Olet täällä

Aika katsoa totuutta silmiin

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Aika katsoa totuutta silmiin

ViestiKirjoittaja Carina-X » 17.3.2009 11:28:40

Samat tunnelmat täällä: ero surettaa.- Onneksi osaan itkeä.- On se vaan kumma, että aina jaksaa surra menettämäänsä, vaikka siinä on ollut paljon huonoa.- Kun jaksaisi uskoa parempaan tulevaisuuteen.
Carina-X

ViestiKirjoittaja Sevilla » 17.3.2009 17:26:44

Lina kirjoitti:Ihan hyväksyttävää haaveilla hyvästä parisuhteesta, ja luonnollista. Mun on nyt vain pakko tuurata exjuoppoa edes pikkuisen, ja kehottaa keskittymään sisäiseen, itsestä lähtevään onneen. Se toinen ihminen rinnalla on kuitenkin vain pikantti lisä, mutta onnen odotuksia ei pidä enää koskaan lastata toisen ihmisen toteutettavaksi. Meikäläiset eivät vain SAA tehdä niin. Onni asuu omassa sisimmässä ja tässä hetkessä, ei toisessa eikä tulevaisuudessa.

Kai sitä on juuri sitä omasta itsestä lähtevää onnea tavoitellutkin, kun on eropäätöksen tehnyt. Mun kohdallani vaan en erosta huolimatta ollut vielä aloittanut irtautumista toisesta. Ja se taitaa tapahtua nyt. Nyt kun olen valmis siihen. Ja juuri sitähän mä haluan, etten enää riippuisi juopossani, vaan löytäisin onnen juuri tästä omasta arjesta. Ja osaksihan olen sen jo löytänytkin. Mä en enää ole nimittäin se viulunkieli, kireä ja jatkuvasti stressaantunut. Ja vaikka haaveilenkin löytäväni vielä joskus sen sielunkumppanin, mitä sillä sitten tarkoitetaankin, niin en mä tähän ihan heti ketään tilalle halua. Enkä varmaan kykene uuteen suhteeseen pitkään aikaan.

Ja mulle sattu tän eron myötä käymään niin, että mun kohdallani se omakotitalounelma kuoli. Sen verran helvetillistä sen unelman eläminen oli. Mä asustelen nyt ihan mielelläni kerrostalossa vuokralla, katselen kauniita uusia verhojani ja nautin siitä ettei ole enää niin paljon rahamurheita. Se on muuten kumma juttu, että olen huomannut tililläni olevan myös loppukuusta rahaa. Mihin se kaikki raha sitten katosikaan juopon kanssa...

Ja jos vielä joskus löydän jonkun tähän rinnalle, niin ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että mulle on ihan sama missä sitä asuu, tai että seisooko pihassa kaksi autoa ja kolme mönkijää. Jos mä sen sisäisen rauhani nyt löydän, niin pääasia on se, että se toinen osapuoli ei ihan hirveesti järkytä sitä, vaan olisi pikantti lisä niin kuin Lina sanoi.
Ehkä mä sitten joskus yritän googlettaa sitä raittiiden treffipalstaa. Nyt pitäydyn tällä kanavalla. :mrgreen:
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sintin äippä » 17.3.2009 21:04:14

Sevilla kirjoitti:Ja mulle sattu tän eron myötä käymään niin, että mun kohdallani se omakotitalounelma kuoli

Pah, kukapa sitä missään homeisessa talossa asuisikaan, koko ajan on jotain rikki, myrsky tulee katosta läpi ja hiiret kellarista. Kerrostalossa huoltomies tulee tilauksesta kun jotain hajoaa, eikä tarvi rikkoa kodinhoitohuoneen ikkunaa jos unohtaa avaimet kotiin. Remppoja maksaa muutkin ja lyhyempi matka sokeria lainaamaan 8)

Itsepetos on päivän sana :mrgreen:
Luojan kiitos elämä ei ole reilua, silloin olisin itse vastuussa kaikesta tästä paskasta
Sintin äippä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 17.3.2009 22:08:38

NYT KANNATTAA ONNITELLA!

Olin tänään ekaa kertaa al-anonissa!

En tiedä mitä käteen jäi, mutta aion mennä viikon päästä uudestaan. Nyt on vaan vähän sekava fiilis koko hommasta.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja exjuoppo » 17.3.2009 22:51:36

Mie onnittelen! anna anonille ja itsellesi aikaa. Ei se kerrasta eikä kahdesta kuulemma selväksi tule. Ohjelmahan on kuten aa:ssa, eikä sekään avaudu ennen kuin vuosien kuluessa, jos sittenkään täysin...
exjuoppo

ViestiKirjoittaja Sevilla » 17.3.2009 22:55:19

Joo aika ihmeissäni olen koko jutusta ja en ole varma auttaako se...siis en ole varma VIELÄ.

Kyllä mun mielenkiinto kuitenkin heräs, että viikon päästä taas.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chloe » 18.3.2009 10:31:37

Sevilla kirjoitti:Ja jos vielä joskus löydän jonkun tähän rinnalle, niin ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että mulle on ihan sama missä sitä asuu, tai että seisooko pihassa kaksi autoa ja kolme mönkijää.

Tää kuulosti hyvältä :D ja näin olen sen jotenki ajatellut olevan. Samaan juttuun lisään kuitenkin sen, että se on ihan sama niitten autojen suhteen, kunhan ei ole niitä koffikoiria elämässä päivittäin..
Jos lapio on hukassa, ota tikkaat!
Chloe
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 20.3.2009 11:00:03

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

Tuntuu mukavalta ajatella että on viikonloppu tulossa ja jos näkee jonkun kännissä, niin korkeintaan lähikaupan vieressä olevan baarin edessä joku vanha juoppo voi vetää kessuu. :D Mut ei mun kotona :D
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 25.3.2009 09:09:32

Toinen kerta al-anonia takana ja hyvä mieli siitä. Mä olen utelias ottamaan selvää, miten tää mahdollisesti vaikuttaa muhun. Ainakin tää toinen kerta ei tuntunut enää niin oudolta kun eka.

No sitten oltiin vielä juopon kanssa eilen pariterapiassa ekaa kertaa...tarkoituksena puhua asiat halki poikki ja pinoon. Aluksi juttu tuntu hyvältä, mutta illalla oli tosi kipee olo, kun vanhoja haavoja kaivettiin auki. Mutta ehkä sekin johtaa johonkin parempaan, kun saa asiat käsiteltyä ja EKAA KERTAA puhuttua läpi toisen kanssa, niin että me ihan tosiaan PUHUTAAN vuoron perään ja KUUNNELLAAN mitä toisella on sanottavaa. Ja ihme kyllä, meillä oli aika sama käsitys asioista. Tuntu että ne kaksi totuutta kerrankin kohtasivat. Ei enää ollutkaan juopon totuus ja mun totuus, vaan kaksi ihmistä, jotka on kokenut asioita tunnetasolla eri tavoin.

No vähän väsyneenä ja itkeneenäkin heräsin tähän aamuun, mutta kaikki tuntuu olevan ihan hyvin. Tää on elämää ja mä keskityn siihen mitä juuri minä siltä haluan.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chloe » 25.3.2009 13:52:33

Kuulostaa siltä, että olet ottanut taas harppauksia eteenpäin. Eihän ne aina tunnu kovinkaan mukavilta, mutta jospa se perille pääseminen olisi sitten sitäkin palkitsevampaa?

Kuulostaa kliseiseltä sanoa, mutta mulla heräs melkosesti ajatuksia ja silmätkin tän kaiken suhten avautu, kun puhuttiin niin, että kuunneltiin myös. Taitaa olla nämäkin asiat suht henkilökohtaisia, mutta omalla kohdallani olen kokenut hyvinkin tärkeenä sen, että vihdoin tarinat kohtaa toisensa. Mun totuus on mun ja kokemukset sekä tuntemukset asioista hyvinkin erilaiset kuin retkun. Mutta silti ne on sitä samaa tarinaa.. Eikä ne mitään muuta, mutta mielenrauhan kannalta se jotenki vaan tuntu hyvältä. Siitäkin huolimatta, että aluksi tuntu vaan pahalta puhua kaikesta tapahtuneesta.

Voimia!!
Chloe
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 26.3.2009 10:53:59

Paluu eiliseen. Aamulla kaikki tuntu ensin olevan ihan hyvin, mutta loppujen lopuksi eilen olikin kamalin päivä kuukausiin. Johtuiko se ensimmäisestä pariterapiasta ja auki kaivetusita haavoista, en tiedä, mutta mä huokaisin helpotuksesta tänä aamuna ja vielä nyt aamupäivällä uudestaan, kun huomasin ettei ajatukset ole enää synkkiä.

Mä olin eilen nimittäin vihainen kaikille kaikesta. Ja sen sai tuta myös lapsi, mun rakas pieni viaton lapseni, joka kärsii tästä kaikesta muutenkin. Mutta kun oma pinna ei pitänyt vaikka kuinka yritti laskea kymmeneen :evil:
Mä ihan todella koin vihan tunteita joka asiaa kohtaan, työkavereitani, työtäni, äitiäni, juoppoa, kaikkia kohtaan. Ja illalla lapsen nukkumaan menon jälkeen kaikki tietty purkautui itkuna. Oli aika paskaäiti olo. :(

Mutta tunnelin päässä oli ainakin tälläkertaa valoa, ja hyvä niin. Ei mua ois kukaan kestänyt enää toista päivää semmosena :mrgreen:

On tää ihmeellistä tää elämä.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lina » 27.3.2009 00:00:00

Ajattele vaikka aallokkoa: Välillä tuntuu, että elämä vain velloo edestakaisin, mutta loppujen lopuksi matkaa on tullut tehtyä paljonkin. Ja mehän olemme niitä, jotka pelastuvat haaksirikosta, eikös? Eikä kukaan ole täydellinen äiti vaikka jokainen haluaisi olla. Teemme vain parhaamme ja sillä mennään.
Lina
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sevilla » 27.3.2009 17:45:03

Pakko tulla tänne purkamaan, etten nyt enempää taas yritä juopolle vääntää asioita rautalangasta. Kun sehän on ihan turhaa. En siis tällä erää halua enempää sortua siihen. Nyt jäitä hattuun ja al-anonin ensimmäisen askeleen mieleen palautus.

Mutta pakko on sanoa että vit** mikä pas** äijä.

Helpottiko?

Ei sitten yhtään.

Mutta kun en mä ole Houdini, en siis pysty vaikka miten haluaisin ajatuksen voimalla parantamaan toista

On tää turhauttavaa...ei edes lapsen takia pysty juoppo hillitsemään viinan himoaan.
Sevilla
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Piritta » 27.3.2009 17:55:40

Sevilla kirjoitti:ei edes lapsen takia pysty juoppo hillitsemään viinan himoaan.

eivät pysty ei :?
"elä omaa elämääs äläkä miehen, muuta suhtautumistas ja päästä irti riippuvuudestasi..Se on sun korvien välissä vaan eikä oikeasti tähtää sua ysimillisellä" -sintinäippä-
Piritta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Chloe » 29.3.2009 11:59:12

Mä sorruin kans vääntään rautalankaa. Ennen kuin itse edes tajusin niin tehneeni (ja itelle siitä tuli vaan paha olo ja sitten iso -tutus)... Mutta ei lannistuta, vaan mennään eteenpäin: ei haittaa vaikka tuli askel takapakkia - ens viikolla otetaan pari isoa askelta eteenpäin. Eiks ni?
Chloe
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kotikanava