Kirjoittaja Anskubansku » 16.8.2011 00:24:02
Oma puoliso(pian entinen sellainen) ei siis näe omassa juomiskäyttäytymisessä mitään ongelmaa. Tänään viimeksi riitelimme aiheesta. Mies sanoi, että ottaa päähän tulla töistä kotiin ja kämppä on kuin pommin jäljiltä (kaksi pientä lasta, minkäs teet..) Joskus valittaa tiskipöydällä lojuvista tiskeistä ja joskus taas valittaa keittiön sotkuisesta lattiasta. Joo, siinäpä onkin aihetta ryypiskelyyn. Mies siis juo minun tekemättömien kotitöiden takia. (tiedoksi, minä kyllä siivoan täällä, vaikka tavarat on hujanhajan joskus. Myönnän, että voisin siivota ahkeramminkin, mutten aio ottaa syitä niskoilleni)
Mies myös tänään valitti, kun en hänen mielestään viime talvena vienyt pieniä lapsiamme ulos riittävän usein. Siksi hän ryyppäsi viikonloppuisin. (niinpäniin...)
Joskus mies sanoo, että työ on stressaavaa, ja siksi on saatava "nollata" viikonloppuna. Tiedän, että työ on joskus raskasta, on kiireisiä ja pitkiä päiviä, mutta jos todella haluaa muutosta tähän, sekin onnistuu. Kukaan ei pakota ottamaan kaikkea sitä vastuuta, jota mies kantaa töissä. Tässäkin on nähtävissä tällaista "minä kyllä selviän tästä yksin" itsepäisyyttä, mitä on myös ilmeisesti tässä juomisessa. Mies kyllä pystyy vähentämään, miksei muka pystyisi? joo-o, nähty on moneen kertaan.