Olet täällä

Tämäkin vielä..

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Tämäkin vielä..

ViestiKirjoittaja Silverlight » 12.2.2010 18:54:16

Asun nykyään yksin lasten kanssa ja olen eronnut miehestäni viime vuonna.
Suhde oli vaikea miehen päihdeongelmien vuoksi.Täytyy sanoa että hämmästelin
kun entisen mieheni päihdeongelmista tullaan minulle huomauttamaan koska en vastaa
hänen tekemisistään.Näköjään jotkut ovat niin typeriä, että kuvittelevat entisen puolison vastaavan ex:sä töppäilyistä.
En oikein tiedä mitä ajatella, on ihan tarpeeksi elämän järjestelemisessä ja arjen pyörittämisessä.
kiinostaisi tietää onko teille muille ex-vaimoille kuittailtu ja miten olette saaneet arjen pyörimään selvittyänne hankalasta suhteesta omillenne?
Silverlight

Re: Tämäkin vielä..

ViestiKirjoittaja cricket » 13.2.2010 21:21:24

Hei Silverlight,
Tämä vähän riippuu juuri siitä onko yhteisiä lapsia. Jos niitä on ja eksä jatkaa samaa tahtia, ei yleensä paljon kuittailla, koska useimmat tajuavat miksi on erottu. Ne jotka eivät ymmärrä miksi on erottu, ovat mahdollisesti itse lähestymässä samaa tilannetta, eivät vain ymmärrä sitä vielä.
Eksästään ei 'lapsellinen' pääse ihan lopullisesti eroon... koskaan. Sorry.

Mutta onneksi myös oma tasapaino elämässä kasvaa vuosien myötä, jolloin kuittailuille panee vähemmän painoa tai oppii ainakin vastailemaan näppärämmin. Köh. Onhan toinen sentään aikuinen, täysipäinen ihminen, joka vastaa itse itsestään... vai? :)
If you want others to be happy, practice compassion. If you want to be happy, practice compassion.
Dalai Lama
cricket
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja malibu (ei kirj.) » 14.2.2010 02:04:19

Mä en oo samassa tilanteessa, mut tuo asia vaan hämmästytti sen verran et kirjotin sulle tän, et tiedät olevassa oikeassa (et sun exän asiat ei sulle kuulu vaik kuka sanois mitä)... En vaa voinu uskoa et ihmiset on niin typeriä...

Tuota mul ei oo sama tausta, mut mul on exä joka käyttää kamaa ja ite käytin. Mul kuitenkii jos joku tulee sanoo mitä se on nykyään sekoillu ni oon sanon et "ei mua kiinnosta sen nykyiset tekemiset, ku erottii just tuon takia ku se ei vain osaa käyttäytyä kuten aikuisten kuuluis", ni yleensä ihmiset menee aika noloiks et edes kyselee moista...

Mä en todellakaa viisastella tai pahalla tarkottan vaa meinasin just sitä et ku ite tiedät eronneesi siitä tuon syyn takia, ni mikset suoraan sano ihmisille ketkä kertoo exäsi sekoiluistaan et ne ei kuulu sulle etkä todellakaan tahdo niistä tietää, koska seurasit parisuhteessa tilannettas aikasi ja se on ohi nyt...

Must se on järjetöntä tulla sanomaan sun exän sekoiluista sulle, koska sä oot tehnyt vaikean päätöksen erota hänestä itsesi ja lasten tähden.. Jos joku luulee tunteettomaksi ni sillä ei ole kokemusta! Se joka sanoo et puolison pitäis elää addiktin rinnalla vain siks, ettei se luisuis liian alas; ei todellakaan ole mitään käsitystä asiasta! Mä oon täällä paljon seuraillut juttuja ja kirjotellutkin jotain ja myös entiset käyttäjät ovat kirjotelleet omia juttujaan ja se on tullut selväksi jos mikä; et jokaisella on se oma pohjansa johon eivät puolisot, lapset tai kukaan muu kuin henkilö itse pysty vaikuttamaan; ketään ei voi parantaa vasten tahtoaan. Mulla on myös addiktina siitä omakohtaista kokemusta ja tiedän tasan tarkkaan että jos ihminen ei tahdo itse parantua, on täysin mahdotonta parantua koko päihdeongelmasta!

Olisko susta kenties sanomaan hiukan "humoristisesti" jos joku tulee jostain sekoilusta kertomaan, et "just tuon takia otin eron, ku mun ja lasten on aika vaikea katsoa tuollaista ja katsottiinkin sitä niin pitkään et nyt tahdottais elää rauhassa ilman sekoiluja" tms.?? Must olis hienoa jos saisit perille kysyjille et heidän kommentit ovat kertakaikkiaan asiattomia ja he eivät ajattele ollenkaan sun, puhumattakaan teidän lasten elämää jos kuvittelevat että teidän olisi vielä pitänyt jatkaa päihdeongelmien katsomista... Luulisi ihmisten vähän ajattelevan ennen puhumista mitä lapset kärsivät jolleivat vaimoa ota huomioon.... :roll: Jotkut tuntuvat ajattelevan et vaimon tulee kestää myös ne "vastoinkäymiset", mut mun mielestä jos addiktille annetaan tilaisuus tai vaikka 10 parantua, eikä hän silti tahdo parantua; on sellainen tilanne jossa vain ero auttaa. Eri asia on, jos on halua parantua, mutta retkahtelee. Mun mielestä tuossa asiassa ei tosin tässä topicissa ole merkitystä koska te olette päättäneet erota ja sä olet päättänyt jatkaa elämääsi lasten kanssa ilman addiktia; jo se on suuri vastuu. Ja sun vastuu rajoittuu niihin lapsiin, vaikka päihdeongelmainen usein lapseksi luetaankin; sä oot kuitenkin eronnut siitä ylimääräisestä "lapsesta". Mun mielestä avioliitto ei tarkoita et on pakko katsoa jotain itselleen vierasta ihmistä loikoilemassa nurkissa joko sekaisin tai sit viekkareissa ku pitäis saada pää sekaisin! On hienoa et olet jatkanut elämääsi joten sano ettei nuo asiat enää kuulu sinulle! Aina voi tietysti nousta jotain tunteita pintaan kun kuulee mitä exä on tehnyt mutta se on normaalia ja menee ajan kanssa ohi. Sulla on nyt oma elämä ja hän elää omaansa; vaikka sitten sekoillen jos ei muuta! Mut sä et niihin voi vaikuttaa eikä sun tulekaan niihin vaikuttaa ja sen voit sanoa ihmisille!... Ja sä tulet varmaan saamaan enemmänkin tähän ketjuun vahvistusta, mä vain oikeasti vähän kuohahdin tuota ihmisten ajattelemattomuutta; oon sitä itsekin joissain asioissa kohdannut, mutta tuo että jonkun tulisi pilata sekä lasten, että oma elämänsä toisen päihdeongelman takia hiukan sapettaa.. :evil: Tsemppiä oman elämän aloitukseen ja kaikkea hyvää sulle ja lapsillesi... :)
malibu (ei kirj.)

ViestiKirjoittaja Silverlight » 14.2.2010 13:52:31

Kiitti mielipiteistä molemmille.Tuosta ex:n tekemisten kuittailusta vielä senverran että
hän ei asu enää edes samalla paikkakunnalla kuin minä ja kuittailut perustunevat hänen tekemisiinsä silloin kuin vielä asui täällä. Nykyään hän on lopettanut alkon käytön +muut aineet (hakemalla itse apua ongelmiinsa). Kaikenlisäksi hän on uusissa naimisissa ja
minulla on yksin lasten huoltajuus. Joten senkin vuoksi pidän hänen vanhojen asioidensa tekemisistä kuittailua minulle todella typeränä. Vielä kun ei asu edes samassa kauppungissa, vaan satojen kilometrien päässä täältä.
Jatkossa kun joku kylän juoruakka alkaa kaakattaa ex:n entisen elämän asioista niin tietää avanneensa leipäläppänsä. Silloin kun vielä asuttiin yhdessä, ei kukaan sanonut mitään mutta nyt kun äijää ei ole kuukausiin näkynyt aletaan mäkättämään. Mun mielestä jokaisella on omat haasteensa elämässä . Se että hakee apua on hieno juttu ja jos pystyy muuttamaan elämäntapojaan.
No,mut meitä on monenlaisia ihmisiä ja niitä kellä on rajoittuneisuutta muita kohtaan, tulee aina olemaan. Mut se et ei oo enää ketään sekoilemassa eikä järjestämässä ongelmia
kotona on todella ihanaa. Kaikki on muuttunut täysin. Aluksi tuntui täysin epätodelliselta,mutta nyt rauhalliseen elämään alkaa olla tottunut.Lapsissa muutoksen todella huomaa.
Minulle ja lapsille tämä uusi elämä on parasta mitä olla voi ja toivon kaikille muillekin hyvää vuodenjatkoa. :)
Silverlight

Paluu Kotikanava