Olet täällä

Selitysten parhaimmistoa

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Selitysten parhaimmistoa

ViestiKirjoittaja Mammelina » 1.8.2011 13:25:41

Moi,

olen tässä lueskellut teidän kirjoituksia ja tunnistanut meidän perheen tilanteen monien kirjoitteluista. Olen myös huomannut kuinka usein alkoholistit väittää etteivät ole juoneet mitään vaikka silmät harittaa, meno on niin leveää ettei ovista mahdu kulkemaan ja viina haisee. Haluaisinkin nyt laittaa tällaisen humoristisen ketjun (onhan tämä meidän elämä välillä kuin jostakin huonosta komediasta.. :lol: ) alulle, jossa kaikki saisivat käydä kertomassa parhaimmat selitykset joita ovat kuulleet omilta rentuiltaan. Meillä mies ei yleensä ole syönyt mitään ja siksi kuulemma heikottaa niin että kieli sammaltaa ja askel horjuu :roll: . Pakkohan tästä koko hommasta on yrittää vähän edes huumoria repiä että tätä jaksaa päivästä toiseen!

Terveisin,

Mammelina
Mammelina

Re: Selitysten parhaimmistoa

ViestiKirjoittaja parveke » 1.8.2011 15:33:22

Mun eksä ei ehkä oikeasti juonut kovin paljon vaan veti pilveä kun luulin sen käyvän tupakalla, ni siitä ei oikein saa revittyä selityksenmakua.
Surkuhupaisinta mulle on ollut eksän loputon itsevarmuus ja pokka, "tässä työpaikassa mä aion pysyä eläkeikään saakka" ja "tätä naista mä rakastan (sua en rakastanut koskaan) ja tässä suhteessa mä aion onnistua"... voi miten ovat työpaikat ja naiset vaihdelleet muutaman kuukauden välein. Voisin haluta tehdä lääketieteellisen tutkimuksen onko päihteissä joku erityinen aines mikä tekee ihmiselle aivan uskomattoman pokerin, hän ei koskaan ole osoittanut häpeää vaikka epäonnistuu koko ajan. Siitä itsetunto-aineesta voisin sitte kehitellä pillerin jota voitas me kaikki almat alkaa syödä.
parveke

ViestiKirjoittaja Lähe1nen » 1.8.2011 16:47:41

Tämä ei ole omalta puolisolta, mutta aivan paras koskaan kuulemani:
Vaimo ihmettelee, miten mies haisee viinalle, vaikka käyttää Antabusta. Mies totesi että "Etkö sä nyt tiedä, että Antabus haisee viinalle!"
Lähe1nen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Stadu78X » 2.8.2011 14:21:46

Entinen naapurinmies haisi valkosipulille lähes päivästä toiseen kun klassisesti sitä syömällä yritti peittää viinan hajua (niin pihalla jo, että ei tajunnut enää itsekään miltä näytti ja miten valkosipuli korosti asiaa vielä...). No, alkoi sitten kai kyllästyä valkosipuliin kun ykskaks viinan haju palasi takaisin. Tätä sitten jatkui iankaiken, kunnes kerran eräs tuttu sattui kysymään jotta säkö kyllästyit valkosipuliin kun etkö jonkun vitamiininsaanti jutun vuoksi sitä sanonut syöväsi. -> Herra oli näyttänyt, että no voin mä sulle tämän kertoa. Välillä kun juon niin ei sitä kehtaa mennä ihmisten ilmoille, mä peitin sillä viinan hajua. Mutta nyt mä löysin nämä tällaiset, eivät närästäkään sillä lailla. Ja oli näyttänyt Kyolic-valkosipulikapselilaatikkoa :) Kyljessä nyt niissä lukee kissankokoisilla kirjaimilla muutenkin, että "eivät tee tuoksua missään määrin", mutta herra oli jo niin turtunut omaan olotilaansa ja kehittänyt itselleen tästä selvästi jo niin psyykkisesti lukitun tarinankin sisälleen, että otti siis pari kapselia ja oletti sillä peittävänsä ettei kukaan enää haistakaan viinaa... Ja kun ajatellaan, että oli muutama vuosi menty eteenpäin jälleen tuosta ns. raakavalkosipuli aamulla -huiviin ajasta, niin edelleenkään ei toki mistään nähnyt viinan maistuvan, on se ihmeaine tuo puristettu ja kapseloitu valkosipuli 8)
Stadu78X
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja parveke » 2.8.2011 18:58:23

^voi raukkaa! ja tästä tuli mieleen lankapuhelinten aikana kaveri, joka halusi koko ajan käydä naapurissa soittamassa kotimaahansa.. naapuri sanoi, että ei onnistu enää kun se on hänen puhelin ja tulee niin isot laskut ulkomaanpuheluista. Seuraavan kerran oli kaveri ovella, oli ostanut kirppikseltä lankapuhelimen: voinksmä nyt soittaa, mulla on oma puhelin.
parveke

ViestiKirjoittaja Anskubansku » 16.8.2011 00:24:02

Oma puoliso(pian entinen sellainen) ei siis näe omassa juomiskäyttäytymisessä mitään ongelmaa. Tänään viimeksi riitelimme aiheesta. Mies sanoi, että ottaa päähän tulla töistä kotiin ja kämppä on kuin pommin jäljiltä (kaksi pientä lasta, minkäs teet..) Joskus valittaa tiskipöydällä lojuvista tiskeistä ja joskus taas valittaa keittiön sotkuisesta lattiasta. Joo, siinäpä onkin aihetta ryypiskelyyn. Mies siis juo minun tekemättömien kotitöiden takia. (tiedoksi, minä kyllä siivoan täällä, vaikka tavarat on hujanhajan joskus. Myönnän, että voisin siivota ahkeramminkin, mutten aio ottaa syitä niskoilleni)

Mies myös tänään valitti, kun en hänen mielestään viime talvena vienyt pieniä lapsiamme ulos riittävän usein. Siksi hän ryyppäsi viikonloppuisin. (niinpäniin...)

Joskus mies sanoo, että työ on stressaavaa, ja siksi on saatava "nollata" viikonloppuna. Tiedän, että työ on joskus raskasta, on kiireisiä ja pitkiä päiviä, mutta jos todella haluaa muutosta tähän, sekin onnistuu. Kukaan ei pakota ottamaan kaikkea sitä vastuuta, jota mies kantaa töissä. Tässäkin on nähtävissä tällaista "minä kyllä selviän tästä yksin" itsepäisyyttä, mitä on myös ilmeisesti tässä juomisessa. Mies kyllä pystyy vähentämään, miksei muka pystyisi? joo-o, nähty on moneen kertaan.
Anskubansku

ViestiKirjoittaja ei t » 31.8.2011 19:22:47

Tässä näitä:
"Hullua olla juomatta, jos ilmaista alkoholia tarjotaan. Sehän on joka lasi kuin panisi rahaa pankkiin!"
"Punaviini on terveellistä."
"Alkoholi on terveellistä, täysraittiit sairastelevat enemmän /kuolevat nuorempia jne."
"Aika vähänhän mää X:ään verrattuna juon." (X:n tilalle ain jokin nimi)
"Pystynhän mä käymään töissä, joten mitä väliä sillä on jos juon? Olenko joskus jättänyt jonkin velvollisuuden hoitamatta juomisen takia? Ai olen, no se ei nyt johtunut juomisesta ekä krapulasta, tulin silloin juuri flunssaan" /vaihtoehtoisesti: "No se nyt oli melkoine poikkeus!" tai "Aina sää jaksat joitain ikivanhoja juttuja kaivella"
"Viinin juominenhan on sivistynyttä!"
"Kaikki ranskalaiset olisivat kuolleita, jos alkoholi olisi niin vaarallista kuin sanotaan"
"Ravintolassa kannatta aina juoda alkoholia, koska se on suhteellisesti halvempaa kuin muut juomat" (toisin sanoen jos vertaa juoman hintaa kaupassa ja ravintolassa, alkoholin kohdalla hintaero ei ole yhtä iso)
"Eihän sitä nyt voi baarissa kuivin suinkaan istua"
"pystyisin lopettamaan koska vain haluan, mutta ei ole tarvetta lopettaa, koska alkoholi ei ole mulle ongelma"
"Seuran vuoksi"
ei t

ViestiKirjoittaja viiri » 31.8.2011 19:33:51

Vuosi sitten hellekesän päätteeksi juomisesta keskustellessa mies totesi todella tietäväisenä ja varmana vakuuttavuudestaan:

"Täytyyhän ihmisen juoda, muuten se kuolee!"

:D
"So trust me when I say if a guy is treating you like he doesn't give a shit, he genuinely doesn't give a shit. No exceptions."
viiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja KukaHuutaa » 3.9.2011 22:08:05

Äidilläni oli aina flunssa kun puhelimessa sammalsi ja kertoi samoja juttuja neljään kertaan (tai niin monesti, että kyllästyin ja sanoin "oot vissiin ottanu", johon puhelu aina pikaisesti loppuikin) :lol:
KukaHuutaa
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Novak » 10.9.2011 17:29:23

- Yhden vaan otin....
- No yksi kalja oli jäänyt, join sen pois...
- En oo ottanut ku yhden...
- Ei yks haittaa...

Meillä siis aina yksi kalja aiheuttaa hoipertelua ja sammaltamista... :roll:
Novak
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja seliveli » 16.9.2011 06:17:32

Niin - joku ottaa yhden kaljan kerrallaan - toiset elävät päivän kerrallaan... :)

Meillä puoliso lähettelee txt-viestejä mielummin, kun soitaa, ettei tulisi "väärinkäsityksiä"...

Aivan hullua hommaa, kun puoliso "kärvistelee" kuivassa humalassa ja siinä tilassa päpättää ja papattaa kaikesta mahdollisesta MINUN vioista ja ongelmista ja tekemättömistä töistäni - itse on jumalasta seuraava elämiemme hallitsemisessa...
seliveli

ViestiKirjoittaja ketju » 19.9.2011 17:50:57

Mies Tallinnan reisulla siinä kunnossa , että miehissä piti taksiin kantaan ja hotellilla pasko housuihinsa.Kotona sitten pohti asiaa " se oli kyllä varmasti se aamiaisen yrttimunakas mikä mun mahan sekoitti" :lol:
ketju

ViestiKirjoittaja Medusa » 19.9.2011 18:46:26

Vai että yrttimunakas :shock: :roll: :lol:
Just whipe your own ass and shut your mouth -pain-
Medusa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja asila » 22.9.2011 23:33:11

Tää oli meillä aikaisemmin ihan legena:
minä: "Oot kännissä. Mitä olet juonut?"
mies: "En oo. Pari kaljaa vaan."
Lopulta selvisi, että en ihan osannut kysyä oikein - voi olla, että kaljan lisäksi oli mennyt esimerkiksi useampi lasi whiskyä.
Nyt viiden vuoden raittiuden jälkeen tissuttelu on alkanut, mutta se ei olekaan viina, joka haisee vaan energiajuoma. Ihan pokkana on tarjottu energiajuomaa haisteltavaksi, että se on nyt tämä joka haisee ja tyhjiä pulloja löytyy päivittäin.
asila

ViestiKirjoittaja OnTheEdge » 26.9.2011 10:01:51

"kyllä mää saan juoda ku pystyn lopettamaan millon vaan"
"et voi ymmärtää millaista on tehdä työtä kun on viikonloput töissä niin paljon"
OnTheEdge
Miedosti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Kotikanava