^/^^ Ai, mitä tahansa saa sanoa, mm. vähätellä rankasti toisen ongelmia ja väittää toista harhaiseksi, kunhan muistaa mainita, että kyseessä on oma mielipide? No, tähänhän nekin vetoavat, jotka ovat alvariinsa oikeudessa vastaamassa syytteisiin kunnianloukkauksista, kansanryhmää vastaan kiihottamisista, laittomista uhkauksista ja sen sellaisista

. En minä sitä sano, etteikö ihmisillä ole oikeutta mielipiteisiinsä ja näkemyksiinsä, sekä niiden esittämiseen, mutta jotakin tilannetajua pitäisi löytyä. Sitä tässä peräänkuulutan.
Tietenkään emme voi TIETÄÄ, mikä aloittajan tilanne
oikeasti on, kuten emme voi tietää kenestäkään tänne kirjoittavasta. Anonyymille ja kasvottomalle nettifoorumille voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Siitä tulisi luonnollisesti kuitenkin lähteä, että kommentoidaan sitä asiaa, mistä on kirjoitettu, eikä keksitä omasta päästä toiselle ihan muita ongelmia/tilanteita ties minkä tarkoitusperien vuoksi. Ihan normaalin sosiaalisen kanssakäymisen kirjoittamattomat säännöt tajuava ymmärtää, että jälkimmäinen on hyvin loukkaavaa.
Hylkiön kertomassa kun ei ollut edes mitään sellaista sekavuutta tai epäjohdonmukaisuutta, josta tulisi mieleen, että nyt jotakin olennaista jää kertomatta.
Itselläni oli aikoinaan hieman samankaltainen tilanne, kuin hylkiöllä. Minulla siis kyse oli siitä, että muuan vinksahtanut yksilö keksi, että olen hänen elämänsä nainen ja oli mua suunnilleen alttarille taluttamassa. Itse en ollut ensinkään tätä mieltä ja ilmoitin asian kyllä ensin kauniisti ja sitten rumasti. Sekin, että olen onnellisesti naimisissa oli tämän tyypin mielestä lähinnä hidaste, jos sitäkään. Tuosta seurasi sitten pienimuotoista stalkkaamista, jonka koin varsin ahdistavana ja pelottavanakin. Kaikki tämä lähti ihan siitä, että juttelin tälle tyypille(Tutun tuttu, jonka kanssa kerran esittäydyimme), olin ystävällinen ja erehdyin varmaan hymyilemäänkin(Noin tapaan käyttäytyä monia ihmisiä kohtaan sukupuolesta ja iästä riippumatta, jollei mulla ole mitään erityistä heitä vastaan tai huono päivä ja tyystin ilman mitään romanttisia/seksuaalisia tarkoitusperiä). Mulla on myös mielenterveys- ja päihdeongelmia, mutta tämä homma ei ollut oman pääni tuotosta. Kyllä siinä oli vika ihan sen toisen ihmisen päässä. Aika helvetin kamalalta olisi tuntunut, jos mulle olisi sanottu, että kuvittelen asian harhaisessa ja huuruisessa päässäni ja ratkaisuksi olisi ehdotettu A-klinikalle tai katkolle menoa, koska mulla on ongelma. Näin ei onneksi käynyt. Mulla oli lähelläni ihmisiä, jotka totta kai näkivät, mikä tilanne on ja asia saatiin ratkaistua. Kaikilla ei kuitenkaan ole.