Olet täällä

Miksi tällaiseen mieheen rakastuu?

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Miksi tällaiseen mieheen rakastuu?

ViestiKirjoittaja äitikö oikeesti » 22.11.2010 23:23:33

UusiTäällä kirjoitti:Niin, kyllä totta kai mullakin päässä käy se ajatus, että jospas mies jonkun toisen naisen kanssa vehtaa. Mutta just nyt tuntuu siltä, että se olisi pieni ongelma verrattuna siihen, että se riekkuu nyttenkin tuolla jossain kadulla tuhoamassa itseään ja omaa elämäänsä. Mies on niin paljon kiinnostuneempi päihteistä kuin naisista, että en tosissani osaa toisia naisia pelätä.
Hän soitti jonkin aikaa sitten niin selkeästi sekaisin, että oli siinä minulla itkussa pitelemistä heti kun luurin sain kiinni. Hieman sekavuutta tarinassa, ei muistikuvaa siitä mitä eilen oli sovittu, liian äänekäs ja aggressiivinen puhe ja jonkinmoinen ihme vihaisuus minua kohtaan vaikka en mitään paljon juurikaan edes kysellyt. Puhuessani hänen kanssaan kun hän on tuollaisessa tilassa, mun kaikki energia menee siihen miten selvitä puhelusta niin, että häntä suututtamatta saisin jonkinmoisen kuvan tilanteesta.
Mä en voi tajuta miten joku tahtoo tehdä itselleen niin paljon pahaa kuin hän tekee.

Olen täällä taustaillut ja lueskellut elokuusta alkaen,itse en silloin vielä ollut aivan varma meneekö asiat pieleen,toivoa oli...mutta UusiTäällä...juuri näin meni minun iltani tänään.En oikeasti pelkää toisia naisia,en...niille pärjäisin helposti ja heittämällä,mutta...päihteille on vaikea kilpailla.
6 kk takana,reipasta nousua ja hurjaa kiihdytystä mäkeä alas.Vaihdoin rauhallisen tasaisen arkeni tähän...miksi.
Sitä olen kysynyt nyt itseltäni jokaisen mäen pohjalla.Nyt en edes itke kirjoittaessani tätä,enemmänkin harmittaa ja suututtaa huomata valehdelleensa itselleen eniten.
Mikä vei minut ja pitää minut tässä päihteisessä "suhteessa"? läheisriippuvuus,uskomaton seksi,huono itsetunto jota mies osaa pönkittää uskomattomalla tavalla.Tuijottaa silmiin,katselee ihailevasti riipputissejä ja makkaraista vartaloa...uskomatonta että tällä iällä tuollainen vielä tepsii.Miksen voi rakastaa itseäni yhtään enempää?
äitikö oikeesti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja UusiTäällä » 23.11.2010 22:09:22

Moi Äitikö oikeesti!

Samoja asioita pohditaan.
Mä olen miettinyt, että tietty renttuun voi ihastua läheisriippuvuuden, jonkin oman tarpeen yms. vuoksi. Mutta toisaalta, päihderiippuvainen ihminen ei ole pelkästään päihderiippuvainen. Hän on myös ihminen. Itseään ei kannata syyllistää siitä, miksi ihastuu tai rakastuu johonkuhun. Sitä vain ihastuu. Tähän tulokseen mä olen tullut :)
UusiTäällä
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lähe1nen » 24.11.2010 09:11:43

UusiTäällä kirjoitti:Olen aina ihmetellyt, miksi naiset jaksavat tällaisten renttujen rinnalla. Nyt ihmettelen vielä enemmän. Olen täysin koukussa tähän mieheen. Läheisriippuvaisuuden määritelmiä en täytä, vaan minulla on aika vahva oma elämä, tavoitteet enkä uhraudu - ainakaan omasta mielestäni - liiaksi. Mietin voisiko kyseessä olla jonkinmoinen "palkitsemisjärjestelmä"? Siis sellainen ikään kuin addiktiota vastaava tila, jossa miehen tuottaman pettymyksen ja sen aiheuttaman kivun jälkeen onnellinen hetki yhdessä tuntuu jotenkin suhteettoman voimakkaasti hyvältä ja siihen tunteeseen jää koukkuun?

Läheisriippuvuus on sana, joka ymmärretään usein väärin. Mutta tässä oikeastaan kerrotaan oikein hyvin mitä se on: addiktio tietyistä tunnetiloista.
Läheiriippuvuusuhde voi olla mun mielestä yhtä hyvin vaikka työpaikkaan tai johonkin yhdistykseen tai mihin vaan. Se on tunnetason riippuvuutta, joka kahmaisee mukaansa kuten kemialliset riippuvuudet; ensin on muutakin elämää, ei päihteidenkäytääjäkään aloita pussikaljan kanssa sillan alta tai heroiinipiikillä aseman vessassa, siinne matkataan pikkuhiljaa.
Samoin kun kemiallisia päihteitä käyttävän on alkuvaiheesa melko helppo irtaantua -jos suostuu tilansa myöntämään- läheisriippuvaisen on helppo irtaantua jos huomaa tilansa ajoissa. Mutta jos tila on päässyt jo pitkälle ja minuus kadonnut, se on vaikeampaa.
Itseasiassa alkoholistin rinnalla elävien ihmisten suhteen mun mielestä ei edes ole kyse niinkään läheisriippuvuudesta vaan paljon kokonaisvaltaisemmasta tunne-elämän vammautumisesta, mutta vakiintunut käytäntö on käyttää läheisestä sana läheisriippuvainen.
Lähe1nen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja UusiTäällä » 24.11.2010 09:57:36

Moi!

Luin tuota omaa tekstiäni, jonka kirjoittamisesta ei ole kauaa.
Mun tilanne on muuttunut niin, että pettymyksen jälkeinen ihana hetki ei enää tunnu niin hyvältä. Tiedän odottaa pettymystä, tiedän, että kaikki ei ole hyvin. Sinänsä tilanne tuntuu nyt paremmalta, realistisemmalta myös siinä suhteessa, että tykkään ja välitän tästä miehestä valtavasti vaikka hän ei aiheutakaan mulle enää "kicksejä" :D
UusiTäällä
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Kotikanava