niiden kanssa tekemisissä, sillä eihän kusipäätkään pidä minusta, eikä tule kanssani toimeen.

Koemme tänään elämää joulunjälkeistä. On tylsän kysymyksen vuoro. Mitä odotat tulevalta vuodelta ??
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vieras » 28.12.2020 08:32:38

Hyvä kysymys. Mitä odotan? Odotanko oikeasti mitään sen suurempia? Mieleen tuli ekana että kunhan elämä pysyisi näinkin vakaana ja rauhallisena kuin nyt on niin en muuta pyydä. Juuri rauhalliseen, vakaaseen elämään tottuminen on ollut vaikeinta. Vaikka olin raittiina niin silti se vanha elämäntyyli yltiöpäisine tekoineen jatkui, muutin paikkakuntaa, ihmissuhteet vaihtui jatkuvasti. En sano että se huonoa aikaa olisi ollut, en mitään pahaa tehnyt, en vain osannut olla paikallaan pitkää aikaa, aina jokin uusi asia kiinnosti. Tuntui että pelkäsin paikallaan oloa, pysähtymistä, että se olisi jotain kauhean tylsää johon olisi sitten pakko ottaa viinaa että kestäisi. Kummallinen ajatus. Nyt olen ollut "paikallaan" jo vuosia eikä tämä ollutkaan tylsää ja pelottavaa. Päinvastoin.
Suuttumisesta voin kertoa, että suutun äkkipikaisesti. Vaikka kuinka yritän ja lupaan, etten suuttuisi, niin suutun ennenkuin muistan, että lupasin etten suutu. Ääni kovenee, sanat sinkoilee, jälkeenpäin hävettää ja nolottaa, joudun taas anteeksipyytämään. Tympii, eikö minusta tullutkaan mukavaa kivaa raitista, vaan kiukkuinen äkäpussi, jota ei enää viinakaan hillitse :lol: :lol:
Kysymys: Miten olet kyennyt hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet? Vai yritätkö muuttaa itseäsi ja miksi? Minkätakia?
Vieras

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 29.12.2020 06:18:52

^ Sekä hyväksyn että muutun, samanaikaisesti.

Muutun, koska mielestäni hyvään elämään kuuluu uuden oppiminen, kehittyminen ja henkinen kasvu läpi elämän. Siihen kuuluu myös virheidensä myöntäminen ja niistä oppiminen.
Samalla on hyväksyttävä oma virheellisyytensä, mutta ei kuitenkaan juututtava toistamaan samoja virheitä jatkuvasti, niin kuin päihderiippuvuuden aikana teki.

Teetkö uudenvuodenlupauksia?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

2021 !

ViestiKirjoittaja 1970 » 29.12.2020 06:30:34

Lupaan olla tekemättä. Teen kyl "jatkosopparin" asioihin, harrasteihin ja suunnitelmiini.
Pidän kiinni ja päästän irti. Koitan pitää yllä yhteyttä itseeni. Päästän pahan taka-alalle.
Etualaa ei ole vuosiin vienyt pyttyni tai egoni. Sen vie vain ajoittain turpoava tarpeeni.
Miehen ja naisen välisessä rakkaudessa meillä on tyhjä, valkoinen paperi, jonka
olen kauniisti asetellut toissa vuonna pieniin, puisiin raameihin ja tarjosin tuota
mystistä kyhäelmää tuolloin hänelle ikäänkuin "sopimuksena". Se on "voimassa".

Mitä on todellinen tasa-arvo ihmisen tosielämässä ?? Kerro arkinen, elävä esimerkki.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 30.12.2020 05:12:48

^ Tasa-arvoa on ainakin se, että jokaisella ihmisellä on yhtäläiset ihmisoikeudet ja ihmisarvo riippumatta sukupuolesta, ihonväristä, syntyperästä, yhteiskuntaluokasta tms.

Tärkeä pointti minusta on, että tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä, niin kuin se joskus (tahallaan?) väärinymmärretään.
Miesten ja naisten ei esimerkiksi tarvitse muuttua sukupuolettomiksi ollakseen yhtä tasa-arvoisia, vaan jokainen saa olla täsmälleen niin miehekäs tosimies tai naisellinen tosinainen kuin haluaa ja tuntee olevansa. Toisaalta kenenkään ei ole myöskään pakko ahtaa itseään mainittuihin sukupuolirooleihin, ellei se hyvältä ja oikealta itsestä tunnu.
Tasa-arvoa on siis oikeus olla sellainen kuin haluaa, muita vahingoittamatta.

Suomessa ja Pohjoismaissa tasa-arvokehitys on perinteisesti paremmalla mallilla kuin monessa muussa osassa maailmaa, vaikka paljon fiilattavaa ja parannettavaa on vielä täälläkin.
Tasa-arvoa on myös uskonnon vapaus, joka on kirjattu Suomen perustuslakiinkin. Se tarkoittaa oikeutta harjoittaa sitä uskontoa kuin haluaa kunhan ei sen nimissä riko muita lakeja. ja se tarkoittaa myös uskonnottomuuden vapautta (jota noudattaakin jo ilahduttavasti yli neljännes kansasta : )
Metkaa sinänsä että tasa-arvoon kuuluu myös uskonnon vapaus, vaikka uskontojen nimissä sitä tasa-arvoa myös usein poljetaan, valitettavasti.

Konkreettinen arkinen esimerkki? Mieleen tuli yksi, joka ei vielä edes toteudu mutta jota ollaan ajamassa pikkuhiljaa eteenpäin. Yhtäläiset kutsunnat asevelvollisuuteen sekä tytöille että pojille. :idea: Kun kutsunnat ulotetaan koko ikäluokkaan kerrallaan, on mahdollista kehittää myös valinnaisuutta. Asepalvelukseen voisi ottaa vain sopivimmat ja motivoituneimmat, joita löytyy yhtä lailla tytöistä kuin pojistakin.

Konkreettinen esimerkki nro 2. Työpaikkojen uusi rekrytointijärjestelmä, jossa työnhakijan nimi ja sukupuoli eivät näy työnantajalle ennen kuin näkee tämän livenä esim. työhaastattelussa.
Tämä on hyvä systeemi, koska on havaittu että etenkin nimi saattaa olla este päästä edes työhaastatteluun, vaikka muuten olisi miten sopiva. Joku Virtanen on voinut olla etulyöntiasemassa pelkän nimensä ansiosta verrattuna vaikkkapa johonkin Muhammediin tai Hagertiin.

Jos sinun pitäisi muuttaa Suomesta johonkin toiseen Pohjoismaahan, niin mikä näistä olisi uusi kotimaasi: Ruotsi, Norja, Tanska vai Islanti? Ja miksi? :)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 2.1.2021 06:01:53

Ruotsissa on se raivostuttava diskuteerauskulttuuri. Tärkeintä on, ettei kenellekään vain jää paha mieli, mutta asiat eivät sillä tyylillä etene mihinkään. Tanska on keskieurooppalaiseen tyyliin pirun konservatiivinen maa, vaikka turistien iloksi ja rahojen viemiseksi esittävätkin jotakin vapaamielisyyden Mekkaa. Ainakin ennen oli näin. En tiedä, onko tuo enää muodikasta vai ollaanko siellä nykyään ihan avoimesti konservatiivisia. Norjassa on hiton kallista ja siellä ei saa tehdä mitään, esimerkiksi juoda puistossa kaljaa sunnuntaisin. Islannista en tiedäkään mitään, mutta syrjäinen ja eristäytynyt pienen populaation mesta saa aikaan puistatusta. Näin sanoo hän, joka asuu syrjäisessä pienen populaation Suomessa ja vieläpä hirveässä junttikylässä täällä :mrgreen: .

Siinä keksin lähinnä huonoja puolia, mutta näillä valintani on Norja. Kuvittelen, että se kulttuuri sopisi meikäläisen mielenmaisemaan parhaiten. Tulenhan mä nuukana ihmisenä mainiosti toimeen tässäkin sangen kalliissa maassa, eivätkä ne mua kaljan juomisesta sentään vankilaan pistä :mrgreen: .

Noin yleensä; jos mun pitäisi muuttaa Suomesta pois, niin kyllä mä johonkin pohjoismaahan suuntaisin. Niissä elintaso, lainsäädäntö, infrastruktuuri, koulutuksen taso, terveydenhuolto, sosiaaliturva jne. ovat kuitenkin hyvin samaa tasoa Suomen kanssa, eivätkä kulttuurierotkaan tyystin sietämättömiä ole verrattuna tosi moneen muuhun maailman kolkkaan. Luontokin on kaunista ja sitä on jopa vielä jäljellä.

Mikä vuosi on ollut tähän astisessa elämässäsi(No tietenkin. Tulevan näkijät saavat toki myös vastata :mrgreen: ) itsellesi merkityksellisin tavalla tai toisella?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 2.1.2021 17:19:30

Tämä vuosi. Perusteluni on melko aukoton. Mun elämässä on yksi osa-alue ihan päin persettä.
Asuminen. Se tilanne korjataan, eikä pitäis enää montaa herranaikaa siihenkään läpittemurtoon olla.
Muutoin on timankia, vaikka tällanen lausunto onkin Suomen kaltaisessa, mentaalishenkisessä
herkkähipiäismestassa ehkä harkitsematon, mutta olen melkein latino, joten mä voin.

Mikä on vielä keksimättä ?? (vaikka tarvetta sille on jo ollut kauan).
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 3.1.2021 06:31:29

Kai sitä kaikenlaista olisi...

-oikeasti toimiva yhteiskuntajärjestelmä. Kaikki tähän mennessä kokeillut falskaavat jostakin lävestä, jotkin enemmän, kuin toiset. Tämän kehittämiseksi tosin tarvitsisi varmaan keksiä ihminen ihan uusilla asetuksilla.

-pilleri(tai voi se olla pistoskin), joka parantaisi kaikki sairaudet yhdellä nielaisulla ja ilman mittavia ja pitkäkestoisia sivuoireita. Jotkut sanovat, että lääketiede on kehittynyt todella pitkälle, mutta enpä nyt tiedä, jos esim. syövästä parantuakseen pitää vääntää ja kääntää ja kitua läpi pitkälliset sytostaattihoidot. Lääkefirmoille tuollainen ei vain taitaisi olla kovin kannattavaa tai sitten sen taikapillerin kappalehinnan pitäisi olla varsin tähtitieteellinen ja se ei taas olisi kannattavaa yksilölle tai yhteiskunnalle.

-rangaistusjärjestelmä, joka oikeasti toimii. Tarkoitan sitä, että rikoksen uhri saisi oikeutta(sikäli kun niin subjektiivinen asia on määriteltävissä), tekijä rangaistuksen, joka tuntuukin jossain, mutta tekisi sen jälkeen tekijästä myös yhteiskuntakelpoisen ja lisäksi sen pitäisi olla suht edullinen yhteiskunnalle. Sen pitäisi myös sopia sivistysvaltioon, eli mikään silmä silmästä -kuoleman- tai muu kidutustuomio ei tule kyseeseen.

-tätä pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen, mutta kaikenlaiset elektroniikkavempaimet, jotka kestävät käytössä ja pitkään. Näitähän valmistettiin ennen, mutta sitten tultiin siihen tulokseen, että bisnes pyörii huonosti, jos masiina X ei hajoa heti parin vuoden takuun umpeuduttua. Mulla tosin on erinäisiä laitteita, jotka ovat kestäneet ahkerassa käytössä paljon, paljon yli takuun ja jopa paljon, paljon yli sen, mitä yleisesti pidetään yhtään realistisena. Mm. läppäri, mikroaaltouuni ja muutama sähkötupakan akku. Ehkä olen saanut laatukamaa, ehkä mulla on käynyt hyvä säkä tai ehkä en kaltoinkohtele omaisuuttani kovin pahoin. En tiedä, mutta ei mulla myöskään ole henkilökohtaisesti ihan hirveästi valittamista alituiseen hajoilevista laitteista.

Minkä kirjan luit viimeksi? Onko yleensä tullut luettua kirjoja ennemmänkin, kuin ne 2, jotka koulussa käskettiin?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 4.1.2021 10:09:02

Luin viimeksi dekkarin nimeltään Ehdoton valta, Mariette Lindsteniltä. Ja nyt meneillään Max Seeckin Hammurabin laki. Keskimäärin luen noin kirjan viikossa. Joskus venyy paljon pidemmäksi yhden kirjan lukeminen, mutta toisaalta joskus voi mennä kolmekin dekkaria jos on hyvin aikaa. Pääasiassa siis suurkulutan dekkareita, mutta muutakin välillä luen. Nyt pöydällä on Sapiens, josta luen pätkiä aina silloin tällöin ja hyllyssä odottaa Michelle Obaman muistelot.

Onko olemassa joku ihminen jonka elämän kerran haluaisit lukea, vaikka sitä ei olisi edes kirjoitettu? Entä onko jonkun oma tarina muuttanut käsitystäsi ko ihmisestä perusteellisesti?
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 5.1.2021 05:59:08

Äkkiseltään ei tule mieleen ketään julkisuuden henkilöä, jonka elämänkerta nyt kiinnostaisi(Kaikkien niiden elämänkerrat on jo luettu, jotka ovat kiinnostaneet, eikä niitä kovin montaa ole), mutta haluaisin lukea jonkun esi-isäni tai -äitini elämästä vaikkapa 1800-luvulta. Tällaista ei siis ole kirjoitettu, ainakaan tietääkseni. Kiinnostaisi ihan historiallisena katsauksena, miten yksittäinen tavallinen pulliainen eli elämänsä ennenvanhaan ja lisäksi kiinnostavat toki ne omat juuret. Suvussa on kuitenkin ollut monenmoista tapausta niin hyvässä, kuin pahassakin. Sukututkimus kiinnostaa mua jonkin verran, mutta toistaiseksi ei niin paljon, että alkaisin asian eteen jotain tehdä.

Käsitykseni joistain tunnetuista henkilöistä ei ole mitenkään olennaisesti muuttunut elämänstoorejaan lukemalla. Joitakin yllättäviä yksityiskohtia ja nippelitietoja on toki tullut vastaan, mutta eivät ne kokonaiskuvaan ole juurikaan vaikuttaneet. IRL käsitykseni onkin sitten muuttunut useammastakin ihmisestä, ihan taviksista siis. Olen pitänyt joitain tyyppejä aivan mulkkuina ties minkä itse keksimäni syyn vuoksi ja ovatkin osoittautuneet tosi mukaviksi, kun on paremmin tutustunut. Päinvastoinkin on toki valitettavasti käynyt, eli jotkut alkuun mukavina pitämäni tyypit ovat osoittautuneet mulkuiksi.

Onko tammikuusi tipaton?
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 5.1.2021 06:35:17

No, onhan se silleen ihan miettimättä. 11 vuotta sitten taisi olla kans ja sen jälkeen se on jotenkin lähtenyt täysin rukkasista ja lapasista.

Tohon edelliseen, mainioon kysymykseen tahdon vielä vastata, että oman isäni, joka eli lyhyen, mutta värikkään elämän ja oli myös, kaiken muun hyvän ja pahan lisäksi, todella hyvä kirjoittamaan (ja tekemään puusta asioita, laulamaan, hurmaamaan naiset jne.)
David Bowien, joka oli liian fiksu jakaakseen koko elämäänsä tuntemattomien kanssa. Ilmiö on yleinen nykyään paljon merkityksettömämpien ja tylsempien artistien taholta. Ja mehän ollaan täällä, plinkin artistit, kaikki ihan naamattomia noupadeja.

Millasta liikettä tai toimintoa suosit 2021 ??
- ruottalaista eli kaikilla pitää olla jättekivaa ja asia varmistetaan puhumalla paljon tyhjää,
- nykyamerikkalaista eli totuudella ei ole mitään väliä, mutta väritetyt stoorit on järkyttävän isoja,
- suomalaista eli tiukasti asiapohjalla ja hoidetaan etupäässä asiat ihan kunnialla himaseen,
- omaa malliasi, millasta ??
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone