Olet täällä

Selitysten parhaimmistoa

Käyttääkö puolisosi, läheisesi tai vanhempasi alkoholia ongelmallisesti? Älä jää yksin. Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona alkoholin kanssa.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Selitysten parhaimmistoa

ViestiKirjoittaja Pandora » 21.1.2012 20:21:26

Keskusteltiin miehen kanssa taas tästä juomisesta ja hän totesi 'helppohan sinun on väittää,että toisella on alkoholiongelma,kun et itse juo mitään' nii-in ja tämän lauseen sisältö jäikin sitten kokonaan epäselväksi- alkoholistiko se pystyy parhaiten kertomaan kenellä on ongelmia alkoholin käytön kanssa. Ja antabusta ei taas kuulemma tarvita,koska hän pystyy olla juomatta kyllä jos haluaa,lähti silti tuonne ostamaan niitä 'krapulakaljoja' joita onkin juonut koko päivän. Hohhoijakkaa,väsyttää.
Pandora
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hintriikka » 23.1.2012 09:15:27

Tämä on tosi kiva ketju!! :lol:

Ja yllättävän paljon samoja selityksiä tuntuu olevan juovilla ihmisillä.
Meillä 20 vuoden douppausputken jälkeen selitykset ovat (jos kyselen, oletko ottanut)
- en ole juonut, olen vain väsynyt
- en ole juonut, olen flunssassa
- en ole juonut kuin yhden kaljan
- olen ottanut vain muutaman
- pakko ottaa muutama, että pystyy nukahtamaan/rentoutumaan/nauttimaan elämästä/jaksaa
- jos joskus ottaa, onko se joku synti? Ethän sinäkään ole täydellinen
- jos tienaan näin hyvin, kai mulla on varaa silloin juodakin
- en juo juuri mitään verrattuna johonkin julkijuoppoon (tai lapsuudenystävään tai mihin vain)
- en ole juonut, mutta uteluillasi loukkasit nyt niin paljon, että taidan kyllä juoda
- en ole juonut... mut hei, kellohan tulee 21. Nyt äkkiä tuota... hmm, koiran kanssa ulos.
- jii än ee

Loputtomiin.
Voi taivaan talikynttilät - joskus tuntuu, että pian lakkaa tuntumasta. Minun sydämestäni tulee pienen pieni ruttuinen rusina.
Hintriikka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Hintriikka » 23.1.2012 09:17:25

Ai, mä unohdin tämän helmen:
ei mulla ole alkoholiongelmaa. Jos on, menen sitten hoitoon. Voin koska tahansa lopettaa juomisen, joka ei ole mulle ongelma, mutta en halua. Mutta jos haluaisin, niin voisin lopettaa.

Että näin.
Hintriikka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja viiri » 23.1.2012 11:22:24

Meillä kans meni tuo keskustelu samoja linjoja kuin Hintriikka kuvasi.

"Ei minulla ole ongelmaa. Voisin lopettaa, mutta en halua. Tykkään tästä niin kovasti, etten siksi lopeta. Miksi pitäisi lopettaa jotain, mistä tykkää tosi paljon?"

:D Itse taas en ihan hirveästi näe eroa tuon voimisen ja haluamisen välillä. Mutta olkoot.
"So trust me when I say if a guy is treating you like he doesn't give a shit, he genuinely doesn't give a shit. No exceptions."
viiri
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuisku1 » 23.1.2012 13:21:53

"Juon viinaa, koska tykkään sen mausta."

Oikein hämmästyneenä minun humalakielteisestä reaktiostani:
"Juon mä liikaa, mutta enhän mä ole sentään mikään rikollinen."
Tuisku1
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Eld » 23.1.2012 18:32:17

Täähän on hyvä ketju.
Meillä kannabiksen käyttäjä keksi että ei voi lopettaa käyttöä koska ei ole mitään takeita etten olisi lopettamisen jälkeen yhtä veemäinen kuin nyt...

:lol:
Eld
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja parveke » 23.1.2012 20:56:40

^ hahaa, niinpä! Ei tietysti kannata edes kokeilla.
parveke

ViestiKirjoittaja maaruk » 27.1.2012 13:39:27

Alkkis-poikaystävän selityksiä:
"No, kyllähän säkin juot." (niin, kaksi viinilasillista kerran kuussa, en viinapulloa päivässä)
"Pomo antoi ymmärtää, ettei uralla etenemiseen ole toivoakaan, ellei osallistu työpaikan ryyppyreissuihin."
"Sosiaalisissa tilanteissa on vaan Suomessa pakko juoda, ettei pidetä friikkinä."
"En voinut kieltäytyä, kun se oli jo ostanut keissin valmiiksi."
"Mahdotonta rentoutua juomatta."
"Edellinen tyttöystävä sai töistä ilmaista alkoholia, pakkohan ne pullot oli juoda loppuun, etteivät mene roskiin."
"Tää vaan on geeneissä."
"Ei mekään olis alettu ikinä seurustella, jossei ne pari kaljaa olis keventäny tunnelmaa."
"Ei juhlissa ikinä tapahdu mitään tosi hauskaa, ellei ihmiset oo kännissä."

Alkkis-isän kootut:
"Se oli vaan yksi pullo." *Piilottelee samalla lukuisia muita pulloja pöydän alle muka huomaamatta*
"Tää on ainoa keino paeta todellisuutta."
"Mun pomo aina pyytää mua lasilliselle, miten muka voisin kieltäytyä?"
"Mun työ/elämä/perhe/vaimo/tms. on vaan niin ankea, että pakko on juoda."

Hohhotihoijaa.
maaruk

ViestiKirjoittaja Jenni_ (ei kirj.) » 28.1.2012 18:08:22

Eilisen ja tämän päivän saldo, tässä järjestyksessä:

"Eihän ole mitään järkeä juoda vain yhtä tai kahta kaljaa maun vuoksi, parempi juoda viinaa että tulee känni, en mä nyt ala mitään kopallista kaljaa tissutteleen, kauhee homma"
"Viina on paljon parempi kuin kalja, ei tule rapulaa, se on niin kuin puhdasta alkoholia"
"Mennään tänään AA:han, sun täytyy tulla mukaan, kun et ymmärrä alkoholismia, mä en juo enää tänään"
"Niin, mä sanoin eilen, että en juo enää tänään mitään, mutta eihän se nyt voi haitata jos mä juon pari kaljaa"
"En voi mennä AA:han, loukkaisin muita kun oon nyt juonu pari kaljaa"
"Siis eihän paria kaljaa oo järkee juoda, mä haen nyt kopan kaljaa"
Jenni_ (ei kirj.)

ViestiKirjoittaja Hintriikka » 11.2.2012 10:02:32

Nämä selitykset on ihan mielettömiä!! :lol: :lol:
Ja yllättävän samanlaisia.

Sitä joskus mietin, että mikä toisen muutaman oluen ottamisessa eniten riepoo? :?
Ehkä se, että jo muutaman jälkeen ollaan eri aaltopituudella. Jos minä olen selvä ja mies muutaman ottanut, minulle tulee ns. äitiasenne. Eli saatan viedä hänen juttujaan eteenpäin (jos ne jäävät junnaamaan) tai sanoa hellästi, että "tämän sinä puhuit jo eilen" tai muistuttaa, että pitäisikö välillä haukata iltapalaa (jotta olis muutakin kuin piilopullolla ravaamista) jne.

SE VITUTTAA, KUN JOUTUU OLEMAAN MIEHELLEEN ÄITI!!!!!!!!!!!!!!

Äidinvaistojen tyydyttämistä varten olen hommannut lapsia.
Muiden vaistojen tyydyttämistä varten olen hommannut miehen. Niin luulin...
Hintriikka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja parveke » 11.2.2012 11:58:37

^ niin ÄITI. Mä yritin toista lasta siihen aikaan tutustuin eksään. Hän totesi, että en tarvi sellasia ovulaatiotutkia sillä hänestä voi tulla mun toinen lapseni. Niin kuin tulikin sitten.
olin hänen pauloissaan viimeisen asiallisen hedelmällisyyteni ajan. Nyt eksälläni on 23-vuotias äiti ja hän on 47 Ja mä vielä jaksan olla kateellinen tyttöparalle :roll: .
parveke

ViestiKirjoittaja Vieras » 19.2.2012 18:55:57

Meillä nyt paukkupakkasilla oltiin sitä mieltä,että sama ryypätä kun ei tarkene tehä muutakaan ja putkihan kesti viikon.töihin ei voi mennä kun ei ole tarpeesi lämpimiä vaatteitajoten sama ryypätä taas ainakin viikko.Että silleen meillä.
Vieras

ViestiKirjoittaja vahva82 » 19.2.2012 19:18:38

parveke kirjoitti:^ niin ÄITI. Mä yritin toista lasta siihen aikaan tutustuin eksään. Hän totesi, että en tarvi sellasia ovulaatiotutkia sillä hänestä voi tulla mun toinen lapseni. Niin kuin tulikin sitten.
olin hänen pauloissaan viimeisen asiallisen hedelmällisyyteni ajan. Nyt eksälläni on 23-vuotias äiti ja hän on 47 Ja mä vielä jaksan olla kateellinen tyttöparalle :roll: .
Eikö voisi ajatella, että tuolla nuorella tytöllä menee elämä vielä paljon pahemmin pilalle kuin sinulla meni? Että voisit olla jotenkin voitonriemuinen - olit tarpeeksi viisas päästääksesi miehestä irti, ja seuraavia naisia käy lähinnä sääliksi. Tuo tyttö ehtii tehdä vielä vaikka kuinka monta lasta miehen kanssa, ja siinäpä sitä perheidylliä sitten :roll:
vahva82
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja jani » 20.2.2012 21:17:46

kehittelin oman: "pakko juoda kun en kestä edes itseäni selvinpäin"
jani
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Foolsgarden » 20.2.2012 23:04:05

"Tänään juon, huomenna en. En ole enää alkoholisti.", sanoi mies ja jatkoi taas tulevina päivinä juomistaan.
"Eipä sulle kelvannut, kun olin kuukauden juomatta, sulle ei passaa mikään"
"Ei kuolemaa tarvi pelätä, kaikkihan täällä kuollaan", vastaus siihen, kun kävi tosi pohjalla juomisensa kanssa.
"Ei kuulu sulle. Pidä huolta omista syömisistäsi" (olen ylipainoinen)
"Paljonko karkkia söit tänään?", vastaus kysymykseen, montako olet ottanut.
Foolsgarden
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Kotikanava