Olet täällä

Diabetes 2 ja elämäntavat

Mitä sinulle kuuluu? Tervetuloa olohuoneeseen! Olohuoneessa voit keskustella kaikista mielen päällä olevista aiheista, jotka eivät suoranaisesti sovi muiden teemojen alle. Sana on vapaa, mutta muistathan lukea ensin Päihdelinkin säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Diabetes 2 ja elämäntavat

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 14.5.2021 18:17:26

Sääli että tämä kaikki informaatio on kaivetta itse esiin netistä, vaikka foorumilla on paljon henkilöitä joille tämä on entuudestaan tuttua. Sen sijaan tietotekniikka ja sen eri asteistet käyttötavat/kokemus tuntuvat olevan päivän keskusteluaihe.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 14.5.2021 18:53:02

t-petsku kirjoitti:Sehän noitten kalojen kanssa on ongelmana, hintavuus... ja sitten taas toisaalta, ettei ne oikein maistu miltään - semminkään kun lääkkeet ja myös toisaalta alkoholi ovat tuhonneet makuaistin aika tehokkaasti :|

Mulla on ihme kyllä makuaisti vielä jäljellä, mut kaverilta lähti makuaisti kun koivu rupesi kukkimaan. Nykyyän telkkarissa mainostetaan sellaista antihistamiiniä minkä ei pitäisi väsyttää.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 15.5.2021 12:58:54

t-petsku kirjoitti:Sehän noitten kalojen kanssa on ongelmana, hintavuus... ja sitten taas toisaalta, ettei ne oikein maistu miltään |

Olen kansassi samaa mieltä, tää oli aika lailla samantyylistä asiaa mistä itse aikoinaan juttelin Saunan puolella, mutta olen oppinut että näillä henkilöillä on aika rajoitetut psykologian taidot. Osasyynä voi olla vahva psyykelääkitys mikä rajaa tunne-elämää.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 16.5.2021 14:24:17

Tänään poikkean kovasta dieetistäni joka on koostunut ruisleivästä ja erilaisista keitoista jo kahden kuukauden ajan. Ostin Grandiosa "Meat Lovers" pakastepizzan Alepasta. Ei tule enään kylläkään tavaksi.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 20.5.2021 15:24:09

Tänään oli tilipäivä ja ostin kokonaisen savustetun Rainbow kirjolohen. Maksoi vähän päälle 13 euroa, siihen päälle vielä hieman Blå bandin homejuusto kanasoppaa.

Offtopic: Kaikkein paras tuoksu tulee kun syreeni kukkii viikon päästä.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.5.2021 09:05:49

t-petsku kirjoitti:
clemens kirjoitti:Joo en ole ennen täällä pyörinytkään, aikaisempi Oxycontin kysymys oli ensimmäinen postaukseni ja odotin, että vastauksia ja neuvoja tulee, mutta toisin kävi. Soitin jopa päivystävään puhelimeen ja siellä sanottiin, että A-Klinikalle mahdollista mennä, jonne on jäätävät jonot tai työterveys on toinen vaihtoehto.

Mäkin kävin paikallisella Ak:lla katselemassa meininkiä ja muutaman kerran tapasin mukavan tuntuista hoitajaa, joka sitten (tietenkin) vaihtoi toiseen työpaikkaan ja pettymykseni oli sen mukainen.
AA kerho tai ihan sitten katkaisu ei sovi meikäläiselle, itsetunto sen verran palasina etten voi tuollaisiin paikkoihin mennä.. joten itsehoito kotihoidon (ns) tuella on myös oma tie.

Hei. AA-kerho on just silloin paikallaan kun on itsetunto romuna. Minä ainakin koin siellä hyvän vastaanoton ja vertaistuen, oltiin saman asian äärellä ilman muita vertailuja tai kilpailua. Se oli vapauttavaa, kun ei tarvinnut enää yrittää näytellä, että on kaikki hyvin. Siellä sai kertoa asiat just niinkuin ne oli. No, myönnettävä on, kun olen useissa ryhmissä käynyt, että jokainen on omansa näköinen ja ihmiset erilaisia, niinkuin muuallakin.
Pitää vain sinnikkäästi etsiä paikkaa ja ihmisiä mistä saa tukea. Turhaa yrittää sellaisesta missä sitä ei ole. tai ihmiseltä joka ei ymmärrä mitään alkoholismista. Se on kuin vaatis rakkautta sieltä missä sitä ei ole.
Katsoin aamulla alfatv:n ohjelmaa ja tuli mieleen että niinkauan kuin elämme täällä kannattaa elää ja tehdä niin että on avuksi muille ja itselle, tehdä hyvää.
Vieras

ViestiKirjoittaja t-petsku » 21.5.2021 11:24:11

^ Pitää vain sinnikkäästi etsiä paikkaa ja ihmisiä mistä saa tukea.

Heh, just näin. Paitsi että kun ei enää jaksa olla sinnikäs. Kun on saanut niin tarpeekseen niin omasta voimattomuudesta kuin yhteiskunnan kyvyttömyydestä tilanteen ratkaisun suhteen, niin ei, sitä ei vaan jaksa. Enää.
Kun ei vaan tajuu
t-petsku
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 21.5.2021 11:52:27

Nyt menee offiksi, mutta sukulaisten tapaaminen ei tule enään kysymykseen. Mä en voi siettää heidän jatkuvaa utelua mitä teet nykyään ym. Siskontyttärellä on ylioppilas juhlat kesäkuussa mutta jätän taas menemättä. Sitäpaitsi mä oon ihan räjähtäänen näköinen kasvoista.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 21.5.2021 13:27:05

t-petsku kirjoitti:^ Pitää vain sinnikkäästi etsiä paikkaa ja ihmisiä mistä saa tukea.

Heh, just näin. Paitsi että kun ei enää jaksa olla sinnikäs. Kun on saanut niin tarpeekseen niin omasta voimattomuudesta kuin yhteiskunnan kyvyttömyydestä tilanteen ratkaisun suhteen, niin ei, sitä ei vaan jaksa. Enää.

Näin on. Kyl mä sen itsekkin ymmärrän että joku Järvenpään Sosiaalisairaala tyyppinen ratkaisu voisi toimia mulle, mutta se sijaitsee jossain aivan hevonkuusessa minne pitäisi otta juna. Sitäpaitsi mä en tässä tilassa jaksa mitään interaktiota röökikopissa missä joku Seppo leveilee että miten keitettiin pontikka Sörkän vankilassa. Julkinen liikkenne on osoittaunut liian hankalaksi minulle. Roger Watersin keikan jälkeen Harwall Aarenalla mun täytyi kysyä Pasilan asemalla vartijalta että miltä raiteelta juna lähtee takaisin espooseen.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 21.5.2021 14:32:54

Pitäis hankkia semmoinen invataksi kortti Kelasta niinkuin kaverilla. Ennen numero 18 dösä kulki Kruununhasta- Munkkiniemeen, nykyään ihan uusi reitti. Ja kasin skuru kulki Kauppatorilta hakikseen. Samapa se en enään käytä julkista liikenettä ja olen muutanut pois Helsingistä, mikä on Euroopan rumin pääkaupunki.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 21.5.2021 15:08:35

Helsingin Kallio on gentrifioitu nykyään. Jostain rotansyämästä yksiöstä Vaasankadulla saa pulittaa nykyään 900/kk. Köyhät ovat paennet 60-70 luvuilla rakennetuihin "homelähiöihin" Helsingin pohjois tai metroradalla oleviin asuinalueisiin, kuten hieno Itä-Keskus, Puotinharju, Myllypuro, Kontula, Mellunmäki tai merenhenkeinen Vuosaari.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 21.5.2021 15:32:17

Pikkuhiljaa asukkaat häädetän myös pois näiltä alueilta jolloin he joutuvat muutamaan Kuusankoskelle, missä ei ole enään työpaikkoja selluliittitehtaan alasajon jälkeen tai Kouvolaan mikä on viimeinen ja ikuinen levähdyspaikka.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 21.5.2021 16:01:12

Ainut hyvä puoli on että Kuusaalla on erittäin suuri Sairaala mihin on intergroitu myös erittäin suuri psykiatrinen yksikkö, joka palvelee koko Kymen-laakson moniongelmaista väestöä.
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 24.5.2021 12:57:21

Tänään paikallisessa K-marketissa oli haukifile tarjouksessa hintaan 5,99 kilo, purskahdin melkein itkuun kun muistin miten entisessä elämässä oli tapana fileroida niitä itsepyytäminä rantakivillä. Mutta siitä on aikaa..
Sokeritautinen

ViestiKirjoittaja Sokeritautinen » 24.5.2021 13:40:32

Kärsin syvästä masennuksesta jota yritän lääkitä alkolla. Mutta olen jo käynyt teini-iässä kolmen vuoden psykoanalyysin läpi. Lääkkeet niinkuin SSRI-ryhmään kuuluva Paroxetiini ei auta vaan turruttaa, terveysaseman lääkäri käski nostamaan annosta mutta ei se auttanut, päinvastoin.

Kaikki on jo yritetty. Nykyään pullo ja pamit (kun niitä saa) on ainut lohtu.
Sokeritautinen

EdellinenSeuraava

Paluu Olohuone