Olet täällä

Ihastuin juoppoon

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ihastuin juoppoon

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.12.2009 14:21:27

SIKSI sä menisit sinne al-anoniin että saisit sieltä vertaistukea, ja sen lisäksi että puhuisit omaa oloasi ulos, kuulisit myös muiden tarinoita ja sitä kautta alkaisit hahmottaa omaa toimintakaavaasi peilaamalla itseäsi toisiin. Allekirjoittanut teki niin joskus itse, vaikken ollut suhteessa alkoholistin kanssa sillä hetkellä, halusin ymmärtää mikä minua ajaa kerta toisensa jälkeen suhteeseen jolla ei ole mitään mahdollisuuksia menestyä.
Uskon että masennus on oire, ja on hyvä että se on miekkarin puolella hoidossa, mutta mikset maksimoisi itsesi hoitamista ja ottaisi siitä irti kaikkea mitä voit saada? Mikä pelottaa niin paljon ettei uskalla?
Epätoivoinen yksinäisyys johon kaipaa rakkautta, on tuttua itsellenikin. Vasta nyt kun se aika on ohi, alan nähdä millaisessa paskassa olen itseäni pitänyt vuosikaudet, koska luulin ettei minulla ole oikeutta parempaan, täytyy vain ottaa se mitä saa ja olla kiitollinen siitäkin, ettei jäisi yksin.
Luulin että minuun jää valtava tyhjiö jota kukaan tai mikään ei pysty täyttämään, jos luovun tuhoisista ihmissuhteista. Niin kauan kuin en ollut valmis muutokseen, niin kävikin, joka puolestaan vahvisti harhaluuloani että minut on tuomittu kärsimykseen.
Muutos omalla kohdallani on ollut hyvin hidas mutta perusteellinen, ja olen siitä hyvin onnellinen. Samanlaista kokemusta toivoisin sinullekin, Mimmiliini <3
Vieras

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 18.12.2009 11:54:50

Kiitos paljon vastauksestasi,niin kumpa voisin itsekin tuntea itseni joku päivä onnelliseksi ja ILMAN MIESTÄ.
Eilen illalla pitkästä aikaa itkin ihan kunnolla,en osaa sanoa syytä itkemiseen,oiskohan jotain tukahdetettua surua kenties ja kun oli niin paha olo,et teki mieli hakata nyrkkiä seinään,olo oli hyvin epätoivoinen...Mulla on lähipäivinä lääkärille aika ja alkaa tuntua sille,et mulla ei ole kohta muita vaihtoehtoja kuin lääkeannoksen nosto tai lääkkeen vaihto ja sit saattaa olla,et edessä saattaa olla kamalat päivät ikävien sivuvaikutusten kera,joita yleensä tulee jos lääketta joutuu vaihtamaan tai annosta nostetaan...huoh...mutta oikein mukavaa viikoloppua kaikille!
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Tuisku1 » 18.12.2009 14:29:13

Mimmiliini kirjoitti:mulla ei ole kohta muita vaihtoehtoja kuin lääkeannoksen nosto tai lääkkeen vaihto

Muita vaihtoehtoja on, heti kun suostut näkemään ne. Miten olisi se Al-Anon? Oletko lukenut Millan ketjua "Alma -elämää"?
Tuisku1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.12.2009 10:44:02

Kunnon itkut puhdistavat :D Hyvä että ne tunteetkin sieltä nousevat pintaan, jos tekee mieli raivota niin tyynyä saa hakata ja siihen huutaa, ei häiritse ketään. Lääkkeiden purkua kannattaa kokeilla sitten kun on siihen valmis, kun on saanut vahvistettua itseään sen verran ettei enää tarvitse niitä.
Itseäni on matkan varrella auttanut se ajatus, että kun on päämäärä, keinotkin löytyvät. Niin kauan kuin uskon etten voi elää onnellista elämää, näin käy. Sitten kun tajuan että se on mahdollista, ja että onneni avaimet ovat omissa käsissäni.. alan huomaamattani tehdä ratkaisuja, jotka vievät eteenpäin sen sijaan että polkisin paikoillani tai uppoaisin.
Joskus matka tiedostamisesta toimintaan kestää kauan, mutta hätäkös tässä valmiissa maailmassa.. asiat tapahtuvat ajallaan..
Vieras

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 24.12.2009 09:19:17

Heips pitkästä aikaa ! Vieras,toi mitä sanoit pitää niin täysin paikkansa,olen täällä miettinyt itsekseen elämääni ja tajunnut,että onneni avaimet ovat omissa käsissäni,ei mua kukaa juoppo voi tehdä onnelliseksi. Olen tullut siihen tulokseen,et mun on parasta elää sinkkuna,eipähän tarvii kärsiä sydänsuruista yms,mulla on niin huono pettymysten sietokyky.Olen ollut edelleen masentunut ja alkaa välillä tosissaan tympiä tää: mikään ei tunnu miltään olotila :( kumpa pystyisin taas joku päivä nauttimaan elämästä täysillä! Kiitos teille kaikille,jotka ootte tsempanneet mua,tästä palstasta on ollu mulle paljon apua ja toivottelen kaikille oikein rauhallista joulua :)
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 10.1.2010 17:49:22

Nyt kyllä potuttaa lievästi sanottuna ja kirjoitan jos se helpottaisi oloani. Mua edelleen vaivaa depressio,lääkitystä jouduttiin tehostamaan,kun ei masennus kotikonstein alkanut hellittämään. Kävi tässä eräänä päivänä niin,et vielä kerran retkahdin siihen juoppoon,oli helliä hetkiä miehen kanssa,en tajua mikä muhun silloin meni. Mies alkoikin heti elätellä toiveita yhteenpaluusta,mut en suostunut uudestaan yrittämään hänen kanssaan. No se siitä. Tänään sain ikävän puhelun miehen exältä, joka onkin taas hänen nykyinen naisensa,nainen kertoi heidän palanneen takaisin yhteen.YLLÄRI! Nainen syytteli mua yhdestä asiasta,oli mies puhunut p***** musta naiselle ja pistänyt kaiken mun syyksi! :evil: Siis mä olin kuulemma käskenyt joskus miehen viskaamaan ex naisen vanhoja kamoja roskiin,mut en pakottanut miestä mihinkään,ite mies halusi silloin heittää ne kamat menemään,koska exä oli antanu siihen luvan ja mies ei halunnut säilyttää exästä muistoja ja tästä nainen oli erittäin vihainen mulle! Kerroin naiselle mikä oli asian oikea laita ja toivottelin heille onnee,kyllä keljuttaa tommonen, ku mun syyksi yritetään pistää kaikki. Mut se hyvä puoli tässä on,et mies tuskin enää yrittää mua saada takaisin,he ovat nyt yhdessä ja mulle on kaikki selvää,molemmat on alkoholisteja ja sopivat erittäin hyvin yhteen. :D
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.1.2010 00:04:00

Hei Mimmiliini, uskon että miestenkin suhteen ne retkahdukset voivat joskus vahvistaa oikeaa päätöstä sekä omien rajojen löytymistä. Vaikka se inhottavalta tuntuukin löytää hetkellisesti sisältään tunteita joiden uskoi jo kadonneen.
Kuten huomasit, kun et toiminutkaan miehen toiveiden mukaan ja heittäytynyt takaisin suhteeseen hänen kanssaan kun hän seuraa kaipasi, hän painui toisen luo = minun nähdäkseni haki sitä hyväksyntää sieltä mistä sai. Veikkaan että ne suhteissa sekoilevat alkoholistit ovat vain niin sekaisin oman itsensä kanssa etteivät uskalla oikein kiintyä keneenkään, ja hakevat tarvitsemansa sieltä mistä sattuvat saamaan. Nämä kaikki ovat tietysti vain minun näkökulmaani eivätkä mitenkään ainoa oikea totuus..

Oikeastaan hyväkin että sua harmittaa, saatpahan sillä tunteella toivon mukaan vähän välimatkaa exääsi sekä mahdollisiin tunteisiin häntä kohtaan. Eläminen ihmisen kanssa, joka on yhtenä hetkenä yhtä mieltä ja seuraavana päinvastaista eikä ikinä ota vastuuta sanoistaan tai teoistaan, on aika raskasta. Jossakin vaiheessa alkaa epäillä itseään että olenko hullu vai miksi muistan kaiken ihan eri tavalla...

Hoida itseäsi, Mimmiliini, kaikilla niillä keinoilla jotka hyvältä tuntuvat. Joskus ne asiat voivat olla mitättömän pieniä, mutta kaikkea mistä voi löytää edes rahtusen aitoa iloa, kannattaa kokeilla.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 14.1.2010 16:13:40

Kiitos sinulle Vieras :) Mietin tossa,että ollessani miehen kanssa,olin ehkä enemmänkin ihastunut,hullaantunut siihen Rakkauden tunteeseen,ei se mitään tosirakkautta ollut niinkuin alussa kuvittelin...Satuin tänää näkemään miehen vilaukselta,asuu valitettavasti ihan lähellä,olisi tehnyt mieli käydä vetämässä äijää lättyyn :evil:
Tiedän,että olisi viisainta vaan yrittää antaa anteeksi,unohtaa,mut olen vieläkin niin katkera hänelle. Miten kauan teillä muilla on mennyt,et ootte pystyny antamaan anteeksi alkoholistille vai pystyykö sitä koskaan?? saattaa siinäkin olla yksi syy masennukseeni...
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja LLL » 21.1.2010 22:44:57

Voi voi. Otan osaa. Olen itsekkin ihastunut ja rakastunut alkoholistiin pari kertaa. Aina oon hajonnu ihan paskaksi. Ei hyvä. Ne kun vain rakastaa sitä pulloo ja sekoaa. Niin yksinkertaista se on.
LLL
Miedosti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Kotikanava