Kultakala: Kiitos, en pettänyt tiukassakaan tilanteessa.

Valoisa1: Olen tehnyt selväksi, mikä on edellytys yhdessä jatkamiselle. Olen puhunut leukani kipeäksi siitä, että mä olen koko ajan elänyt tätä prosessia päämääränä, että hän saa taas raittudesta kiinni ja voimme jatkaa entistä elämäämme, vain vähän viisaampina. Tohon tavoitteeseen mä en kuitenkaan pysty yksin. Ja jos mun on pakko valita, että elänkö hänen kanssaan käyttäjäpersoonana vai ilman häntä, niin otan sen ilman häntä. Olen myös sanonut, että en tässä tilanteessa edes vielä mieti eroa, vaan vain sitä, että meidän elämänarvomme eivät enää mahdu samaan taloon asumaan. Välilä mies tuntuu sen tajuavan ja välillä taas ei. Hän on välillä katkera ja on sitä mieltä, että olen pilannut hänen elämänsä. Siitä en enää pahemmin stressiä ota, kyllähän mä tiedän nämä päihdesairaan selittelyt.
Ja kyllä mä tiedän myös nämä itsarilla uhkailut, niitä tekee monet addiktit. Se vaan on niin sanoin kuvaamattoman rankkaa kun se uhkailija onkin oma mies. Kun tietää, että se ei ole tilanteessa oma itsensä ja joku käsittämätön voima ajaa sitä tekemään ja puhumaan ihan kamalia. Kun en voi olla vertaamatta häntä nyt ja esim vuosi sitten. Ei samaksi mieheksi uskoisi. Raittiina ja hoidossa ollessaan on uskomattoman elinvoimainen ja hieno ihminen.
Mä muuten kiitän myös tätä kanavaa ja Al Anonia siitä, että ilman näitä mä olisin varmaan itse hourulassa hoidossa. Niin rankasti otin silloin sen retkahduksen alun. Eli älkää hyvät ihmiset pelätkö hakea apua, jos elämä tuntuu olevan solmussa. Onhan mun elämä solmussa edelleen, mutta mä jotenkin rauhallisesti yritän avata sitä, enkä kierrä apaattisena kehää.
Eli jatkan projektiani kaikessa rauhassa ja katson mitä tuleman pitää. Kiitos teille ja myös voimia omiin haasteisiinne, mitä ne sitten lienevätkin.