Olet täällä

voihan jeesus

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

ViestiKirjoittaja Kultakala » 17.10.2007 13:32:27

Osanottoni.

Sinä olet käynyt pohjan, nyt tapailet muita rajoja. Kirjoituksesi on kuitenkin... selkeä ja realistinen, näet hyviä puolia asioissa, kuten rahattomuudessa.

Yksin et ole. Oli mukava kuulla sinusta.
"Sattuuhan sitä."
Sanovat ne, joille ei ole sattunut.
Kultakala
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja almatsu » 17.10.2007 15:03:08

Moi siis mä.. ja osanottoni.

Niin kuin joku jo sanoi että sua koetellaan nyt, mutta olet myös näyttänyt että olet selviytyjä ainesta.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi.
almatsu

ViestiKirjoittaja Mallu » 17.10.2007 17:46:24

Heippa siis mä...

Ihan tuli kyynel silmään sun kummilapsesi vuoksi. En ihmettele, että se on herättänyt sussa monlaisia tunteita. Otan osaa.

Ja siunattu rahapula. Hoida itseäsi. Olet taistelija.

Rutistus.
"Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle." -Tabermann
Mallu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tähtityttö » 17.10.2007 21:07:47

Hyvä kuulla susta siis mä...

Hengessä mukana.
Niinkuin päiväs, niin on voimas aina...
tähtityttö
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siis mä.. » 29.11.2007 11:13:06

en ole päässyt käymään aikoihin täällä, kun kone reistailee kunnolla joka asiassa...

nytki on kiire lähteä asianajajan luo, koska exäni on vetänyt käräjille mut lapsen tapaamisista...

voi v.... :twisted: mikäli musta ois kiinni, sillä ihmisellä ei ole oikeutta tavata lastansa ollenkaan (en ala nyt tähän perusteluja kirjottaan, menis jo liian pitkäksi teksti..)
mut kiltisti olen vuosien aikana antanut herran tavata lastansa, ja aina silloin, kun herralle itselleen sopii ja nyt suuttui mulle ku laitoin hoitamattomat elatukset sossun kautta tuleen, että sainkin sitten tiedotuksen käräjille menosta :roll:

olen nyt tosi pahalla päällä.että kehtaaki kaiken paskan jälkeen tehä numeroa asiasta, joka on tähän asti hoitunut ihan hyvin ja ihan herran omien toiveiden mukaan.

mut herra on näköjään päättänyt ottaa elämäntehtäväkseen kiusata mua minkä vaan voi ja keksii nii eipä täs auta.

sorry, tää ei todellakaan oo mun paras päivä :evil:

kirjottelen kyllä tarkemmin kuulumisia kun ehdin :D
siis mä..

ViestiKirjoittaja Mallu » 29.11.2007 19:04:30

Moi siis mä...

On kuitenkin hyvä kuulla susta ja huomata, että sä olet vielä jossain siellä. Kirjoittele tosiaan itsestäsi ja paljon voimia lähettelen sinne tähänkin koettelemukseen.
"Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle." -Tabermann
Mallu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kultakala » 29.11.2007 20:11:47

Moi siis mä...

Pari päivää sitten jo ajattelinkin sinua. Kiltteys ei loppujen lopuksi kannata, jos sille ei saa vastakaikua. Paska juttu, mutta sä olet taistelija. Olethan sä sen osoittanut.

Siis mihinkään loanheittoon en kehota, mutta oikeudenmukaisuuteen, sen olet ansainnut. Pidä puolesi!
"Sattuuhan sitä."
Kultakala
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja almatsu » 29.11.2007 23:28:42

Tervehdys, kiva kuulla susta kuitenkin, vaikka uutiset vähän ikävänlaisia on. No, tuossa jo Kultis kehoitti pitämään puoles ja samaa haluan sanoa minäkin. Hyvä juttu, että sulla on juristi apuna. Yksin noita on hankala hoidella, varsinkin jos vastapuolella on avustaja.

Tsemppiä ja ilmoittelehan itsestäs!
almatsu

ViestiKirjoittaja siis mä.. » 4.12.2007 12:03:32

oon retkahtanu.

en tällä hetkellä uskalla ihmeempiä kirjotella, ku sain tietää että mun kirjoituksia on levitelty eteenpäin.

ei sinänsä että salattavaa olisi, mutta niinku aa:ssakin, luulin et voisin kirjoitella nimettömänä ja kertoa asioita, joiden kertominen helpottaa mua, mut silti yksityisesti.

perkele.
tää on mun elämä ja sä siellä joka jaksat riepotella mun asioita ympäriinsä nii ole tyytyväinen; sait aikaan just sen mitä halusitkin.
siis mä..

ViestiKirjoittaja Kultakala » 4.12.2007 12:23:13

Maailmassa on kuusi miljardia ihmistä.

Yhden ihmisen teot voivat silti antaa sinulle syyn tuhota itseäsi, niinkö? Yksi ainoa ihminen voi tehdä sinulle pahaa ja se löytyy peilistä.
"Sattuuhan sitä."
Kultakala
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siis mä.. » 4.12.2007 12:31:07

ihan sitten varoitukseksi kaikille, että miettii tarkkaan mitä kirjottelee, ku täähän on yleisesti luettavassa oleva palsta.

mä oon kirjottanu tyhmyyksissäni liian avoimesti asioistani ja siitä sitten joku on osannu yhdistää jne...
ja tottakai kyseessä on ihminen, joka käyttää lukemiaan tietoja väärin ja tahallisesti lyö jo lyötyä.

ois tää mun elo ollu ihan tarpeeks vaikeeta ilman että joku käyttää mun ongelmia itsekkäästi yleiseen jakeluun.

ja retkahdus?
niin, sitä kyseinen ihminen selvästi halusi ja mun heikkouden vuoksi saavutti päämääränsä.

toki mä sen tajuun, että musta itestä se on kiinni ja et vastoinkäymiset kuuluu elämään.mut tässä tilanteessa en ole tarpeeksi jaloillani, että voisin kestää sitä, että mun asioita levitellään ihmisille, (esim.työkkäri,lastenvalvoja,sukulaiset ym..)

ja oliko tää vain hyvä syy ratketa?
vitut ollu.ei ollu vaan voimia itellä käsitellä asiaa.paeta vaan.vaik vitut se mihkään katoa mun juomisella.

mä oon niin alkumetreillä ja ettimässä voimia ja uskoa.ja tämmönen asia saa mut taas meneen taaksepäin.

mä en jaksa määrääni enempää.en nyt.ehkä huomenna.mut ehkä-sanalla alkavat lauseet on vaan jossittelua.mistä kukaan tietää huomisen voimavaroistaan.
päivä voi mennä jo pilalle ku huomaa ettei sitä kahvimaitoa olekaan.
siis mä..

ViestiKirjoittaja Mallu » 4.12.2007 22:28:27

Moi siis mä...

En mä oikein osaa mitään sanoa. Paitsi sen, minkä tiedätkin, että se on lopulta sun ihan itsesi päätettävissä missä se pohja tulee vastaan. Ja kuinka paljon menetät ennen sitä.

Jaksuja kuitenkin.

Ja tosta tän palstan lukemisesta ja kirjottamisesta. Mä olen aika sinut sen asian kanssa, että joku mun tuttava tätä ehkä lukee. Hän voi vain mielessään miettiä, että miksi tälle palstalle alunperin eksyi. Mikä oli hänen tarpeensa löytää tämä palsta. Mä olen avoimesti oman syyni kertonut. Ei tänne kyllä kukaan huvikseen tule lueskelemaan, jos elämässä ei päihdesairauden vuoksi ole mitään ongelmia.
Mallu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kultakala » 5.12.2007 08:40:10

siis mä.. kirjoitti:ihan sitten varoitukseksi kaikille, että miettii tarkkaan mitä kirjottelee, ku täähän on yleisesti luettavassa oleva palsta.

Ihan totta, se on hyvä pitää mielessä.

Ja kyllähän tämänkin ketjun alussa kannustettiin, että luetuta lääkärillä nämä jutut, jos tuntuu vaikealta puhua.

Tätäkin ketjua voi lukea monella tavalla. Jos oikein painottaa, näkee siinä ihmisen jolla on vielä paljon juomatonta viinaa ja oikeus itsesääliin. Mä kyllä olen lukenut tätä aika pitkälle niillä silmillä, että sä olet taistelija.

Vai kävikö niin, että kun tunnustit alkoholismin niin ajattelit, että olet sitten luvan kanssa alkoholisti?

En minä voi lupaa antaa, että juo nyt kunnes jano lähtee, tai henki. Mutta enpä voi kieltääkään. Minä en tiedä, mikä sun oppimääräs tässä Elämä-nimisellä kurssilla on.
"Sattuuhan sitä."
Kultakala
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja almatsu » 5.12.2007 10:20:23

Itsehän sä kirjoitit et ei ne asiat mihinkään katoa sillä juomisella. Enkä mä tietä mitään asiaa mikä paremmaksi muuttuis.

Ihmiset puhuu mitä puhuu, se on niiden ongelma ei sun, loppujen lopuks.

Lastenvalvojahan varmaan muutenkin tietää sun tilantees ja työshän sä hoidit kuitenkin hyvin silloin aikoinaan juomisestas huolimatta, että siinä on sun näytöt työkkärille. Siis en tarkoita että yhdenkään työnantajan tarttis hyväksyä etttä joku on jurrissa töissä, mutta sulla on sinne työkkäriin käsittääkseni kirjattu kuitenkin pitkähkö työsuhde. Etkä varmaan oo eka työkkärin asiakas joka on viinaa juonut.

Sukulaisten suhteen voi olla vaan hyvä että totuus paljastuu, vaikkakin ikävällä tavalla. Mutta josko heistä olisi sulle tueksi.

En mäkään voi sanoa juo tai oo juomatta, mutta toivoisin minäkin että kaivat sen taistelijan itsestäs esille taas ja nostat sukkikset korviin.

Niin ja vielä, mene ryhmiin jos haluat raittiutta.
almatsu

ViestiKirjoittaja siis mä.. » 5.12.2007 11:55:13

mun retkahdus oli siis eilen.enkä viitsi sitä alkaa märehtimään ku ei se asiaa auta.
nyt oon selvänä.tällä hetkellä just ja nyt ja tässä.

en ole asioistani kertonut kuin aa-ssa,kuntoutuksessa,omalle työterveyslääkärille,a-klinikalla,lastenvalvojalle,entiselle pomolleni(joka on hyvä ystävä),ja parhaalle ystävälleni.

ja miksi?
siksi että maailmaan mahtuu ihmisiä, jotka eivät ymmärrä alkoholismia kokonaisuudessaan.

enkä ole esimerkiksi mielestäni tilivelvollinen sukulaisilleni(jotka asuvat tosi kaukana,eikä pidetä yhteyttä) selitteleen mitään.
mun alkoholismi ei ole heidän elämää haitannut lainkaan ja hyvä niin.nyt kun tietävät, joutuvat murehtiin asiaa, josta eivät ymmärrä mitään ja eivät ymmärrä että he eivät mua voi parantaa.

ei ollut todellakaan mukava kuulla kun oma mummo,vanha ihminen jolla on omat vaivansa, soittaa hysteerisenä itkien ja ihmettelee.
toki hän välittää.
mutta miten koittaa selittää asiaa ihmiselle, joka ottaa itse ehkä yhden kerran vuodessa pikku konjakkipaukun..
ihmiselle joka on sitä ikäluokkaa, jotka pitävät alkoholismia vain tyhmänä vastuuttomana ihmisenä joka haluaa tuhota kaiken.
ennenvanhaan kun alkoholismia ei tunnettu,ainakaan ääneen puhuttu.

että ihan turhan ristin sai mummoni kannettavakseen,ottaen huomioon hänen ikänsä.
hänen luona ollessani en ole koskaan juonut,eikä ole nähnyt mua humaltuneena.

oon kertonut asioista ihmisille, jotka ymmärtää ja tietää asioista ja joiden kanssa olen eniten tekemisissä.
ei mun tarvi kulkea käsi pystyssä toitottamassa olevani sairas.

ihmettelen jopa kuinka monelle olen puhunut, koska alussa tuntui etten pysty sanoon ikinä kellekään ääneen olevani alkoholisti.
siis mä..

EdellinenSeuraava

Paluu Kotikanava