Olet täällä

Paha olla

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Olohuoneeseen kirjoittaminen ei vaadi rekisteröitymistä.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Paha olla

ViestiKirjoittaja t-petsku » 2.11.2020 10:54:30

^ Annan varovaisen tykkäyksen, hieman esoteerisestä sanakäytöstä johtuen :)
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1345 » 2.11.2020 17:37:02

Terve!

Olet rohkea kun uskallat puhua vaikeasta asiasta. Se vaatii paljon koska Suomessa on ikävä kyllä vahva leimautumisen vaara kun puhuu alkoholismista mutta alkoholismi on sairaus, ei kannata syyllistää itseään liikaa. Apua ja tukea on saatavilla ja alkoholismista voi toipua. AA-ryhmiä on joka puolella Suomea ja terveyskeskuksesta saa apua. Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi mielenterveyden ja päihde työn osaamisalalla. Toivota sulla hyvää jatkoa sekä myös voimia. Hyvää syksyn jatkoa!
1345

ViestiKirjoittaja Pocahonzu » 2.11.2020 21:20:04

Kiitosta vaan viesteistä, t-petsku ja 1345! Aattelin hyristä jonkin aikaa omissa oloissa hiljaa, mutta kyllähän se päätä paijaa tai tarvittaessa tukistaa, kun joku reagoi mun jupinoihin - siksipä tässä muutama turha sananen...

Tosiaankin, apua alkoholismiin saa ympäri hyvinvointivaltiomme ja muutakin hoivaa kiitettävästi, ei olla sodan jaloissa tai diktatuurin liiskaamana. Ja pakkohan se on jottain tehrä, mikäli elämänhallinta lipsuu kourista.

Kuulostaa varmaan epäuskottavalta, mutta nyt on ganska bra olo olla ilman alkoholia, ei pahemmin mielitekoja. Niin, että tollasten vinkumisviestien jälkeen vai?! Niin, tulikohan sitä huudettua tuskaa eetteriin sen verran antaumuksella, että hermoradat pyörtyivät ja virkosivat uudessa asennossa. On täsä tapahtunut kaikenlaista, tullut kelattua ahkerasti ja luettua myös Plinkin juttuja laidasta laitaan. Kaikenlaisia ihmiskohtaloita sitä on, antavat vähän näkökulmaa omaa elämään...

Saattaahan se olla, että voisi olla tervehdyttävää kirjoitella tuonne Vähentäjiin, kun tässä on vähentämistarkoituksia. Katotaan ny. Toistaiseksi on ihan kiva aatella olevansa reippaana pikkujoulukausi, saada sisäistä valoa kaamoksen keskelle, tehdä kivoja juttuja ja levätä. Mitähän sitten joulun aikaan, enpä tiiä. Mutta tammikuussa on aina tipaton, ollut jo vuosia.

Huomenna tärkeä päivä. Kohta ehkä uni. Ihan ilman kemikaaleja. No, Niveaa on naamassa kyl...
Pocahonzu

ViestiKirjoittaja Pocahonzu » 13.11.2020 07:35:15

Enpä oo laskenut näitä kirkkaita päiviä ilman kirkasta. Oon keskittynyt kelaamaan muita asioita kuin juopottelua. Ollut paljon tekemistä, painetta hoitaa asioita, joista saa kiksejä ja seuraa hyvää tulevaisuuden työtilaisuuksissa.

Plinkkiä tulee luettua päivittäin, mutta itselle tuo voimaa sisäänpäin kääntyminen, oma hiljainen taustakela. Joillekin asioille löytyy sanat, ääni ja selitys, jotkut jutut tuntuvat ja kolahtavat, eräät näkymät ovat kuvia, kuvitelmia, visioita, näkyjä, välähdyksiä. Itseä kohti mennään. Vähän oon rumankaunis ja levälläni kuin pajupensas, tässä yhdessä kohtaa juurtuneena, lehdet tiputtaneena, voimia juuriin keräten.
Pocahonzu

ViestiKirjoittaja Pocahonzu » 3.12.2020 22:53:01

Heipätihei.

Ei oo mattikykäset menossa - hinataan ylös ja tullaan vauhdilla alas ja elämä on ihmisen parasta aikaa. Parast'aikaa en elä parasta aikaani, en kai ole sitä koskaan elänytkään. Mutta on kai nää muutamat tervehenkiset (ei ees alkkohoolii) viikot kupruja tasoittaneet. Ei ole ollut liian paha olla. Vaikka ei ny mitenkään mainittavan hyväkään olo. Oloja on pidellyt. Oloja poltellessa. Ei olo ojaan kaada. Parempi olo siellä kuin olo täällä.

Kirjoitan ihan vaan siksi, kun oli niin ilahduttavaa taas kuulla metsänreunan miehen ääni tuolla Lopettajissa. Ei mulla muuta asiaa. En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa Vähentäjiin. Hyviä juttuja teillä monilla.
Pocahonzu

ViestiKirjoittaja t-petsku » 4.12.2020 11:49:21

Mulla on tänään, just nyt, suht tasainen olo. Ulkona tulee lumea pyrynä, ja ikkunasta ulos katselu ei tunnu niin karsealta ajan käytöltä. Muutenkin muut ajan tappamisen muodot ei tunnu myöskään liian tylsiltä näin perjantaina.
Tunti kerrallaan, aika kiirehtii ja olo myös.
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Pocahonzu » 5.12.2020 19:08:07

Moi Teepezcu, tykkääkkönää teestä? Kun luin viestisi, kattelin miekii akkunasta juur ulos ja täälläkin taivas hilseili lunta. EI LUMEA, niinkuin sanoit. Mutta kiitos hymystä.

Lume voi tarkoittaa
- hallusinaatiota eli harha-aistimusta
- plasebon eli lumelääkkeen kuviteltua tai psykosomaattista, ennakko-odotuksiin perustuvaa vaikutusta
- harhaa yleisesti
- Mediakeskus Lume, Helsingissä sijaitseva audiovisuaalisen alan koulutus-, tutkimus- ja tuotantokeskus

Oot maininnut muuallakin tääl Plinkkiländin viestiketjuissa, että harrastat ikkunasta ulos tuijottelua. Toinen asia, josta tykkäät, on siiderinjuonti. Telkkaria kans välil kattelet. Mitäs muuta sä puuhaat - luetko, pelaatko, kuntoiletko, käveletkö, käytkö kirjastossa? Mä teen nyt tikusta asiaa, koska pakoilen työntekoa, etähommia tänään ja ressiä jouluun asti, vain koko ensi vuosi riippuukeinuuroikkuu siitä, mitä saan aikaiseksi tulevina päivinä. Viikonloppuna työskentely on siitä kivaa, että se on vähän niinkuin tekis piilossa hommia ja saan salaa aikaiseksi asioita, eikä kukaan hönkäile niskaan ees mielikuvissani. Ei kai kukaan mua painostaisi muutenkaan, kuhan vaan tartten oman omituisen tilani, monella tapaa.

Tällaista lärinää tänään pikkukarsinassani, röh.
Pocahonzu

ViestiKirjoittaja t-petsku » 6.12.2020 11:17:46

Luen ja pelaan (tietokoneella ja XBoxilla) sen mitä keskittymiskyky sallii. Korona pitää kyllä aika hyvin huolen ettei oikein jaksa keskittyä mihinkään..
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mansikka » 8.12.2020 12:47:02

Moikka Pocahonzu!
En tiedä miten ajauduin tälle sivulle, mutta ihan mielenkiinnosta jäin lukemaan viestejä. Mulla ei siis itselläni mitään alko-yms ongelmia, mutta terveydenhoitoalalla työskentelevänä kaikki kiinnostaa :) Siis ihmisten ongelmat ja auttaminen.
Mulla ei varsinaisesti ole muuta sanottavaa kuin se, että tallenna ihmeessä itsellesi kaikki nämä kirjoitukset ja näytä ne terapeutille tai ihan kenelle vaan, jolta joskus (toivottavasti) haet apua. Sanoit ettet osaa kertoa fiiliksistäsi tms. mutta sä olet todella lahjakas kirjoittaja! Sun teksti on tosi rikasta ja värikästä ja sitä on kiva lukea vaikka aihe ei ole niin kiva. Oletko koskaan miettinyt kirjoittamista ihan työksesi?? Mutta joo, kuvailet teksteissäsi tosi hyvin sun tuntemuksia, joten ne voi ihan hyvin antaa luettavaksi jollekin, jos tuntuu että puhuminen on vaikeaa. Tosi paljon tsemppiä sulle ja rauhallista joulua!
Mansikka

ViestiKirjoittaja Mansikka » 8.12.2020 12:51:58

"Rumankaunis ja levälläni kuin pajupensas, tässä yhdessä kohtaa juurtuneena, lehdet tiputtaneena, voimia juuriin keräten.[/quote]

Täähän on jo valmis runo <3
Mansikka

ViestiKirjoittaja Pocahonzu » 8.12.2020 20:26:57

Mansikka. Tästälähin muistan aina tämänhetkisen tunteeni, kun näen mansikan. (Meinasin sanoa, että viestisi kirvoitti jne., mutta ei tähän kirvoja tartteta.)

Mä palaan asiaan. Koska avasit mun päätä ja sydäntä. Olet oikealla alalla, sinä punainen marja.
Pocahonzu

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 9.12.2020 18:01:32

Mistähän muuten johtuu, että joillakin, jotka kirjoittavat tänne, ei näy nimimerkki sinisellä vaan mustalla, jota ei voi klikata ja katsoa esim. milloin käyttäjä on liittynyt päihdelinkkiin ja kuinka aktiivinen on? Liittyykö se jotenkin kirjautumiseen tai siihen, että ei ole kirjauduttu vai mihin?
Viimeksi muokannut Lempeä kettu päivämäärä 13.12.2020 16:39:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Yritetään taas uudestaan.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lumikko » 12.12.2020 17:06:10

Masennus ja yksinäisyys on täyttä helvettiä itse lääkitsen sitä alkoholilla, joka hetkellisesti helpottaa tilaa mutta pahentaa oloa pitkäaikais käytössä, vaikka on arsenaali masennuslääkkeitä. Nyt joulun alla on tärkeää muista kaikkia ihmisiä jotka kituvat yksin neljän seinän sisällä.
Lumikko

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 13.12.2020 16:42:46

Toivon sinulle Lumikko voimaa löytää kavereita, vaikka jonkin harrasteen tai nyt koronan vuoksi turvallisempi paikka on jokin netin luoma harrastusalusta, joka antaisi uskoa huomiseen.
Yritetään taas uudestaan.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Amanita » 14.12.2020 08:12:02

Samoja keloja. Ikää kymmenkunta vuotta enemmän kuin sulla, eikä sitä puolisoa. Kun ei ole ketään vahtimassa on alkoholismini saanut rehottaa rauhassa kymmenisen vuotta, kasvaa ja ottaa valtaa.
Eikä kukaan tiedä. Käyn töissä, puhelen fiksuja facessa, teen vapaaehtoishommia, opettelen uusia asioita, suoritan niin pirusti kompensoidakseni häpeää. Ja olen väsynyt. Väsynyt ja vihainen.

Nyt kolme päivää juomatta pisaraakaan. Tänään tulee tytär käymään pitkästä aikaa. Tänäänkin tahtoisin olla juomatta. Katsotaan.

Yritän miettiä miksi juon enkä keksi parempaakaan syytä kuin miksi en joisi. Toivon että pysyn tällä kertaa sen verran pitkään selvänä että se parempi syy löytyy. Selvin päin joutuu kohtaamaan kaikki elämän vaikeat jutut ilman kuplaa ja se on pelottavaa.

Toivotan sulle mahdollisimman hyvää tänääntä. Ja meille kaikille.
Minä kirjoitin kaiken muistiin
Amanita
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone