Olet täällä

Selitysten parhaimmistoa

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Selitysten parhaimmistoa

ViestiKirjoittaja Bourbon » 10.10.2011 14:35:34

Minun miehelläni oli (ja on yhä) aina FLUNSSA. Kukaan ei ole flunssainen niin usein kuin alkoholisti! Välillä mietin, että flunssatilastot, jos sellaisia tehdään, ovat aivan vääristyneitä. Jos työpaikalta jää pois flunssan takia ja syynä onkin humalapöperö, menee vähän väärään piikkiin :-)
Myös anoppini, joka piti ihan elämäntehtävänään peitellä poikansa alkoholismia ilkeältä miniältä, joka keksi puhua sellaisesta kurjasta asiasta kuin päihdeongelma, vetosi aina kiukkuisesti, että "XX:llähän on flunssa", ja ihmetteli vielä, miksi en hoida ja anna teetä ja sympatiaa... Kerran he hakivat lapset hoiviinsa ollessani työmatkalla, olin nimittäin todella huolissani ja olin itse pyytänyt heitä käymään katsomassa, mikä miehen ja lasten tilanne on. Mieshän oli aivan pöpperössä jo lähtiessäni. Sain sitten työmatkalle tekstiviestin, että haimme lapset tänne mummolaan, xx:hän oli aivan flunssainen ja "toipuu" kotona. Kun tulin työmatkalta flunssapotilas istui äreänä ja haisevana televisiota katsomassa eikä vaikuttanut kovin vilustuneelta!
Bourbon
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vierasvaan » 10.10.2011 15:29:57

Juu. Ja toinen on tietysti se, kun valkosipuliahan kannattaa syödä, että EI tule sitä flunssaa. Se on kato luonnon antibiootti, sitä pitää syödä ainakin neljä-viisi kynttä kerrallaan, että flunssa pysyy poissa. :wink:
vierasvaan

ViestiKirjoittaja Tuisku1 » 10.10.2011 16:50:29

"En mä ole alkoholisti, mä olen juoppo." Minulle jäi ikuiseksi arvoitukseksi millainen ajatuskulku tuohon lausahdukseen sisältyy.
Tuisku1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vieras » 11.10.2011 22:16:14

Hih - tää on hyvä ketju.

Ystäväni syö selleriä. Peittää hyvin hajuja. Tällä minua höynäytettiin pitkän aikaa.

Hänen kotinsa on jonkin kerran ollut sekaisin, matot ulkona tuulettumassa muutaman kuukauden. Selitys: "mä just aloin siivoomaan". Toinen klassikko: "mikähän siin onkii ett aina oon siivoomassa ku sä tuut..."

Kännissä puhalteli muksuille kortsuista ilmapalloja. Nolostutti teinin ja hänen kaverinsa kun pikkusisarukset leikkivät näillä palloilla. "Pitäähän ne tutustuttaa ajoissa ehkäsyyn!"

Nukahti bikinit päällä aurinkoon, paloi ja meni kännissä avaamaan oven lastensa kavereille drinksulasi kädessä. Nestehukkaa selitti. Emäntä on jo sen verran iäkäs, että ryppyinen ja kärähtänyt habitus herätti noloa naurua. Viimeisetkin lasten kaverit kaikkosivat.

"Mulla on nyt antabus. Kaikki asiat ok." Jollain käsittämättömällä tavalla tämä leidi pystyi ihan hyvin kännäämään antabuksesta huolimatta.

Wcn säiliössä viinapullo - säästää vesilaskuissa.
Vieras

ViestiKirjoittaja ma86 » 17.10.2011 15:14:50

Meillä mies on aina väsynyt, ei siis missään nimessä kännissä. Kaikkein mielenkiintoisinta on, kun tämä pitkän jankutukseni jälkeen lopulta toteaa olevansa "vähän kännissä" ja minuutin päästä päättää taas, ettei olekaan. Mies ei ylipäätään tule juomisesta känniin - sama se kuinka kauan ja kuinka paljon on juotu, mutta ei ei, kännissä ei olla.

Useamman kerran olen käskenyt miehen lopettaa juomisen (turhaa hommaa, tiedetään), mutta kun mies ei voi tehdä oikeastaan mitään jos ei saa juoda. Esimerkiksi hänen on kuulemma lopetettava työnteko sitten kokonaan. En kylläkään ole saanut tälle väittämälle sen tarkempaa selitystä.

Usein kyselen silkasta mielenkiinnosta paljonko tällä kertaa on juotu. Kerran oli kuulemma juonut yhden tuopin. Ihmettelin suuresti yhden tuopin vaikutusta, mutta mies sen kun intti että tämä on totuus. Seuraavana päivänä palasin asiaan ja kysyin miksi mies valehtelee. Mutta hänpä ei kuulemma ollut valehdellut, vaan sanonut ihan vittuillakseen juoneensa vain yhden. Pitänee muistaa jos tulee joskus jäätyä hätävalheesta kiinni - "enhän minä valehdellut että minulla on muuta menoa, kunhan nyt vittuillakseni sanoin".
ma86
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja parveke » 17.10.2011 22:39:09

mulle tuli nyt mieleen tällainen:
olin maksanut eksän lomalle kotimaan hotelliin - toiveissani tietenkin romanttinen yhdessäolo. Hän alkoi heti jututtaa muita hotellin asukkaita ja lähti ventovieraiden ihmisten kanssa baariin... kysyin tyrmistyneenä, että mitä nää ihmiset meidän seurassa tekevät. Eksä sanoi, että mun kanssa ehtii olla kotonakin, näiden ihmisten kanssa ei voi olla kuin juuri nyt.
Ja hohhoijaa.
parveke

ViestiKirjoittaja Noppa » 18.10.2011 12:36:30

Mies juonut, minä epäilen ja kyselen, mies sanoo että mitään en ole ottanut tai ehkä korkeintaan yhden. Alkometriin käsken puhaltaa, puhaltaa reilut promillet: "nämä huoltoasemien alkometrit on niin huonoja, juuri luin tutkimuksen, näihin en kyllä luottaisi ollenkaan. :)
Noppa

ViestiKirjoittaja eepos » 18.10.2011 18:42:18

No, meillähän alkoholia ei käytetty, tai joskus kaks kaljaa tai saattoi esim. väsyttää tai olla lämpöhalvaus tms, eli pitkää listaa multa ei tule;).

Mutta kerran mies oli käynyt pojan kanssa syömässä ja mun mielestä oli myös kaljoitellut, mutta miehen mielestä ei. Silloin keksin miten ratkaistaisiin ongelma: ostetaan alkometri, sillähän se selviää. Ostettiin, ja punaistahan se näytti. Ai ai, nythän tässä oltaisiin muuten jääty valheesta kiinni, mutta miespä tokaisi: "se oli siideri, sä et kysynyt siitä."

Myöhemmin sitten aina ihmeteltiin, kun mies puhalsi alkometriin niin lujaa, että näytti aina sen takia punaista. Ei vaan osannut raukka puhaltaa oikein :/ .
eepos
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja pomppulinna » 19.10.2011 07:45:11

Puolisoni tytär (13v) puhalsi alkometriin promillen lukemat juotuaan liikaa energiajuomaa. Joka ilta sitten olikin juonut energiajuomaa ja joka kerta viisari nousi. :o)

Nyt kun lapsi lähti opiskelemaan, niin ei voinut muuttaa asuntolaan asumaan, koska ei tykkää jakaa jääkaappia. Asuu siis yksityiseltäsaadussa vuokra-asunnossa. Todellisuudessa ei pysty nauttimaan sitä "energiajuomaa" asuntolassa, koska siellä on SÄÄNNÖT!
pomppulinna

ViestiKirjoittaja Limetti » 28.12.2011 21:07:41

Sainpa makoisia nauruja tämän mustan huumorin kautta :D

Kuten Eepoksen mies, niin meilläkin mies on yleensä vain niin v--tun väsynyt, jos silmäluomet on puolitangossa, kieli sammaltaa niin, ettei kukaan ymmärrä, edes hän itse, ja tasapaino heittää pahemman kerran - ei siis pahemmin alkoa ottanut.

Pikkutunneille asti nojatuolissa nuokkuminen ja nukkuminen saa aikaan sen, että niskat on jumissa seuraavana päivänä. Ja niitä "päätetyöskentelyn aiheuttamia jumeja" sitten pitäisi koko perheen vuorotellen hieroa - niistä kun johtuu se päänsärkykin :lol: Suuttuu sitten, kun myötätuntoa ja hierojia on vaikea löytää. EVVK.
Limetti

ViestiKirjoittaja romeR » 6.1.2012 21:52:59

Pikkubaarissa saa edelleen kuulla olevansa poika. Ei siinä mitään. Pikkubaarissa saa kuulla äärimmäistä paheksuntaa kun jugeboksiin laittaa soimaan "Born In The Usa".

Ei siinä mitään, mutta ei Perkele voi lähteä niistä kehittämään mitään yhteiskunnalista, tyylin Antti Multanen. Laitetaanpa tuo Joukon poika Janne saunomaan, laitetaanpa tuo Jenkin poika Aarne suljetulle.

Capiche Antti Multanen, edes pikkuhiljaa ?????????????? Askel askeleelta. + Sain äärimmäisen paljon kritiikkiä ja runtua SariRadion menneilta ja nykyisiltä kannoilta. No, minkä mä sille voin. Mutta, ei Perkele voi mikään Multanen, tai sen suvunjatkaja Kuusijärvi lähteä mihinkään käytännön toimiin asian tiimoilta. Näin vain on, ei kaikki ihmiset ole kaikesta aina yksimielisiä, ja ilmaisunvapaus on olemassa.
romeR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja romeR » 6.1.2012 22:12:56

Ja mitä tulee tähän Kai Kuusijärveen, niin...

Samaan aikaan keskustelupalstoilla kaveri reforoi olevansa vapaa katto, ja mä esimerkiksi rajoitan hänen kykyjään. Samaan aikaan kaveri referoi mun olevan ei missään niin hyvä, mutta aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Voidaanko sitten vetää johtopäätös hänen itsensä olevan todella hyvä jossain, ainakin nyt vähintään urheiluvedonlyönnin harjoittamisessa ?? Samaan aikaan kaveri referoi katsoneensa etten mä tehnyt niin hyvää sopimusta, mutta häån itse teki todella hyvä diilin (Multasen ((wtf ???????????))) kanssa). Samaan aikaan kaveri referoi olevansa "älykäs ihminen"...

Mutta miten se älykkyys ei sitten koskaan ilmennyt aiemmin kun tunnettiin monia vuosia ?? Puhkesi kukkaan vasta aikuisiällä ?? Miten se älykkyys ilmeni jalkapallossa tai salibandyssä 20-vuotiaana järjettömien pitkien syöttöjen systemaattisena "antamisena", jotka luonnollisesti eivät koskaan löytäneet tietään joukkuetoverille... Miten se älykkyys ilmenee MULTASEN (haloo !!!!!!!!!) kanssa diilien tekemisinä ??!!! Miten se älykkyys ilmenee Janne P:n, tai puhumattakaan JUICEN (??????????!!!!!!!!!!!) kanssa säännöllisenä hengaamisena ??!!

Ihmetteln vain tuollaista älykkyyden määrää..........
romeR
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Sirpaleenako » 7.1.2012 11:18:14

Aika selitys tämäkin. Olin vähän :shock: :twisted:

Lapsonen kysyi mieheltä, että isi, miksi sinulla on pöydällä noin monta tyhjää kaljatölkkiä?
Vastaus kiusaantuneena: Ne on siinä koristeena. :oops: :lol: Ja kiireen vilkkaan niiden korjaaminen pois. :oops: :lol:
Sirpaleenako
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja siipinen » 7.1.2012 23:55:56

:lol: Koristeena! Joulukoristeena ? :lol:
siipinen
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja MerkittyNainen » 8.1.2012 22:22:59

Minun "ah-niin-rakas" edesmennyt äitini väitti erästä tiettyä juomaa mehuksi. Joo, mä olin alle kymmenen ja tiesin, millaista se "mehu" oli. Mä tiesin sen jo sillon. Vaistosin kai jotenkin.
Best: MerkittyNainen
MerkittyNainen
Miedosti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kotikanava