Olet täällä

isäni juo

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: isäni juo

ViestiKirjoittaja rouch » 24.1.2009 00:07:19

Minusta on myös alkanut tuntua että isäni juo säännöllisesti joka ikinen viikonloppu. en tiedä mitä tehdä, olen kyllä puhunut juomisesta ja tämä kertoi että on puhunut isän kanssa. puheet ei enää auta ja jos en miellytä häntä (kuuntele, katso jotain tiettyä ohjelmaa yms.) saan aina huudot päälleni ja tietooni kuinka huono lapsi olen . en tahtoisi kokea samaa kuin sinä !
rouch

ViestiKirjoittaja Rouch » 24.1.2009 00:29:29

HEI !

olen 13. vuotias tyttö ja minua on alkanut ahdistaa isän jatkuva ryyppääminen. olen ennen kirjottanut ajatuksiani paperille,
mutta ehkä parempi että joku lukisi ajatukseni ja ymmärtäisi. Isä juo miltein joka ikinen viikonloppu ja se todella hermostuttaa minua. Kun luin aikaisempien kommentteja asiaan huomasin paljon samaa, ja nyt pelkään isäni tilan pahentuvan samanlaiseksi. :?
Kännissä isäni luulee olevansa maailman pyhin ja jaloin ihminen, ja jos en tee mitä tämä tahtoo saan tietää että olen maailman surkein lapsi ja että olen moraaliton ja itserakas. Siinä saa sitten yleensä itkeä koko illan joka toistui jo tänä viikonloppuna.
Onko vielä näin varhaisessa vaiheessa mahdollista estää isää jäämästä koukkuun kokonaan ja ajattelemaan koko perheen parasta?
Rouch

ViestiKirjoittaja nopsasti » 24.1.2009 19:05:31

Hei Rough,
Jos isäsi on alkoholisti, et voi tehdä juuri mitään sen asian hoitamiseksi, mutta sen sijaan voit pitää huolta omasta hyvinvoinnistasi. Se tarkoittaa sitä, että teet kaikkea sellaista, mikä ilahduttaa sinua itseäsi, ja huolehdit nukkumisestasi, läksyistäsi ja fyysisestä terveydestäsi.
Tulepa käymään joku torstai Alateen Koloon www.helppimesta.fi/Kolo klo 19-21. Siellä on kummit paikalla, jotka osaavat neuvoa sinua. Voit myös keskustella siellä muitten nuorten kanssa.
Isäsi lopettaa juomisen, kun hän on löytänyt pohjansa ja haluaa sitä omasta halustaa - ei muiden pyynnöstä. Niin ikävästi asiat vaan ovat alkoholismin kyseessä ollen.
nopsasti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Shirley Hubara » 19.2.2009 10:04:57

Hei Rouch ja kaikki muut vanhempien juomisesta huolestuneet lapset ja nuoret!

Osoitteeseen http://www.varjomaailma.fi/forum on avattu keskustelufoorumi, Varjofoorumi, juuri teidänkaltaisessa elämäntilanteessa oleville alle 18-vuotiaille. Foorumille ollaan juuri nyt perustamassa suljettuja ja ohjattuja nettiryhmiä, joissa pääsee tutustumaan muihin samoja asioita kokeneisiin tyyppeihin ja kertomaan huolistaan luotettaville ohjaaja-aikuisille.

Tulkaa kaikki rohkeasti mukaan ryhmään, ilmoittautumiset ja lisäkysymykset voi laittaa sähköpostilla osoitteeseen varjomaailma@a-klinikka.fi! Kerro viestissä sukupuolesi ja ikäsi.

Tervetuloa tutustumaan myös Varjofoorumin avoimiin keskusteluihin!

Shirley Hubara
Varjofoorumin ylläpitäjä
Shirley Hubara
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja oululainen » 22.3.2009 16:34:09

Isän pitäisi todella varmasti itse lopettaa juominen. Voit tapella häntä vastaan vaikka kuinka mutta ei se auta. Eikä se auttanut oman isänikään kohdalla. Juominen, pillerien käyttö vain yltyi, kunnes hän vain yhtenä päivänä lopetti. Nyt on ollut täysin juomatta 2 vuotta. Sanovat että se johtui hänellä olevasta mielisairaudesta. Itse huomasin että ainoa minkä saatoin tehdä on pitää huoli ettei nuoremmat kärsi tästä yhtä paljon kuin minä itse. Vaikka mistäpä sitäkään tietää.

Kuitenkin lopulta siitä voi päästä eroon ja tärkeintä ettet itse koskaan aloita juomaan, etteivät omat lapsesi joudu samaan kohtaloon.
oululainen

ViestiKirjoittaja jjou » 26.3.2010 20:45:48

heips.
Isäni sekä äitini juovat joka viikonloppu.
Nyt ne on lähdössä tallinnaa ostamaan pakettiautollisen viinaa. Niin käy joka vuosi.
Kesällä olemme menossa kanarialle mutta en haluaisi, koska isäni ja äitini joisivat aamusta iltaan ja olisin aivan yksin.
Mainitsin asiasta heille ja he suuttuivat.
Tiedän että he aikovat juoda koko viikon alkaen aamu yhdeksältä, ja se ei olisi ensimmäinen kerta.
En kestäisi viikkoa olla juopottelijoiden kanssa, jotka eivät huolehtisi lapsestaan.
Olen ainoa lapsi neljän juopottelevan aikuisen kanssa.
Oon 13-vuotias, enkä haluaisi kieltäytyä matkasta.
Mitä tehdä?
jjou

ViestiKirjoittaja Lupe » 26.3.2010 23:02:26

Hei jjou!
tunnetko ketään aikuista jolle voisit puhua tilanteestasi? Tuollainen elämä vahingoittaa sinua. Se on kumma miten juovat alkoholistit mielessään normalisoivat käytöksensä. Ihan kuin kaikki viettäisivät tuollaisia viikonloppuja ja lomia- ja vielä pakottavat lapset hullunmyllyynsä.
Meilläkin isä joi ja oli sitä mieltä, että se ihan kuuluu normaaliin ajankäyttöön. Äiti yritti tehdä perhe-elämästä helpompaa, mutta ongelmaa siitäkin tuli, koska hänkin oli psyykkisesti epävakaa ja riidat perheessä olivat raastavia. Parasta tietysti olisi jos vanhempasi hakisivat itselleen hoitoa. Sinun tehtäväsi ei kuitenkaan ole huolehtia siitä.
On ihan oikein kieltäytyä lähtemästä mukaan. Olisiko sinulla joku sukulainen joka voisi auttaa?
Kirjoita kuulumisiasi, täältäkin voit saada neuvoja mitä seuraavaksi tehdä.
Lupe

Edellinen

Paluu Kotikanava