Kirjoittaja jumpura » 9.9.2020 20:44:27
En tiedä toimiiko kansalaisopistot nyt korona-aikana. Minä kun siirryin eläkkeelle niin aloitin kasalaisopistossa erilaisia juttuja. Oman menneisyyden kirjoittamista, dekkarin kirjoittamista, muunlaista kirjoittamista, Venäjää, puutöitä, vesijumppaa. Ei kaikkia kerralla mutta milloin mitäkin. Mm. ihan tuo mainitsemani puutyökurssi oli minulle kelvollista yksinäisyydentorjuntaa vaikkei siltä kurssilta sydänystäviä löytynytkään, kunnostinpahan vanhan kiikkutuolin ja rakensin itsesuunnitellun kenkiensäilytyslokerikon johon kuuluu näppärästi sisääntaitettava "kenkärenki", eli kenkien poisottamista helpottava väline.
En tiedä toimiiko Suomessa nykyisellään minkälaisia keskusteluryhmiä joissa voisi keskustella siitä mistä kokee tarpeelliseksi keskustella, vaikkapa siitä että ompas täällä yksinäistä.
Mutta kuten alussa mainitsin, voi olla ettei tapahtumia juurikaan nyt järjestetä.
Sitäpaitsi tuo mitä alussa mainitsin on ihan totta (vaikkei sitä kirjoittamani tekstin perusteella ehkä todeksi uskoisikaan), olen opiskellut kansalaisopistossa kolmenlaista kirjoittamista, joten olen jo meikein kirjoittamisen laktoosi-intoleranssi (vapaasti Reijo Mäen romaania mukaillen). Kirjoja en ole kirjoittanut enkä enemmälti lukenutkaan. Täällä kysytään että mitä kirjaa luet parhaillaan? No "Kenelle kellot soivat.", se on kesken, on ollut kesken nyt muutaman vuoden. Viimeksi luin sitä Ateenan Akropolis -kukkulan juurella, kun kävin Kreikassa turistimatkalla. No nyt olen jo eksynyt aiheesta pahan kerran...
- kuka mummon lumeen sorti? -