Olet täällä

Ihastuin juoppoon

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ihastuin juoppoon

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 21.11.2009 10:32:05

Kiitos samoin sinulle :) Aivan,tein ihan oikean ratkaisun, vaikka tosi kipeetä se tekikin. Äsken kuuntelin yhtä biisiä ja itkee vollotin...nyt tuntuu jo vähän paremmalta...mukavaa viikoloppua kaikille tähän ketjuuni kirjoittaneille :)
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 22.11.2009 14:19:25

Mulla oli eilen pitkästä aikaa ihan mukava päivä,eräs kaverini kävi vierailulla,oli hauskaa, sain nauraa maha kippurassa...alan pikkuhiljaa tuntea,et ehkäpä sittenkin elämä voittaa,minä itse olen todellakin tärkein ihminen itselleni :) koetan pitää parempaa huolta itsestäni...
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Jääminttu » 22.11.2009 16:10:46

Kaikella on aikansa,paikkansa ja tarkoituksena.
Elämä voittaa ja käännä tuo kokemuksesi alkoholismista voimavaraksesi.
Kun tutustut miehiin jatkossa, niin tiedät jo alkoholismista ja osaat sitten paremmin tutkailla asioita.
Kun minulla oli kuvioissa Exä, jonka kanssa meinasi järki mennä, kun tunteet ja järki eivät kulkeneet käsi kädessä miehen suhteen, niin eräs uskovainen vanhempi nainen sanoi, että: "Sinua on siunattu viemällä alkoholismi asioiden pariin. Käännä se voimavaraksesi ja opi siitä!". Ihmettelin toki, että miten se voi noin sanoa, mutta kun aloin pohtimaan asiaa, niin huomasin, että sen täytyy olla niin. Eihän se ole meidän ei-alkkareitten vika, jos alkkari juo, vaan meidän on opittava siitä ja alettava hoitamaan itseämme ja opeteltava nauttimaan elämästämme.
Avopalavereissa käyvänä tykkään kuunnella raitistuneiden alkkarien juttuja ja opin niistä. Kun olen itse alkkarin lapsi,niin saan heiltä niitä vastauksia puheenvuoroissa, mitä en ole omalta isältäni koskaan saanut juomisen suhteen, enkä tule saamaan. Ja samalla ajattelen exieni kohtaloa, että voi kun he joskus ottaisivat sen pohjakosketuksen juomisensa suhteen, miten paljon hyviä raittiita päiviä heillä olisi edessään, jos vain uskaltaisivat antautua siihen.
Sieluunsa saa rauhan kun lakkaa toivomasta.
-arabialainen sananlasku-
Jääminttu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 23.11.2009 07:24:57

Heips ! Niin en nyt muista kerroinko jo aiemmin,et tää viimeisin mies ei ollut ensimmäinen alkkis elämässäni,mut tätä ennen pystyin olemaan lähes 2 vuotta silleen,etten sekaantunut yhteenkään juoppoon :roll: No jos tää viimeisin tyyppi oli muistutus/opetus mulle siitä,ettei kannata alkaa juopon kanssa seukkaamaan..
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 24.11.2009 07:45:14

Jep,elämä todellakin voittaa,tuntuu jo paljon paremmalta :) En tiedä osaiskohan joku täällä tulkita unia,sillä näin viime yönä pitkästä aikaa unta,et olin taas koulussa yläasteella. (olin koko yläasteen ajan koulukiusattu,syrjitty) Unessa olin viimesellä luokalla ja siinä oli taas se poika, joka aina kiusasi,paloi pinna ja karjuin pojalle,et miks sä aina mua kiusaat ja menin kertomaan jopa rehtorille,reksi siihen,et no miks et ole aikasemmin kertonut yms.. :roll:
mitähän tollainen uni mahtaisi merkitä :?: silloin kun koulussa olin ei juuri kukaan puuttunut kiusamiseen,siihen jotenkin tottui.. ja viimesenä vuonna aloin kärsiä masennuksesta,jännitys oireista,tuli lintsattua sit..
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 28.11.2009 14:04:24

Heipä hei ! ajattelin kysästä,et kuis hurisee tähän ketjuun kirjoittaneilla?
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja paarma » 29.11.2009 14:02:25

No mie vastaan kun ei kukaan muu. Hyvin menee näin selvinpäin. Mites itelläsi? Vieläkö tekee mieli seurustella juovien alkoholistien kanssa? Älä ota raitistunuttakaan alkkaria. Me ollaan omituisia otuksia, vaikka viinaa ei menekään. :mrgreen:
paarma
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 30.11.2009 08:49:39

Hei vaan! Täällä sitä taas ollaan retkahdin taas renttuun, en pystynyt olemaan erossa miehestä ja ollaan taas tapailtu tiiviisti.
Ikävä kasvoi niin suureksi,etten voinut olla ottamatta yhteyttä mieheen. Mies on mulle kuin huumetta :roll:
Kyllä taitaa mun itsetunto olla aika matalalla kun suostuin jatkamaan suhdetta. Alkuviikosta oli mukavaa yhdessä,mut sit mies ratkesi ja on juopotellu siitä lähtien. Huh huh ei täs ole mitään tolkkua...
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja paarma, kirjautumatta » 30.11.2009 19:22:29

En ole Kuopion povari, mutta tiesin että juuri noin se menee. Olen nähnyt jo tähän ikään aika monta vastaavaa juttua. Itsekin olin pääroolissa kun minut aina otettiin takaisin. Se kestikin ainakin 15 vuotta...kunnes.
No, en enempää sinua neuvo, koska itse teet päätöksesi.
Mukavaa loppuelämää sulle ja mieti sitten vanhainkodin kiikkustuolissa, olisitko voinut käyttää menneet vuotesi jotenkin toisin... :?
paarma, kirjautumatta

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 30.11.2009 20:18:35

Kiitti kommentistasi ja hyvää jatkoa myös sinulle !
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 1.12.2009 10:59:30

On nyt kyllä ihan pakko kirjoittaa tänne ja purkaa sisintäni :x sillä ottaa pattiin toden teolla,miehellä ollut eilisestä lähtien kova kankkunen 6 päivän putken jälkeen...Oli eilen puhetta,et jos tänään nähtäisiin ja mulla oli jo aamusta hirvee hinku päästä miehen kainaloon :oops: Oltiin äsken yhteyksissä ja mies ei ilmeisesti kykenekään tänään tapaamiseen,väitti ettei enää krapula vaivaa,mut on niin heikko olo... Tunsin itseni jotenkin hylätyksi ja kävi mielessä,et eikö mies välitäkään musta enää,sit vielä sekin,et jos se onkin taas ollu ex naisensa kanssa yhteyksissä ja vanha suola alkanut janottamaan. Ja kun muistelee viime viikkoa,alkuviikosta oli niin mukavaa kunnes pullon korkki napsahti auki ja siitä alkoi alamäki ja niistä pettymyksistä mitä koin viime viikolla voisi tehdä pitkän listan ! No itepähän tähän kelkkaan läksin taas, kyl taitaa kaikki juopot miehet olla loppujen lopuksi erittäin itsekeskeisiä...
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Vieras » 1.12.2009 17:03:10

Mimmiliini kirjoitti:On nyt kyllä ihan pakko kirjoittaa tänne ja purkaa sisintäni :x sillä ottaa pattiin toden teolla,miehellä ollut eilisestä lähtien kova kankkunen 6 päivän putken jälkeen...Oli eilen puhetta,et jos tänään nähtäisiin ja mulla oli jo aamusta hirvee hinku päästä miehen kainaloon :oops: Oltiin äsken yhteyksissä ja mies ei ilmeisesti kykenekään tänään tapaamiseen,väitti ettei enää krapula vaivaa,mut on niin heikko olo... Tunsin itseni jotenkin hylätyksi ja kävi mielessä,et eikö mies välitäkään musta enää,sit vielä sekin,et jos se onkin taas ollu ex naisensa kanssa yhteyksissä ja vanha suola alkanut janottamaan. Ja kun muistelee viime viikkoa,alkuviikosta oli niin mukavaa kunnes pullon korkki napsahti auki ja siitä alkoi alamäki ja niistä pettymyksistä mitä koin viime viikolla voisi tehdä pitkän listan ! No itepähän tähän kelkkaan läksin taas, kyl taitaa kaikki juopot miehet olla loppujen lopuksi erittäin itsekeskeisiä...

Kyllä se mies välittää, silloin kun on "sillä päällä." Juoppous ja itsekeskeisyys liittyy toisiinsa. Läheisriippuvuus sitoo juoppoon. Suosittelen Al-Anonia!
Vieras

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 2.12.2009 14:24:45

Niinhän se tuppaa olemaan,soittihan se mies iltasella kuitenkin,kun oli pahin olotila takana,mutta olen funtsinut asioita paljon ja päättänyt enemmän keskittyä itseeni ja omaan hyvinvointiini. Miettinyt tosissaan miten paljon hyviä puolia sinkkuelämässä voisikin olla. Yritän pudottaa painoani ja olen alkanu syömään terveellisemmin. Olen lainannut vinon pinon kirjoja liittyen henkiseen kasvuun,läheisriippuvuudesta toipumiseen ja nyt olen niin valaistunut. En tunne miestä kohtaan enää niin voimaakkaasti kuin aiemmin,on fiilis,että hän olisikin mulle vain pelkkä kaveri :) sekä aion lähteä pitkästä aikaa tuulettumaan tanssimaan,meen vaikka yksin,miehestä ei koskaa ollu kaveriksi,oli sammumispisteessä kun ois ollu aika lähteä liikenteeseen ,eikä hän ois laskenut mua yksin,mutta tollainen peli ei vetele!
Tunteet viilentyneet, ilmeisesti johtuen siitä mielipahasta mitä mulle aiheutti. Mä en ansaitse sellaista kohtelua enää.
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 4.12.2009 07:40:18

Tein eilen mielestäni yhden viisaimmista päätöksistä elämässäni,nimittäin kerroin vihdoinkin miehelle,etten voi jatkaa suhdettamme enää,olin saanut kuulla taas lisää valheita ja se oli viimeinen pisara! Tunsin pitkästä aikaa olevani hieman ylpeä itsestäni. Mies oli pettyneen oloinen ja sit yritti syytellä mua hyväksikäyttäjäksi,kun oli joskus mua auttanu joissain asioissa. :roll: Mies ei näe itsessään juuri mitään vikaa,toi on ilmeisesti tyypillistä alkoholistin ajattelua. Ajatelkoot mitä tahansa,mulle aivan sama,mä en voi siihen vaikuttaa. Tuntui,et jonnekin oli kadonnut se ihana mies johon iskin silmäni 2kk sitten. En saanut enää tarpeeksi rakkautta,tunsin loppuajasta itteni ihan pelleksi...
Ansaitsen niinkuin moni muukin ihminen tasavertaisen,ns.normaalin parisuhteen,joka perustuu rehellisyyteen jne...
jos enää koskaa haluan alkaa suhteeseen...mutta toivottelen kaikille almoille paljon voimia ja mukavaa joulunodotusta :)
Mimmiliini

ViestiKirjoittaja Mimmiliini » 8.12.2009 08:11:57

Nyt kyllä nolottaa,sillä mulle tuli viikoloppuna nii mieletön ikävä miestä,etten yksinkertaisesti kestäny enää..eksyin sit hänen luokseen juhlimaan itsenäisyyspäivää,se päivä meni meillä aika kosteissä merkeissä ja tappeluksihan se sit meni,tulin niin mustasukkaiseksi,koska paljastui,et edellisenä päivänä oli miehen exä ollu siellä juomassa ja ei ollu osannu pitää miehestä näppejään erossa :evil: en taia koskaa päästä irti suhteesta,joka ei kyl pitemmän päälle oo mulle hyväksi!!
mitä ihmettä mä teen? :?: :!:
Mimmiliini

EdellinenSeuraava

Paluu Kotikanava